Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Ja założyłem tarcze EBC Turbo Groove i klocki EBC Red Stuff.

Piasty oczyszczone i zmierzone zegarem przed montażem. Po montażu tarcze zmierzone również (masakra - mierzyć tarcze nacinane promieniowo....)

Na razie zrobione 400 km na spokojnie - bez żadnych mocnych hamowań. Po 500 zobaczę, jak się toto sprawuje i dam znać.

  • 1 miesiąc temu...
  • Odpowiedzi 158
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Kolego, radzę Ci zacisnąć zęby i przynajmniej tarcze kupić w ASO. Ja Też uważałem, że są za drogie i nie warto, ale ATE wytrzymały 1000km i były traktowane bardzo delikatnie. Nie było mocnego hamowania, a normalne użytkowanie z uwagą na to by dobrze dotrzeć i oszczędzać. Niestety nie wytrzymały. Reklamacja przeszła pomyślnie i dostałem zwrot pieniędzy, dołożyłem i kupiłem tarcze z klockami w ASO i nie było z nimi żadnych problemów.

Polecam tylko i wyłącznie tarcze i klocki z ASO. Ewentualnie klocki Textara.

Opublikowano

witam

ja też mam zestaw Ate Power disc + klocki Ate ceramic i powiem szczerze zgadzam się z uwagami przedmówców niestety po kilku ostrych hamowaniach biją i są bardzo głośne, to jest moje trzecie bmw i do tej pory nie maiłem problemu z tarczami ale miałem oryginały .... w rodzinie jest drugie e60 na oryginałach często lata z lawetą zero problemów, myślę że masa autka i osiągi sprawiają problemy w szczególności z przednimi tarczami ......

 

 

więc ja też uważam że oryginał to najoptymalniejszy wybór ...

 

pozdrawiam

Tomek

http://imagizer.imageshack.us/v2/150x100q90/834/uaec.jpg

Był Polonez, Golf III, E36, E46, .................

Jest E61i jest Git ..................................... :)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nowe oryginalne tarcze są wg.mnie w nieduzych pieniądzach jak na BMW więc warto się zastanowić ,poza tym gwarancja na samochodzie,a nie zdejmij,zareklamuj,zamontuj,strać czas itp,a tak to w razie W pijesz kawke ,można popatrzeć na ładne kobiety i po dwóch godzinach masz nowe tarcze,przerobiłem na swoich ori,ale przyznam szczerze ze byli bardzo zdziwieni bo moje się nie skrzywiły ,a krzywe już były jako nowe, na nowym komplecie zadnego docierania ani innych zabobonów było kilka hamowan z +200 i niema zadnego bicia i tak od ponad roku
Opublikowano

Witam,

 

Nawiązując do tematu klocków i tarcz. Właśnie na dniach komputer wyświetlił mi, że mam tylne klocki wymienić, co do przednich hamulców pokazuje że jeszcze 26000km moge zrobić.

pytanie pierwsze

- czy jak komputer wskazuje wymiane to już na 100% jest to konieczne, czy najlepiej samemu sprawdzić stan klocków i tarcz, następnie po ocenie wizualnej (przez fachowca) zdecydować czy wymieniać, jeżeli wymieniać to rozumiem warsztat wykasuje komunikat z komputera i wprowadzi następny dystans jaki powinien przejechać na nowych hamulcach, a co jeśli powie że są ok. i nie będe wymieniał to co z tym komunikatem zrobić (bo denerwuje)

drugie pytanie

- jeśli już będe wymieniał to na jakie?

z tego co widze i czytam to większość poleca klocki textar (to są org. dla BMW?) a do takich klocków jakie tarcze dobrać ??

