Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Ja też po wymianie obu termostatów!! Ten od EGR totalnie przepuszczał!! Busia rozgrzewa się teraz pięknie!! Dzięki za fachowe podpowiedzi co do wymiany!Jakby ktoś potrzebował pomocy chętnie pomogę. Pozdrawiam

  • 2 tygodnie później...
  • Odpowiedzi 577
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Witam

Tez jestem po wymianie obu termostatów

Przed auto osiagalo max 82*

Wymienilem najpierw term. EGR i niewiele to dalo-jedyny efekt to auto w korku osiagalo do 94* a wczesniej nie przekaraczalo 83*

Po wymianie głownego term. auto bez problemu rozgrzewa sie do 91) i trzymie temp :cool2: :mrgreen: .dodam ze przy okazji wymienilem tez dodatkowa pompe wody bo tez padla błąd A6D1 - teraz juz wszystko ok,auto ma optymalna temperature i wszystko dziala a przy okazji wielkiego przegladu oddalem do regeneracji filtr DPF bo juz byl ostatni dzwonek-tez byl blad 14A3 lub 4D03-co oznaczalo zbyt wysokie cisnienie spalin :mad2: -teraz juz wszystko jest ok :cool2: filtr DPF jak nowy 99,8 % droznosci w porównaniu z nowym :lol:

icon4.png
Opublikowano

Ja też niedawno wymieniałem oba termostaty i mam pytanie:

Czy po rozgrzaniu trzyma wam równo temperaturę, czy w trakcie jazdy się zmienia?

 

U mnie osiąga 88 stopni, na chwilę się stabilizuje a potem są wahania 88 - 92. Jak przykatowałem mocniej to nawet doszło do 97 (przy dość wysokiej temperaturze na zewnątrz jak na tę porę roku). Tak ma być?

Opublikowano

Jest OK. Mam też wahania na nowych termostatach.

Raczej niemożliwe jest utrzymanie temperatury z dokładnością do 1 stopnia przy mechanicznych gratach :norty:

pozdrawiam

http://www.hostpic.org/images/75oie_1992258bREE92Wx_2_.png

Pomogę w mojej okolicy przy diagnozie,kodowaniu itp. Free of charge.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Ja też niedawno wymieniałem oba termostaty i mam pytanie:

Czy po rozgrzaniu trzyma wam równo temperaturę, czy w trakcie jazdy się zmienia?

 

U mnie osiąga 88 stopni, na chwilę się stabilizuje a potem są wahania 88 - 92. Jak przykatowałem mocniej to nawet doszło do 97 (przy dość wysokiej temperaturze na zewnątrz jak na tę porę roku). Tak ma być?

 

wszystko w porządku

 

temperatura na małym obiegu - blok silnika do 88 st, powyżej 88 st termostat otwiera obieg na chłodnicę i tu w zalezności od temperatury zewnątrznej, predkosci auta itd temperatura może wahać sie aż do ok 97 st. Przy tej temperaturze z tego co kojarze uruchamia się wentylator. Latem auto w mieście osiaga temp 92-94 st. i jest w porządku

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Witam wszystkich.

Dzieki temu watkowi zwrocilem uwage na temperature silnika.

Jestem po wymianie obu termostatow. Temperatura 89-92. Po zdjeciu starych oczywiscie dmuchalem i stwierdzilem ze sa dokladnie takie same jak nowe,(tak samo przeplywa powietrze), temp. byla max69. Czyli dmuchanie w termostat to zadne sprawdzenie ( kolega w kilku postach wczesniej napisal ze wymienil niepotrzebnie). W tym wypadku zmienila sie temperatura otwarcia i dlatego silnik byl niedogrzany.

Pozdrawiam.

  • 5 tygodni później...
Opublikowano

Witam,

podejrzewam że u mnie coś jest nie tak z termostatem ale nie jestem pewien, oceńcie proszę:

 

Samochód mam od 3 dni więc jeszcze dużo się nie najeździłem ale jak tylko po mieście zrobiłem 140 kilometrów z gazem w podłodze to średnie spalanie pokazywane na komputerze to 10.9l a na dystrybutorze wyszło około 11,2 wiec wszystko ok.

