Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam szanownych kolegów.

Od jakiegoś tygodnia samochód przestał przyspieszać na 5 biegu, na innych biegach przyspiesza bez problemu. Przykładowo jadąc na 5 biegu przy 4 tyś. obr. wciskając pedał gazu silnik jakby reaguje(słychać głośniejszą prace silnika) ale przyspieszenia nie czuć . Sprzęgło dobre według mechanika. dodam że jest to silnik 1.8is M42 + gaz BRC sekwencja.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A objaw występuje na gazie i na benzynie? Wcześniej tego nie było? Czy coś wymienialeś wczesniej nim nastąpił ten objaw?
Opublikowano
Tak samo jest na gazie i na bęzynie. wcześniej tak nie było. Wydaje mi się że tak się stało praktycznie po tym jak odebrałem go od mechanika bo wymieniał (uszczelniacz, oring od skrzyni biegów, bo od góry gdzieś od strony wajchy leciał olej). Czy mechanik mógł coś przestawić?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
No raczej nic nie przestawil bo nie ma co, Skoro przyspiesza bez problemu na pozostały biegach to nie wiem dla czego tylko na 5 nie. Raczej by to wskazywalo na wyższe przełożenie główne (dyfer) ale wątpie by mechanik zmianiał dyfer, bo i niby po co. Kurcze ciekawy przypadek. A jesteś pewien ze na pozostałych biegach przyśpiesza tak samo jak wczesnie? może też jest delikatnie zamulony?
Opublikowano
Wydaje mi się że tak samo przyśpiesza na pozostałych biegach (tzn.od 1-4 przyśpiesza na 5 nie), byłem na komputerze ale mechanik niemógł się połączyć. W poniedziałek będie prubował jeszcze raz innym oprogramowaniem. Chociaż dziwnie zaczą zapalać i gasnąć, po prostu zawsze przy gaszeniu silnika tak charakterystycznie, (twardo) gasł a teraz tak (miękko, delikatnie) gaśnie i tak samo zapala. Teraz nawet wydechu nie słychać chodzi cicho, katalizator został wybebeszony bo myślałem że się przytkał, dalej bez zmian. Była pęknięta rura wydechowa idąc od kolektora przed sądą, pospawana i dalej nic.
Opublikowano
Nie opisałeś dokładnie co się dzieje. Jedziesz na 5 masz te 4tys.obr/min i wciskasz gaz do oporu. Możliwości są dwie. Pierwsza to silnik pracuje głośniej, ale strzałka obrotomierza idzie do góry, a prędkość nie rośnie. Winne jest więc ślizgające się sprzęgło. Druga to silnik pracuje głośniej ale obrotomierz i prędkościomierz nie zmieniają wskazań. Oznacza to że silnik nie ma mocy aby pokonać większe opory ruchu. Przyczyn spadku mocy może być wiele. Podłączenie pod kompa powinno wyjaśnić sprawę. Jeżeli nie dawno demontowana była skrzynia lub cały zespół napędowy to sprawdź może czy przepustnica otwiera się do końca. Na pewno był odłączany akumulator. Mogło to spowodować wyzerowanie ustawień komputera LPG, a ten może wpływać na złą prace ECU. Nie napisałeś też co dzieje się zanim osiągniesz te 4 tys.obr na 5 biegu. Jeżeli do tych wartości przyspiesza normalnie, a potem odcina, to pytanie czy masz tempomat?
Opublikowano
Koledzy. Po jeszcze dokładniejszych oględzinach okazało się że była pęknięta guma łącząca przepustnice z przepływką. Tylko szkoda że po wymianie tej gumy problem nie znikną. Sprawa wygląda tak jak kolega napisał "Druga to silnik pracuje głośniej ale obrotomierz i prędkościomierz nie zmieniają wskazań", nie zmieniają przy wciśnięciu pedała gazu ale jeśli będe powoli wciskał pedał gazu to samochód będzie się w miare rozpędzał tylko do pewnego momentu jakieś 150km/h, okazuje się że na czwartym biegu dzieje się tak samo, samochód nie jest w stanie dać zrywa na asfalcie. Do 3tyś., 4tyś. obr. samochód przyśpiesza na 1,2,3-biegu ale nie tak jak przedtem. Pozatym nie słychać wydechu tzn. przestał chodzić "głośno", mimo że nic nie robiłem przy nim. Takie wariacje dzieją się na bęzynie i na gazie. Nie mam tempomatu.
Opublikowano
Piszesz że wyciszył się układ wydechowy. Może jest zatkany. Katalizatora już nie ma, ale czasem zdarza się że wata szklana wydostanie się z puszki tłumika i zatka wydech.
Opublikowano
Samochód był podłączany pod komputer i okazało się że nie ma żadnych błędów. Wychodzi na to że wszystko "chodzi" jak należy. Tłumik sprawdzony ma przelot jak powinien, było sprawdzane ciśnienie na cylindrach na 1-14, 2-14, 3-14, 4-12. Przepustnica reaguje jak powinna, otwiera się. Mechanik podejrzewa że mógł się wałek (wytrzeć), i mówił coś o (przypalonych) zaworach. Czy jest to możliwe? We wtorek bedzie rozbierał, wymieniał zestaw uszczelek od rozrządu bo się pocą to przy okazji zobaczy w jakim stanie jest ten wałek. Czy to jes częsta usterka is-ów, czy w ogóle jest to możliwe żeby ten wałek się wytarł?
Opublikowano
Samochód był podłączany pod komputer i okazało się że nie ma żadnych błędów. Wychodzi na to że wszystko "chodzi" jak należy. Tłumik sprawdzony ma przelot jak powinien, było sprawdzane ciśnienie na cylindrach na 1-14, 2-14, 3-14, 4-12. Przepustnica reaguje jak powinna, otwiera się. Mechanik podejrzewa że mógł się wałek (wytrzeć), i mówił coś o (przypalonych) zaworach. Czy jest to możliwe? We wtorek bedzie rozbierał, wymieniał zestaw uszczelek od rozrządu bo się pocą to przy okazji zobaczy w jakim stanie jest ten wałek. Czy to jes częsta usterka is-ów, czy w ogóle jest to możliwe żeby ten wałek się wytarł?
Opublikowano
wałek nie wyciera się z dnia na dzień myślę że to raczej coś z dawką gazu ale trudno radzić jak się jezdzi na benzynie.
Opublikowano

Wałek jest w porządku, uszczelki na rozrządzie wymienione(już się nie poci).

