Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

 

Ciekawe dlaczego autor nie wspomniał o modelach np. 318d lub 325d/525d 197 KM które fabrycznie wychodzą bez klapek i nie mają żadnych z wymienionych problemów.

  • Odpowiedzi 113
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

zgadza sie. jak sie przyjrzysz maja one inne turbosprezarki o mniejszej bezwladnosci + inne graty ale w tym temacie mniej wazne, ktore pompuja znacznie wczesniej. ale te silniki mimotej samej pojemnosci maja mniejsza moc (np. 318d i 320d) a to jest spowodowane tym ze turba pompuja mniej (max). przykladowo 318d turbo wstaje przy ok 1200 obr/min i pompuje max 1.2 bara a 320d wstaje ok1800 moze 1700 ale pompuje 1.6 bara.

przygotowuje dlugi post o tym i o klapkach bedzie po weekendzie

pozdro

Opublikowano

Jak pisałem już tutaj:

 

viewtopic.php?f=73&t=208423

 

klapki właśnie "wyszły" z mojego auta. N47 .

 

Różnicy nie czuję żadnej, oczywiście subiektywnie bo nie robiłem hamowania i innych badań. Zobaczymy jak się będzie autko sprawowało po kilku tyś km.

gdyby ktoś chciał też wywalić i miał pytania techniczne to walcie śmiało .

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Sprawować będzie się pewnie tak samo . Do swojego zajrzę jak się ociepli . Interesowało mnie czy dół nie jest słabszy ( niektórzy tak twierdzą w innych silnikach ) - dla mnie istotne na tyle że od tego uzależniam ewentualną decyzja . Czyli oś usunięta, zaślepiłeś wkrętami ,napęd osi pracuje bez niej i po robocie ?

Tak jak piszesz jeżeli zauważysz jakąś różnice w miarę pokonania następnych km. informacja mile widziana :cool2: .

Opublikowano

Tak zaślepione śruba 8mm z podkładką samo-kontrującą i dodatkowo od strony zew. dałem dopasowany oring / uszczelkę / na śrubę żeby nie było jakiś niepotrzepanych przedmuchów.

Śruba od wewnątrz, nakrętka od zewnątrz. oczywiście mechanizm ośki został więc błędów nie ma.

Śruba potrzebna jest tylko 1 tak jak pisałem wcześniej, reszta ośki chodziła już wewnątrz kolektora i nie wychodziła na zew.

 

 

Co do słabszego dołu to nie zauważyłem, za to kumpel który ma E46 twierdzi że ma nawet lepszy, tłumaczy to tym że nie ma opóźnienia spowodowanego czasem potrzebnym do

otwarcia klapek.

Opublikowano
Tak zaślepione śruba 8mm z podkładką samo-kontrującą i dodatkowo od strony zew. dałem dopasowany oring / uszczelkę / na śrubę żeby nie było jakiś niepotrzepanych przedmuchów.

Śruba od wewnątrz, nakrętka od zewnątrz. oczywiście mechanizm ośki został więc błędów nie ma.

Śruba potrzebna jest tylko 1 tak jak pisałem wcześniej, reszta ośki chodziła już wewnątrz kolektora i nie wychodziła na zew.

 

 

Co do słabszego dołu to nie zauważyłem, za to kumpel który ma E46 twierdzi że ma nawet lepszy, tłumaczy to tym że nie ma opóźnienia spowodowanego czasem potrzebnym do

otwarcia klapek.

 

slabo mi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
Dzięki rolandV . No to zrobiłeś to porządnie. Teraz możesz spokojnie jeździć ,pozdrawiam :wink: . Edytowane przez Andrzej62
Opublikowano
Tak zaślepione śruba 8mm z podkładką samo-kontrującą i dodatkowo od strony zew. dałem dopasowany oring / uszczelkę / na śrubę żeby nie było jakiś niepotrzepanych przedmuchów.

Śruba od wewnątrz, nakrętka od zewnątrz. oczywiście mechanizm ośki został więc błędów nie ma.

Śruba potrzebna jest tylko 1 tak jak pisałem wcześniej, reszta ośki chodziła już wewnątrz kolektora i nie wychodziła na zew.

 

 

Co do słabszego dołu to nie zauważyłem, za to kumpel który ma E46 twierdzi że ma nawet lepszy, tłumaczy to tym że nie ma opóźnienia spowodowanego czasem potrzebnym do

otwarcia klapek.

 

slabo mi

 

 

Lepiej się rozwiń tak jak obiecywałeś / miał być długi post do poczytania na temat zbawiennej roli klapek :mad2: / a nie uprawiasz niekonstruktywną krytykę.

Bo jak na razie to mi się robi słabo :mrgreen:

a tobie się zrobi słabo jak ci klapka wpadnie do silnika.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Otwierają się przy obrotach X ,jest to uzależnione również od obciążenia silnika w danym momencie .
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
tak ze niestety nie ale z pewnoscia dawka paliwa zalezy od obciazenia.

