Skocz do zawartości

316i kontrolki oleju gasną za szybko...


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Mam auto od niecałego roku więc dopiero dwa razy wymieniałem olej. Ale niepokoi mnie to, że po drugiej wymianie kontrolki zachowują się KOMPLETNIE inaczej niż po pierwszej. Wcześniej gasła jedna lampka co 1,5-2 tys km. Po przejechaniu ok 11 tys paliła się jeszcze jedna zielona lampka, wymieniłem olej i skasowałem kontrolki.

Od momentu wymiany przejechałem 2,5 tys i zgasły mi już cztery lampki, została tylko jedna zielona! Czemu tak dziwnie? Może to przez to że mi mechanik strasznie dużo tego oleju napaprał? Jest równo z maksimum, może minimalnie ponad.

_____

Poprawiłem tytuł na "jaśniejszy". mattiss

Opublikowano

rozne sa teorie na temat tych lampek, jedni twierdza ze gasną w zalezności od sposobu uzytkowania samochodu czyli spokojna/agresywna jazda,

inna teroria to ze gasną co iles tam km tak aby odliczyć czas do wymiany oleju

ja sam nie wiem która jest prawdziwa ;) niech inni sie wypowiedzą

 

micz - jaki masz sposób jazdy ?

sprawdz dokladnie ile tego oleju jest, jesli jest ponad max to należałoby odciągnąć, a moze jeździsz po miescie na krotkich odcinkach ? Jesli tak to mozliwe ze masz paliwo w oleju i stad stan ponad max. Jesli tak jest to nalezałoby zrobić trase - powinno odparować

 

na przyszłość jak wymieniasz olej i wchodzi np 6,5 litra to powiedz dla mechanika neich wleje te 6litrow a resztę uzupelnisz sobie w domu po dokladnym sprawdzeniu (oczywiscie u CIebie 6,5 nie wejdzie bo masz maly motor)

Opublikowano
Prawdopodobnie źle Ci się skasował wskaźnik zużycia oleju, już ktoś pisał na forum że miał tak jak Ty. Skasuj jeszcze raz, jak zapalą się zielone cegiełki zewrzyj piny na kolejne 15 sekund i jeszcze raz. Nie wiem czy sam sobie kasowałeś stan oleju czy gość Ci skasował ten co wymieniał... Żebyś jak mu deptał to nie mają prawa tak szybko znikać, pierwsza się chyba najdłużej trzyma i jak pamiętam ponad 2,5 tyś.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W mojej e30 zauważyłem ostastnio że szybko zapaliła mi się zółta kontrolka, bo już po 8500tyś (prawie cały przebieg w mieście). Wcześniej zapalała się koło 10tyś ale 3/4przebiegu miałe w trasie. Więc sądzę zę komputer sobie jakoś sam oblicza według czasu pracy silnika a nie od przebiegu. W moim przypadku wątpię by wpływ miał na to sposób kasowania inspecji bo za każdym razem robię tak samo.
Opublikowano

"Gdzieś kiedyś" (w sensie, tu na forum) wyczytałem, że duży wpływa ma sposób w jaki jeździmy - tzn. jazda do ok.4000RPM i powoli znikają "klocki" a powyżej tych obrotów już szybciej. Także, podobno ;) liczy się liczba odpaleń silnika.

 

Trudno mi się ustosunkować do tego ostatniego, ale swego czasu popałowałem trochę m40 i naprawdę miałem wrażenie, że pierwsze dwa "klocki" szybciej zgasły.

Opublikowano (edytowane)
niema znaczenia ile oleju zostało wlane do silnika ani jak długo trwała ta czynność na czas gasnięcia ;cegiełek; nie jest ważny sposób jazdy moim zdaniem jest to powiązane z ilością przejechanych kilometrow oraz (prawdopodobnie) czas od wymiany. Edytowane przez poltor
Opublikowano

U mnie, nie jest to zalezne wylacznie od ilosci przejechanych km.

Od ostatniego kasowania inspekcji cegielki mi zniknely mi po mniejszej ilosci przejechanych km niz 2 inspekcje do tyłu.

Opublikowano
No i przejechałem niecałe 3 tys od wymiany, zapaliła się pomarańczowa lampka oraz OIL SERVICE i INSPECTION na raz. Wydaje mi się, że chodzi o sposób kasowania kontrolek, za pierwszy razem zrobił mi to elektryk za pomocą komputera, ostatnio zrobiłem to sam, zwierając kabelkiem piny w gnieździe diagnostycznym. Prawdopodobnie za krótko trzymałem zwarte czy coś. Zobaczę tym razem jak się będą zachowywać, skasuję je dzisiaj bo przecież i tak w tym cyklu już nie są żadnym odniesieniem.
Opublikowano
Chodzi o to że trzeba kasować conajmniej dwa razy pod rząd, jak się nie mylę to za pierwszym razem kasuje się same cegiełki a za drugim inspekcję i zegarek. Ważny jest też chyba czas jaki się zwiera piny. Zewrzyj trzy razy pod rząd po np 20 sekund i masz pewność że jest wszystko dobrze wyzerowane.
Opublikowano

Czas kasowania jest b. ważny. Teraz nie pamiętam, ale na forum jest. Kasowanie cegiełek min. 15 sek., a inspekcji z zegarkiem min. 20 sek. - lub odwrotnie. ;) Ja zawsze daję aż zgasną cegiełki na liczniku. :) Ale trwa to dłuższą chwilę.

 

Chodzi o to że trzeba kasować conajmniej dwa razy pod rząd, jak się nie mylę to za pierwszym razem kasuje się same cegiełki a za drugim inspekcję i zegarek.

Wydaje mi się że niekoniecznie. Wspomniany wyżej czas kasowania określa co kasujemy.

 

Na allegro był prosty przyrząd do kasowania z 2 przyciskami - do cegiełek i reszty. To tak na potwierdzenie mojej teorii ;) ale w wolnej chwili sprawdzę dokładniej - jak nie zapomnę. :mrgreen:

Opublikowano
A mi się jakoś kojarzy że 15 sekund cegiełki a później drugi raz 3 sekundy i kasuje się inspekcję... Nigdy nie pamiętam dlatego kasuję dwa lub trzy razy po 20 sekund i wszystko jest skasowane pewnie :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Dzisiaj kosaowałem kontrolki w moim e30 po zmianie oleju. Ok 15 sekund zgasły cegiełki a za drugiem razem po jakiś 5 sekundach zgasła INSPEKCJON, to z zegarkiem. Starczyła zwykład probówka z kabelkiem. Może w e36 coś zmienili ale wątpię.
Opublikowano
Skoro tak piszecie we dwóch, no przynajmniej podobnie, to prawdopodobne jest, że coś mi się pomerdało. :mrgreen: Ale i tak sprawdzę w wolnej chwili, chcę wiedzieć. :8) :wink:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.