Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

chodi mi po głowie taka myśl;

silnik m50b20 na swoje lata zdrowy chciałbym podnieść jego moc wkładająć do niego wał korbowy od m50b25 z tego co obliczyłem to zwiększę pojemniść do 2,3l teraz pytanie do znawców tematu:

- czy wał będzie pasował? (według mnie powinien)

- jakiej długości są korbowody w 325 i 320?

- czy średnica sworzni tłokowych są tamie same?

- jeśli silnik nie brał mi oleju czy muszę zakładać nowe pierścienie tłokowe?

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Zależy czy masz silnik z vanosem czy bez.

Jeśli Vanos to stroker nr. 1 to:

Bez rozwiertu bloku uzyskasz właśnie wspomniane 2,2 l pojemności, potrzebny ci jest:

- blok 80mm czyli 2,0

- wał M50B25 lub M52B25 (75mm)

- tłoki M50B20 vanos lub M52B20

- korbowody 140mm M50B25 vanos lub M52B25 (ale słabsze niż te z M50)

 

Moc ok. 170KM

 

Jeśli chcesz więcej czyli 2,5 (2533)

- blok 80mm

- wał m52b28

- tłoki M50B20 vanos lub M52B20

- korbowody 135mm

 

Moc powinna wynosić ok. 188KM

 

jeśli i to jest mało to tak jak ja planuję u siebie czyli 2,7 :D :twisted:

- blok 80mm

- wał m57b30

- tłoki M50B20 vanos lub M52B20

- korbowody 130mm (z ety albo m20b20)

 

Moc powinna wynosić ok. 200KM

Rozkodowanie numerów VIN na PW


sprzedam drążki kierownicze boczne (prawy, lewy) do e34 touring tanio

511185044 - nie odbieram prywatnych


Dbajcie o siebie i o innych

  • 3 miesiące temu...
Opublikowano
troszeczkę odświeżę temat. czyli jak mam silniczek 2.0 vanos M52b20 to blok zostaje i tłoki zostaja i musze kupic tylko korbowody i wał tak?? tylko ciezko kupic same korbowody bez tlokow od 2.5 czy 2.8 bo jak sa to odrazu z tlokami a jak wiadomo tłoki wtedy nie podejda bo bym musial blok wtedy wymienic.ale mniejsza o to. a co z komputerem?chyba trzeba by program wtedy zmienic?mam racje?

Moje Coupe------------------> http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=134&t=160279


Potrzebujesz nowych części ? Dobrych znanych marek ?lub tańszych zamienników? pisz na pw.

Opublikowano
napisałem Ci juz w innym Twoim poście w tym temacie.

Rozkodowanie numerów VIN na PW


sprzedam drążki kierownicze boczne (prawy, lewy) do e34 touring tanio

511185044 - nie odbieram prywatnych


Dbajcie o siebie i o innych

Opublikowano

czepiasz się literówek człowieku :duh: znajdź sobie inne zajęcie. najpierw piszesz że o korbach nic nie napisałem (napisał o nich autor postu) a teraz że taki silnik nie istnieje. Nikt nie jest chyba na tyle debilny żeby nie wiedzieć o co chodzi.

Na przyszłość głupie komentarze proponuję zachować dla siebie bo nabijanie sobie postów takimi idiotyzmami jest na poziomie dzieci neo. masz jakiś problem to napisz na PRW

 

Żeby nie robić ot to stosując wał z m57 musisz zapodać korby z ETY 130mm

 

Tłumaczenie specjalnie dla bober86:

Aby nie posądzono mnie o stosowanie spamu i pisanie nie na temat w poście na tymże forum dodam że informacja o wale korbowym z silnika o oznaczeniu m57d30 i zastosowaniu go w silniku m50 oraz m52 jest słuszna jedynie przy zamontowaniu wraz z korbowodami z silnika o oznaczeniu m20b27 lub m20b20.

Dodatkowo chcę poinformować że taki wał korbowy trzeba oddać do specjalistycznego zakładu zajmującą się obróbką takich części w celu zmiany średnicy jego czopu.

Rozkodowanie numerów VIN na PW


sprzedam drążki kierownicze boczne (prawy, lewy) do e34 touring tanio

511185044 - nie odbieram prywatnych


Dbajcie o siebie i o innych

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ze się zpytam, nie za dużo roboty z tym i tylko 200km??? Nie taniej jakiś SWAP m54 niż gdziebanie z 2,0? No chyba ze taka przeróbka nadaje sie po turbo w przyszłości..

 

PZDR>

Opublikowano
Ze się zpytam, nie za dużo roboty z tym i tylko 200km??? Nie taniej jakiś SWAP m54 niż gdziebanie z 2,0? No chyba ze taka przeróbka nadaje sie po turbo w przyszłości..

 

PZDR>

 

 

Może i dużo chociaż z zewnątrz to nadal będzie m50b20 więc nie będzie problemów z przeglądami itp.

