Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
bardzo polecam ATE ale tylko ATE ceramic. Zwykłe są do bani a ceramic wytrzymają dłużej niż oryginały. Wiem bo sam testuje :cool2: .

Macio słyszałem że te ATE ceramic piszczą i strasznie pylą... zaobserwowałeś coś takiego u siebie?

 

Ja u siebie małymi kroczkami zbliżam się do wymiany klocków z tyłu i waham się między sprawdzonymi już textarami które mam od 10kkm na przodzie a właśnie ATE...

  • Odpowiedzi 158
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
bardzo polecam ATE ale tylko ATE ceramic. Zwykłe są do bani a ceramic wytrzymają dłużej niż oryginały. Wiem bo sam testuje :cool2: .

Macio słyszałem że te ATE ceramic piszczą i strasznie pylą... zaobserwowałeś coś takiego u siebie?

 

Ja mam z przodu ATE Ceramic i nie potwierdzam. Po umyciu i przejechaniu powiedzmy 500km felgi z przodu są zdecydowanie czystsze niż te z tyłu (tam mam oryginały). Przy oryginałach z przodu i z tyłu większy syf był zawsze z przodu (normalne). Biorąc również to pod uwagę Ceramic na prawdę pylą znikomie. Ja uzywam ich w zestawie ze zwyklymi tarczami ATE, zadne tam Powerdisc.

Co do piszczenia - jeżdżę raczej delikatnie i na krotkich trasach i faktycznie swego czasu się pojawiło w koncowej fazie lekkiego hamowania. Ale wystarczyło parę dużch hamowań na autobahnie i teraz już tego nie ma (musiały się zeszklić przez to delikatne traktowanie i stad pisk)

Opublikowano (edytowane)

Witam. Zamówiłem w internecie komplet tarcz ATE i klocków ATE Ceramic do mojego E6 525i z 2006 roku z N52 pod maską, ale mam zagwozdkę bo są dostępne 3 wielkości tarcz przednich: 310mm 324mm i 348mm

 

Założyłem, że rozmiar poprostu rósł z każdym kolejnym nowym silnikiem i ja mając N52 mam mieć 324mm. (Mam nadzieję, że touring nie dostał większych albo coś takiego) Poza tym te 348mm mimo, że dopasowane przez stronę po wyborze auta i rocznika/silnika, już w opisie części mają tylko kompatybilność N53, pozostałe 2 ponoć pasują do N52 i N53, ale te informacje to jedna wielka niewiadoma, bo to bardziej niż oczywiste, że do każdego konkretnego auta pasuje jeden konkretny rozmiar.

 

Na tył dostępne są 2 rozmiary tarcz (320mm i 340mm) i 2 rodzaje klocków. Tu też na logikę i po opisie (tylko N53 2007-2010) założyłem, że duże tarcze i grubsze, szersze i droższe klocki są w komplecie z przednimi 348mm (też ponoć tylko do N53).

 

Przez to dedukuję, że jeśli na przód są dostępne 2 rodzaje klocków różniące się wymiarami, to ten drugi sporo droższy i trochę grubszy to też do dużych tarcz do modelu poliftowego i tak skompletowałem całość.

 

I mam 2 pytania, ładnie proszę o pomoc:

1. Jak na przyszłość sprawdzić coś takiego, ale konkretnie, po oznaczeniach bmw/producenta zamiennika albo czymś takim, a nie bawić się w detektywa. Normalnie poszedłbym do auta z i zmierzył, ale stoi w warsztacie, a zamówić musiałem na gwałt, bo chcę odebrać przesyłkę przed wielkanocą. Stwierdziłem, że jestem prawie pewny, a jeśli się pomyliłem, to zadzwonie i zmienię zamówienie, albo zwrócę niepasujące części.

2. To jak wiecie może czy się gdzieś pomyliłem? ;-)

 

Pozdrawiam.

Edytowane przez sysak
Opublikowano
Wielkie dzięki. Link bardzo się przydał i na szczęście mnie wyszło inaczej. Te 310mm w opisie mają że są też do modelu 2007-2010. Do pre-liftowego "To MY: 03/2007" Są 324mm, to samo potwierdza się w wypadku tarcz Power Disc. Mogę spać spokojnie
Opublikowano
Wielkie dzięki. Link bardzo się przydał i na szczęście mnie wyszło inaczej. Te 310mm w opisie mają że są też do modelu 2007-2010. Do pre-liftowego "To MY: 03/2007" Są 324mm, to samo potwierdza się w wypadku tarcz Power Disc. Mogę spać spokojnie

 

Dokładnie tak jak mówisz 324mm do 03/2007. Nie zapomnij o czujniku zużycia bo nie ma go w zestawie z klockami, trzeba dokupić oddzielnie.