Obciążenie zależy również od dawki paliwa ,są to wielkości ściśle od siebie zależne. Tak że niestety ale tak .

Edytowane przez Andrzej62
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
jedynym celem jest posprzeczanie sie

 

napisalem ze bmw podaje konkretne obroty - tak ze jestes w bledzie i nie odpowiedzieles poprawnie na pytanie.

 

-Dlaczego :shock: .Z tego co piszesz i jak to raczej twoim celem.

 

-Nie, BMW nie podaje konkretnych obrotów , jak sam napisałeś tylko zakres obrotów . Gdyż jest to uzależnione właśnie od obciążenia i chyba logiczne że od dawki paliwa .Tak jak pisałem są to wielkości ściśle od siebie zależne , również to potwierdziłeś. Także nie cwaniakuj.

Opublikowano

jak napisalem jestes w bledzie. BMW podaje zakres obrotow i zaleznosc jak tez napisalem a wiem to z ISID. jesli wiesz o co chodzi. jutro dostaniesz dowod. a dlatego jutro bo chce to rzetelnie to przgotowac. masz racje jestem troche sarkastyczny ale jest ku temu powod. kocham BMW i mam nadzieje ze jest to tak samo jak Ty. a poza tym sobotni wieczor, moze troche za duzo i musze juz konczyc.

pozdrawiam

Tomek

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
jak napisalem jestes w bledzie. BMW podaje zakres obrotow i zaleznosc jak tez napisalem a wiem to z ISID. jesli wiesz o co chodzi. jutro dostaniesz dowod. a dlatego jutro bo chce to rzetelnie to przgotowac. masz racje jestem troche sarkastyczny ale jest ku temu powod. kocham BMW i mam nadzieje ze jest to tak samo jak Ty. a poza tym sobotni wieczor, moze troche za duzo i musze juz konczyc.

pozdrawiam

Tomek

Przeczytaj dokładnie jeszcze raz co pisałeś i co ja napisałem i bądź konsekwentny .Masło maślane . A prosiłem , czy ty jesteś politykiem ( demagogia ) :) .

Opublikowano (edytowane)
jedynym celem jest posprzeczanie sie

 

napisalem ze bmw podaje konkretne obroty - tak ze jestes w bledzie i nie odpowiedzieles poprawnie na pytanie.

 

-Dlaczego :shock: .Z tego co piszesz i jak to raczej twoim celem.

 

-Nie, BMW nie podaje konkretnych obrotów , jak sam napisałeś tylko zakres obrotów . Gdyż jest to uzależnione właśnie od obciążenia i chyba logiczne że od dawki paliwa .Tak jak pisałem są to wielkości ściśle od siebie zależne , również to potwierdziłeś. Także nie cwaniakuj.

 

OK.

2250 obr/min dla M47 163KM

>30mg/suw

poczytaj jeszcze troche. ale przciez tego nie bylo na forum

sie ma

Edytowane przez wafeltom
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Na wzajem , miałeś już dzisiaj skończyć - znowu brak konsekwencji :wink: .
Opublikowano

Ok, to chce ten ma klapki, to chce ten wywala, kto chce kupuje nowy kolektor. Myślę, że każdy znajdzie rozwiązanie dla siebie. Tobie kolego Wafeltom proponuję nie teoretyzować tylko przejechać

się autem bez klapek i sprawdzić te szokujące różnice w przyspieszeniu itd.

Coś się tak uwziął ?

Nie chcesz nie wywalaj klapek, chcesz kup sobie nowy kolektor, wierzysz w inżynierów BMW zostaw stary kolektor, może klapki ci nie wpadną do silnika.

Twoja sprawa ale nie czepiaj się z łaski swojej innych jak dziecko.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
wafeltom znowu nie czytasz ze zrozumieniem i to jest problem. Gdzie ja cie wyzywam i to od polityków :shock: . Zadałem tylko pytanie :nienie: .
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ok, to chce ten ma klapki, to chce ten wywala, kto chce kupuje nowy kolektor. Myślę, że każdy znajdzie rozwiązanie dla siebie. Tobie kolego Wafeltom proponuję nie teoretyzować tylko przejechać

się autem bez klapek i sprawdzić te szokujące różnice w przyspieszeniu itd.

Coś się tak uwziął ?

Nie chcesz nie wywalaj klapek, chcesz kup sobie nowy kolektor, wierzysz w inżynierów BMW zostaw stary kolektor, może klapki ci nie wpadną do silnika.

Twoja sprawa ale nie czepiaj się z łaski swojej innych jak dziecko.

Tak jest , wolność Tomku w swoim domku . Nikt nikogo do niczego nie zmusza.

Opublikowano
:cool2: Bogu dzięki, że wreszcie ktoś w tym temacie opisał fakty a nie domniemania i subiektywne odczucia :cool2:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.