 

Pozdrawiam

Mateusz

Opublikowano

1. Komp zwykle przeklamuje i da sie na luzie pojezdzic ok 10k. Serwi moze skasowac ci inspekcje jesli chcesz.

 

2. Ate power disc + ate ceramic jezdze na takich i zero bicia po 8.000km a do tego nie brudza felg

 

Psyborg

Opublikowano
Zwykle wymieniam wszystko na ori, jednak nie mogłem znieść klocków BMW. Pylą tak, że nie nadążałem z czyszczeniem felg. Postanowiłem zaryzykować i kupiłem ATE Ceramic wraz z tarczami Power Disc, przebieg mam póki co skromny bo 2k km, ale mimo wszystko jestem zadowolony z zakupu, w końcu nie pylą, nie piszczą (w ori zdarzało się bardzo często, szczególnie gdy zużycie klocków było już w połowie). Jeżdżę raczej dynamicznie, hamuję różnie, zależnie od sytuacji i w zasadzie nie widzę różnicy między ori, a tymi ATE, poza jedną znaczącą, klocki ATE W OGÓLE NIE PYLĄ!!! Bicia po mocniejszych hamowaniach nie zauważyłem, pierwsze 100 może 200km starałem się jeździć spokojniej, ale nie zawsze pamiętałem, że mam nowe klocki i tarcze wrzucone, i zdarzyło się przyhamować kilka razy ostrzej np. ze 150 do 50 i bicie się nie pojawiło. Natomiast jeśli te ATE PD się powichrują szybciej niż zakładam, to spróbuję wersję z ori tarczami ale mimo wszystko klocki na pewno zostawię ATE ceramic, myślałem też o ceramicznych EBC ale ponoć piszczą (rozmawiałem z jednym z dytrybutorów EBC i sam przyznał, że hamują wyśmienicie, ale zdarzają się sytuacje, że klienci narzekają na piski )
Radość sprawia, że serce przyśpiesza
Opublikowano
Ja mam tarcze przod tyl ATE (nie ori), klocki przod ATE tyl ATE Ceramic. Czekam az klocki z przodu sie skoncza i zakladam ATE Ceramic. Przelatane na tym komplecie mam ok 8000km i zadnych problemow. Hamuje jak brzytwa, a felgi czysciutkie (przynajmniej tylne, bo przednie na razie sa zwykle ATE i pyla jak cholera...).
Jeździłem wieloma samochodami, ale tylko BMW daje przyjemność, komfort i powoduje uśmiech na twarzy...
Opublikowano
Ja mam tarcze przod tyl ATE (nie ori), klocki przod ATE tyl ATE Ceramic. Czekam az klocki z przodu sie skoncza i zakladam ATE Ceramic. Przelatane na tym komplecie mam ok 8000km i zadnych problemow. Hamuje jak brzytwa, a felgi czysciutkie (przynajmniej tylne, bo przednie na razie sa zwykle ATE i pyla jak cholera...).

 

Swiete slowa kolego. Mam identycznie i nie moge sie doczekac wymiany przodu. Jak sie nie uda przed latem to wymienie dla samej czystosci felg.

 

Psyborg

Opublikowano
Ja jestem w takiej samej sytuacji :norty: Zmieniłem niedawno tył na ATE ceramic i nie mogę doczekać się kiedy skończy się przód :P
Opublikowano
A do 535d ceramiczne klocki na przód ATE nie dostępne :(

Ex:

IX M60

F96 X6M Comp.

G05 X5 m50d

F90 M5 Comp. 780km

G01 X3 30i

F86 X6M 575km

F15 X5 25d

E71 X6 40d

E70 X5 4.8i

E61 535d

E31 850ci cudo:)

E53 X5 4.4i

E46 328ia

E39 540ia

E39 535i

E39 528i

i sporo innych ale już nie BMW 🙂

Opublikowano

Ostatnio wymieniałem przód na ori tarcze + klocki i wszystkie bicia przy hamowaniu zniknęły, jak ręką odjął.

 

Wcześniej były jakieś ATE, ale nie wiem jaki model, i była masakra. (2-3 lata temu kupione za 300 pln sztuka)

 

Tarcze polecam orginalesy.

