Skocz do zawartości

2.0d Kolektor ssący


Andrzej62

Rekomendowane odpowiedzi

  • 3 miesiące temu...
  • Odpowiedzi 113
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

demontować trzeba, ale czy takie zaślepki będą ok ?

http://allegro.pl/show_item.php?item=2946368613

 

kurde :// myslalem ze 2.0d ten problem nie dotyczy ... a jezdze juz jakis czas i nie pomyslalem o tym dopiero przez ta nagonke na forum zaczalem sie zastanawiac ..

Będziesz Miał Wszystko
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
no właśnie tka mi się wydawało. A może u mnie wystarczy tylko wyjąć klapki i włożyć ośkę z powrotem ?

 

U was wystarczy zdemontować je i żadnych zaślepek nie potrzebujecie, na filmie dobrze to widać.

 

http://www.youtube.com/watch?v=lKVW1nCOKeI

 

http://www.youtube.com/watch?v=feKa4Pdg7Ls

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich zatroskanych klapkami w kolektorze :( .

Kupiłem beemkę w grudniu 2012 w Niemczech. Jest to E61 LCI 502d A Touring, N47, PX31, z 11.2008 i do tego 163KM (choć po VIN to powinno być 177, lecz jest 163). Mam książkę serwisową, ale podchodzę do tego z pewną dozą niedowierzania. Wiec tak naprawdę nie wiem co mam :? .

Od kilku dni czytam o kolektorze ssącym i włos mi się coraz bardziej podnosi na głowie. Tym bardziej, że zacząłem do postu "Kolektory ssące w 3.0d"; Przeczytałem także jeszcze ze dwa inne posty i mając prawdopodobnie przejechane ok. 182kkm sądzę, że powinienem zajrzeć co jest w mojej beemce. Czytając uważnie wszystkie wskazówki, powinienem sobie dać radę ze zdjęciem kolektora i dokonaniem diagnozy, lecz mam podstawowe pytanie?! .Czy jest konieczne odłączenie akumulatora na czas demontażu kolektora :!: .

Otóż mam automat - tzn. septronik, Czytałem gdzieś, że po odłączeniu akumulatora, nastąpi zblokowanie skrzyni i nawet ponowne przyłączenie aku, jej nie odblokuje. Jak dobrze zrozumiałem, to trzeba będzie zdejmować obudowę przy dźwigni biegów (joysticku) i coś tam przesuwać śrubokrętem. Wolałbym tego nie próbować. Wiec proszę, was o poradę. Zaś tych co zdejmowali aku. pytam, czy po podłączeniu zasilania, nie wyskoczyły im jakieś błędy na komp :x .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
ok rozumiem. Pewnie jeszcze jakieś uszczelnienia zostają między kanałami kolektora.

No właśnie , usunięcie samych klapek to najmniejszy problem w N-47 , pozostaje jeszcze uszczelnienie wynikające z tych luzów osi .

Próbował ktoś skutecznie ten problem jakoś rozwiązać , nie wymieniając na nowy :wink: ?

Oś klapek można odłączyć od napędu ( silniczka)i unieruchomić , dobrze odtłuścić i może uszczelnić dobrym silikonem ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Tak jak pisałem ,samo usunięcie klapek w N-47 to prościzna . Na aktywnej ,ruchomej osi jak rozwiążesz problem z szczelnością ( chyba że nie masz zamiaru nic z tym robić , a powinieneś ) ?

Ruchoma oś jak niema klapek jest nam nie potrzebna , a wręcz przeciwnie utrudni, skomplikuje uszczelnienie ( likwidacja tych luzów ).Turbina ma dmuchać do cylindrów , a nie z powrotem w powietrze .

Ja wychodzę z założenia -jak coś robić to dobrze ,z głową .Jak się nie da lub nie umiem, to trzeba kupić nowy .

Zostawiać kolektor w takim stanie , z takimi nieszczelnościami to dla mnie nie akceptowalne :nienie: .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
zamontowac zaslepki i wyrzucic klapki w caloswci. no i po problemie

 

Kolektor w silniku N47 wygląda zupełnie inaczej niż np. twój i nie ma do niego żadnych zaślepek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.