Skocz do zawartości

320d wymiana termostatu EGR


Natek

Rekomendowane odpowiedzi

U mnie też 0 błędów, cisnienie w normie (serwis twierdzi nawet że bardzo dobre w porównaniu do innych 2.0d, jakie serwisują), ogólnie wszystko OK poza temperaturą cieczy.

 

Jeśli jednak problem podnoszenia oleju nie ustąpi, to prawdopodobnie zdecyduje się na wywalenie DPF, bo nie mam czasu ani ochoty na ciągłe kontrolowanie stanu oleju.

 

odezwij się do mnie za 2-3 tygodnie, będe miał przejechane ok 2000 km więc będzie już wiarygodny wynik czy wycinka DPFa przyniosła rozwiązanie

zrobiles program oprocz wycinki ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 577
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

tak, programowo też usunięty

pytalem czy robiles program (wirus, chip) a to ze programowo usuniety to inaczej bys nie pojezdzil :wink: wiec to bylo ... ze tak powiem OBOWIAZKOWE :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie robiłem modyfikacji podwyższającej moc auta, zależy mi na trwałosci w dużej mierze

hmm a masz jakies dane statystyczne mowiace o tym w jaki sposob rozsadna modyfikacja i rozsadny kierowca wplywa na trwalosc ... no wlasnie czego ? BO czytam ze ludzie zabijaja seria dwumasy , sprzegla, ze wtryski padaja (na serii ) tzn ze na programie tez moga :roll: :roll: :roll: ...

IMO wszystko zalezy od kierownika pojazdu , a zapas mocy zawsze sie przydaje (bezpieczenstwo )

 

Tak z ciekawosci ile Cie to kosztowalo ? oczywiscie jesli to nie tajeminica bo obstawiam wyciecie z programem ... ok 1200 zl .

 

ps sorry za ot :oops:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj wymieniłem główny termostat i w końcu jest tak jak powinno być w trakcie jazdy temperatura 87-89 st.C. Tylko mam jedno pytanie w trakcie postoju z włączonym ogrzewaniem temperatura spada a podczas jazdy jest j.w czyli ok natomiast jak wyłączę ogrzewanie podczas postoju temperatura nie spada :?:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie robiłem modyfikacji podwyższającej moc auta, zależy mi na trwałosci w dużej mierze

hmm a masz jakies dane statystyczne mowiace o tym w jaki sposob rozsadna modyfikacja i rozsadny kierowca wplywa na trwalosc ... no wlasnie czego ? BO czytam ze ludzie zabijaja seria dwumasy , sprzegla, ze wtryski padaja (na serii ) tzn ze na programie tez moga :roll: :roll: :roll: ...

IMO wszystko zalezy od kierownika pojazdu , a zapas mocy zawsze sie przydaje (bezpieczenstwo )

 

Tak z ciekawosci ile Cie to kosztowalo ? oczywiscie jesli to nie tajeminica bo obstawiam wyciecie z programem ... ok 1200 zl .

 

ps sorry za ot :oops:

 

1. raz padła mi już turbospręzarka przy 155 kkm i nie chce ryzykować ew/ następnej awarii i żeby sie zastanawiać czy coś się zepsuło od programu czy nie. Wiadomo, jest teoria, że jesli program zrobiony z głowa, bez przesady i użytkownik świadomy to nie powinno być problemu. Ja jednak wyszedłem z założenia, że jeżdze dość spokojnie i 200 KM nie jest mi potrzebne a 163KM w trazie jak dla mnie są w zupełności wystarczające. Jednym słowem nie czuje, że ejst za mało. Gdybym miał jakies auto ok 120 KM to tu prędzej myślałbym o programie, bo ok 150 KM to złoty środek jak dla mnie

2. koszt programu to DPFa to od 1200 do 1500 PLN i więcej. Z wycięciem fizycznym DPFa wyszło mnie 1240 PLN z czego 240 PLN to mechanika.

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj zdemontowałem termostat egr. Mając juz termostat w rękach próbowałem w niego dmuchać. Nie ma on pełnej szczelnosci ale nie ma mozliwości lekkiego przedmuchania. Stawia on spore opory. Moja temp silnika jest w okoloicach 76-78. Mam zamiar wymienić główny a ten pozostawić - co wy na to ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie też 0 błędów, cisnienie w normie (serwis twierdzi nawet że bardzo dobre w porównaniu do innych 2.0d, jakie serwisują), ogólnie wszystko OK poza temperaturą cieczy.

 

Jeśli jednak problem podnoszenia oleju nie ustąpi, to prawdopodobnie zdecyduje się na wywalenie DPF, bo nie mam czasu ani ochoty na ciągłe kontrolowanie stanu oleju.