Opublikowano
Czujniki też kupione, o nich nawet nie mówię, bo z tym nie było problemu. Za to zastanawiam się czy nie miałem jeszcze wziąć jakiegoś zestawu montażowego (te blaszki co zabezpieczają klocek w zacisku) Ale tego to już bym w ogóle nie wybrał na tej stronie, bo są opisane tak, że nawet nie wiem które to na przód a które na tył a co dopiero do którego modelu auta, a w ogóle to niech sobie warsztat domówi... ;) Pozdr!
Opublikowano
bardzo polecam ATE ale tylko ATE ceramic. Zwykłe są do bani a ceramic wytrzymają dłużej niż oryginały. Wiem bo sam testuje :cool2: .

Macio słyszałem że te ATE ceramic piszczą i strasznie pylą... zaobserwowałeś coś takiego u siebie?

 

Ja u siebie małymi kroczkami zbliżam się do wymiany klocków z tyłu i waham się między sprawdzonymi już textarami które mam od 10kkm na przodzie a właśnie ATE...

 

Siemka skovroon. Jeśli chodzi o pylenie to zdecydowanie lepsze niż każde inne klocki. Zero czarnego nalotu. Natomiast, jeśli chodzi o piski to przy delikatnym hamowaniu tzn., jeśli przy małej prędkości przy dojeżdżaniu do skrzyżowania delikatnie zaczynałem hamować to faktycznie było słychać delikatne piszczenie, ale bardzo ciche. W tej chwili już to się nie zdarza. Myślę, że trafiło się coś w klocku i już się wytarło, bo jest cicho. Przy normalnym gwałtowniejszym hamowaniu nigdy nic nie było słychać. Tak czy inaczej bardzo polecam. Zrobiłem już na nich 15000km a wyglądają jak bym je dopiero założył (bardzo minimalne zużycie). Jak się skończą to zakładam takie same :cool2:

  • 5 miesięcy temu...
Opublikowano
Ja już tylko ATE CERAMIC będę używał. Założylem klocki CERAMIC i tarcze ATE PowerDisk. Po około 15000 km musiałem wywalić tarcze, więc ich nie polecam, ale klocki z nowymi, już oryginalnymi tarczami nadal genialnie/normalnie się sprawują, z tą różnicą, że felga jest zawsze czysta (no chyba, że błoto albo coś innego, ale zero czarnego nalotu z klocków). Poza tym jest cicho i tarcza też nie ściera się jakoś szybciej. Przedstawiciel ATE tłumaczył mi, że użyta technologia producji tych okładzin powoduje że na tarczy powstaje wartwa ochronna. Nie do końca to rozumiem, ale tarcze rzeczywiście wyglądają jak nowe. Tylko powiedział, żeby właśnie z uwagi na długi okres użytkowania okresowo rozbierać zacisk i czyścić wszystkie elementy (właściwie nie zaszkodzi). Za moment wkładam taki zestaw na tył i w końcu będę mial wszystkie cztery kola czyste :) Bo jak na razie naprawdę śmiesznie to wygląda, że przednie kola są zawsze czystsze od tylnych. Pozdrawiam wszystkich!
Opublikowano

Mnie też czeka w nie najdłuższym czasie wymiana klocków z tyłu. I tak czytam te Wasze opinie o tych ATE CERAMIC i chyba się na nie skuszę.. :wink:

W zeszłym roku zmieniałem klocki z przodu i założyłem TEXTARy, i wszystko byłoby ok gdyby nie to że właśnie strasznie pylą :evil:

Opublikowano
Ja załozyłem z przodu tarcze ATE zwykłe i klocki ATE Ceramic. Polecić niestety nie mogę. Owszem zestaw nie piszczy, a pylenie z klocków właściwie zerowe :cool2: i to jest bardzo fajne bo felgi cały czas pozostają czyste. . No ale - zestaw docierałem hamując łagodnie przez jakieś 300-400km może więcej - było ok. Potem pierwsze dłuższe i mocniejsze hamowanie na autostradzie i pojawił się odgłos tarki i niewielkie wibracje w przedziale 90-130 i tak już zostało. Im więcej się takich hamowań powtórzy raz za razem tym głośniej zaczyna buczeć - nawet nie tyle drga, co cholernie głośno buczy - można się przestraszyć. Jak hamulce ostygną, dźwięk znów jest cichszy ale jest. Może te klocki są za twarde - sam nie wiem. Może to wina tarcz i w połączeniu z fabrycznymi byłoby OK? Z drugiej strony i jedno i drugie to ATE więc powinno działać ze sobą.
Opublikowano

Jednak :). Nie ma co eksperymentować. Widzę że kolega powyżej pisze że też miał zestaw ATE/ ATE Ceramic, tarcze wywalił, ale klocki z oryginałami sprawują się super. Jeśli tak faktycznie jest to same klocki też polecam (a tarcze muszę wymienić :evil: ) - nic nie piszczy i brudu na felgach zero :cool2:

