Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

czy ktoś posiadający taką wiedzę, mógłby mnie z całą pewnością uświadomić (upewnić bądź zaprzeczyć), czy w moim silniku takie klapki występują?

Silnik M47N 320 td compact 07/2002 vin: kr05150

dzięki

  • Odpowiedzi 238
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Witam,

czy ktoś posiadający taką wiedzę, mógłby mnie z całą pewnością uświadomić (upewnić bądź zaprzeczyć), czy w moim silniku takie klapki występują?

Silnik M47N 320 td compact 07/2002 vin: kr05150

dzięki

 

Ma.

  • 4 miesiące temu...
Opublikowano

W moim e60 520D M47N2 z 2006 usunalem klapki ale zostawilem mechanizm na swoim miejscu. W inpa mam blad klap i nie da sie go skasowac na stale bo ciagle powraca co jest dosc zrozumiale. Czy da sie cos zakodowac zmienic aby ten blad sie nie pojawial?

 

E R R O R M E M O R Y ---------------------------------------

Date: 09.03.2015 19:51:59 ECU: D60M47A0 JobStatus: OKAY Variant: D60M47A0-------------------------------------------------------------

RESULT: 2 error in error memory !-------------------------------------------------------------

43E2 43E2 Drosselklappensteller, Ansteuerung

P2620 Drosselklappenstellung Ausgangsschaltkreis - Fehlfunktion oder Leitungsunterbrechung

 

Error counter: 1 Logistic counter: 40

Mileage 385496 km

Motordrehzahl 0.00 1/min

Kühlmitteltemperatur 33.06 °C

Raildruck Ist 0.00 bar

Einspritzmenge 28.75 mg/Hub

Luftmasse pro Zylinder 0.00 mg/Hub

Ladedruck Istwert 1024.00 mbar

Pedalwertgeber 0.00 %

Batteriespannung 12219.46 mV

Fahrzeuggeschwindigkeit 0.00 km/h

Tastverhältnis Drosselklappe 0.00 %

 

Unterbrechung

Testbedingungen erfüllt

Fehler momentan vorhanden und bereits gespeichert

Fehler würde kein Aufleuchten einer Warnlampe verursachen

Fehler nicht im Shadow eingetragen

Umweltbedingungen 1. Block gültig (Fehler nur einmal aufgetreten)

Umweltbedingungen 2. Block ungültig (Fehler nur einmal aufgetreten)

Error code: 43 E2 64 02 26 20 01 28 BC 3B 00 53 00 49 00 68 00 4B 00 00

Opublikowano
W moim e60 520D M47N2 z 2006 usunalem klapki ale zostawilem mechanizm na swoim miejscu. W inpa mam blad klap i nie da sie go skasowac na stale bo ciagle powraca co jest dosc zrozumiale. Czy da sie cos zakodowac zmienic aby ten blad sie nie pojawial?

 

E R R O R M E M O R Y ---------------------------------------

Date: 09.03.2015 19:51:59 ECU: D60M47A0 JobStatus: OKAY Variant: D60M47A0-------------------------------------------------------------

RESULT: 2 error in error memory !-------------------------------------------------------------

43E2 43E2 Drosselklappensteller, Ansteuerung

P2620 Drosselklappenstellung Ausgangsschaltkreis - Fehlfunktion oder Leitungsunterbrechung

 

Error counter: 1 Logistic counter: 40

Mileage 385496 km

Motordrehzahl 0.00 1/min

Kühlmitteltemperatur 33.06 °C

Raildruck Ist 0.00 bar

Einspritzmenge 28.75 mg/Hub

Luftmasse pro Zylinder 0.00 mg/Hub

Ladedruck Istwert 1024.00 mbar

Pedalwertgeber 0.00 %

Batteriespannung 12219.46 mV

Fahrzeuggeschwindigkeit 0.00 km/h

Tastverhältnis Drosselklappe 0.00 %

 

Unterbrechung

Testbedingungen erfüllt

Fehler momentan vorhanden und bereits gespeichert

Fehler würde kein Aufleuchten einer Warnlampe verursachen

Fehler nicht im Shadow eingetragen

Umweltbedingungen 1. Block gültig (Fehler nur einmal aufgetreten)

Umweltbedingungen 2. Block ungültig (Fehler nur einmal aufgetreten)

Error code: 43 E2 64 02 26 20 01 28 BC 3B 00 53 00 49 00 68 00 4B 00 00

A podciśnienia dobrze założyłeś do sterowania klapkami?

