Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Witam

Mam przejechane 130 tyś.km.silnik 2.0D 177km N 47. Chciałem sprawdzić kolektor ssący . Czy wymontowanie kolektora to skomplikowana czynność , powinienem sobie z tym poradzić , czy uszczelka z pod kolektora może zostać ta co jest ( stara ) ?

Przy demontażu i montażu na coś szczególnie powinienem zwrócić uwagę ?

Pozdrawiam

  • Odpowiedzi 113
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Witam

Mam przejechane 130 tyś.km.silnik 2.0D 177km N 47. Chciałem sprawdzić kolektor ssący . Czy wymontowanie kolektora to skomplikowana czynność , powinienem sobie z tym poradzić , czy uszczelka z pod kolektora może zostać ta co jest ( stara ) ?

Przy demontażu i montażu na coś szczególnie powinienem zwrócić uwagę ?

Pozdrawiam

 

Andrzeju, sprawdzanie kolektora nie ma sensu. Są, również na tym forum, osoby (jest gdzieś konkretny post) które "sprawdziły" kolektor optycznie, wyglądał ok, następnie klapka się urwała. Nie stwierdzisz stanu kolektora. Owszem możesz uniknąć tragedii jak znajdziesz mocno obluzowaną, gotową do odlotu klapkę. Jeżeli jednak klapki trzymają się "mocno" będziesz w punkcie wyjścia, dalej beż gwarancji, tylko teoretycznie spokojniejszy.

 

Masz trzy opcje

 

1. Zaufać, że nic się nie stanie. Masz wzmocniony kolektor. Pojawiają się jednak głosy, że dalej dochodzi do awarii, co prawda rzadziej.

2. Wyciąć klapki

3. Wymienić kolektor (robiąc to w BMW dostaniesz na niego i robotę dwa lata gwarancji)

 

P.S Ja swój wzmocniony kolektor wymieniłem na nowy przy 130K

Opublikowano

Sprawdzałem ale fakt faktem,że u mnie stało sie to przy przebiegu ok 250 tys km :) Ale jak sprawdzałem to były czyste i bez luzów.

 

Pozdro

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie chodzi mi tylko o klapki , chcę sprawdzić czy nie jest zabrudzony i szczelność . Więc ponawiam moje pytanie z pierwszego postu .
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ok ,jak będę miał trochę czasu rozkręcę zobaczę z ciekawości jak w środku wygląda. Dziękuję wszystkim i pozdrawiam.
Opublikowano

A co Ci szkodzi wywalić przy okazji te klapki? Mój z klapkami czy bez jeździł tak samo. Zmieniałem kolektor na nowy i okazało się, że nie potrzebnie bo klapki były już wyciągnięte przez poprzedniego właściciela i co? Nic :) Zero zmian.

 

Po co wyciągać i wkładać, jak można wyciągnąć i zrobić porządek z tą niedoróbką :)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Wymontowałem kolektor , z boku przy kanałach która wchodzą do silnika jest metalowa rura z oringiem na niej mam przedmuchy bo wszystko dookoła jest okopcone . Wymienię tę uszczelkę pierścieniową co jest na tej rurce . Do czego służy ta rurka , jakie jest jej zadanie ? Proszę o szybką odpowiedź .

Pozdrawiam

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Prawdopodobnie chodzi Ci o system recyrkulacji spalin EGR.

 

Pozdro

 

Tak . Panowie czy ten kolektor //www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=PX31&mospid=50468&btnr=11_4101&hg=11&fg=40 jest rozbieralny , chcę go umyć w środku . Widać że jest łączony przez środek , ale delikatnie próbuję podważyć śrubokrętem i nić nie idzie , niczym nie jest skręcony . Nie wiem czy za lekko podważam czy czasami nie jest klejony . Nie chcę na siłę żeby go nie uszkodzić , rozpoławiał może już ktoś ten kolektor lub wie ktoś jak to zrobić żeby go nie uszkodzić ?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Dzwoniłem przed chwilą do ASO powiedziani mi że ten kolektor jest nierozbieralny :shock: :cry: czy aby na pewno ?
Opublikowano

Na pewno nie jest rozbieralny, on musi być szczelny. Możesz go wymyć ropą czy tam czymś i przepłukać. Chyba nie ma większego sensu czegoś więcej z tym robić.

