Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Pięknie się przywitałem to teraz do rzeczy.

 

Mimo, iż weekendowo jeżdżę mocnym Saabem 900 to na codzień użytkuję traktora. Planuję wymienić go na BMW 3. Kiedyś na szkoleniu jeździłem po torze Estoril kilkoma furami (C-klasą, A4, BMW 3, Volvo S60) i utwierdziłem się w przekonaniu, że BMW jest the best. Przy tej samej prędkości BMW poszło troszkę bokiem ale było w 100% kierowalne, podczas gdy A4/Volvo S60 wyjeżdżało przodem, a C-klasa poszła w kartofle za co mnie wyrzucili z toru.

 

W tej chwili na codzień jeżdżę dieslem Volvo i mam w planie zakup BMW 320d lub 330d (jeden i drugi manual), oczywiście E90 lub E91.

Szukałem na tym forum i na SR, czytałem ale czasem ciężko wnioskować z podobnych, a nie takich samych tematów.

 

Pytań mam kilka:

 

1. Awaryjność silnika i osprzętu 320d vs. 330d - z tego co wiem 320d 163KM jest bardzo dobrą jednostką. Czy 330d ma jakieś bardzo słabe punkty?

2. Czy obydwie jednostki podatne są na słabej jakości paliwo?

3. Czy 320d i 330d są podatne na modyfikacje podnoszące moc?

4. Rozumiem, że skrzynie manualne zniosą wiele tak w jednym, jak i w drugim przypadku (jeśli się mylę, prośba o konkrety)

5. Czy porównując serię 320d i 330d w manualu różnice w spalaniu są duże (jeżdżę w Wawie nie jaoś dynamicznie - od tego jest Saab). Obecna fura pali mi 6,7L w lato, 7,7L w zimę.

6. Fura oczywiście musi mieć xenon, dobrze gdyby były sportowe fotele, M-Pakiet, Navi, szyber. Pytanie czy Navi i cały ten system to awaryjna sprawa?

7. Wszelkie wskazówki i sugestie do powyższych pytań mile widziane.

 

Zauważyłem, że 320d wcale nie jest dużo droższe od 330d. Z czego to wynika? Ludzie boją się spalania, awaryjności czy jeszcze czego innego? Ciężej potem odsprzedać 330d? A może te 330d co są u nas w ogłoszeniach to szroty?

 

Z tego co wiem w BMW jest możliwość pełnej weryfikacji serwisowej. Szukam czegoś co ma nie więcej niż 150tys km. Chyba nie ma się czego obawiać o ile przebieg jest faktyczny (a to w końcu można sprawdzić) i poprzednik jeździł normalnie?

 

Z góry dzięki za pomoc. Jak się uda kupić to się na pewno spotkamy na jakimś spociku.............

  • Odpowiedzi 203
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Spalanie będziesz miał niemalże na jednym poziomie, a róznica w mocy jest kolosalna 163km i 231km. Ogólnie mało jest 330xd w mpakiecie, jesli się trafiają to są drogie

Sprzedam Graty po Aucie :


- Wybierak ( Joystik ) Zmiany biegów zwykły do F10-tki - cena 200zł ! ( stan idealny )

- Licznik Europejski F10 ( stan BDB ) - cena 200zł

Opublikowano

xD odpada mimo, iż na początku o takim myślałem. Automat odpada. Poza tym M-Pakiet zewnętrzny można kupić i założyć. Gdybym wszedł w 330d i grzebnął go lepiej to pewnie Saaba mógłbym sprzedać bo BMW zapewniłoby mi emocje.

Ciężki orzech do zgryzienia bo na codzień to właściwie 320d w zupełności wystarczy. Tyle, że potencjał mniejszy

Opublikowano
C-klasa poszła w kartofle za co mnie wyrzucili z toru.

:mrgreen:

1. Awaryjność silnika i osprzętu 320d vs. 330d - z tego co wiem 320d 163KM jest bardzo dobrą jednostką. Czy 330d ma jakieś bardzo słabe punkty?

2. Czy obydwie jednostki podatne są na słabej jakości paliwo?

3. Czy 320d i 330d są podatne na modyfikacje podnoszące moc?

4. Rozumiem, że skrzynie manualne zniosą wiele tak w jednym, jak i w drugim przypadku (jeśli się mylę, prośba o konkrety)

5. Czy porównując serię 320d i 330d w manualu różnice w spalaniu są duże (jeżdżę w Wawie nie jaoś dynamicznie - od tego jest Saab). Obecna fura pali mi 6,7L w lato, 7,7L w zimę.

6. Fura oczywiście musi mieć xenon, dobrze gdyby były sportowe fotele, M-Pakiet, Navi, szyber. Pytanie czy Navi i cały ten system to awaryjna sprawa?

7. Wszelkie wskazówki i sugestie do powyższych pytań mile widziane.

1. wszystko zależy na jak traktowany samochód trafisz - generalnie jeszcze za dużo 3l na forum nie ma, a te które są raczej nie widać by sprawiały problemy

2. zawsze tankuję na pewnych stacjach

3. z tego co wyczytałem 330d można kręcić w okolice 270-280PS bez stresu - mnie w zupełności 231 na razie wystarcza więc z doświadczenia nie powiem

4. manual odpadał w moim przypadku - dużo nm i częste zmiany biegów (sporo jeżdżę/stoję w godzinach szczytu w Krakowie) nie brzmiały zachęcająco. Co innego jeśli chodziłoby o benzynę...

