Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam forumowiczów!

Niewiedza i brak pewności w wydawanych diagnozach przez mechaników z mojego miasta skłoniły mnie do zasięgnięcia opinii od Was - ludzi, którzy sami jeżdżą podobnymi samochodami.

Mam następujący problem - przy wjeżdżaniu na kostkę brukową lub jadąc po kiepskiej drodze z okolic przedniego zawieszenia (z początku z prawej, później także z lewej) dochodzi denerwujące skrzypienie. Szukałem podobnych tematów na forum, ale dotyczyły one głównie tylnego zawieszenia. Amortyzatory półroczne, staram się omijać wszelkie dziury. Po oględzinach przez jednego mechanika (wszedł pod auto na kanale i z brechą sprawdzał zawieszenie stwierdził, że problemem są łączniki stabilizatora. Wstrzyknął trochę oleju w gumy, mówiąc, że to powinno pomóc. Niestety nie pomogło. Wymieniłem więc łączniki (Meyle HD). Zero zmian. Pojechałem na stację diagnostyczną - tam z kolei stwierdzono, że do wymiany sa drążki, czy końcówki drążków. Szczerze mówiąc to nie znam się na tym specjalnie. Jestem mlody, nie mam na tyle kasy, żeby wymieniać każdą częśc po kolei, aż trafię na tą właściwą, a dźwięk jest okropny. Bardzo byłbym wdzięczny za jakąkolwiek wskazówkę co mogłoby być tego przyczyną.

Opublikowano
witam, skupiłeś uwagę na zawieszeniu a może drażniący dźwięk pochodzi z czegoś innego u mnie skrzypi fotel :x też zanim zlokalizowałem myślałem o zawieszeniu może coś masz luźne jest to trudne do zlokalizowania dlatego że dźwięki przenoszą się po blasze
Opublikowano

U mnie słychać takie skrzypienie ale na postoju ja krece kierownicą ,dzwięk jest tylko z prawej z przodu.Zaptałem kolegów i padło pojęcie zwrotnicy http://realoem.com/bmw/showparts.do?model=DL01&mospid=47540&btnr=31_0255&hg=31&fg=10 .Mi sie wydaje że to albo skrzypi wahacz poprzeczny prawy (nr11) http://realoem.com/bmw/showparts.do?model=DL01&mospid=47540&btnr=31_0617&hg=31&fg=05 mocowany właśnie do zwrotnicy.Jednak biore też pod uwage cały mcpherson--czy oby on u góry w kielichu nie wydawał takiego dzwięku.W każdym razie mi to nie przeszkadza choć słychać to bardzo jak się kręci,w wolnej chwili sprawdze oba podejżane elementy i cos z tym zrobie.POzdr

BTW jeżeli chodzi o mcpherson to wydaje mi sie że "łożysko oporowe" własnie w kielichu http://realoem.com/bmw/showparts.do?model=DL01&mospid=47540&btnr=31_0256&hg=31&fg=10 cos z tego rysunku raczej obstawiam.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
gumy na stabilizatorach wstrzyknij strzykawka olej silikonowy pomiedzy stabilizator a gume trop drugi masz ksenony jak tak to przyjzyj sie czy ten mały łacznik na wachaczu nie skrzypi
Opublikowano
Ksenon mam nie ori więc wykluczone, ajeżeli chodzi o gumy,to chodzi o te co obejmują drążek reakcyjny ten od koła do koła???Czy masz gorik na mysli cos innego,jak możesz to zaznacz na schemacie .Ja jednak u siebie obstawiam te całe łożysko na amorze u góry bo to trzeszczenie słychać jak by tam guma ocierała o te blachy,ale upewnie się z tym na spokojnie,już tak miała jak kupiłem także 4lata jak nic.Jak możesz to wskaż mi dodatkowy trop dokładniej.POzdr
Opublikowano (edytowane)

http://realoem.com/bmw/showparts.do?model=DL01&mospid=47540&btnr=31_0257&hg=31&fg=10 chodzi mu aby wstrzyknąć olej miedzy nr 2 i 3 mi skrzypiało ale wymieniłem te gumy

tutaj link do jakiś gum z allegro http://moto.allegro.pl/guma-mocowanie-stabilizatora-przod-bmw-5-e39-i1653590549.html

 

dodam, że te gumy są po obu stronach :)

Edytowane przez ambience
Opublikowano
...gumy na stabilizatorach wstrzyknij strzykawka olej silikonowy pomiedzy stabilizator a gume...

 

Zapytam z ciekawości, a jaka jest pewność, że to guma olejoodporna?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
...gumy na stabilizatorach wstrzyknij strzykawka olej silikonowy pomiedzy stabilizator a gume...

