Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Pojawił mi się wyciek płynu hamulcowego (świeci czerwona czkontrolka ręcznego oraz pomarańczowa DSC), podłączyłem kompa - błędy poziomu i ciśnienia płynu hamulcowego, wszedłem pod auto i wszystko jasne - płyn wycieka z hamulca tylnego lewego koła na łączeniu gumowego odcinka przewodu hamulcowego ze stalowym. Przewody stalowe są już nieco skorodowane, ale nie wiem czy brać się od razu za ich wymianę skoro wyciek jest najprawdopodobniej tylko na łączeniu? Z tego co czytam z wymianą całych przewodów nie jest za różowo? Element łączący przewód stalowy z gumowem powinien być dostępny w motoryzacyjnym czy raczej ASO?
Opublikowano

Przewód stalowy to monolit...nie da się wymienić końcowki, więc jeśli jest prawidłowo dokręcony to lipa. W większości sklepów motoryzacyjnych kupuje sie przewody na 'metry"

 

Rozbawileś mnie tym, że sprawdzałeś kontrolkę poziomu plynu hamulcowego podlączając auto do komputera....

Opublikowano

Pierwsze co zrobiłem to podłączenie kompa bo spodziewałem się zalanego czujnika ABS lub jakiegoś innego bo problem pojawił się po przejechaniu 5m po umyciu auta :mrgreen:

Na jakiej zasadzie działa łączenie? Wiem, że dziwne pytanie ale niewiele tam widać a nie chciałbym go całkiem rozwalić.

Opublikowano

Przewód hamulcowy to miedziana rurka na którą zakłada się gwintowaną koncówkę, a następnie "zarabia" się tak końcówke rurki, żeby nie przecisnęła się przez gwintowaną część i to wszystko. W sklepie podajesz tylko dlugość, a te przewody są tak plastyczne, że je sobie sam wyginasz już na samochodzie. Musisz sprawdzic dokladnie ile cm lub metrów potrzbujesz i zamówić...w sklepie uniwersalny lub dedykowany w ASO.

 

Na tej aukcji masz zdjęcie jak to z bliska wygląda

http://moto.allegro.pl/przewod-hamulcowy-miedziany-037-ford-seat-vw-80cm-i1628940297.html

Opublikowano

Pomyśl też o gumowych przewodach hamulcowych .

Są 4 x gumowe odcinki po ok. 30cm każdy/...bo są 4x koła/

 

Jak już robisz przy tych przewodach , to dokończ robotę i wymień te gumowe odcinki

przewodów hamulcowych .

W profilu masz 00' , czas na nie .

Są w sklepach / koszt ok. 4x35zł /

 

Coś na ten temat tu : viewtopic.php?f=69&t=153740

panta rei
Opublikowano
W takim razie gumowe odcinki też wymienię. Nie wiem tylko czy dam radę ogarnąć wszystko samemu jeśli ubyło dość sporo płynu. Dolałem do max, weszło około 200ml. Obejdzie się bez odpowietrzania w serwisie?
Opublikowano

Tak w ogóle wymiana przewodów metalowych to "grubsza" robota

i

odpowiedzialna . Jak nie robiłeś - to odpuść .

 

Service weźmie za robotę ok.100zł ,plus części . I znają się na tym .

Ale omijaj "Heńka w garażu"

 

I masz wtedy hamulce jak z fabryki , na następne lata .

I wiesz czym hamujesz... Tutaj NIE oszczędzaj

panta rei
Opublikowano

Gdyby się to dało zrobić w serwisie za 100zł to bym się nawet nie zastanawiał nad wymianą samemu, problem w tym, że aktualnie mam jedynie listę warsztatów w okolicy na których się "przejechałem", natomiast z zaufanym i porządnym jest problem, dlatego pozostaje tylko własny garaż :roll: Pewnie się przy tym nieźle namęczę, ale przynajmniej będzie zrobione porządnie. Poza kwestami dostępu i prowadzenia przewodów - tu już wiem że nie będzie łatwo bo przed chwilą oglądałem wszystko w kanale mam jeszcze kilka wątpliwości:

- czym/jak giąć przewody, nie będą się załamywać przy wygięciach pod kątem prostym?

- czym/jak zarobić końcówki? Kupuje się je razem z przewodami uniwersalnymi?

- co z odpowietrzaniem?

- ile metrów mniej więcej potrzeba przewodów

Opublikowano
Gdyby się to dało zrobić w serwisie za 100zł to bym się nawet nie zastanawiał nad wymianą samemu, problem w tym, że aktualnie mam jedynie listę warsztatów w okolicy na których się "przejechałem", natomiast z zaufanym i porządnym jest problem, dlatego pozostaje tylko własny garaż :roll: Pewnie się przy tym nieźle namęczę, ale przynajmniej będzie zrobione porządnie. Poza kwestami dostępu i prowadzenia przewodów - tu już wiem że nie będzie łatwo bo przed chwilą oglądałem wszystko w kanale mam jeszcze kilka wątpliwości:

- czym/jak giąć przewody, nie będą się załamywać przy wygięciach pod kątem prostym?

- czym/jak zarobić końcówki? Kupuje się je razem z przewodami uniwersalnymi?

- co z odpowietrzaniem?

- ile metrów mniej więcej potrzeba przewodów

 

Wymien tylko ten przewód, ktory cieknie plus ten gumowy.

Kąt prosty robisz po łuku wyginają np na malej butelce, a przewód najlepiej wymontuj żeby mieć na wzór. W sklepie zarobią odpowiednie końcowki.