A co do swapu na m54 to uwierz mi że nic nie jest takie proste jak by sie mogło wydawać i że "zamkniesz" się w 1500zł

Swap na taki silnik wymaga wymiany całej wiązki, oraz masy innych rzeczy. A nie zawsze swapując silnik trafimy na taki który był użytkowany przez 102 letniego niemca który miał serwis BMW na przeciwko swojego domu. Swap to loteria co się trafi.

 

Gdyby komuś było jednak mało pozostaje stroker na 2,7 lub stroker z rozwiertem na 3,15 nawet. Ale wiadomo że chodzi o to że ma być dobrze i tanio.

Rozkodowanie numerów VIN na PW


sprzedam drążki kierownicze boczne (prawy, lewy) do e34 touring tanio

511185044 - nie odbieram prywatnych


Dbajcie o siebie i o innych

Opublikowano
czepiasz się literówek człowieku :duh: znajdź sobie inne zajęcie. najpierw piszesz że o korbach nic nie napisałem (napisał o nich autor postu) a teraz że taki silnik nie istnieje. Nikt nie jest chyba na tyle debilny żeby nie wiedzieć o co chodzi.

Na przyszłość głupie komentarze proponuję zachować dla siebie bo nabijanie sobie postów takimi idiotyzmami jest na poziomie dzieci neo. masz jakiś problem to napisz na PRW

 

Żeby nie robić ot to stosując wał z m57 musisz zapodać korby z ETY 130mm

 

Tłumaczenie specjalnie dla bober86:

Aby nie posądzono mnie o stosowanie spamu i pisanie nie na temat w poście na tymże forum dodam że informacja o wale korbowym z silnika o oznaczeniu m57d30 i zastosowaniu go w silniku m50 oraz m52 jest słuszna jedynie przy zamontowaniu wraz z korbowodami z silnika o oznaczeniu m20b27 lub m20b20.

Dodatkowo chcę poinformować że taki wał korbowy trzeba oddać do specjalistycznego zakładu zajmującą się obróbką takich części w celu zmiany średnicy jego czopu.

 

 

nie czepiam sie tylko chce uniknac pomylki i jezeli mam jakas nie jasnosc po to jest forum zeby ja wytlumaczyc/wyjasnic sorry jak to problem i bylem w szoku ze wal od diesla mozna do benzyny wrzucic i nei napisalem ze nie ma takiego silnika tylko po to zeby ci uczknac tylko myslalem ze to od calkiem innego modelu ma byc

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Zależy czy masz silnik z vanosem czy bez.

Jeśli Vanos to stroker nr. 1 to:

Bez rozwiertu bloku uzyskasz właśnie wspomniane 2,2 l pojemności, potrzebny ci jest:

- blok 80mm czyli 2,0

- wał M50B25 lub M52B25 (75mm)

- tłoki M50B20 vanos lub M52B20

- korbowody 140mm M50B25 vanos lub M52B25 (ale słabsze niż te z M50)

 

Moc ok. 170KM

 

czyli to starczy w moim przypadku abym mial te 170 KM??

 

http://moto.allegro.pl/wal-wal-korbowy-bmw-m50b25-e36-e34-m50-nv-i1996171110.html

 

http://moto.allegro.pl/bmw-e34-e36-tloki-korbowody-m50-m20-2-5-m50-m20-i2039513037.html

Moje Coupe------------------> http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=134&t=160279


Potrzebujesz nowych części ? Dobrych znanych marek ?lub tańszych zamienników? pisz na pw.

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Jeśli chcesz więcej czyli 2,5 (2533)

- blok 80mm

- wał m52b28

- tłoki M50B20 vanos lub M52B20

- korbowody 135mm

 

Moc powinna wynosić ok. 188KM

 

Podoba mi się ten zestaw. Silnik mam wyciągnięty z auta w świetnej kondycji, tymczasowo włożyłem inne m50. i teraz tak czy aby na pewno wystarczą tylko te części? Nie potrzeba większych wtrysków(b25) czy kompa z b25 żeby motor dostawał więcej paliwa? Mam dziadka który za 300 złoży mi profesjonalnie silnik na gratach jakie sobie wymarzę, osprzęt i resztę skręcę sam, ale chcę, że jak się tym zajmę to zabrać się raz a skutecznie. Korby 135 są od silnika b28? Poradźcie co przygotować bo odkąd przeczytałem o możliwości takich modów spać nie mogę :D

...lubię ją,
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wtryskiwacze od m50b25,regulator3,5bara, podejrzewam że sterownik i przepływka również bo może nie wydołać.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Opublikowano

sterownik nie jest konieczny. Wystarczy obudowa przepływki od b25 (inna średnica) i powinno ogarnąć bez problemu.

P.S. m52b25 jest na osprzęcie z m50b20

Rozkodowanie numerów VIN na PW


sprzedam drążki kierownicze boczne (prawy, lewy) do e34 touring tanio

511185044 - nie odbieram prywatnych


Dbajcie o siebie i o innych

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.