Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Ja usunąłem te klapki ze dwa tygodnie temu. Różnicy nie czuję żadnej, poza spokojem :-)

 

Witam,

mam pytanko, czy przed ewentualnym poluzowaniu się śrubek przy zaślepkach w kolektorze posmarowałeś jej jakimś specjalnym klejem?

Test spalania po modyfikacji oprogramowania silnika.

061fac0013ca14a9m.jpg

  • Odpowiedzi 238
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Zaślepki, uszczelki już mam tylko z tego co mi się wydaje dokręca się je na miejscu śrubkami, po dwie na jedna zaślepkę.

Chodzi mi o te śrubki czy koniecznie je trzeba zabezpieczyć przed obluzowaniem klejem.

Test spalania po modyfikacji oprogramowania silnika.

061fac0013ca14a9m.jpg

Opublikowano (edytowane)

Przyszła i na mnie kolej usunięcia klapek z kolektora.

Kolektor był wymieniany parę lat temu więc klapki plastykowe. Okazało się, że są w dobrej formie

 

44845b063dc28287m.jpg

Po mimo tego przy okazji wymiany zajechanej pompy wody usunąłem klapki i zaślepiłem otwory, gruszkę oczywiście zostawiłem na miejscu.

 

b25e36dde7f2769dm.jpg.

Pierwsze odczucia pozytywne. Auto jakby żwawsze, trochę motor jakby był głośniejszy podczas przyspieszania. Wielkiej różnicy przy gaszeniu silnika przed i po "operacji"nie zauważyłem.

Edytowane przez tomaszs131

Test spalania po modyfikacji oprogramowania silnika.

061fac0013ca14a9m.jpg

Opublikowano
Były 33mm u mnie w 525d z 2005 roku. Czuć że autko żwawsze ale i głośniejsze. Mechanik mówił że i kolektor w miarę czysty był. Klapki trzymały sie wszystkie przy przebiegu 260k. Jedyne co mnie zastanawia to czemu raz po wywaleniu klapek tego samego dnia po wrzuceniu z P na D sam się wkręcił na 4 tyś obrotów ???
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Nie wiem jak jest u innych posiadaczy piątki po usunięciu klapek ale u mnie motor znacznie mniej pali.

Nie jestem pewny czy to zasługa pozbycia się klapek czy tez zmiany pogody?

Test spalania po modyfikacji oprogramowania silnika.

061fac0013ca14a9m.jpg

  • 5 miesięcy temu...
Opublikowano
Podziele sie wrazeniami na temat klapek... usunelem klapki z kolektora zaraz po kupnie auta bmw 525d z 2004r z dpf. Teraz po dwoch latach uzytkowania kupilem nowy kolektor z klapami i jest duza roznica na plus. Odczuwa sie to glownie przy jezdzie miejskiej. Samochod duzo lepiej zbiera sie z nizszych obrotow silnik chodzi ciszej i rowniej. Zupelnie inne auto! :cool2: Jednak klapki sa potrzebne tylko niestety wydatek spory to na minus
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano
Okazało się, że mechanik który wymieniał mi żarowe świece i przewody podciśnieniowe zdjął kolektor do czyszczenia i klapki były zaślepione. Wysłał mi zdjęcia na potwierdzenie. Kilka słówek do przodu
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Koledzy co prawda będę usuwał klapy w e90 ale mam pytanie odkręcam tylko klapy i wywalam pręt tak? Klapy zastępuje zaślepkami, pręt usuwam i resztę zakładam jak było?
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Witam posiadam 330d E91 231km 2006r m57n właśnie kupiłem zaślepki wraz z uszczelkami 33m i nie jestem pewnie czy to dobry rozmiar do tego kolektora.z mechem dopiero się umówiłem za tydz tam że jeszcze poczekam a i tak od dwóch dni wywaliło mi blad silnika i jak sprawdzałem to błąd od EGR i pytanie jak będę zaślepkami kolektor to EGR też odrazu bo tak mi radził Macher że będę miał spokój .tylko obawa czy to może zaszkodzić silnikowi i czy np będzie wiecej palić
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Czy po wywaleniu klapek należy zaślepic wąż podciśnieniowy który wchodzi do elektrozaworu? Po. Zdemontowaniu klapek jak odpuszczam gaz to wydobywa się takie wycie l.
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano
Nie musisz go zaślepiać możesz zostawić zawór i do niego podpięty przewód będzie on sobie działał ale nic nie zamykał i otwierał.
  • 2 miesiące temu...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