Odpowietrzasz tylko to koło ktore robiłeś.

Hamulce można odpowietrzyć samemu nawet bez pomocy drugiej osoby.

Opublikowano
Zastanawiam się jeszcze czy kupić przewody elastyczne TRW czy jakiś tańszy zamiennik, różnica w cenie jest dwukrotna, TRW kosztuje ~60zł/szt, a zamiennik niecałe 30. Co radzicie?
Opublikowano

Ja bym kupił TRW .

 

Lepiej pożycz pieniądze , i kup TRW ...

 

Dla porównania : gdybyś miał kupować zderzak /na przykład / , to kupuj tańszy . Najwyżej ci się pokrzywi ...

 

Ale tu , nie oszczędzaj .

panta rei
Opublikowano

Też uznałem, że na bezpieczeństwie nie ma sensu oszczędzać - przewody TRW już zamówione, tradycyjnie u Stonesa :)

Okazało się, że mam pęknięty przewód metalowy tuż nad łączeniem z elastycznym, także trzeba będzie go wymienić, oczywiście wymienię obydwa. Dzisiaj już się przygotowałem do operacji demontażu sztywnych przewodów, po zdjęciu osłon okazało się, że mam o tyle szczęscia, że mam wersję z łączeniem tuż pod silnikiem, także będzie trochę prościej niż się spodziewałem :D Pozostaje jeszcze tylko kwestia odkręcenia mocowania przy zbiorniku. Można bezpiecznie odkręcić dolny uchwyt i opuścić trochę zbiornik? Nic się przy tym nie uszkodzi?

Opublikowano
mam takie pytanie mam skorodowane przewody od połowy auta w tył. kupując przewody w metrach zarobią mi końcówki ok, ale chciałbym uciąć tylko tą część skorodowaną, więc jak zarobić sobie te istniejące przewody pod autem? można zrobić to jakoś samemu?
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Mając zaciskarkę do przewodów możesz spróbować zrobić łączenie, ja wymieniłem całe aż do oryginalnego łączenia pod silnikiem, oczywiście wraz z odcinkami gumowymi (kupiłem TRW). Przy okazji wymiany polecam wymienić od razu obydwa przewody, ja wymieniłem najpierw tylko lewy bo prawy na oko nie wyglądał źle, po czym pojawił się na nim wyciek przy odpowietrzaniu. Przed wymianą radzę zaopatrzyć się od razu w nowe plastikowe śrubki uchwytów przewodów (dostępne tylko w ASO w komplecie z uchwytami), u mnie tylko kilka dało się odkręcić, kilka trzeba było zniszczyć bo nie chciały puścić, a dwóm odpadły łby jak tylko dotknąłem je rurką od WD40 chcąc psiknąć przed odkręceniem :duh: Ja niestety nie zamówiłem od razu i teraz czekam aż Maciek z czescidobmw.pl (jak zwykle polecam :) ) ściągnie z ASO.

Największym problemem przy wymianie jest odcinek przewodów, biegnący za zbiornikiem. Odkręciłem wprawdzie obydwie blachy na których leży zbiornik, ale dzięki temu drgnął może o 2cm, co w zasadzie nic nie dało bo tak nie da się włożyć ręki a są tam dwa uchwyty. Da się go jakoś opuścić bardziej?

Opublikowano
scarab --> śledzę Twoje poczynania bo mi dzisiaj właśnie na przeglądzie pękł tylny prawy metalowy przewód, no i szykuje się robota. Zamierzam wymienić wszystkie przewody hamulcowe metalowe (oczywiście miedziane) i gumowe TRW (już zamówione). W poniedziałek rozpoczęcie prac. Martwi mnie tylko Twój opis z tymi przewodami pod zbiornikiem paliwa, bo wynika z niego, że chyba będzie trzeba zwalić bukłak z wahą :( Koleś mi jeszcze podpowiedział, żeby odcinki przewodu miedzianego biegnące pod spodem auta puścić w jakiejś koszulce. Ale na to na razie nie mam pomysłu. Myślałem ewentualnie o koszulkach termokurczliwych. Co Koledzy na to?
Dolo
Opublikowano
Pomysł z koszulkami niby dobry, ale nie wiem czy jest sens tak się bawić, przecież nowe przewody masz miedziane a nie stalowe... Poza tym ciężko bedzie przeciągnąć termoukurczki przez nakrętki na końcach przewodów, musiałbyś zrobić to przed zaciśnięciem końcówek. Ja przeleciałem swoje konserwacją (Dinitrol Metallic), myślę że wystarczy :)
Opublikowano
Koszulki na przewodach to świetny pomysł....kawał dobrej nikomu nie potrzebnej roboty.
Opublikowano

witam

bawiłłem sie w wymiane przewodów z tym że kupiłem ori w aso , są metalowe nie miedziane , troche ciężko je powyginac ale dało rade . są trzy newralgiczne punkty

1 zbiornik paliwa- trza opuscic i lekko przechylic jest ciasno ale jakos da rade

2 przy pompie hamulcowej

3 odcinek nad dyfrem

trza liczyc pare godzin na wymiane, dobra rada zablokowac pedał hamulca aby całego układu nie zapowietrzyć

Opublikowano
Co odkręciłeś żeby opuścić zbiornik oczywiście poza zdjęciem osłon i odkręceniem dwóch blach podtrzmujących? Nie wiem na czym jeszcze on się trzyma... Udało Ci się dostać do uchwytu za zbiornikiem?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.