-------------------

Artur

Opublikowano
Robilem to dosyc dawno. Sprawdze wszystko jeszcze raz w najblizszym czasie. Ale nie jest tak, ze ten blad powinien sie pojawiac po usunieciu klap? Czy auto nie mierzy jakosc cisnienia przy gaszeniu czy cos takiego?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Robilem to dosyc dawno. Sprawdze wszystko jeszcze raz w najblizszym czasie. Ale nie jest tak, ze ten blad powinien sie pojawiac po usunieciu klap? Czy auto nie mierzy jakosc cisnienia przy gaszeniu czy cos takiego?

 

Ja kiedyś w tym samym silniku zdemontowałem same klapki, mechanizm został na swoim miejscu podłączony i żadnego błędu nie miałem.

Opublikowano
Robilem to dosyc dawno. Sprawdze wszystko jeszcze raz w najblizszym czasie. Ale nie jest tak, ze ten blad powinien sie pojawiac po usunieciu klap? Czy auto nie mierzy jakosc cisnienia przy gaszeniu czy cos takiego?

 

Ja kiedyś w tym samym silniku zdemontowałem same klapki, mechanizm został na swoim miejscu podłączony i żadnego błędu nie miałem.

 

Ok, moze i tak jest. Za tydzien robie przeglad auta to sprawdze. Dzieki!

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Robilem to dosyc dawno. Sprawdze wszystko jeszcze raz w najblizszym czasie. Ale nie jest tak, ze ten blad powinien sie pojawiac po usunieciu klap? Czy auto nie mierzy jakosc cisnienia przy gaszeniu czy cos takiego?

 

Ja kiedyś w tym samym silniku zdemontowałem same klapki, mechanizm został na swoim miejscu podłączony i żadnego błędu nie miałem.

 

Ok, moze i tak jest. Za tydzien robie przeglad auta to sprawdze. Dzieki!

 

Witam,

 

Odswieze lekko temat, bo nie mialem czasu sie za to zabrac. Ten blad mam nadal, wszystko wydaje sie dobrze podlaczone... Gdzies przeczytalem, ze z tym blededm moze dojsc do uszkodzenia DPF bo nie bedzie zalaczac wypaplania? (teraz doszlo mi jeszcze low boost pressure) i brak mocy ale to chyba sterownik turbiny do wymiany... Ktos pisal tezm, ze mozna wylaczyc komputerem (INPA) sterowanie klapami i to pozwoli usunac ten blad ale nie napisal jak? slyszal ktos o tym?

  • 1 miesiąc temu...
  • 3 miesiące temu...
Opublikowano
Czy to prawda że autko o oznaczeniu 525d po 2007 roku z silnikiem 3000 i 197 ps, nie posiada tych klapek w kolektorze ssącym???

 

Witaj,

Wydaje się, że tak - nie ma klap. Na realoem: 5' E61 LCI 525d Intake manifold- without flap control.

 

Pozdrawiam

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Przyszedł czas i na mnie, przyłączam się do tematu z powodu identycznego problemu jaki miał kolega @mybeemer.

Błąd przepustnicy, o tych samych parametrach, po usunięciu powraca. Proszę o jakieś wskazówki, jest opcja adaptacji?

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
Wymienilem przepustnice na uzywana z allegro i problem juz nie powrocil. Niestety w czasie jazdy cos jej odwala bo jak dodaje gazu to tak jak by sie przymykala na chwile i dopiero z duzy opoznieniem sie otwiera i auto zaczyna przyspieszac. Jak jade ze stala predkoscia to tez zdazy sie jej lekko przymknac auto delikatnie zwolni i po chwili wroci do normalnej jazdy. Po odlaczeniu wszystkie problemy znikaja. Czy ma ktos wiedze odnosnie adaptacji? czy da sie cos tu zrobic?
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Witam wszystkich forumowiczów,

włączając w dyskusję na temat klapek zawirowań w kolektorze ssącym chciałbym zadać jedno nurtujące mnie pytanie. Otóż w dniu dzisiejszym mechanik usunął wspomniane klapki z kolektora ssącego poprzez wyłamanie ich kombinerkami natomiast nie zastosował zaślepek ponieważ gruszka i cięgno sterujące zostało na swoim miejscu połączone z częściami sterującymi klapkami, które przecież pełnią również uszczelnienia. W takim stanie bez klapek auto zostało złożone i wszystko pracuje poprawnie chociaż dopiero minął jeden dzień. W związku z powyższym bardzo proszę dokładne sprecyzowanie odpowiedzi na moje pytanie czy jest konieczność usuwanie gruszki z cięgnem sterującym i dodatkowo zastosowanie zaślepek czy tez może byś tak jak zostało to wykonane w moim przypadku? pzdr. Temat dotyczy BMW E46 320 d 2004

