Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

U mnie także leciało ciepłe powietrze z kratek.

 

Wymień od razu termostat główny i EGR. Do EGR będziesz potrzebował jeszcze małego oringa - 19,0X2,5 mm

Oba termostaty kup z Oryginału. EGR dostaniesz w InterCarsie - bardzo chodliwy towar ;)

 

Pzdr.

  • Odpowiedzi 577
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
ja polecam zadzwonić do ASO bo cena niższa niż intercarsie u mnie w Łodzi ;) sam byłem zdziwiony ;)

 

Kwestia rabatów w IC ;)

 

Pzdr.

Opublikowano (edytowane)
U mnie także leciało ciepłe powietrze z kratek.

 

Wymień od razu termostat główny i EGR. Do EGR będziesz potrzebował jeszcze małego oringa - 19,0X2,5 mm

Oba termostaty kup z Oryginału. EGR dostaniesz w InterCarsie - bardzo chodliwy towar ;)

 

Pzdr.

Oczywiście że wymienię oba. Znajomy ma sklep Termostat Wahlera (podobno idą na pierwszy montaż) główny 140zł EGR koło 100zł tylko też mówi że EGR ciężko dostać. ASO 180 i 150zł. A tego oringa nie ma od razu przy termostacie?

Edytowane przez argentorat

http://desmond.imageshack.us/Himg535/scaled.php?server=535&filename=dsc0230kopiay.jpg&res=landing

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=15&t=160396 Czyszczenie parownika

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=160013 MOJE E-90 skradziona

Opublikowano

U mnie w ori termostacie EGR nie było oringa, starego nie zakładałem bo wiadomo już swoje wypracował. Oring miałem z takiej skrzyneczki z oringami Wurtha. Ewentualnie możesz kupić w każdym sklepie z uszczelnieniami, oringami. Ważne, żeby rozmiar był prawidłowy no chyba, że zamówisz w ASO.

 

Ja nie spotkałem się z zamiennikami termostatu EGR, więc kupiłem ORI BMW. Główny też kupiłem ORI BMW bo różnica między Febi a ORI wynosiła w moim przypadku raptem coś koło 15-20 zł.

 

Pzdr.

Opublikowano
Re: 330i nie trzyma równej temperatury silnika

przez ppatryk » Wto Wrz 07, 2010 1:20 pm

 

Wahler są to termostaty które idą na pierwszy montaż

ori termostat ma znaczek BMW i napis Wahler, Wahler w pudełku Wahlera ma napis Wahler i kółko puste bez znaczka BMW

 

Ja wezmę Wahlera (taki zakładałem też w e39) różnica z aso 80zł to już będzie na płyn :) . Przypuszczam że jest to taka sama praktyka jak z częściami zawieszenia lemfordera które też idą na pierwszy montaż tylko z logiem BMW.

1.Wymianę zacząć od głównego czy EGR.

2. ile płynu wam weszło, mi zostało 2,5l który wymieniałem w e39 ostatniej zimy jak dokupię 5l starczy

http://desmond.imageshack.us/Himg535/scaled.php?server=535&filename=dsc0230kopiay.jpg&res=landing

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=15&t=160396 Czyszczenie parownika

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=160013 MOJE E-90 skradziona

Opublikowano

Najpierw zacznij od głównego, innej opcji nie ma ;)

Płynu już nie pamiętam ile, chyba 5L Prestone mi starczyła, ważne żebyś na drugi dzień sprawdził sobie płyn i ewentualnie dolał. Może brakować, kiedy układ się dobrze odpowietrzy.

 

Pzdr.

Opublikowano

Z tego co zauważyłem na różnych forach Bmw o problemach z temp silnika, to:

- chyba częściej pada termostat EGR (u mnie term główny działał tak na 80-90%, termostat EGR nie trzymał wcale.

