Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

wyzsze obroty, większa predkość - więcej wydziela się ciepła ale też i lepsze chłodzenie, więcej chłodnego powietrze przepływa przez chłodnicę, komorę silnika

 

różnice +/- 2 st to nawet nie ma na co patrzeć.

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

  • Odpowiedzi 577
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

A więc wczoraj się zmobilizowałem i jestem po wymianie termostatów, całość trwała 3godz. temperatura trzyma 89-91.

Mam tylko jedno pytanie po odpowietrzeniu górna rura gorąca natomiast dolna wychodząca z termostatu zimna tak jakby termostat się nie otworzył. Przejechałem z 10km z temp 90 ładnie trzyma i dalej dolna rura zimna :?:Macie jakieś pomysły. Z racji tego że akurat w serwisie nie mieli ori głównego i kazali tydzień czekać zakupiłem u nich tylko EGR natomiast główny zakupiłem Gatesa temp otwarcia 88st.

http://desmond.imageshack.us/Himg535/scaled.php?server=535&filename=dsc0230kopiay.jpg&res=landing

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=15&t=160396 Czyszczenie parownika

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=160013 MOJE E-90 skradziona

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

dzis podcza jazdy postanowilem sprawdzi temp!

termostaty wymienilem ok 2 miesiecy temu nawet nie,po przejechaniu ok 20km tem wskoczyla na tem 86-87st i tak sie trzymala ,postanowilem sie pobawic ,wlaczylem ogrzewanie na full podgrzeanie przedniej szyby i temp spadal az do 79st nie za duzo?gdy auto obciazlylem wszytskie lampy podgzrewanie szyby tyl temp wachala sie w 86-87st czyli niby w normie wszystko bylo sprawdzane w trasie jzda wolna bo duzo sniego ok 90 km/h

Opublikowano
dzis podcza jazdy postanowilem sprawdzi temp!

Gdybyś był tak uprzejmy sprawdź dolnego węża z lewej strony(patrząc od przodu) wychodzącego z głównego termostatu do chłodnicy czy masz ciepły po nagrzaniu auta do 90st. Lub ewentualnie czy ktoś inny mógł by sprawdzić to u siebie

http://desmond.imageshack.us/Himg535/scaled.php?server=535&filename=dsc0230kopiay.jpg&res=landing

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=15&t=160396 Czyszczenie parownika

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=160013 MOJE E-90 skradziona

Opublikowano
3.0 M57TU2 - 91 stopni na zegarach jednak wąż jest zimny.

pozdrawiam

http://www.hostpic.org/images/75oie_1992258bREE92Wx_2_.png

Pomogę w mojej okolicy przy diagnozie,kodowaniu itp. Free of charge.

Opublikowano
Dzięki Arcisz trochę mnie uspokoiłeś, bo już obawiałem się że może termostat padnięty, że nie otwiera i wąż zimny

http://desmond.imageshack.us/Himg535/scaled.php?server=535&filename=dsc0230kopiay.jpg&res=landing

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=15&t=160396 Czyszczenie parownika

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=160013 MOJE E-90 skradziona

Opublikowano

Moim zdaniem, jezeli przy ostrzejszym butowaniu spada do 75 to znaczy ze juz sie konczy termostat (niestety nie wiem któr bo wymieniłem oba)

Jak zacząłem czytac wątek miałem podobnie, nagrzewał sie do 88-89 st, i spadała o jakies 15 st przy daniu w palnik. Po czym po tygodniu czy dwoch juz nie trzymal temp. Wymieniłem oba termostaty i teraz jak dam mu w palnik to spadnie do 85-86 st i zaraz wraca na 89 90.

Takie moje spstrzeżenia.

Pozdr

Opublikowano

chodzi mi o wąż nr 1 prowadzący do termostatu z lewej strony od chłodnicy na dole patrząc na wprost samochodu (na obrazku pod chłodniczką EGR nr 3)

http://www.realoem.com/bmw/diagrams/j/s/217.png

http://desmond.imageshack.us/Himg535/scaled.php?server=535&filename=dsc0230kopiay.jpg&res=landing

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=15&t=160396 Czyszczenie parownika

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=160013 MOJE E-90 skradziona

Opublikowano

Witam

Ja również jestem w końcu po wymianie termostatów :D W ASO za wymianę chcieli 1100 zł. Wymieniłem u kolegi za 250 zł.Ceny robocizny w ASO z kosmosu.

Opublikowano

W poniedzialek bede wymienial Thermostat Silnikowy + Thermostat AGR.

 

Teraz sie tylko zastanawiam czy nie zmienic jeszcze pompe wody, jak juz spuszczam.