Ciekawe kto robi te "ORI"? Widać z tego że nie ATE.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

niby nie ate.

jakby ktoś chciał ori to mam 780 komplet z wysyłką, FV itp

Opublikowano
Ja załozyłem z przodu tarcze ATE zwykłe i klocki ATE Ceramic. Polecić niestety nie mogę. Owszem zestaw nie piszczy, a pylenie z klocków właściwie zerowe :cool2: i to jest bardzo fajne bo felgi cały czas pozostają czyste. . No ale - zestaw docierałem hamując łagodnie przez jakieś 300-400km może więcej - było ok. Potem pierwsze dłuższe i mocniejsze hamowanie na autostradzie i pojawił się odgłos tarki i niewielkie wibracje w przedziale 90-130 i tak już zostało. Im więcej się takich hamowań powtórzy raz za razem tym głośniej zaczyna buczeć - nawet nie tyle drga, co cholernie głośno buczy - można się przestraszyć. Jak hamulce ostygną, dźwięk znów jest cichszy ale jest. Może te klocki są za twarde - sam nie wiem. Może to wina tarcz i w połączeniu z fabrycznymi byłoby OK? Z drugiej strony i jedno i drugie to ATE więc powinno działać ze sobą.

Ja miałem dokładnie te same objawy. Jak wiesz zmieniłem na tylko tarcze na ori i jest OK

Opublikowano
Ja zalozylem Klocki i tarcze ATE (E60 535d) i jestem bardzo zadowolony.Zrobilem juz na nich ponad 20 tys km i nic sie nie dzieje a tarcze sa wieksze jak w 530 np.Zmienilem z oryginalnych,ktore wlasnie bily po umyciu samochodu z goracymi tarczami na myjni :duh: .
Opublikowano

ja zalozylem tarcze ATE POWER DISC i klocki CERAMIC SBB ATE i zrobilem 18 tys.km. i jak narazie jest ok

-nie bija tylko przy hamowaniu z duzej predkosci np ze 180km/h do jakis 100km/h to duzy halas(buczenie)

mozna sie przestraszyc,

ale to chyba tak jest bo kolega w passacie ma tez taki zestawik i ma to samo "buczenie"

pozatym jest fajnie bo aluski zawsze czyste:)

pozdrawiam

Opublikowano

Te problemy z biciem kierownicy wynikają z nieprawidłowego użytkowania tarcz, Umyjesz samochód 2 - 3 razy na myjni bezdotykowej z gorącymi tarczami i już masz problem. A odnośnie popiskiwania to wystarczy myć dokładnie ( co najmniej raz w tygodniu ) samochód i tarcze i pisków nie będzie.

 

Ja mam ATE PD + Ate Ceramic i mogę śmiało polecić pylenia nie zaobserwowałem ( może jakieś znikome ) - hałas owszem jest, ale to przez to, że tarcza jest nacinana, ale przynajmniej nie grzeją się tak jak oryginalne się grzały.

 

Pozdrawiam

Sprzedam Graty po Aucie :


- Wybierak ( Joystik ) Zmiany biegów zwykły do F10-tki - cena 200zł ! ( stan idealny )

- Licznik Europejski F10 ( stan BDB ) - cena 200zł

Opublikowano
Wydaje mi sie rowniez,ze dotarcie tarcz po zalozeniu dowych ma ogromne znaczenie.Jezeli ktos zalozy nowe tarcze i 30 km dalej hamuje tak jak by awaryjnie,bo dociera klocki :duh: ,to nie ma dziwolagoty ze te tarcze za chwile beda bily...
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Też mam tarcze ATE nacicnane niestety też mi się pokrzywiły. Przyhamowałem mocno 2 razy z 250 do okolo 100km/h i po tarczach. Poza tym nawet na nowych hamowanie jest głośne i niekomfortowe z powodu tych nacięć.

Teraz będę zmieniał na oryginalne.

Klocki ATE z ceramiką są świetne - praktycznie wcale nie pyla i nie brudzą felg. Założę te klocki z oryginalami

pozdrawiam

Opublikowano
Ja założyłem tarcze ATE + klocki Textar i jest ok. kilka hamowań mocniejszych było i jest cacy , nie chcę się powtarzać ale grunt to dobry montaż - b. dokładne oczyszczenie piast - na błysk i złożenie bez żadnych smarów , past czy mazideł i delikatne tylko dokręcenie śrubki mocującej.

Ex:

IX M60

F96 X6M Comp.

G05 X5 m50d

F90 M5 Comp. 780km

G01 X3 30i

F86 X6M 575km

F15 X5 25d

E71 X6 40d

E70 X5 4.8i

E61 535d

E31 850ci cudo:)

E53 X5 4.4i

E46 328ia

E39 540ia

E39 535i

E39 528i

i sporo innych ale już nie BMW 🙂

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.