5. automat 330d przez rok osiągnął wg kompa średnie spalanie 10 l/100km (mniej więcej pół na pół trasy i krótkie odcinki po mieście, cały rok włączona klima, styl jazdy dynamiczny) w trasie ~8l w mieście głównie korki ~12-13l (od razu uprzedzę - owszem - można po mieście osiągnąć także 8l - jeśli jeździ się głównie nocą :lol: )

 

Zauważyłem, że 320d wcale nie jest dużo droższe od 330d. Z czego to wynika? Ludzie boją się spalania, awaryjności czy jeszcze czego innego? Ciężej potem odsprzedać 330d? A może te 330d co są u nas w ogłoszeniach to szroty?

bardziej skłaniałbym się ku stwierdzeniu o szrotach... ewentualnie przebieg do 150k km miały ale 3-4 lata temu

na ogół 330d są znacznie lepiej wyposażone, stąd często na wejściu kosztowały 1,5-2x tyle co 320d - nie ma szans żeby dobry egzemplarz używany kosztował prawie tyle samo co 320d (szczególnie biorąc pod uwagę różnicę w akcyzie dla samochodów powyżej 2l)

Opublikowano

pod obciążeniem pracują przyjemniej niż na postoju - tyle mogę powiedzieć ;)

ciszej klekoczą na zewnątrz niż 320d zdecydowanie - w środku jest już całkiem dobrze - wibracje jeśli są to również minimalne

ale z porównaniem do benzyny to jeszcze trochę za wcześnie (zależy też oczywiście do jakiej benzyny porównujemy)

Opublikowano
Proponuje abyś napisał ile chcesz wydać na serię E9x . Bo temat się rozwinie na 15 stron a na końcu napiszsz że masz do wydania tyle co kosztuje e46 , bo i tacy byli w tych działach :) .
Opublikowano

Spokojnie, nie jestem erotomanem gawędziarzem. Budżet to około 60tys. ale jeśli będzie coś super za 70 to ok. Z drugiej strony nie muszę wydać całego budżetu. Najchętniej ok 60.

 

Ostatnio jeździłem furami na gwarancji i dlatego teraz chcę kupić coś, co się nie popsuje. W sumie mogę zacząć od 320d, a potem się w razie co przesiądę.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Automat vs manual- kwestia gustu.

3.0d to moim zdaniem super silnik, mocny, kulturalny i oszczędny do tego niezawodny. Z 2.0d jest wiecej problemów.

Opublikowano

Witaj.

Silniki Bmw 3.0d to ogólnie bardzo udane konstrukcje i ciężko je w porównać do 2.0d (choć 2.0d też jest OK).

Jeśli chodzi o spalanie to w moim przypadku przy podobnym użytkowaniu: E46 T 2.0d 150 km vs E91 3.0d 231 km (w 3.0d raczej trochę szybsza jazda) to spalanie w E91 jest większe przeciętnie o jakieś 0,4 l/100km (realnie 6,7 L/100KM przez rok jazdy).

Każdy diesel jest wrażliwy na słabej jakości paliwo, mi się wydaję że 3.0d jest bardziej wrażliwy - słychać jakby zawory przy gorszej ropie (tankuję na Bliskiej (średnia jakość) lub Shellu).

Jeśli jeździsz głównie po mieście to 2.0d wystarczy aż nadto. Jeśli dołożenie kilkunastu tysięcy nie będzie przeszkodą to zdecydowanie 3.0d (3.0d są jednak zdecydowanie droższe) - osiągi i ekonomika na najwyższym światowym poziomie.

M-Pakiet można bezproblemowo dołożyć (mam na myśli zderzaki, progi, halogeny). Koszt za cały zewnętrzny pakiet gruntowany to ok 700 euro netto za nówkę z BMW w Niemczech + malowanie ok 600zł + montaż. (Kolega właśnie montuje w E60 Lift i takie właśnie są koszty, do E9x ceny są zbliżone).

Xenon, sportowe fotele to podstawa, z samej navi prof rzadko korzystam a sterowanie resztą jest przydatne, Logic 7 - suuuuper! Szyber dachu nie mam - podobno panoramiczny troche trzeszczy.

Navi nie jest awaryjna ale niektórzy coś pisali o awarii kontrolera (ale to raczej rzadkość).

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano
Przy 60 tys zł e90 z 3.0d będzie ciężko kupić dobrą i pewną.

To moje zdanie .

też mi się tak wydaje - ~60k PLN, <150k km i niepsujące się auto - co najmniej o 1 wymaganie za dużo... (nie mówiąc już o wyposażeniu typu navi, mpak itd.)

Opublikowano
Moja 330d jest na sprzedaż ... Galeria: 283KM by Masters
Opublikowano
Spokojnie za 65-70 tys. kupisz 330d z dobrym wyposazeniem z 2006/07r

Sprzedam Graty po Aucie :


- Wybierak ( Joystik ) Zmiany biegów zwykły do F10-tki - cena 200zł ! ( stan idealny )

- Licznik Europejski F10 ( stan BDB ) - cena 200zł

Opublikowano

To pali Ci praktycznie niewiele więcej. Z tego co widziałem w budżecie 60 000PLN można kupić 320d 06-07r. albo 330d 05r. Są i tańsze ale to pewnie szroty.

Zmieniając na 320d będę miał ciut szybszy samochód na codzień, zmieniając na 330d kupię trochę więcej niż samochód ale jest mniejszy wybór przez co większe prawdopodobieństwo trafienia na szrot

Opublikowano
Do tego co napisali poprzednicy dodam że w dwulitrówce bardzo szybko się kończą się biegi, w 330d przełożenia są trochę dłuższe.
Opublikowano

Ja nie chciałbym być właścicielem e90 z 3.0d za 60 tys zł .

 

Mój kolega tak kupił po "piniądzach" BMW dziś mówi tylko jedno " BMW to tylko pewne i nie okazję , lub salon " i na dzień dzisiejszy jezdzi już audi.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.