Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam!

Na wstępie napiszę, że używałem szukajki ale nie znalazłem satysfakcjonujących mnie odpowiedzi. Zatem:

Jeździłem sobie moim compactem i wszystko było ok, aż zrobiło się ciepło, wraz ze wzrostem temperatury otocznia pojawiły się problemy z chłodzeniem silnika. Wszystko zaczęło się, jak któregoś pięknego dnia postanowiłem wymienić olej. Przy próbie wjechania do garażu (miałem do pokonania niezłe bagno powstałe na podwórku w skutek ulewnego deszczu) nagle zaczęło lać się z chłodnicy, gdy już wjechałem na kanał, wymieniłem olej i uzupełniłem płyn i o dziwo nie leciało... Niewiele myśląc dalej eksploatowałem samochodzik. Po jakimś czasie odnotowałem ubytki płynu chłodniczego w na prawdę niewielkich ilościach. Następnie zaczęło lać się bardzo mocno z chłodnicy a płyn w zbiorniczku się gotował. Wymieniłem wisko na nowe BEHR i gotowanie w zbiorniczku ustąpiło, jako że z chłodnicy ciekło nasypałem proszku i przestało. Ale płyn dalej gdzieś znikał, wskazówka temperatury nie stoi pionowo lecz jakieś 2-3mm w lewo od pionowej kreski i o dziwo nie rusza się stamtąd, no chyba, że cała woda już wyleci. Przewody przy chłodnicy miękkie, gorące, nie dymi na biało, mocy nie traci, gdy odpalę silnik, poczekam aż złapie temperaturę, płyn w zbiorniczku nie puszcza bąbelków, układ odpowietrzony. Zastanawiało mnie gdzie traci wodę... Zastanawiało mnie aż do wczoraj, gdy stojąc w korku zauważyłem dymek- parę unoszącą się spod maski, chwilę później temperatura zaczęła rosnąć, zjechałem z drogi, patrzę, a płyn zagotowany, leje się z chłodnicy i za przeproszeniem [BAD] blada. Ręce mi opadły...

Dlatego też stwierdziłem, że zapytam na forum i może ktoś mądry pomoże mi rozwiązać problem. :)

Pozdrawiam Kuba

Opublikowano

być może cieknie na połaczeniu zbiorniczka z chłodnicą, ale to sam powinieneś zlokalizować wyciek

najlepsze rozwiązanie to wymienić ja na nową,lub dobrą używkę i będzie dobrze,po odpowiednim odpowietrzeniu

sypanie proszków jest dobre na trasie,ale nie przy normalnej eksploatacji

układ chłodzenia to czuły punkt silnia BMW i łatwo załatwić głowicę

Opublikowano

Cieknie ewidentnie w miejscu łączenia aluminium z plastikiem z przodu chłodnicy, łączenie zbiorniczka też jest pewnie nieszczelne i wydaje mi się, że z czujnika poziomu płynu. A co dokładnie mam sprawdzić w korku? No i zastanawia mnie fakt, gotującej wody, czemu i dlaczego, skoro płyn nie jest dostatecznie schłodzony wskazówka temperatury stoi w miejscu i to nawet nie pionowo ?

 

 

 

 

P.S.

Zapomniałem wyżej napisać, że po wymianie wisko na niskich obrotach zapala mi się kontrolka ładowania, ale to pewnie szczotki?

Opublikowano

przy zapowietrzonym układzie płyn nie krąży tak jak powinien

w jednym miejscu już się gotuje a w drugim jeszcze nie

wymień chłodnicę i będzie git

Opublikowano
ale przecież układ odpowietrzyłem, w zbiorniczku woda wraca, przez odpowietrznik leci woda bez bąbelków. Poza tym, gdy nie ciekło z chłodnicy (przez te kilka dni) wody dalej ubywało i skoro wycieków nie było to co się z nią działo ? W oleju kaszy też nie odnotowałem.
Opublikowano
Cieknie ewidentnie w miejscu łączenia aluminium z plastikiem z przodu chłodnicy, łączenie zbiorniczka też jest pewnie nieszczelne i wydaje mi się, że z czujnika poziomu płynu. A co dokładnie mam sprawdzić w korku? No i zastanawia mnie fakt, gotującej wody, czemu i dlaczego, skoro płyn nie jest dostatecznie schłodzony wskazówka temperatury stoi w miejscu i to nawet nie pionowo ?

 

 

 

 

P.S.

Zapomniałem wyżej napisać, że po wymianie wisko na niskich obrotach zapala mi się kontrolka ładowania, ale to pewnie szczotki?

napisałeś ,że ewidentnie teraz cieknie,więc trzeba coś z tym zrobić

Opublikowano

no teraz tak i wiem, że chłodnica do wymiany, tylko... czy po wymianie chłodnicy sytuacja się nie powtórzy? Czy woda się nie zagotuje? Jednocześnie zwiększając ciśnienie i temperaturę co najpewniej doprowadzi do rozszczelnienia chłodnicy? No i wymiana chłodnicy nie rozwiąże zagadki ubytków chłodziwa w układzie :/

A najgorsze jest to, że chciałbym na długi weekend mieć sprawne auto :/ ehh

Opublikowano
ja tez uwazam ze może to byc korek a plyn scieka pod plastikiem tym czarnym i kapie jak by z chlodnicy. przy malych ubytkach plyn bedzie odrazu odparowywal od ciepla i nie znajdziesz wycieku. skoro sie lało i samo przestalo to dziura w układzie raczej odpada
pinki020
Opublikowano

korek jest na pewno w porządku więc może inaczej...