 

Zapytam z ciekawości, a jaka jest pewność, że to guma olejoodporna?

olej silikonowy słuzy to konserwacji gumy nie mylic z innymi olejami

Opublikowano

Chłopaki ale zgadaliście sie, podejrzewam ze mecenass przeczytał jak ja silnikowy a nie silikonowy.Ja też sie głowie co ten ziomal gorik79 wymyślił,ale się ojarał :mrgreen: :cool2:

BTW mówicie że to często sie zdarza z tymi właśnie gumami drążka reakcyjnego :norty: :?:

Ja sie spodziewałem ze cos w kielichu :roll: ,ale skoro...

Opublikowano
witam, skupiłeś uwagę na zawieszeniu a może drażniący dźwięk pochodzi z czegoś innego u mnie skrzypi fotel :x też zanim zlokalizowałem myślałem o zawieszeniu może coś masz luźne jest to trudne do zlokalizowania dlatego że dźwięki przenoszą się po blasze

 

Na pewno dochodzi z kół z przodu - słychąc tylko przy otwartych szybach; wiele razy sprawdzane

 

 

U mnie słychać takie skrzypienie ale na postoju ja krece kierownicą ,dzwięk jest tylko z prawej z przodu.Zaptałem kolegów i padło pojęcie zwrotnicy http://realoem.com/bmw/showparts.do?model=DL01&mospid=47540&btnr=31_0255&hg=31&fg=10 .Mi sie wydaje że to albo skrzypi wahacz poprzeczny prawy (nr11) http://realoem.com/bmw/showparts.do?model=DL01&mospid=47540&btnr=31_0617&hg=31&fg=05 mocowany właśnie do zwrotnicy.Jednak biore też pod uwage cały mcpherson--czy oby on u góry w kielichu nie wydawał takiego dzwięku.W każdym razie mi to nie przeszkadza choć słychać to bardzo jak się kręci,w wolnej chwili sprawdze oba podejżane elementy i cos z tym zrobie.POzdr

BTW jeżeli chodzi o mcpherson to wydaje mi sie że "łożysko oporowe" własnie w kielichu http://realoem.com/bmw/showparts.do?model=DL01&mospid=47540&btnr=31_0256&hg=31&fg=10 cos z tego rysunku raczej obstawiam.

 

Skrzypienie występuje tylko na nierównościach - kręcenie kierownicą nie powoduje skrzypienia, tylko jazda po nierównej nawierzchni

 

gumy na stabilizatorach wstrzyknij strzykawka olej silikonowy pomiedzy stabilizator a gume trop drugi masz ksenony jak tak to przyjzyj sie czy ten mały łacznik na wachaczu nie skrzypi

 

Olej juź był wstrzykiwany :?

 

 

Miałeś podobny problem i pomogła wymiana tych gum??

 

Dzięki za zainteresowanie problemem i odpowiedzi.

Opublikowano

Potwierdzam pomogła wymiana gum .

A skrzypiało fatalnie .

 

Koszt ok.16zł-25zł. . Tyle ,że roboty duużo.

panta rei
Opublikowano

Mam taki sam problem... Ale nie wydaje mi się, żeby spowodowany był gumami stabilizatora. Gdzieś na forum był taki temat i ktoś się wypowiadał, że przyczyna leży w nieprofesjonalnie wykonanej wymianie wahaczy. Chodzi o to że zwykle wymieniają wahacze przy podniesionym samochodzie (nie stoi na kołach), Oczywiście, że wymiana w takiej pozycji nie jest jeszcze błędem - ale już dokręcenie śrub wachaczy jest (błędem). Wg instrukcji - dokręcać powinno się przy samochodzie stojącym na kołach i jeszcze obciążonym po 68 kg na przednich siedzeniach i 68 kg na tylnej kanapie. Kto poszpera w ksiązce "Sam naprawiam..." - znajdzie. Jeśli skręci się na "wiszących" kołach - tuleje pracują w nienaturalej pozycji. Na poczatku jest dobrze, ale guma się zużywa nienaturalnie szybko... a potem skrzypi.

U mnie - przy ostatniej wymianie nie miałem czasu dopilnować mechanika i po pół roku zaczęło skrzypieć...

Wydaje mi się, że można spróbować poluzować śruby wachaczy, rozbujać zawieszenie - potem obciążyć zgodnie z instrukcją i dokręćić śruby wahaczy - może to coś da - ale obawiam, że bez wymiany wachaczy się nie obejdzie....( ja już kupiłem - i zamierzam wymienić).

No, ale może się mylę?

