Skocz do zawartości

2.0d Kolektor ssący


Andrzej62

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze

wafeltom napisał :

 

"Najkrócej opisując klapki sa otwarte na silniku unieruchomionym, zamykają się na wolnych obrotach przy obciarzeniu silnika w zakresie od 800 do mniej więcej 2250, otwarte w zakresie 2250 i więcej. dodatkowym uwarunkowaniem jest dawka paliwa w danym momencie po wyżej 30mg/stroke czyli 30 mg/suw. i cisnienie atmosferyczne (niewielki stopien)."

 

Zmiana dawki paliwa w danym zakresie obrotów powoduje co ,tym bardziej w Dieslu ? zmianę wartości wykonywanej pracy. No właśnie ,nic innego jak zmianę obciążenia układu tłokowo-korbowodowego silnika , czyli mówiąc jeszcze krócej zmianę obciążenia silnika .

wafeltom nadal z przekorą twierdzisz iż taka zależność nie zachodzi i się mylę? Nie musisz odpisywać , bo i po co .W moim wieku mam to gdzieś czy mi ktoś w kwestii oczywistej przyzna rację czy nie . Tylko niepotrzebna ta wcześniejsza dywagacja ,czemu miała służyć nie wiem ,natomiast mogę się domyślać.

 

ps

Twój opis klapek ok :cool2:

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 113
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

jest taka zaleznosc i to bardzo scisla bo jest to zmienna ktora mozemy sterowac w silniku po przez pedal przyspiesznika bo uksztaltowania drogi nie zmienimy

bardzo chetnie odpowiem na wszystko co bede umial odpowiedziec.

to co napisalem ze jestes w bledzie chodzilo o to ze bmw podaje konkretne obroty a ty napisales przy obrotach X . idac tokiem takiego takiego myslenia moze to byc i 5000 ale nie jest.

z tego co widze u ciebie to stara szkola bo ujmujesz niektore rzeczy troszke odminniej niz wszyscy tu na forum i traktuj to jako komplement bo coraz mniej takich ludzi.

nawiasem mowiac wczoraj w ogole nie powinienem nic pisac.

a i jeszcze jedno. tutaj jestes tak samo mlody jak ja.

pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Nigdy nie twierdzę i nie twierdziłem że znałem konkretną wartość obrotów otwarcia klapek :shock: .Nie można pomijać faktu iż nie jest to zawsze nie zmienna wartość , jak sugerowałeś wcześniej w jednym z postów .

Napisałem że otwierają się przy obrotach X i jak sam się przekonałeś dopiero po przeczytaniu lektury edukacyjnej jak najbardziej słusznie .Bo komp.nie analizuje informacji tylko na podstawie obrotach silnika ( jak sam doczytałeś ) i jest to zawsze dokładnie 2250 obr., lecz jest to w istotny sposób uzależniane,skorygowane o dawki paliwa czyli obciążenia -co też wcześniej kwestionowałeś , to raz , pośrednio wpływ ma również informacja o temp. cieczy chłodzącej . Druga sprawa w chwili osiągnięcia granicznego punktu nie następuje zawsze max. otwarcie klapek , często są to stany pośrednie . Układ ten nie działa w cyfrowej opcji 0/1. Jak byś wcześniej zadał to pytanie chętnie bym ci odpowiedział zanim przeczytałeś tą lekturę .

Z ubolewaniem stwierdzam że nigdy i nigdzie nie będę tak młody jak ty nawet tu.Są też sytuacje kiedy tego nie żałuje , myślę że zrozumiałeś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

problem w tym ze obciazenie silnika nie jest wprost proporcjonalne do dawki paliwa. jest zaleznosc jak najbardziej. i zapewniam cie ze nie jest latwe zmierzyc obciazenie. musialbys nakleic tensometry np. na wale zmierzyc odksztalcenie, okreslic sile i obliczyc moment. dopiero masz info o obciazeniu. mozna tez inaczej w bezynie obciazenie bedzie w funkcji podcisnienia (pierwsze ekonomizery). a dawka paliwa - sterownik ja dobiera czyli ta informacja najbardziej dokladna i caly czas monitorowana.