KOlerzy podepnę się pod temat.

Mam od kilku dni X5 E53 z silnikiem M57/TU.

produkcja wrzesień 2006 więc silnik powinien być podobny/ taki sam jak w e60

zamówiłem zaślepki 33mm czy będą pasować.

turbo i egr mam sterowany elektrycznie... nie wiem jak z klapkami.

planuje cały mechanizm zostawić jak jest. niech sobie chodzi ale nie porusza dźwigienkami.

czy poza jedną osobą w tym wątku ktoś stwierdził pogorszenie pracy w dolnym zakresie obrotów ?

x5 jednak troche waży... a głównie po mieście śmiga...

mam DPF.

Jedyne wiarygodne media....:Woda, prąd, gaz...
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano
Panowie w kwestii usunięcia klapek czy potrzebna jest jakaś zmiana w komputerze jakieś programowanie czy to zabieg czysto mechaniczny?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Kurcze zapomniałem że pisałem jeszcze w tym temacie.

żeby nie było.

zaślepiłem u siebie klapki po czym po dwuch tygodniach wstawiłem kolektor z regenerowanymi klapkami.

w silnikach M57 gdzie turbo sterowane jest elektronicznie, uważam że usunięcie klapek ma wpływ na pracę silnika, dobór mieszanki a co za tym idzie moment w dolnych partiach obrotów.

U mnie zdecydowanie lepiej jest z klapkami.

więcej można poczytać i zobaczyć tutaj

https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=140&t=346796


Krótko podsumowując

W silniku M57 z 2003 nie widziałem ani nie słyszałem różnicy po usunięciu klapek - auto to było E39.

W obecnym M57TU auto głośniej zaczęło chodzić. Automat głupiął. Gaz musiałem mocniej wciskać żeby auto się odpychało.

Po wstawieniu kolektora z klapkami wszystko pięknie.


EDIT: Jeszcze jedno. czytałem gdzieś że jeśli usuwamy klapki w M57TU to trzeba jeszcze programowo coś ogarnąć i usunąć wpisy odpowiedzialne za sterowanie klapkami.

NIe zaprzeczam, nie potwierdzam. Wiem że u mnie jest inaczj z klapkami i bez. Decyzja indywidualna.

Jedyne wiarygodne media....:Woda, prąd, gaz...
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Wczoraj wszystko rozebrałem, kolektor wyczyszczony ilość syfu i nagaru oszałamiająca, klapki wywaliłem zamówiłem zaślepki na all... i czekam. Wyczyściłem ślicznie EGR, dałem nową odmę, nowy termostat EGR okazało się że auto było niedogrzane i spalanie około 17 po mieście miałem obecnie. Termostat puszczał bardzo mocno. Pozostaje kwestia chłodniczki EGR otóż pod nią znajduje się trójnik który to razem z przewodami cały czas był upaprany w oleju, który ściekał na paski poniżej i bryzgało po wszystkim. Czy mogła to być wina wadliwie działającej odmy? ps. gruszkę zostawić przy kolektorze czy usunąć? jakie wasze spostrzeżenia? Może wszystko zostawić niech sobie pracuje na sucho czy też demontaż i zaślepienie przewodu?
Opublikowano
Musisz zostawić bo jeżeli wyzucisz będzie błąd. Pod chłodniczka egr, trójnik to główny termostat. Może pompa vacum ci cieknie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.