Skocz do zawartości

4HP22-EH nie zmienia biegów na zimnej skrzyni :(


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam. Przeszukałem 19 stron o 4HP22 i nie znalazłem podobnego problemu. Otóż rano, gdy silnik i skrzynia są zimne, w pozycji Eco na D nie przerzuca prawidłowo biegów - szarpie, ciągnie do 4500-5500rpm. Muszę przez 5 km jeździć na Middle (wtedy z 3 rusza), potem przełączam na Economic i już jest lepiej - przerzuca przy ok 2500-3000rpm, a po paru minutach problem ustaje - przerzuca normalnie przy 2000-2200rpm. Dzieje się tak tylko rano, jak samochód postoi ok. 3 godz to przez pierwszą minutę trochę przeciąga (do 2500rpm) ale po chwili już jest dobrze. Dodam jeszcze że w pozycji Middle, przy zimnej skrzyni mogę bez problemu zmieniać manualnie (1,2,3) i nic się nie dzieje. Olej i filtr po wymianie 2000km - Dextron III (ze strony www.midparts.pl). Powiedzcie mi jeszcze gdzie jest ten sterownik skrzyni, bo tyle o nim czytam a nie wiem gdzie to jest i jak wygląda?
Opublikowano
Dzięki za odp. Sterownik znalazłem za głośnikiem, odpiąłem go i wtedy skrzynia wchodzi w tryb awaryjny (rusza i jedzie tylko na 3 biegu). Zastanawiam się tylko czy jest sens podmieniać ten sterownik, bo to raczej na usterkę mechaniczną wygląda... Dzisiaj rano odpaliłem, wszystko elegancko, zrobiłem po mieście ok 20 km i nagle nie chce przerzucać, pojeździłem na Middle trochę i zaczęła przerzucać już na Economic, ale przeciągała trochę za dużo. :/
  • 5 miesięcy temu...
Opublikowano
Witam, odnawiam temat bo nadal nie mogę sobie poradzić z tą skrzynką, olej i filtr wymieniony, sterowanie skrzyni wyczyszczone (nowa uszczelka płyty sterownika) - i skrzynia jeździła aż do dzisiaj. Teraz mam następujący problem, kiedy przerzuca na 3-ci bieg przy ok 2200rpm, 3-ka wchodzi na dosłownie ułamek sekundy i cofa się na dwójkę, przyciskam gaz i dopiero przy 2800rpm wchodzi trójka a czwórki już nie ma wogóle. Na "Middle" manualnie też nie wchodzi - na pozycji 3 jest dwójka. Komputer skrzyni już podmieniłem i dzieje się to samo. Według mnie wszystko wskazuje na winę elektroniki, bo odkąd mam ten samochód to ma humory, raz jeździ przez 2 miesiące bez zarzutów, później nie ma biegów przez 3 dni i spowrotem się sam naprawia, powinienem jeszcze sprawdzić wiązkę skrzyni ale w tym temacie jestem ciemny, nawet nie wiem którędy ona idzie i gdzie są jakieś przekaźniki/kostki od skrzyni. Jeżeli miał ktoś podobny problem, bardzo proszę o pomoc. Nie chcę odrazu kupować skrzyni lub remontować żeby po włożeniu okazało się to samo... PZDR
Opublikowano
Ja bym podjechał na komputer, spokojnie nawet w tym roczniku połączy się ze sterownikiem skrzyni. Może być każdy czujnik walnięty, albo po prostu uszkodzona, wypięta wiązka, mówisz, że rozbierałeś skrzynię. Ponadto dobra rada użytkownika e32 od kilkunastu lat, jeżeli chcesz mieć bezawaryjne auto to wróć do W124. Nie wiem, czy tylko u mnie, ale ja zawsze gonię króliczka i ciągle nie mam wszystkiego w aucie zrobionego.
pozdrawiam Bartek
Opublikowano

Czy sprawdzałeś elektrozawory w skrzyni? Podczas wymiany uszczelki w płycie wyjmowana była skrzynia czy tylko przez miske?

Jeżeli czasami jeżdzi idealnie a czasami coś się przycina to pokombinuj z płytą bez wyciągania skrzyni. Może uda Ci się podmienić całą płytę?

Opublikowano
Dzięki za pomoc, już rozebrałem skrzynię na części pierwsze. W kanale w skrzyni (nie w sterowniku) w takiej gumowej tulejce siedziała jakby silikonowa kulka (nie mam pojęcia skąd się tam wzięła) i zapchała dopływ. Skrzynię mam już na wierzchu to przy okazji wymieniam tarczki, panewki i regeneruje konwerter. Myślę że przyczyną była ta kulka silikonowa ale napisze co jest jak włożę skrzynie w przyszłym tyg. Elektrozawory były sprawdzane (metodą domową) ale raczej są dobre. Pzdr.
Opublikowano

Tylko skąd wzięła się tam ta kulka? Z tego co pamiętam to jak rozpołowisz płyte to jest tam kulka lub kulki w niektórych kanalikach- coś jakby zaworki zwrotne. Tylko niemożliwe żeby stamtąd "wyszły".