Klocki, może następnym razem spróbuje te nie pylace, co polecacie.

z pozdrowieniami

bArT


Matematyka to nie ma technika, moja tematyka matematyki nie dotyka. / k44

Opublikowano
Ostatnio z miesiac temu zalozylem na przod tarcze+klocki zimmermanna i tez bicie przy hamowaniu ustalo,w sklepie z czesciami kolo powiedzial ze bada najlepsze i zeczywiscie hamuja lepiej,pytalem tez czy nadadza sie tarcze +klocki od m5 ale kolo powiedzial ze musial bym wymienic zaciski i kilka elementow zawieszenia wiec zostaje na standardzie.
Opublikowano
Witam,

 

Nawiązując do tematu klocków i tarcz. Właśnie na dniach komputer wyświetlił mi, że mam tylne klocki wymienić, co do przednich hamulców pokazuje że jeszcze 26000km moge zrobić.

pytanie pierwsze

- czy jak komputer wskazuje wymiane to już na 100% jest to konieczne, czy najlepiej samemu sprawdzić stan klocków i tarcz, następnie po ocenie wizualnej (przez fachowca) zdecydować czy wymieniać, jeżeli wymieniać to rozumiem warsztat wykasuje komunikat z komputera i wprowadzi następny dystans jaki powinien przejechać na nowych hamulcach, a co jeśli powie że są ok. i nie będe wymieniał to co z tym komunikatem zrobić (bo denerwuje)

drugie pytanie

- jeśli już będe wymieniał to na jakie?

z tego co widze i czytam to większość poleca klocki textar (to są org. dla BMW?) a do takich klocków jakie tarcze dobrać ??

 

Pozdrawiam

Mateusz

 

Witam,

 

Właśnie jestem po wymianie klocków i tarcz (komplet tył), wymieniłem na Zimmermanna.

Jak narazie jest ok (nic nie piszczy), co prawda dopiero co na nich zrobiłem ok 1tyś km. - zobaczymy jak będzie dalej, jeżeli ok to jak przód będę wymieniał to też na Zimmermanna, chyba że macie jakieś inne typy.

Mam pytanie opłaca się dawać nawiercane lub nacinane tarcze - jak to się ma do ceny/skuteczność/trwałość ???

 

Pozdrawiam

Mateusz

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

niecaly miesiac temu wymienilem przod tarcze oryginaly oraz klocki ate ceramic. poki co nic nie bije, nic nie piszczy, jest super.

wczesniej mialem na przodzie tarcze oryginalne oraz klocki zimmermanna i tez bylo ok. zmienilem na ate ceramic bo zimmermann mocno brudzil felgi

-------

mart

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
no właśnie- sam sprzedaje oleje na allegro i nie tylko i nie sadze zeby to było najlepsze miejsce do sprzedawania lewego towaru (za dużo sladów zostaje) po za tym oczywiscie sprzedają podróbki no ale tak samo jak w przypadku samochodów używanych Polacy sami się proszą o problemy jak np.dany olej kosztuje od 130-155 a ludzie kupuja za 100 jako oryginalny i nie zapala im się czerwona lampka no to sory
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

to ma wspólnego że jest taki proceder.

 

sam też sprzedaje części i wiem co ile kosztuje u dystrybutora. jeśli jakiś byle garażowiec ma olej tańszy niż w oficjalnej dystrybucji to dziękuje bardzo.

nie wiem jak jest teraz ale zimmerman kiedyś nie miał w polsce dystrybucji. jak dowiedywałem się o ceny w DE to cena była kosmos. a dwa to wystarczy wpisać w google i poczytać opinie o tych tarczach (sporo jest negatywnych - podejrzewam że trafili na podróbki)

Opublikowano

no ok, na pewno na allegro sa oszusci ale nie uogulniajmy, ze jak allegro to zaraz musi byc przekret

 

mi zimmermanna klocki wlozyli a autoreducie, nie wiem skad mieli ale nie sadze, zeby byly z przekretu mimo atrakcyjnej, w stosunku do ori aso, ceny

-------

mart

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Darcyn jeśli chodzi o Zimermanna czy Ate to są to dobre tacze ale nie do BMW tutaj wszystko się gnie ,ja brałem swoje Zimmermany od Lewiana -dystrybutor Zimermana i pogieły się po 2tyś a takich przypadków znam wiele
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Darcyn jeśli chodzi o Zimermanna czy Ate to są to dobre tacze ale nie do BMW tutaj wszystko się gnie ,ja brałem swoje Zimmermany od Lewiana -dystrybutor Zimermana i pogieły się po 2tyś a takich przypadków znam wiele

 

Czyli jakie polecasz?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.