 

Pozdro

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Trochę tej mazi w środku jest , gdzie mogłem dojść to wyczyściłem szmatą . Może benzyna by lepiej tę oleistą maź rozpuściła tan gdzie nie mogę dość .Czy jest jakiś lepszy środek , sposób ?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Sprawdzając na hamowni przed cipem brakowało mi na serii 14 km zamiast 177 zostało 164Km. Tak sobie teraz myślę że może przyczyną tego jest ta znaczna nieszczelności oringa tej rurki co wcześniej pisałem system recyrkulacji spalin EGR która łączy kolektor z blokiem silnika .Ciśnienie doładowania miało konkretnie którędy uchodzić. Dodam jeszcze że w tym silniku występują 2 rodzaje dolnego oringu do 06.2008r 25x3,15 mn i po 06.2008r 25x37mn . Oring w moim przypadku nie jest zużyty tak jak wcześniej przypuszczałem tylko jakiś helmut , babol założył ten węższy oring. Po wyczyszczeniu i umyciu kolektora i uszczelnieniu układu sprawdzę na hamowni czy się nie znalazły te zagubione konie . Czasami , nie zawsze, warto tak jak w moim przypadku profilaktycznie co nieco sprawdzić. A cha , jak dokładnie sprawdzę " blaszki " pod kontem konstrukcyjnym to napiszę co o tym sądzę , na pierwszy rzut oka wzbudziło moje zaufanie.

 

Pozdrawiam

Opublikowano
benzyna albo nafta ponoć choć ja zawsze uzywam ekstrakcyjnej czo czyszczenia czegokolwiek. polecam gietką szczoteczkę do zębów :mrgreen:

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jazda próbna odbyta wszystko ok. Objawów jakichkolwiek nieszczelności brak . Jakby lepiej zbierał się z dołu ,zobaczę co pokaże hamownia. Co do klapek w tym kolektorze-- myślę że konstrukcyjnie pod względem awaryjności nie jest źle . Według mnie klapki nie są nitowane, metalowe,tylko stanowią jeden odlew z jakiegoś tworzywa i są osadzone na kwadratowej wspólnej osi która jest sterowana silniczkiem . Zapomniałem zrobić zdjęcia :mad2: . W moim przypadku przy przebiegu 131tyś na wszystkich osadzonych klapach były minimalne luzy na osadzonej kwadratowej osi , nie wiem czy z tym niewielkim luzem tak się już urodziły czy powstał w trakcie eksploatacji . Ja uszczelniłem to dosłownie po kropelce kropelki pomiędzy każdą klapkę a oś. Jeszcze jedno,z mojego doświadczenie z tym kolektorem uważam że przy 100 tyś km. powinno go się wyczyścić ,bo było z czego - oczywiście jest to tylko moje zdanie.

Czy ktoś z Was ma ten kolektor i jaki obecny przebieg i czy cokolwiek z nim robiliście ?

Pozdrawiam

Opublikowano
Według mnie klapki nie są nitowane, metalowe,tylko stanowią jeden odlew z jakiegoś tworzywa i są osadzone na kwadratowej wspólnej osi która jest sterowana silniczkiem .

Pozdrawiam

 

No więc są metalowe. Pokryte gumą czy silikonem. Przykręcone do ośki i zaklepane tak aby się nie odkręciły. Ośka jest wzmocnienia w porównaniu do poprzedniego modelu. Wyglądają doklanie tak.

 

http://i3.photobucket.com/albums/y51/pszyman/rozne/flaps2.jpg

http://i3.photobucket.com/albums/y51/pszyman/rozne/flaps1.jpg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
Według mnie klapki nie są nitowane, metalowe,tylko stanowią jeden odlew z jakiegoś tworzywa i są osadzone na kwadratowej wspólnej osi która jest sterowana silniczkiem .

