Skocz do zawartości

320d szarpanie przy ruszaniu. poduszki silnika? dwumas?


kosa83

Rekomendowane odpowiedzi

witam wszystkich,

 

od dłuższego czasu zmagam się z problemem szarpania przy ruszaniu. Dodam, że odbywa się to tylko na 1 biegu i na ciepłym silniku.

Kiedy auto odpalane jest "pierwszy raz" problem nie występuje.

 

Spotkałem się już z opiniami na forum, że może być to winą zjechanych poduszek silnika/skrzyni.

Dodatkowo pod autem przy "końcu" sprzęgła na 1 słyszalny jest metaliczny dźwięk (prawdopodobnie jest to wysprzęglanie, ale nie znam się na tyle, żeby to stwierdzić).

Podejrzenie moje padło na dwumas, ale w jednym z wątków użytkownik yoshimura01 podał sposób sprawdzenia dwumasu.

 

Robiłem ten test parę minut temu, na silniku po przejechaniu ~6km. Po zaciągnięciu ręcznego i ruszania "ze sprzęgła", żadne dźwięki spod auta się nie wydobywają :) .

 

Poradźcie, czy od razu zlecić mechanikowi wymianę poduszek silnika/skrzyni, bo i tak będę wstawiać auto na wymianę amorów (wylał się prawy :mad2: ), czy najpierw dalej zdiagnozować problem?

 

Poradźcie na co jeszcze zwrócić uwagę i ewentualnie jakim domowym sposobem to najlepiej sprawdzić.

 

P.S.

ostatnio usłyszałem sprzęgło. Przy wciskaniu, nieważne czy na odpalonym, czy zgaszonym silniku - delikatnie skrzypi. Może to też będzie jakiś trop

 

Z góry dziękuję za wszystkie odpowiedzi :modlitwa:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego twoje objawy sa identyczne jak ja mialem, im dluzsza jazda tym gorsze delikatne ruszanie. Kupuj poduchy Lemforder, Febi, Corteco (chociaz wszystkie sa Corteco sprzedawane pod innymi nazwami) i zakladaj :) poduchy jakies 300 wymiana kolo 100 albo samemu jak masz kanal :)

pamietaj ze musza miec hydropodstawe, prarwa sie rozni od lewej delikatnie. Nie kupuj czasem 20zl tanszego Hans Preis czy jakos tak bo sa zle. Wszelkie szarpanie ustanie po tym.

Mozesz jeszcze przy okazji jak auto na kanale kupic poduchy skrzyni, po okolo 20zl sztuka to jeszcze lepiej zrobisz :) silnik zacznie sie odpalac i chodzic na wolnych jak benzynowy :)

szukam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wymiana kolo 100

no gdyby tyle chcieli to oddałbym od razu do warsztatu. U mnie minimum chcieli 200zł... więc kupiłem w tej cenie belkę do dźwigania silnika i sam zrobiłem :mrgreen: Czas z belką ok 2,5 godz... trzeba trochę porozkręcać bo dostęp do prawej nakrętki jest fatalny [trzeba działać przegubem Cardana]. Po wymianie silnik nie do poznania! Chociaż szarpnięcie przy wygaszaniu jest nadal :|

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Potwierdzam!! Szarpanie przy ruszaniu - za radą Kolegów wymieniłem poduchy (koniecznie markowe tak jak podaje Kolega wyżej) ja wszystkie kupiłem LEMFORDER (silnik+skrzynia). Wymienilem razem z kuzynem podnosząc silnik od spodu na lewarku (nie mam takiego sprzętu jak Kolega YOSHIMURA 01). Faktycznie robota na około 2 godz. Auto nie do poznania!!!! Satysfakcja gwarantowana!!!
Dolo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
Wszyscy piszą, że zakładać trzeba "hydropoduchy", ale takie zakłada sie chyba do 3,0 . Czy do 2,0 są zwykłe gumowe, czy się mylę ?

poduchy z hydropodstawa sa w 2.0... w 3.0 sa dodatkowo sterowane podcisnieniem. Ale nap w E39 520d M47 sa rowniez poduchy na podcisnieniu :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

koledzy powiedzcie jakto to jest bo co temat na forum odnośnie szarpania to inne rozwiązanie ;/ niektórzy piszą ze to wina docisku i wymiana poduch nic tu nie da a zas tu wszyscy jedno gloscnie potwierdzają poduszki czy jest jakis prosty sposób na sprawdzenie tego? bo ja objawy mam te same

Garage:

f87 M2 LCI 2018r -> https://bit.ly/3BgwoE6

e92 M3 2010r -> https://bit.ly/3BgwoE6


Ex:

e46 318i 1999r

e46 330Ci 2002r

e60 535d 2006r

e92 335d 2007r @410KM/750Nm -> http://bit.ly/2NRV79i

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

koledzy powiedzcie jakto to jest bo co temat na forum odnośnie szarpania to inne rozwiązanie ;/ niektórzy piszą ze to wina docisku i wymiana poduch nic tu nie da a zas tu wszyscy jedno gloscnie potwierdzają poduszki czy jest jakis prosty sposób na sprawdzenie tego? bo ja objawy mam te same

za tlumienie drgan w OBCIAZONYM dieslu odpowiadaja: naped pasowy [kolo pasowe, napinacze, pas], mechanizm wyrownowazajacy [wew silnika], uklad AGR [obniza tem spalanie przez co przyczynia sie do miekkiej pracy motoru], poduchy silnika, poduchy skrzyni biegow, dzwignia lewarka [jest zwulkanizwana wewnetrznie z nasada krocca kuli], tlumik drgan lewarka, zawor dlawiacy CDV, lacznik elastyczny walu, otuljeowanie wozka dyferencjalu, wszelkie gumowe wieszaki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to wszystko jasne ;p polowa auta do zmiany nic dzisiaj bylem jeszcze raz u mechanika sprawdzil poduchy i wyglada ze jest ok i stwierdzil ze to pewnie dwumas wiec przed zima albo pewnie po wezme sie za to i zobacyzmy