- w bmw z ostatnich lat najczęściej montowane są termostaty firmy BEHR, (WAHLER to również ceniony producent termostatów),

- termostaty BEHR można kupić również poza serwisem (wiadomo że bez logo bmw), ale ich jakość i trwałość (ja nie wiem dlaczego tak jest) są jednak na zupełnie innym poziomie, zdarza się że nowe termostaty prosto ze sklepu nie trzymają fabrycznych parametrów i siadają jeszcze szybciej niż te z serwisu bmw. Każdy myśli że jakość powinna być praktycznie identyczna, ale tak nie jest :nienie:

 

Rok temu wymieniłem oba termostaty (oryginały z serwisu: główny ok 150zł, EGR około 120zł) i kilka dni temu robiłem test - temp od 88-91'C. Przy spokojnej jeździe potrzeba nawet ponad 10km na osiągnięcie roboczej temp silnika.

 

Ostatnio podczas wymiany "chłodniczki spalin" u kolegi w E90 320d sprawdziłem z ciekawości term EGR - nie trzymał wcale (czyli do wymiany).

 

Argentorat - jeśli termostat EGR w twoim aucie jest sprawny, to będzie cud :shock: (jeśli oczywiście nie był jeszcze nigdy wymieniany)

Łatwo można go sprawdzić (bo dostęp jest bardzo dobry) - zatykasz jedną stronę palcem i dmuchasz - jeśli przepuszcza to do wymiany.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano

 

Argentorat - jeśli termostat EGR w twoim aucie jest sprawny, to będzie cud :shock: (jeśli oczywiście nie był jeszcze nigdy wymieniany)

Wymieniany na pewno nie był, ale z tego co wszyscy piszą sama wymiana EGR niekiedy nie pomaga (choć tak jak piszesz na różnych forach także zagranicznych opisują że to właśnie on jest głównym winowajcą), a jeżeli pomoże to wcześniej czy później tak i tak trzeba wymienić też główny. Tak więc przy jednej dłubaninie wolę wymienić oba na raz.

http://desmond.imageshack.us/Himg535/scaled.php?server=535&filename=dsc0230kopiay.jpg&res=landing

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=15&t=160396 Czyszczenie parownika

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=160013 MOJE E-90 skradziona

Opublikowano
Już pisałem dużo wcześniej w tym temacie że tylko wymiana dwóch termostatów rozwiązuje problem w 100% - ja u siebie zacząłem od Egr,ale pomogło to tylko częściowo, więc lepiej kupić od razu dwa termostaty i nie robić sobie podwójnej roboty.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano
Już pisałem dużo wcześniej w tym temacie że tylko wymiana dwóch termostatów rozwiązuje problem w 100% - ja u siebie zacząłem od Egr,ale pomogło to tylko częściowo, więc lepiej kupić od razu dwa termostaty i nie robić sobie podwójnej roboty.

U mnie bylo identycznie

Opublikowano
ale ich jakość i trwałość (ja nie wiem dlaczego tak jest) są jednak na zupełnie innym poziomie, zdarza się że nowe termostaty prosto ze sklepu nie trzymają fabrycznych parametrów i siadają jeszcze szybciej niż te z serwisu bmw. Każdy myśli że jakość powinna być praktycznie identyczna, ale tak nie jest :nienie:

ja juz kiedys o tym pisalem ... TERMOSTATY ZAWSZE KUPOWAC W ASO . CENA TA SAMA ale pewnosc ze nie jest wadliwy duzo mniejsza. Spotkalem sie z wieloma przypadkami gdzie ludzie montowali termy z Intercarsow i problem szybko wracal ...

Opublikowano

No to koledzy mam jeszcze dwa pytanka.

1. Odpowietrzacie układ na zimnym czy ciepłym silniku bo z tego co wiem są dwie szkoły i czy preferujecie jakąś kolejność odkręcania odpowietrzników? z tego co widziałem są 3 na zbiorniku,wężu i termostacie EGR. Byłbym wdzięczny za pomoc bo w e39 męczyłem się strasznie.

2. Czy oprócz oringa do EGR potrzeba jeszcze dokupić jakieś uszczelki, np. przy zdemontowaniu rury od turba (tam jest chyba stożkowa na wcisk)

http://desmond.imageshack.us/Himg535/scaled.php?server=535&filename=dsc0230kopiay.jpg&res=landing

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=15&t=160396 Czyszczenie parownika

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=160013 MOJE E-90 skradziona

Opublikowano

Gdy kupisz termostat EGR w serwisie, to oring jest w komplecie (u mnie był). Nawet gdyby go nie było to stary oring też da radę, bo raczej nie zdarza się oby ciekło spod term EGR.

