Skocz do zawartości

318i N42, wyciek oleju, nie wiem skąd?, częsta usterka?


Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Witam

Jak w temacie mam problem z moja 318i z silnikiem n42 143KM.

Mam drobny wyciek oleju z tylnej (od strony grodzi) lewej strony silnika. W sumie z samego rogu silnika (od strony pasażera przy ścianie grodziowej).

Sam wyciek by mi nie przeszkadzał, ale kropla spadnie czasem na rurę wydechową i śmierdzi spalonym olejem.

Byłem już u sprawdzonego mechanika, wymienił mi uszczelkę pod pokrywą zaworów i pod pompą podciśnienia.

Jest zdecydowanie lepiej, ale niestety szczególnie rano (po nocnym postoju auta) chwilę po odpaleniu czuć jeszcze lekki swąd smażącego się oleju.

Od wymiany uszczelki zrobiłem już 1000km, więc nie ma możliwości aby to były jakieś pozostałości.

Byłem u mechanika ale obejrzał całe połączenie (za pomocą lusterka bo nie ma tam jak inaczej zajrzeć) pod pokrywą zaworów i jest sucho. Nie ma też żadnej ścieżki po której można zlokalizować wyciek.

A niestety skądś jeszcze musi lecieć ten olej. Jak przeglądałem zdjęcia silników N42 na allegro to prawie każdy na tym rogu jest mokry.

Czy może, ktoś z Was wie skąd jeszcze może kapać ten olej?

Może te silniki mają jakąś wadę konstrukcyjną?

Dodam, że w garażu nie ma nawet jednej kropli na podłodze.

Jedyny dyskomfort to że czasem czuć jak ten olej się wypala.

Będę bardzo wdzięczny za pomoc bo walczę z tym od miesiąca i psuje mi to trochę radość z jazdy.

Pozdrawiam

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Kolego miałem wyciek oleju w tym miejscu i w tym samym silniku i też kapało na tłumik i winowającą jest pompa vacum, musisz ją wymontować, odkręcić jej dekiel i przejechać do okoła silikonem do wysokich temperatur i będzie po problemie.

 

Ps. Ja zrobiłem to sam, gdybyś potrzebował info jak się do niej dobrać to daj znać.

 

http://img231.imageshack.us/img231/7973/vacuum.jpg

 

http://img69.imageshack.us/img69/319/va2g.jpg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Dzięki wielkie za informacje, zapodam temat swojemu mechanikowi, jemu to na pewno szybciej i sprawniej pójdzie niż gdybym sam to robił. Sam sprawdzę jeszcze czy jest mokro pod vacu pompą. Pozdrawiam i raz jeszcze dziękuje za konkretną odpowiedź.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Oby miał małe i chude dłonie bo dostęp do nie jest koszmarny.

 

Ps. Kiedy ja zapodałem temat mechanikowi to powiedział że bez uniesienia silnika nie da rady :duh: i dlatego postanowiłem zrobić to sam :cool2:

Dodam jeszcze że to jest chyba mała wada fabryczna tej pompy bo już kilka osób miało ten sam problem.

  • 2 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Witam ponownie

Auto odstawiłem na 1 dzien do mechanika. Wyciągnął pompę (bez wyjmowania silnika, ale też słyszałem o takich magikach).

Podobno wyrównał jakieś powierzchnie i poskładał wszystko z powrotem. Myślę, że problem został rozwiązany raz na zawsze. A koszt całej usługi to 90PLN, więc myślę że bardzo przyzwoicie. Raz jeszcze dzięki za poradę guzior. Pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.