Czy to robi sens? Tzn czy ma koniecznosc? Bo mam juz 240tkm na zegarze.

Opublikowano
Witam

Ja również jestem w końcu po wymianie termostatów :D W ASO za wymianę chcieli 1100 zł. Wymieniłem u kolegi za 250 zł.Ceny robocizny w ASO z kosmosu.

 

ASO ma chorobę wrodzoną mózgu.

 

 

W poniedzialek bede wymienial Thermostat Silnikowy + Thermostat AGR.

 

Teraz sie tylko zastanawiam czy nie zmienic jeszcze pompe wody, jak juz spuszczam.

Czy to robi sens? Tzn czy ma koniecznosc? Bo mam juz 240tkm na zegarze.

 

Moja pompa podciekała, dlatego ją wymieniłem - jeśli Twoja jest ok i nic nie widać to zostaw.

 

Pzdr.

Opublikowano

Mi ASO rzekło że DRLe w E90 można aktywować dopiero od 2008 :duh:

 

Pokazałem i niemożliwe i nawet się nie zająknęli...

pozdrawiam

http://www.hostpic.org/images/75oie_1992258bREE92Wx_2_.png

Pomogę w mojej okolicy przy diagnozie,kodowaniu itp. Free of charge.

  • 4 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Panowie ile jest odpowietrzników w silniku M47N2 i gdzie one dokładnie są ? Wiem że jeden jest na termostacie EGR a reszta ?
Opublikowano
Panowie ile jest odpowietrzników w silniku M47N2 i gdzie one dokładnie są ? Wiem że jeden jest na termostacie EGR a reszta ?

Pierwszy na termostacie EGR drugi na wężu przy zaworze EGR trzeci na zbiorniczku wyrównawczym płynu chłodniczego.

Opublikowano

w ostatni weekend sam wymieniłem obydwa termostaty.

Posiłkowałem się opisem wymiany w E46 gdzie silnik jest analogiczny.

 

Wymiana termostatu EGR to pestka natomiast co do głównego to

nie polecam wymiany samemu-mi zajęło to dobre dwa dni i masę nerwów przy rozkręcaniu.

 

Rozstrzelałbym niemieckich inżynierów za fantazję w umiejscowieniu termostatu.

 

Koniec końcem wszystko poskładane a ja za robociznę jestem do przodu na ~250zł :)

http://img860.imageshack.us/img860/2813/podpise90v02.jpg
Opublikowano
w ostatni weekend sam wymieniłem obydwa termostaty.

Posiłkowałem się opisem wymiany w E46 gdzie silnik jest analogiczny.

 

Wymiana termostatu EGR to pestka natomiast co do głównego to

nie polecam wymiany samemu-mi zajęło to dobre dwa dni i masę nerwów przy rozkręcaniu.

 

Rozstrzelałbym niemieckich inżynierów za fantazję w umiejscowieniu termostatu.

 

Koniec końcem wszystko poskładane a ja za robociznę jestem do przodu na ~250zł :)

 

Kurde 2 dni? Nieźle... ale piłeś i piłeś? ;) :mrgreen:

 

Pzdr.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

W TIS podają że odpowietrznik jest pod przednią pokrywą akustyczną i mam rozumieć że chodzi o ten który jest na termostacie EGR czy może gdzieś w innym miejscu bo nie mogę zlokalizować go ?

 

http://img571.imageshack.us/img571/7682/wymianapynuchodniczego4.png

Opublikowano
strzelam, że to chodzi właśnie o ten na termostacie EGRu. Ja po wymianie głównego odpowietrzałem tylko na nim. Wiem, że to nie profesjonalnie, ale wystarczyło
Opublikowano

 

Kurde 2 dni? Nieźle... ale piłeś i piłeś? ;) :mrgreen:

 

Pzdr.

 

no jak skończyłem to było za co :)

żałuję tylko że nie robiłem zdjęć bo DIY przydałoby się wrzucić na forum.

http://img860.imageshack.us/img860/2813/podpise90v02.jpg
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
strzelam, że to chodzi właśnie o ten na termostacie EGRu. Ja po wymianie głównego odpowietrzałem tylko na nim. Wiem, że to nie profesjonalnie, ale wystarczyło

 

Już znalazłem ten odpowiedni odpowietrznik na wężu ale jest w beznadziejnym miejscu ponieważ centralnie nad nim jest ta gruba rura która idzie do zaworu EGR i żeby móc kręcić tym odpowietrznikiem musiał bym zdemontować ową rurę, kolega w dziale E60 też odpowietrzał układ tylko poprzez odpowietrznik w termostacie EGR.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.