Jaka jest przyczyna gotującej się wody w zbiorniczku?

Opublikowano
skąd wiesz że korek jest w porządku jak to sprawdziłeś.Ewidentnie zbyt wysokie ciśnienie i wywala cie wszędzie . No chyba że pompa ale to mało prawdopodobne .
Opublikowano

wiem, że korek ok, bo w aktualnym stanie nawet jak zagotuje wodę to korkiem nie leci.

Hmm...

Visco, termostat.

 

A co dokładnie robi czy czego nie robi termostat (jeśli jest zepsuty), że woda się gotuje? Czy jeżeli jest zepsuty w określony sposób, że woda się gotuje, to czy są jakieś inne objawy danej usterki ?

 

Co do pompy, to nie ma z niej żadnych wycieków, jednak niepokoi mnie trochę fakt, że przy wyższych obrotach silnika, wiatrak wisko nie kręci się po jednym torze, lecz wychyla się w przód i w tył, poszerza obszar, w którym pracuje (jakkolwiek inaczej by to nazwać), czy to oznaka uszkodzenia pompy, czy może czego innego? W sumie nie sprawdziłem, ale teraz przeszło mi przez myśl, że może śrubki się poluzowały, czy raczej małe szanse, że nic tak banalnego się nie stało?

Opublikowano

termostat moze sie nie otwierac lub otwierac za malo, wtedy nie ma obiegu plynu chlodzacego lub jest ale w malym stopniu.

moze byc tez caly czas otwarty, ale wtedy mialbys odwrotny problem, czyli trudno byloby ci nagrzac silnik(zakladajac ze uklad jest pelny :P)

Opublikowano
a więc to taki skubaniec, a więc jeżeli nie otwiera się do końca, jest jakaś opcja prowizorycznej naprawy czy nawet długotrwałej, czy jedyną opcją jest kupić nowy?
Opublikowano
no raczej, nie ma opcji na naprawe, tymbardziej ze przypuszczam iz tak jak u mnie, u Ciebie termostat jest nierozbieralny i kupuje sie go w obudowie, koszt ok 100-150zl, jak sie poszuka, febi mozna za 100 wyrwac
Opublikowano

W takim razie wymienię termostat i zobaczymy co dalej :)

Dziękuję wszystkim za pomoc, lecz tematu proszę nie zamykać. Jutro wymienię termostat i opiszę wyniki :) miejmy nadzieję pozytywne :)

Pozdrawiam

 

P.S.

Przyszła mi na myśl jedna rzecz...

Logicznie myśląc... Jeżeli termostat nie otwierałby się do końca, nie byłoby pełnego przepływu, to temperatura byłaby wyższa niż powinna być? Bo u mnie przy nagrzanym silniku wskazówka jest tak z 2-3mm przed środkową kreską, dopiero w momencie, w którym się zagotuje i wyleje się 'x' wody, wskazówka idzie do przodu. :mad2:

 

Więc...

Wymieniłem termostat, oraz pompę wody a woda co? Nic tylko dalej się gotuje... Zostało mi tylko wymienić chłodnicę i zmienić wodę na płyn... choć nie jestem jakoś specjalnie przekonany do tego, że zmiana wody na płyn pomoże, bo gdy pierwszy raz wywaliło mi wodę, zalałem chłodnicę wodą i się jakoś nie gotowała... No ale nie mam już pomysłów.

Może komuś z was coś jeszcze przychodzi do głowy?

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

więc, wymieniłem jeszcze chłodnicę, zalałem płynem i... problem ustąpił :)

Termostat w mojej buni otwiera się przy temperaturze 95 stopni, więc w obiegu woda nie zdawała egzaminu.

Temat do zamknięcia.

Pozdrawiam

Opublikowano

jednak odświeżę temat....

nic się nie gotuje, nic nie cieknie (przynajmniej nie widać) a płyn znika.... co się z nim może dziać? POMOCY!!!

Opublikowano
nie widać ani z góry ani z kanału... wszystko jest ok, póki płyn nie zniknie... może cieknie i od razu paruje, a jak się dostać do tego króćca, żeby go sprawdzić?
Opublikowano

wyjac silnik :P

znajduje sie nad skrzynia, moze jak wyjmiesz akumulator i jego puszke to uda cie sie tam zajrzec, ewentualnie zdemontowac kolektor ssacy i reszte rzeczy, ale z akumulatorem powinno byc latwiej

Opublikowano

ehh... więc trochę roboty przede mną :/ no nic, chce się jeździć to trzeba się pomęczyć

 

//Edit

więc... przeglądając forum, a właściwie różne fora, naczytałem się wielu wielu rzeczy o układzie chłodzenia w mojej B. Stąd też mam kilka pytań: jakie są objawy uszkodzonego korka od zbiorniczka wyrównawczego? Jaką rolę pełni czujnik temperatury płynu chłodniczego (stojąc przed samochodem, przodem do silnika, w lewej ściance chłodnicy) skoro podpięty jest pod niego wentylator klimy? Jakie są objawy i jak ewentualnie zdiagnozować pęknięcie głowicy? Gdzie ewentualnie jeszcze może znikać płyn? nie wiem, kapać i parować od razu no i chyba tylko podczas jazdy bo plam nie zostawia, oczywiście oprócz wspomnianego przez kolegę wyżej tylniego króćca?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.