Wczoraj natomiast zrobilem trasę 157 kilometrów (raczej delikatnie), spalanie na komputerze było 5,2 a przy dystrybutorze 6,9 :shock:

 

Nie mogłem aż uwierzyć więc wieczorem włączyłem w ukrytym menu temperature silnika i zacząlem jeździć. W trasie temperatura waha się w zakresie 78-83st przy 16st na zewnątrz. Dzisiaj pojeździłem trochę po mieście (Kraków) i tutaj temperatura jest w zakresie 88-93 przy 20st na zewnątrz. Jak zostawie zapalony samochód na postoju to jest 96-97.

 

Czy termostaty mam do wymiany czy coś innego muszę zrobić bo nie wierzę w prawie 7l/100km w trasie przy delikatnej jeździe :|

http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W trasie też powinieneś mieć temperaturę ok. 90 stopni, tak że raczej termostat do wymiany.
Opublikowano

Witam

 

ja dziś dokopałem się do teog ukrytego kompa z pomocą jednego z kolegów za co mu dzikuję :), bo głupio z kompem i inapem smigać z boku :D i zrobiłem dziś takie krótkie trasy temperatura w każdej z nich sie ustabilizowała dość szybko więc opcja nie dogrzania z racji dystansu odpada.

 

Wiec tak w 1 strone trasa okolo 20km nie powiem dawałem w palink może nie na maxa itp ale zdrowo prędkość przelotowa 140 miejscami 170 temp przy takim mocnej jeździe w granicach MAX 85 stopni, a jak popuszczałem ciut bo jakiś tir czy trzeba było poczekać do wprzedzenia itp to spadało na 82, generalnie potem wracałem tą trasę po okolo godzinie silnik startował z 75* około więc nagrzał się szybko tutaj pierwse 20 km jechałem spokojnie 110-120 spalanie na kompie no fajne w sumie na poziomie 5,5-6l chwilowego jechałem naprawdę spokojnie powiedzmy ECO z lekką nutką dynamiki i temp oscylowała na poziomie 82 może czasem 83 stopni nie wiecej, z racji że z powrotem zajechałem dalej wiec kolejne 10km TRASY zrobiłem już żwawiej bo 140-160 miejscami i 180 się bujnąłem i temp nie przekroczył mi NIGDY 85 stopni, potem postuj bo czekałem na narzeczoną pod jej pracą okolo 5-6 min na zapalonym aucie i temp ustabilizował się na równiutkich 85* po chwili ze 2-3 min spadło do 83-84 i wróciło zaraz na 85.

 

na dworze 15-16 Stopni.

 

co o tym myślicie ??

 

 

pzdr.Łukasz

Opublikowano

wyspiarz.wolin:

 

Temperatura temperaturą, tylko czy porównywałeś spalanie wyliczone na komputerze ze spalaniem wyliczonym na dystrybutorze?

Ja mam prawie tak samo jak Ty tylko że na postoju trzyma mi około 95st, tyle że jak wyżej napisałem: przy spokojnej jeździe w trasie komputer pokazuje 5,2 a na dystrybutorze wychodzi 6,9.

Dłuższa trasa zapowiada się w piątek i mam nadzieję że wtedy w 100% wyjaśni sie czy termostaty mam do wymiany.

http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF
Opublikowano

U mnie trasa Wolin - Katowice sie szykuje w przyszła sobotę jak dobrze pujdzie, to porownam ile mi pokaże Komp a ile dystrybutor, jak dobrze pujdzie zrobię wirusa w Krk :).

 

 

Pzdr. Łukasz

Opublikowano

Ja mam pytanie trochę odbiegające od tematu - mniej więcej po jakim czasie powinienem osiągnąć temperaturę roboczą?

Jestem po wymianie płynów i termostatów, filtrów itd.

Obecnie z 20 stopni do 83 stopni nagrzewa się mniej więcej w 10 kilometrów bardzo delikatnej jazdy (wiadomo - zimny) na średnio niskich obrotach - 1500-2000.

Wydaje mi się, że to w sumie nie jest zły wynik, aczkolwiek nie daje mi spokoju fakt, że praktycznie na niedogrzanym jeżdżę (10 km mam tylko do pracy, co trzeci dzień około 70 km bez wielkich przerw).