Żadnych uszczelek nie musisz dokupować.

 

Odpowietrzanie to temat rzeka. Nie zapomnij ustawić ogrzewania w kabinie na maxa. Nie wiem czy kolejność odkręcania odpowietrzników ma znaczenie, ale przy naczyniu wyrównawczym i term EGR trzeba odkręcać je przynajmniej kilkukrotnie. Nie zaszkodzi też podwyższenie obrotów silnika.

Tu masz kilka porad:

http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=3905

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano

Odpowietrzanie:

 

1. trzeba rozgrzać silnik do temp roboczej

2. włączasz ogrzewanie na max (otwiera się przepływ płynu przez nagrzewnicę) obroty wentylatora kabiny na min

3. Upewnić się, że termostat puścił płyn na chłodnice.

4. odkręcasz odpowietrznik położony najniżej w układzie, jak leci sam płyn zakręcasz z wyczuciem (nie przesadzac z siła bo łatwo ukręcić)

5. potem połozony wyżej i ostatnio.

6. Zrobiłem tak 3-4 razy, uzupełniłem płyn i wszystko ok.

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Opublikowano
Siemka mam problem. Jest teraz -10 stopni. Byłem sie przejechać , można powiedzieć że poszaleć i zrobiłem 20km zobaczyłem temp i pokazywało mi nie więcej jak 84 stopnie i jak przyspieszałem to w ciągu kilku sekund spadała do 72 i jak zwolniłem to znow rosło ale oscylowała ok 80 stopni. Normalnie patrząc ktoś by powiedział ze "padł ci termostat" ale przed świętami zmieniłem obydwa i płyn nowy zalałem. Możliwe że jakiś mi już padł? jak je sprawdzić żebym wiedział który?
Opublikowano
wymieniałeś na ori czy zamienniki, czy po wymianie sprawdzałeś i trzymały 90 stopni

http://desmond.imageshack.us/Himg535/scaled.php?server=535&filename=dsc0230kopiay.jpg&res=landing

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=15&t=160396 Czyszczenie parownika

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=160013 MOJE E-90 skradziona

Opublikowano
Jaja jak melony. Rozebrałem ten termostat egr i sprawdziłem i nie puszcza powietrza czyli jest dobry, złożyłem odpowietrzyłem i na testy sie udałem i trzyma elegancko od 89 do 91. No i ręce mi opadły niby powinienem sie cieszyć ale nie lubie nie wyjaśnionych rzeczy. Może ten mróz minus 10 to spowodował?
Opublikowano

Kilka stron wcześniej opisywałem swoje obserwacje na ten temat. Temperatura jest utrzymywana przy spokojnej jeździe, ale wystarczy dać chwilę w palnik np. przy wyprzedzaniu pod czerwone pole i temperatura na moment opada w okolice 75C, po dosłownie chwili wraca do normy. Zupełnie jakby termostat otwierany był również przy większych obrotach spowodowanych szybszym przepływem cieczy.

 

Pozdrawiam

Opublikowano
Kilka stron wcześniej opisywałem swoje obserwacje na ten temat. Temperatura jest utrzymywana przy spokojnej jeździe, ale wystarczy dać chwilę w palnik np. przy wyprzedzaniu pod czerwone pole i temperatura na moment opada w okolice 75C, po dosłownie chwili wraca do normy. Zupełnie jakby termostat otwierany był również przy większych obrotach spowodowanych szybszym przepływem cieczy.

 

Pozdrawiam

hmmm ... wlasnie mnie to zastanawia. bo ...ostatnio jechalem dosc szybko odcinek 60km po autostradzie , wlaczylem sobie temperaturke wiec ciagle na nia mimo woli patrzylem , nawet przy pelnym bucie i 200km/h temp byla 89-90, nigdy nie spadala. z 200 do 130 puszczony gaz + z gorki (ok 1km sie tak przetoczylem ) temp spadla do 87stopni ...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.