I dalej jestem w punkcie wyjścia.

Czy naprawde nie ma złotego środka na tą przypadłość w mojej buni. :( :( :(

Opublikowano
Myślę że najlepszym sposobem diagnostyki silnika jest podgląd parametrów w czasie jazdy. Samo podłączenie pod komputer i odczytanie kodów błędu to za mało. Trzeba mieć laptopa, interfejs i oprogramowanie. Trochę to kosztuje, ale jest tańszy sposób który sam często stosuje. Trzeba podpiąć multimetr pod sondę lambda i sprawdzić jej wskazania podczas jazdy. Trzeba sprawdzić jakie napięcie pokaże przy obrotach na których słabnie, ale ważne żeby podczas normalnej jazdy napięcie wahało się w przedziale 0,10-0,80V. Miałem kiedyś przypadek że sonda pracowała w przedziale 0,30-0,50V. Wydawało się że wszystko ok. ale silnik nie pracował poprawnie. Dopiero kiedy sprawdziłem jej pracę na oscyloskopie dotarło do mnie że sonda działa odwrotnie i podaje wyższe napięcie przy uboższej mieszance. Opisany powyżej sposób pracy sondy nie powodował powstania kodu błędu.
Opublikowano

Dzięki kolego "pawelj5".

Postaram się zdiagnozować u mechanika silnik w sposób opisany przez ciebie. Dam znać jak poszło w następnym tygodniu.

Pozdrawiam.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Sprawa się wyjaśniła. Autko śmiga jak szalone. Problem leżał po stronie układu wydechowego, jak pisał kolega "pawelj5" wata szklana zapchała cały wylot w końcowym tłumiku. Nie znalazł bym przyczyny gdyby nie to że cały końcowy tłumik jest już leciwy, rozszczelniła się rura wchodząca do ostatniego tłumika i dzięki temu spaliny miały ujście i wróciła moc.

WIELKIE podziękowania dla kolegów z forum za pomoc!!!!!!! :cool2:

Oczywiście mechanika już zmieniłem. tłumik już zamówiony. Strumienica też.

No i okazało się że jak zeszłem do kanału to zobaczyłem że przedni amortyzator się kończy(zaczyna się olej wylewać). I z tyłu to samo.

I tu moje pytanie jakie amortyzatory warto kupić? Dodam że myślałem o bilstein komplet http://moto.allegro.pl/amortyzatory-bilstein-bmw-e36-przod-i-tyl-odboje-i1660416062.html

Warto je kupić, może ktoś z takich amorków korzysta?

Pozdrawiam.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ja osobiście nie polecam. Trzy razy zakładałem i trzy razy reklamowałem. na szczęscie reklamacji łaski bez uznali.
Opublikowano

Koledzy powiedzcie czy warto zamówić ten tłumik, bo ten który zamówiłem nie przyszedł(braki w magazynie). Zastanawiam się nad tym tłumikiem: http://moto.allegro.pl/komplet-tlumik-bmw-3-e36-318-is-1-8-16v-zestaw-i1656030928.html , Jaki tłumik końcowy warto założyć dodam że zależy mi na zachowaniu ciszy w samochodzie. A jeśli chodzi o amortyzatory to nie zależy mi żeby obniżać samochód, co polecacie jeśli chodzi o amorki?

Pozdrawiam i z góry wielkie dzięki za wszelkie logiczne odpowiedzi.

Opublikowano

Koledzy powiedzcie czy warto zamówić ten tłumik, bo ten który zamówiłem nie przyszedł(braki w magazynie). Zastanawiam się nad tym tłumikiem: http://moto.allegro.pl/komplet-tlumik-bmw-3-e36-318-is-1-8-16v-zestaw-i1656030928.html , Jaki tłumik końcowy warto założyć dodam że zależy mi na zachowaniu ciszy w samochodzie. A jeśli chodzi o amortyzatory to nie zależy mi żeby obniżać samochód, co polecacie jeśli chodzi o amorki?

Pozdrawiam i z góry wielkie dzięki za wszelkie logiczne odpowiedzi.

Widze że tylko jeden kolega wymieniał amorki, tłumika to chyba nikt :D :D :D , szkoda myślałem że ktoś jeszcze się wypowie.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tłumiki nie nagorsze ale blisko. Dwa lata gwarancji bo ustawa nakazuje taką gwarancję jeśli kupuszej na paragon, jak byś kupił na FV to tylko rok. Tłumiki z Ostrowa są najtańsza propozycją na rynku polskim. Osobiście nie załozył tego. Lepiej posukaś z ultera tłumik, ma dwa latra gwarancji zawsze, nie jest głośni i pojeździ o niebo dłużej niż ostrów. Mój taja ma tlumik który był na wynos założony w Warturgu ( jeździł 2 lata) a u mojego tatu w bawarce jest już kolejne 4 lata. Stan??? Zero rdzy i zero zmiany w brzeniu. Łączny brzebieg tłumika to grubo ponad 100tyś km. Wiec za 500złotych wydaje mi się że nie źle.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.