Opublikowano
W sumie to chyba złe wyniki też tak miałem. Ja w lutym wymieniałem oba. Dzisiaj specjalnie rano sprawdziłem temp. Do pracy mam 10km,po ok 4-5km zaznaczę spokojnej jazdy temp. wynosiła 90st. A nadmienię że na zewnątrz temp. 16stC

http://desmond.imageshack.us/Himg535/scaled.php?server=535&filename=dsc0230kopiay.jpg&res=landing

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=15&t=160396 Czyszczenie parownika

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=160013 MOJE E-90 skradziona

Opublikowano
Tez jestem po wymianie termostatów i do 90stopni nagrzewa sie tak po przejechaniu 7-8 km co trwa 5-6minut :cool2:
icon4.png
Opublikowano

Witam !

 

U mnie to samo, po ok 3-4 km nagrzewa sie do ok 90 st C . Oczywiscie moze byc roznie w zaleznosci kto ma ile swiatel po drodze, i jak czesto trafia na czerwone.

10 km to o wiele za wiele, z zime przy temp. " startowej " oleju ok - 10 ,w passacie b6 nagrzewal mi sie po ok 8 km i to przy spokojnej jezdzie.

Zasada jest prosta jak jest za zimno w silniku - termostat prawdopodobnie jest brudny, i nie moze sie domknac- przez co puszcza ciecz chlodzaca po duzym obiegu, czyli przez chlodnice.

Jak jest za goraco to pewnie sie polamal i nie otwiera duzego obiegu.

( niezly chaos napisalem :roll: )

7:38 w pracy nie bylo kawy - 100 maili do odpisania - ale juz piatek !!!

Sorry za ortografie - niemiecki windows :)

http://images.spritmonitor.de/519278.png

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
Jestem po wymianie termostatu EGR. Wczesniej po 3 km (około 3 minut od wyjazdu z domu) miałem 46 stopni... teraz 63 - startowałem od 17 stopni. Temperature łapie imponująco, jednak 70 nie mogę przeskoczyć przy jeździe w trasie. Główny do wymiany.
Problem szachisty: zwalić konia czy posunąć damę :-)
Opublikowano
Tez jestem po wymianie termostatów i do 90stopni nagrzewa sie tak po przejechaniu 7-8 km co trwa 5-6minut :cool2:

A jak to sprawdzisz podczas jazdy :norty:

Opublikowano
Koledzy au mnie w silniku M47 występują te termostaty dwa ,główny i EGR-u :?:

 

Nie sprawdzałem ale wydaje mi się ze tez masz- silnik niby inny ale na kanwie poprzednika. Wymontowanie tego EGR to banał- 5 minut pracy. Dmuchasz na zimnym i masz słomkę to znaczy uszkodzony. Wolniej nagrzewa się cały układ. Jesli jednak nie nagrzewasz do 90 to głowny jest trzepnięty. W poprzedniej e46 też wymieniałem oba z tym że tam widziałem co się dzieje z temperatura a w e91 trzeba szukac dziury w całym :-)))

 

na stronie http://bmwfans.info/ wpisz ostatnie 7znaków VIN i wejdź do ENGINE - tam w systemoe chłodzienia zobaczysz co i jak.

Problem szachisty: zwalić konia czy posunąć damę :-)
Opublikowano

Jak sprawdzić? Normalnie, z ukrytego menu wybierasz temperaturę przed czy zaraz po odpaleniu i w drogę.

 

A EGRa to z tego co widzę to M47 ma. N47 nie ma.

pozdrawiam

http://www.hostpic.org/images/75oie_1992258bREE92Wx_2_.png

Pomogę w mojej okolicy przy diagnozie,kodowaniu itp. Free of charge.

Opublikowano
Jak sprawdzić? Normalnie, z ukrytego menu wybierasz temperaturę przed czy zaraz po odpaleniu i w drogę.

 

A EGRa to z tego co widzę to M47 ma. N47 nie ma.

ale jak wybrać tą temperaturę w meni bo zegara niema z temp. :(

Opublikowano
Przeczytaj dwie, może trzy pierwsze strony tego wątku - masz tam wszystko wyjaśnione.

pozdrawiam

http://www.hostpic.org/images/75oie_1992258bREE92Wx_2_.png

Pomogę w mojej okolicy przy diagnozie,kodowaniu itp. Free of charge.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.