widze ze nacisnalem ci na odcisk.

napisales jak to o wszystkim doczytalem. a myslales o tym: jak bym caly tekst o klapkach napisal bez dowodow popierajacych to wszyscy lacznie z toba by mnie wysmiali.

w tekscie sa braki i nie tylko na temat stanow posrednich polozenia klapek, tylko klapki jest to dosyc obszerny temat do opisania. wyedytuje i uzupelnie.

to co teraz obaj uprawiamy to proba udowodnienia kto mial racje i nie sadze by to wnioslo duzo wiecej do tematu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Sam widzisz , pokusa zabłyśnięcia i zdominowania zagadnienia tematu klapek , samodowartościowania okazały się dla ciebie w pewnym momencie ważniejsze niż obiektywna ocena zagadnienia . W tej kwestii temat uważam z tobą za wyczerpany .

Posty nie wnoszące nic do tematu naruszają regulamin forum.

ps

zapraszam pw

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Mam pytanie czy w mojej 520d z 2006r silnik M47 163km mam metalowe czy juz plastikowe klapki ????

 

 

I cytuje jednego z mechaników " niema co sie przejmować od 2006r zamnienili metalowe na plastikowe a te silnik spokojnie sobie je zje i nic sie nie stanie z motorem " ;-) kurde no chyba nawet jak plastik fantastic wleci to narobi bałaganu co ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Mam pytanie czy w mojej 520d z 2006r silnik M47 163km mam metalowe czy juz plastikowe klapki ????

 

 

I cytuje jednego z mechaników " niema co sie przejmować od 2006r zamnienili metalowe na plastikowe a te silnik spokojnie sobie je zje i nic sie nie stanie z motorem " ;-) kurde no chyba nawet jak plastik fantastic wleci to narobi bałaganu co ??

 

Moja jest z maja 06 r. i były metalowe. Jak plastik wpadnie w wirnik turbiny to za pewne będzie po niej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A powiedz mi wywaliłes całkowicie czy zaslepki dałeś ????

 

 

dużo przy tym roboty jest ??? już się umówiłem na wtorek wywalam obojętnie czy bedzie metal czy plastyk i odrazu sobie erg poczyszcze ,mam nadzieje że mocno zawalony i licze na jakąs mała poprawę w jeździe ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
A powiedz mi wywaliłes całkowicie czy zaslepki dałeś ????

 

 

dużo przy tym roboty jest ??? już się umówiłem na wtorek wywalam obojętnie czy bedzie metal czy plastyk i odrazu sobie erg poczyszcze ,mam nadzieje że mocno zawalony i licze na jakąs mała poprawę w jeździe ;-)

 

Wykręciłem klapki i zachowałem je na wszelki wypadek + odpiąłem ten metalowy trzpień który poruszał nimi, siłownik pozostawiłem na swoim miejscu, wkręciłem zaślepki i cały zabieg trwał ok. 1 godziny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 lat później...

Witam,w x4 2.0d 14r.wyskakiwał po dłuższej trasie błąd napędu i tryb awaryjny.

Po zgaszeniu i odczekaniu chwilę problem znikał i tak do następnego razu.Między czasie wyskakiwał błąd silnika(kontrolka) ale też znikała.

W aso powiedzieli że to najprawdopodobniej kolektor ssący bo na zaworze jest nagar .Część tylko wymienna ,brak możliwości wywalenia klapek,a czyszczenie nic nie da.Kurka,trochę słabo bo to kosxtuje u nich 4k.+1 za wymianę a i tak pewności nie będzie czy w dalszej kolejności nie trzeba wymienić egr i chłodnicy.

Czy faltycznie nic z tym się nie zrobi i trzeba wymieniać?

Pozdrawiam aris
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki.zapytanie wysłałem.

Z aso to mam problem bo chcą wymienić kolektor gdyz jest nagar ale nie dają gwarancji ze usterka minie.Kolejny etap to miałby być egr a potem chłodnica. .

Dlatego mogę wymienic to co sugerują ale o kilka tys.taniej poza aso

Pozdrawiam aris
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.