Garage:

f87 M2 LCI 2018r -> https://bit.ly/3BgwoE6

e92 M3 2010r -> https://bit.ly/3BgwoE6


Ex:

e46 318i 1999r

e46 330Ci 2002r

e60 535d 2006r

e92 335d 2007r @410KM/750Nm -> http://bit.ly/2NRV79i

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam to samo:

-zacząłem od wału,zawiozłem do specjalisty i diagnoza podpora do wymiany.Wymienili,wyważyli i po założeniu nadal to samo.

Przy ruszaniu na półsprzęgle drży silnik,jak wrócę do podłogi zdecydowanie to jakieś puknięcie jakby!! co mnie :!: do dziś.

Zaznaczam,że na biegu jałowym chodzi ładnie i nic nie telepie.

Też się nasłuchałem o dwumasach, poduszkach,docisku,tarczy,gumowej tulei w dyferencjale....

Ale dojdziemy co to.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja tez febi zakladalem. Ogolnie tez zauwazylem ze czasem problem potrafi zniknac jak za dotknieciem czarodziejskiej rozdzki na jakis czas podczas jazdy :) nie mowie tu o dniach tylko np. jade z godzine i caly czas szarpie, potem nagle pol godziny spokoju i potem znowu wraca. Na zimnym nie mam telepania. Dopiero jak sie podgrzeje silnik. Zbieram na dwumase i sprzeglo i mysle co mi wytelepalo poduszki do stanu przed zmiana, faktycznie moze tez mialem jak ty ze 2/3 tygodnie, nie da sie tego przegapic bo czlowiek po prostu ma wrazenie jakby odpalal auto benzynowe i potem nagle to znika. Po wymianie wiem ze to zadnego wplywu nie ma na sprzeglo ale mialem ciezkie wrazenie ze pedal stal sie duzo bardziej miekki.

 

Sprzeglo juz odpowietrzalem i nie pomoglo tylko lzej sie odrobine wciska, lapie mi wysoko wiec obstawiam ze bede zbieral ze 2 tysie na wymiane obu elementów.

szukam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to patrze nie jestem sam z problemem poduszek silnika :( też założyłem febi i po 2 miesiącach delikatne drżenie na jałowym jest wyczuwalne a był aksamitnie jak w R6 ehhh... tyle ze całe szczescie u mnie nie szrpie przy ruszaniu mimo że sprzęgło łapie na samej górze
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a u mnie nie ma roznicy czy zimny czy cieply wystepuje to podobnie Sprzeglo lapie tez wyzej i pewnie bez wymiany sie nie obedzie ale wczesniej tez tak mialem a telepania nie bylo Musze zajac sie tulejami belki bo juz swoje przeszly i mysle czy one czasami tez nie maja swojego w tym udzialu?bo nie raz przy szarpaniu slychac jakby pukanie z tylu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmmm...tak sie zastanawiam jakby np zaadaptowac ECU od E39 M47... dzieki temu w E46 moglibysmy dac poduchy ze sterowaniem podcisnieniowym :think: Ciekawe czy to by wplynelo na eliminacje LUBUDU przy wygaszaniu...

 

 

Powiem Ci ze u mnie w e39 te poduszki podcisnieniowe niewiem albo nie chodza albo nie daja roznicy,bo jak odlacze zaworek(trosze mniejszy niz ten od egr) to nie ma zadnej roznicy,a poduszki mam sowe swaga.Ogolnie panowie wczoraj wymienilem dwumase sprzeglo i docisk,cos pieknego czuje sie jak w nowym samochodze podczas ruszania czy tez zmiany biegow,delikatne wybracje pozostaly,ale juz nie takie jak wczesniej,moj dwumas nie amortyzowal wcale.objawy to drgania na biegu jalowym w rytm silnika,szczegolenie widoczne na otwartych dzwiach,podczas gaszenia bez sprzegla klekot i dziwny dzwiek na zimnym silniku podczas ruszania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmmm...tak sie zastanawiam jakby np zaadaptowac ECU od E39 M47... dzieki temu w E46 moglibysmy dac poduchy ze sterowaniem podcisnieniowym :think: Ciekawe czy to by wplynelo na eliminacje LUBUDU przy wygaszaniu...

 

ja mam poduchy ze sterowaniem podciśnieniowym i też lekko trzęsie przy gaszeniu... a poduchy mam nowe Lemfordera. porównywałem z dwoma sztukami E60 530d (w tym jedna mojego mechanika) i u nich wszystkich też tak trzęsie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.