Pozdrawiam

 

No więc są metalowe. Pokryte gumą czy silikonem. Przykręcone do ośki i zaklepane tak aby się nie odkręciły. Ośka jest wzmocnienia w porównaniu do poprzedniego modelu. Wyglądają doklanie tak.

 

http://i3.photobucket.com/albums/y51/pszyman/rozne/flaps2.jpg

http://i3.photobucket.com/albums/y51/pszyman/rozne/flaps1.jpg

 

Kolego pszyman musimy coś wyjaśnić , bez urazy .Już w kilku wcześniejszych tematach negujesz i wprowadzasz forumowiczów ( pewnie nieświadomie) w błąd .Jeszcze raz powtarzam, to co piszę o klapkach ,dotyczy kolektora który występuje w silniku 2.0D 177km N47 po liftingu z 01.2008r w moim przykładzie http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=PX31&mospid=50468&btnr=11_4101&hg=11&fg=40 . Nie czytasz dokładnie to co piszę i nie otwierasz linku z opisywanym przeze mnie kolektorem .

Te zajęcia które Ty przedstawiasz nie wiem z jakiego to są kolektora ? wygląda na wcześniejszą wersję , na 100 % nie z tego który ja opisuje,posiadam i podaje że są " plastikowe " klapki . Odtwórz link i porównaj. Właśnie z myślą między innymi o Tobie , bo czułem że się odezwiesz . miałem zrobić zdjęcie i ferworze robot zapomniałem . Jak Cie jaszcze nie przekonałem jutro wyciągnę specjalnie jaszcze raz kolektor i zrobię zdjęcia- żartuję :lol:

Pozdrawiam

Edytowane przez Andrzej62
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
No cóż zdjęcia nie zrobiłeś to nie pogadamy. Niech będzie, masz plastikowe klapki.

 

O czym tu gadać , jeszcze raz piszę , co Ty porównujesz , chyba jesteś już śpiący :o

To nie jest kwestia - Niech będzie, masz plastikowe klapki.

, ale się uparł . Nie wierny Tomasz ,jak nie dotknie to nie uwierzy :D Jak pisze że są wykonane z jakiegoś tworzywa ( plastyku ) , to są i .

Tak jak wcześniej pisałem , nadal nie czytasz dokładnie to co pisze . Pisałem że wszystkie tj.4 klapki są osadzone na jednej kwadratowej wspólnej osi . Nie widzisz różnicy , to co Ty wklejasz to zupełnie inna konstrukcja , wkleiłem link http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=PX31&mospid=50468&btnr=11_4101&hg=11&fg=40 bez moich zdjęć nie widzisz różnicy w zewnętrznej budowie kolektora , ja o niebie a Ty o chlebie :mad2: Napisz tak jak wcześniej prosiłem , dokładnie z jakiego modelu pochodzę Twoje zdjęcie czy to nie czasami z Twojego E61 530d 2005 i po problemie .Jeżeli tak to faktycznie te modele się praaaaawie nie różnią :D

pozdrawiam

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Czyli masz coś takiego?

 

520d z roku 11.2008

 

http://img832.imageshack.us/img832/696/oelimrohr2pfd0.jpg

 

http://www.treffbilder.de/images/03066947/oel_im_rohr_2pfd0.jpg

 

Na podstawie tego zdjęcia nie potrafię jednoznacznie określić ,to zdjęcie przedstawia tylko część przepustnicy ,przepraszam nie jestem wróżką . Wklej zdjęcie silnika z widocznym kolektorem ssącym .

 

Nie cytujemy postów znajdujących się bezpośrednio nad pisanym !!!!!

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

http://img35.imageshack.us/img35/3169/p1010065q.jpg

 

To jest zdjęcie przedstawiające część mojego silnika,kolektora z przepustnicą , w którym to kolektorze są klapki z tworzywa sztucznego. Zdjęcie nie przedstawia całego kolektora -- zrobione wcześniej do innego tematu.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.