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Witam wszystkich forumowiczów,

włączając w dyskusję na temat klapek zawirowań w kolektorze ssącym chciałbym zadać jedno nurtujące mnie pytanie. Otóż w dniu dzisiejszym mechanik usunął wspomniane klapki z kolektora ssącego poprzez wyłamanie ich kombinerkami natomiast nie zastosował zaślepek ponieważ gruszka i cięgno sterujące zostało na swoim miejscu połączone z częściami sterującymi klapkami, które przecież pełnią również uszczelnienia. W takim stanie bez klapek auto zostało złożone i wszystko pracuje poprawnie chociaż dopiero minął jeden dzień. W związku z powyższym bardzo proszę dokładne sprecyzowanie odpowiedzi na moje pytanie czy jest konieczność usuwanie gruszki z cięgnem sterującym i dodatkowo zastosowanie zaślepek czy tez może byś tak jak zostało to wykonane w moim przypadku? pzdr. Temat dotyczy BMW E46 320 d 2004

 

Nie trzeba usuwać gruszki ani cięgna ale jeśli mechanik wyłamał same klapki a pozostawił w środku ośki to niebezpieczeństwo nadal istnieje bo to one najczęściej wpadają do silnika i robią spustoszenie.

Opublikowano
Klapki zostały usunięte wraz z ośkami..zostały tylko te elementy, w których była osadzona oś ( czyli można powiedzieć że teraz pełnią rolę zaślepek) więc rozumiem, że w tej sytuacji mogę być spokojny?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Klapki zostały usunięte wraz z ośkami..zostały tylko te elementy, w których była osadzona oś ( czyli można powiedzieć że teraz pełnią rolę zaślepek) więc rozumiem, że w tej sytuacji mogę być spokojny?

 

Jeśli dziury po ośkach zostały zaślepione to w porządku.

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Witam

 

Po przeczytaniu pierwszej strony z dyskusją na temat klapek chciałbym dorzucić swoje 100zł :) bo tyle kosztowało mnie ich zaślepienie .

Jestem świeżo-zielonym posiadaczem BMW i ogrom porad ,usterek ,elektroniki itp zwalił mnie z nóg . Pomyślałem eeee tam pisza ludzie głupoty .

Po 6 miesiącach pierwszy tryb awaryjny . Z natury jestem dociekliwy i po próbach metodą odpiąć i sprawdzić , doszedłem do turbiny której ośka latała na wszystkie strony jak mały niestabilny bączek . I zaczęło się ......naczytałem się jak nigdy. Szukałem potwierdzenia swoich przeczytanych racji wszędzie a w serwisie przy okazji turbiny usłyszałem takie słowa ,podobno jednego z najlepszych serwisantów BMW w salonie..."... jeśli ma Pan jeszcze klapki w kolektorze , to radzę się ich jak najszybciej pozbyć ...".

Zastanowiło mnie ,że autoryzowany serwis daje mi takie rady w końcu po coś te klapki są .Z serwisu OEM nie skorzystałem bo musiałbym wydać na nowe oryginalne części ze 30% wartości auta (sama nowa turbina Garreta w kartonie BMW to ponad 6tys.a robocizna z wymiana oleju 7tys). Znajomy warsztat z mechanikiem jeżdżącym E60 :))i do roboty :) W czasie gdy wymieniano turbinę ja postanowiłem wziąść się za klapki .

Dwie z zewnętrznych otworów dolotowych trzymały się już z duuuużym luzem na maleńkich śrubeczkach . Zestaw zaślepek aluminiowych w miejsce klapek , nowe uszczelki . Żadnych śrubek , klejów , silikonów - nie uznaje takiej prowizorki . Komplet z uszczelkami na 4 cylindry niecałe 100zł i mam spokój . Dodatkowo żegnaj DPFie . Po zamontowaniu nowej (regenerowanej) turbiny ,oleju i filtrach auto zaczęło nawet przyjemniej miekko pracować .Jakby mniejsze drgania a przyspieszenie duuuużo lepsze .

