Skocz do zawartości

320 Traci moc gdy jest goraco...


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam, zauważyłem ze gdy jest gorący dzień i trochę daje w pedał to auto robi słabsze, przy czym słuchać tez ze wisko pracuje mocniej bo chuczy wiatrak, wiec na pewno jest to powiązane. Tylko nie wiem jak. Wygląda to tak, wsiadam rano do auta wszystko ok idzie jak trzeba, kiedy po jakimś czasie nabierze temperatury to zaczyna być czuć ze jest słabszy i oczywiście słychać wiatrak przy dodawaniu gazu. W chłodniejsze dni, czy wieczorem nie dzieje sie tak i nawet jak trochę mocniej wciskam pedal to nie czuć spadku mocy ani nie słychać tak wiatraka. Wskazówka temp. w obu przypadkach jest na tej samej pozycji czyli ok 90, wiec niby ok. Zauważam to tylko w gorące dni i teraz moje pytanie jest taki czy to normalne w tych silnikach ? (M50 bez vanosa). Jeśli nie to raczej odpada chłodnica lub płyn bo chłodnice jakiś czas temu wymieniałem na nowa a na starej z tego co pamiętam tez było chyba tak samo, płyn tez wlałem jakiś lepszy Febiego niebieski, poziom płynu ok, chłodnica odpowietrzona...
Opublikowano
Moim zdaniem to normalne. Aby tak nie było stosuje się intercoolery.
Opublikowano (edytowane)
Jaki masz filtr powietrza? Jeżeli masz stożkowy, to po nagrzaniu komory silnika do dolotu trafia zbyt ciepłe powietrze i silnik nie jest już tak żwawy... !!! UPAŁ + STOŻEK = BRAK MOCY !!! Stożki są fajne. Trzeba im tylko zapewnić dopływ świeżego, a najlepiej jeszcze zimnego powietrza. Jeśli masz oryginalną puszkę z filtrem zwróć uwagę, czy gdzieś nie zgubiłeś takiego fikuśnego łącznika puszki z pasem przednim. Bez niego też może brać ciepłe powietrze z komory silnika. Bez intercoolerów silniki latem zawsze są troszkę słabsze. Chyba, że spadki mocy są bardzo duże, to pojechałbym na kompa. Tych silników nie da się oszukać :nienie: Brak rurki, dziurka w układzie..., czy walnięty jakiś czujnik i jest problem. Edytowane przez akus66
Opublikowano
Moim zdaniem to normalne. Aby tak nie było stosuje się intercoolery.

Koledze akus66 radzę się doszkolić i sprawdzić np w google co to jest intercooler i kiedy się go stosuje. Co do problemu to musisz przyjrzeć się temu dokładnie i sprawdzić czy spadkowi mocy zawsze towarzyszy szum wentylatora. Wentylator napędzany jest paskiem klinowym od wału korbowego. Ponieważ do jego pracy potrzebna jest całkiem spora moc, to zapięcie sprzęgła wiskotycznego jest odczuwalne jako spadek mocy silnika. Jeżeli jeździsz w po mieście to nie rozwijasz dużych prędkości. Wentylator pracuje więc często. Raczej musisz się do tego przyzwyczaić. Jeżeli nie masz na chłodnicy zamontowanego tunelu wentylatora, to jego montaż może poprawić sprawność odprowadzania ciepła z chłodnicy a w efekcie krótsze działanie wentylatora.

Opublikowano
Moim zdaniem to normalne. Aby tak nie było stosuje się intercoolery.

Koledze akus66 radzę się doszkolić i sprawdzić np w google co to jest intercooler i kiedy się go stosuje. Co do problemu to musisz przyjrzeć się temu dokładnie i sprawdzić czy spadkowi mocy zawsze towarzyszy szum wentylatora. Wentylator napędzany jest paskiem klinowym od wału korbowego. Ponieważ do jego pracy potrzebna jest całkiem spora moc, to zapięcie sprzęgła wiskotycznego jest odczuwalne jako spadek mocy silnika. Jeżeli jeździsz w po mieście to nie rozwijasz dużych prędkości. Wentylator pracuje więc często. Raczej musisz się do tego przyzwyczaić. Jeżeli nie masz na chłodnicy zamontowanego tunelu wentylatora, to jego montaż może poprawić sprawność odprowadzania ciepła z chłodnicy a w efekcie krótsze działanie wentylatora.

 

Sorki. Nie zrozumieliśmy się. Nie chodziło mi o to, by sobie do tego rodzaju silnika dołożył intercooler. To oczywiście bzdura. Chodziło mi o lekki spadek mocy w upalne dni. Podobno jakaś fizyka w tym jest. Może się mylę. Co do wentylatora, to masz rację. Wisko potrafi zabrać sporo mocy. Jeszcze raz sorki

Opublikowano
Jaki masz filtr powietrza? Jeżeli masz stożkowy, to po nagrzaniu komory silnika do dolotu trafia zbyt ciepłe powietrze i silnik nie jest już tak żwawy... !!! UPAŁ + STOŻEK = BRAK MOCY !!! Stożki są fajne. Trzeba im tylko zapewnić dopływ świeżego, a najlepiej jeszcze zimnego powietrza. Jeśli masz oryginalną puszkę z filtrem zwróć uwagę, czy gdzieś nie zgubiłeś takiego fikuśnego łącznika puszki z pasem przednim. Bez niego też może brać ciepłe powietrze z komory silnika. Bez intercoolerów silniki latem zawsze są troszkę słabsze. Chyba, że spadki mocy są bardzo duże, to pojechałbym na kompa. Tych silników nie da się oszukać :nienie: Brak rurki, dziurka w układzie..., czy walnięty jakiś czujnik i jest problem.

normalny żadnych stożków, do tego nie dawno zmieniany... ten tunel do pasa tez jest. Trochę to wkurzające, no ale cóż... skoro taka ich natura to trzeba jakoś się z tym pogodzić hehe

Opublikowano
Byly wersje z chlodzeniem elektrycznym zamiast wisca. I nie mowa tutaj o wentylatorze od klimy. Czy ktos ma cos takiego i czy czuc spadek mocy po odpaleniu wentylatora ?
Opublikowano
normalna rzecz kazdy jeden silnik w upalne dni bedzie dawal troche mniejszego kopa. czy wisco ma tu duzo do zeczy nie wiem, opór z paska przy wlaczonym wentylatorze przełoży sie na kolo walu, ale głównie wplyw miec bedzie temperatura zasysanego powietrza. dlatego w lecie odczuwa sie duza ruznicę w mocy calkiem inaczej auto reaguje tego samego dnia w nocy co w dzień, czy to w tico czy w m-power
pinki020
Opublikowano
spadek mocy w upalne dni normalny objaw wszystkich silników wolnossących tak musi być gorące powietrze jest rozrzedzone a więc miej tlenu .
Opublikowano
Byly wersje z chlodzeniem elektrycznym zamiast wisca. I nie mowa tutaj o wentylatorze od klimy. Czy ktos ma cos takiego i czy czuc spadek mocy po odpaleniu wentylatora ?

Ja mam, czuc spadem mocy, ale nie jest on znaczny.

Opublikowano
tak na marginesie spadek mocy w twoim przypadku w upalny dzień będzie niewielki trzeba byc zrzytym z samochodem żeby to wyczuć chyba że silnik zamiast 150 KM ma 120KM.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.