Na schemacie dobrze poszukaj skąd ta kulka się tam wzięła- żeby nie okazało się że masz jakiś inny problem. Elektrozawór jak pyka pod napięciem to powinien działać. Popatrz dobrze w schemat co z tą kulką, bo przecież z olejem jej nie wlałeś, więc pewnie pochodzi ze skrzyni...

Robisz sam czy oddałeś gdzieś? Jak sam to gratuluje- w końcu to nie takie skomplikowane a satysfakcja jaka;)

Opublikowano
Nie no ja aż taki mądry nie jestem żeby samemu robić, ale mój chrzestny robi a ja wszystko obserwuje :) Wszystko się dzisiaj wyjaśniło kulka jest prawdopodobnie z konwertera bo tam takie są, a dzwonili z serwisu gdzie wysłałem konwerter i mówili że jest tak zmielony że nie jest możliwością aby to jeździło. A kulki w sterowaniu owszem są ale z twardego tworzywa (coś jak plastik) i jest ich trzy sztuki (takie pomarańczowe) a ta w kanale była czarna gumowa i to był taki cycek jakby skąś urwany. Czyli wychodzi na to że komputer nie oszukał - wyszło SPRZĘGŁO KONWERTERA tyle że wyszło to w błędach silnika a nie skrzyni, a konwerter raczej przynależy do części ASB. Powiedzieli też w serwisie że chociaż konwerter był doszczętnie zmielony to miał nic do tego że skrzynia nie chciała wrzucić 3-go biegu i to raczej była wina tego zapchanego kanału. W przyszłym tyg. wrzucę skrzynie i napiszę sprawozdanie. Pzdr.
  • 4 tygodnie później...
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Witam. Pojeździłem już ok 2 tyg po zakończeniu remontu skrzyni, wszystko jest jak najbardziej w porządku i mam nadzieję że tak już zostanie :)

W więc podzielę się raportem:

Kulka gumowa znaleziona w kanale była tam włożona celowo, zatkany był nią kanał od nadbiegu (lock up) ponieważ tarczki w konwerterze były spalone i gdyby skrzynia wrzuciła nadbieg samochód by nie jechał. Teraz kanał jest odetkany, konwerter po regeneracji i rzeczywiście, przy 100km/h gdy lock up jest zapięty na czwórce mam 2100rpm a wcześniej jak nie spinał było 2500rpm. Powodem wariacji skrzyni (raz chodziła raz nie) był konwerter i zużyta panewka pompy, samochód raz jeździł raz nie, aż wkońcu przestał zmieniać biegi (dochodził max do 2-go biegu), chociaż wszyscy mechanicy twardo się trzymali wersji że jak ma humory i czasami zmienia biegi a czasami nie to na pewno wina elektroniki, sterownika itp.

 

Po remoncie był jeszcze problem, skrzynia szarpała przy wrzucaniu biegu wstecznego (mocne walnięcie w budę) i to samo przy zapinaniu 3-go biegu. Ten problem także został rozwiązany - w sterowaniu w skrzyni brakowało 3-ech dyszek, zdobyłem je, włożyłem na swoje miejsce i jest ok.

 

Jeszcze jedno - po złożeniu skrzyni (ok 2 tyg temu, temp. na zewnątrz była ok. 0-5 stopni) przez pierwsze 3 dni po dłuższym postoju szczególnie rano na zimnym skrzynia przeciągała na biegach do ok 3500rpm potem coraz mniej i po 2km problem ustawał. Ale to tylko pierwsze 3 dni później chyba coś się ułożyło bo teraz wsiadam rano przy minusowej temperaturze i jak chcę to zmieni przy 1600rpm.

 

Mam nadzieję że moje doświadczenia się komuś przydadzą, w razie problemów służę pomocą - [email protected]

 

PZDR.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
...

 

Mam nadzieję że moje doświadczenia się komuś przydadzą, w razie problemów służę pomocą - [email protected] ...

:cool2:

bardzo słuszne wg mnie podejście. Zgłaszasz problem, wysłuchujesz opinii forumowiczów, znajdujesz przy ich udziale lub nie rozwiązanie i dzielisz się nim w tym samym wątku. W ten sposób można uniknąć powtarzania w kółko tych samych lub podobnych przypadków. Popieram.

pzdr

yaz

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.