Z pełną odpowiedzialnością stwierdzam ,że dwumasa nic nie odczuła i z pewnością nie odczuje !! AUTOMAT !! Spiskowe teorie o dwumasie nie maja tu racji bytu ciekawe co spiskowcy wymyslą na zależność klapki- automat . Na razie jezdżę i się cieszę , ciągle pod wrażeniem kolosalnej różnicy na PLUS między byłymi VW a obecnym E61 :))

pzdr pjetrek

http://images77.fotosik.pl/290/fdcbcc7d2075d166med.jpg

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Witam

mam problem po usunięciu klapek i złożeniu kolektora ssącego auto nie odpala wyswietla się błąd pompy

myślałem że nie włozyłem dokładnie wtyczki od czujnika ciśnienia comon rail przy podszybiu ale sprawdziłem i jest ok , czy może ktoś miał taki przypadek ?

 

Marek

Opublikowano

Witam wszystkich serdecznie. Chciałbym zasięgnąć kilku rad i skorzystać z pomocy ponieważ mam kilka problemów z moim autem - E60 03- 2004r.

Problem zaczął się od tego że zauważyłem duży wyciek oleju spod kolektora ssącego. Postanowiłem że zamontuje przy okazji zaślepki, problem w tym że nie wiedziałem jaki jest ich rozmiar i postanowiłem odkręcić kolektor dolotowy żeby to sprawdzić i się zaczęło :( . Jakieś 2 miesiące temu wymieniłem u "fachowca" mechanika wtryskiwacze, jak się okazało przy wymianie wtrysków wyjął kolektor, wymienił wtryski i poskładał wszystko do kupy. Po tym czasie (jak mi się wydaje) znacznie wzrosło spalanie auta, co jakiś czas musiałem dolewać po pół litra oleju itd.

W dniu dzisiejszym postanowiłem sprawdzić rozmiar zaślepek i to co było powodem wycieku oleju z pod kolektora :mad2: . Okazało się że uf fachowiec praktycznie nie dokręcił śrub kolektora, bo przy odkręcaniu nie odczuwałem najmniejszego oporu i na dodatek źle wcisnął tzw. pierścienie dociskowe przy dwóch szpilkach, że praktycznie zostały one zniszczone i do niczego się nie nadają. Zaślepki 33mm, zmierzyłem.

Moje pytanie brzmi, gdzie mogę kupić uf pierścienie dociskowe i czy są niezbędne, czy jeśli ich nie będzie olej będzie wyciekał ?

http://s5.ifotos.pl/mini/kolektorj_ssanphs.jpg

http://s5.ifotos.pl/mini/GetInvent_ssanrxx.jpg

Czy można, a jeżeli tak to czym wyczyścić dolot z nagaru i "zylcu", czy EGR też można ?.

Zaślepki tworzywowe czy aluminiowe ?

Czy w moim przypadku niedokręcony kolektor mógł być przyczyną zwiększonego spalania lub dymienia z wydechu w trakcie tzw - "gazu do dechy" ?

Zamontowałem kolektor bez 2ch pierścieni dociskowych, auto nie wykazuje żadnych problemów, nie ma żadnych błędów.

 

Dziękuję z góry za pomoc, zamawiam zaślepki i do roboty ;)

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

WITAM !

 

Mam wielką prośbę, jest ktoś mi w stanie powiedzieć jakie zaślepki muszę kupić i ile sztuk do

BMW e 61 2006 520d rok Końcówka VIN 77742.

 

Proszę o pilną odpowiedź, ponieważ mam zamiar jak najszybciej je usunąć.

 

Pozdrawiam

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
WITAM !

 

Mam wielką prośbę, jest ktoś mi w stanie powiedzieć jakie zaślepki muszę kupić i ile sztuk do

BMW e 61 2006 520d rok Końcówka VIN 77742.

 

Proszę o pilną odpowiedź, ponieważ mam zamiar jak najszybciej je usunąć.

 

Pozdrawiam

 

4 x 22mm

Opublikowano
WITAM !

 

Mam wielką prośbę, jest ktoś mi w stanie powiedzieć jakie zaślepki muszę kupić i ile sztuk do

BMW e 61 2006 520d rok Końcówka VIN 77742.

 

Proszę o pilną odpowiedź, ponieważ mam zamiar jak najszybciej je usunąć.

 

Pozdrawiam

 

4 x 22mm

 

 

Dziękuje Bardzo !

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.