Jak zlikwidujesz skrzypienie - napisz...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
witam, skupiłeś uwagę na zawieszeniu a może drażniący dźwięk pochodzi z czegoś innego u mnie skrzypi fotel :x też zanim zlokalizowałem myślałem o zawieszeniu może coś masz luźne jest to trudne do zlokalizowania dlatego że dźwięki przenoszą się po blasze

 

Na pewno dochodzi z kół z przodu - słychąc tylko przy otwartych szybach; wiele razy sprawdzane

 

 

U mnie słychać takie skrzypienie ale na postoju ja krece kierownicą ,dzwięk jest tylko z prawej z przodu.Zaptałem kolegów i padło pojęcie zwrotnicy http://realoem.com/bmw/showparts.do?model=DL01&mospid=47540&btnr=31_0255&hg=31&fg=10 .Mi sie wydaje że to albo skrzypi wahacz poprzeczny prawy (nr11) http://realoem.com/bmw/showparts.do?model=DL01&mospid=47540&btnr=31_0617&hg=31&fg=05 mocowany właśnie do zwrotnicy.Jednak biore też pod uwage cały mcpherson--czy oby on u góry w kielichu nie wydawał takiego dzwięku.W każdym razie mi to nie przeszkadza choć słychać to bardzo jak się kręci,w wolnej chwili sprawdze oba podejżane elementy i cos z tym zrobie.POzdr

BTW jeżeli chodzi o mcpherson to wydaje mi sie że "łożysko oporowe" własnie w kielichu http://realoem.com/bmw/showparts.do?model=DL01&mospid=47540&btnr=31_0256&hg=31&fg=10 cos z tego rysunku raczej obstawiam.

 

Skrzypienie występuje tylko na nierównościach - kręcenie kierownicą nie powoduje skrzypienia, tylko jazda po nierównej nawierzchni

 

gumy na stabilizatorach wstrzyknij strzykawka olej silikonowy pomiedzy stabilizator a gume trop drugi masz ksenony jak tak to przyjzyj sie czy ten mały łacznik na wachaczu nie skrzypi

 

Olej juź był wstrzykiwany :?

 

 

Miałeś podobny problem i pomogła wymiana tych gum??

 

Dzięki za zainteresowanie problemem i odpowiedzi.

wymiana gum pomogła

Opublikowano
Mam taki sam problem... Ale nie wydaje mi się, żeby spowodowany był gumami stabilizatora. Gdzieś na forum był taki temat i ktoś się wypowiadał, że przyczyna leży w nieprofesjonalnie wykonanej wymianie wahaczy. Chodzi o to że zwykle wymieniają wahacze przy podniesionym samochodzie (nie stoi na kołach), Oczywiście, że wymiana w takiej pozycji nie jest jeszcze błędem - ale już dokręcenie śrub wachaczy jest (błędem). Wg instrukcji - dokręcać powinno się przy samochodzie stojącym na kołach i jeszcze obciążonym po 68 kg na przednich siedzeniach i 68 kg na tylnej kanapie. Kto poszpera w ksiązce "Sam naprawiam..." - znajdzie. Jeśli skręci się na "wiszących" kołach - tuleje pracują w nienaturalej pozycji. Na poczatku jest dobrze, ale guma się zużywa nienaturalnie szybko... a potem skrzypi.

U mnie - przy ostatniej wymianie nie miałem czasu dopilnować mechanika i po pół roku zaczęło skrzypieć...

Wydaje mi się, że można spróbować poluzować śruby wachaczy, rozbujać zawieszenie - potem obciążyć zgodnie z instrukcją i dokręćić śruby wahaczy - może to coś da - ale obawiam, że bez wymiany wachaczy się nie obejdzie....( ja już kupiłem - i zamierzam wymienić).

No, ale może się mylę?

Jak zlikwidujesz skrzypienie - napisz...

 

Czesc.

Nie miałem wymienianych wahaczy od co najmniej 35 tys. km (od kiedy mam auto). Jutro atakuję 2 warsztaty w Żarach, może coś tam wymyślą. Ale coraz bardziej skłaniam się co do tych gum - podobne objawy.

Dziękuje za zainteresowanie! :cool2:

 

 

Ok. Byłem u jednego reklamującego się w gazecie "Oddaj auto w ręce ekspertów''. Niestety tam nie postawili żadnej diagnozy. Nie potrafią pomóc. Dostałem za to namiary na warsztat gdzie maja ponoć doświadczenie w zawieszeniu BMW. Umówiłem się na czwartek (ach te terminy) :mad2:

Opublikowano

Ok. Byłem w inym warsztacie. Właściciel sam jeździ E39, więc miałem dobre nadzieje. Diagnoza - od wewnętrznej strony tarczy są dwie metalowe blaszki - są one połączone śrubą albo nitami. Po czasie łączenie te może się rozszczelnić co powoduje własnie te dzwonienie/skrzypienie. Cena tej części wg mechanika to ok. 100zł strona plus robocizna,z tym że nie ma zamienników i trzeba części zamawiać przez ASO, co wiąże się z kilkudniowym czekaniem na część. Niestety w sobotę wyjeżdżam za granicę i nie zdaże tego zrobić, Jedna stronę mam już chyba zrobioną wystarczyło dokręcić śrubę czy coś, drugą będę miał robioną jutro, prawdopodobnie będzie klejona. A przy następnej okazji jak będę w Polsce wymienie obydwie strony.

Dziękuje wszystkim za pomoc !

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.