 

odezwij się do mnie za 2-3 tygodnie, będe miał przejechane ok 2000 km więc będzie już wiarygodny wynik czy wycinka DPFa przyniosła rozwiązanie

 

Na pewno się odezwe, daj znać jakie masz wrażenia z jazdy bez DPF - pewnie nic sie nie zmieniło? :)

 

Dziś odbieram auto z nowymi termostatami, wymieniłem też wszystkie filtry i serwis olejowy - tylko 10 tys od ostatniej wymiany, ale wole nie jeździć na oleju + paliwie. Zobaczymy czy coś się zmieni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

różnicy nie poszułem w samej jeżdzie, ani nie jezdzi lepiej ani słabiej, wnętrze końcówki wydechu zrobiło się czarne no i jak np cofam na moim parkingu i zaraz wysiadam z auta to czuje zapach spalin na zewnątrz. Podczas jazdy nie zauwazylem żadnego kopcenia czy dymienia. Ostatnie 3 wymiany oleju zrobiłem po 4 kkm

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

ja właśnie jestem po wymianie obydwu termostatów. Koszt obu w ASO to 300 zł. Mechanik za robotę (wraz z wymianą płynu) wziął 200zł. W ASO zaśpiewali ponad 900 zł za samą robotę.

 

Potwierdzam to, co koledzy pisali wcześniej:

1) Stary termostat przepuszczał powietrze bez większego oporu; nowy stawia opór.

 

2) Aby wymienić termostat główny, mechanik wykręcił:

- osłonę silnika oraz kanał ssący

- rurę powietrza idącą od przepływomierza powietrza do turbo (dziurę od turbo zatkał)

- chłodnicę spalin z termostatem EGR

 

3) Aby spuścić płyn, mechanik:

- zdjął osłony pod silnikiem

- odłączył jeden z przewodów układu chłodzenia dochodzący do chłodnicy na dole; większość płynu wyciekła właśnie tędy

- ciekawy motyw: użył sprężarki do tłoczenia powietrza do zbiornika wyrównawczego, żeby wypchać płyn wcześniej zdjętym przewodem :)

- po odkręceniu termostatu głównego jeszcze trochę płynu się wylało

- na koniec odkręcił śrubę spustową w bloku silnika

 

Bardzo złe jest dojście do tej śruby. Poza tym, jakiś uchwyt (nie wiem czy nie ten od filtra DPF) blokuje wykręcenie jej do samego końca. Więc mechanik się trochę nagimnastykował, żeby ją wyjąć. Po czym okazało sie, że może w sumie z ~1,5 litra płynu zleciało. Więc wychodzi na to, że szkoda się męczyć.

 

Do napełnienia kupiłem płyn Prestone, weszło jakieś 6 litrów, może 6.5.

 

Przed wymianą temperatura wahała się w okolicach 60-70 st. C. Nie dochodziła nawet do 80 i to po przejechaniu kilkudziesięciu km. Po wymianie, już po przejechaniu paru kilometrów temperatura skacze do 80, a po chwili do ~90 (jazda po Warszawie) i waha się w przedziale 89-91 podczas jazdy, więc jest idealnie.

 

Ciekawe jak długo jeździłem na niedogrzanym silniku, i jak długo jeszcze bym jeździł gdyby nie ten post. Dlatego dziękuję autorowi postu i kolegom udzielającym podpowiedzi.

Swoją drogą, ciekawe ile jeździ e9x po świecie z niedogrzanym silnikiem :-(

 

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Swoją drogą, ciekawe ile jeździ e9x po świecie z niedogrzanym silnikiem :-(

 

Pozdrawiam!

 

mnostwo a E6x pewnie jeszcze wiecej :wink: .

 

sluszna uwaga o zywotnosci turbo... :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Panowie dodałem wątek na forum o zmianie charakterystyki otwarć termostatu po przekodowaniu auta.

Ja mam benzynę ale możliwe że w dieslach też jest podobnie sterowany termostat.

U mnie po przekodowaniu auta z 72 podskoczyło do 94 a spalanie spadło o 1,7 litra (według wskazań kompa).

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Przekodowanie termo mozna dokonywac tylko w benzynie.

 

Moj termostat przy przymrozkach powiedzial papap. Jeszcze w zeszlym tyg auto lapalo 83-85/89 (przy obciazeniu) . Wczoraj 75 , dzis 56-64(-7stopni na zew.) wiec chyba i mnie czeka wymiana . Termostat zakupiony w piatek wymiana , dam znac jak temperatury .

Term. glowny wymienialem w wakacje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I ciekawe jak to wplywa na zywotnosc turbniny

 

Najabrdziej dpf dostaje, bo sie nie wypala zgodnie z planem.

 

Natek - jak Twoj stan oleju po zniwach - wycieciu dpf? :mrgreen:

 

1. doszedłem do wniosku, że termostat w moim przypadku nie wpływam znacząco na wypalanie DPFa, Czesto miałem 72-76 st przed wymiana termostatu, po wymianie prawie cały czas 90 a problem z przybywaniem oleju nie ustąpił.

2. Po przejechaniu ok 2 kkm, gdzie przy analogicznym okresie od wymiany oleju ze stanu 0,5 na bagnecie miałem już prawie max, teraz jest w dalszym ciągu ok 0,5. Czyli na 99% problem rozwiązany. Czekam jeszcze tylko aż zrobie w sumie 4kkm bo przy takim przebiegu miałem zazwyczaj wyraźnie ponad max i wymieniałem olej.

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I ciekawe jak to wplywa na zywotnosc turbniny

 

Najabrdziej dpf dostaje, bo sie nie wypala zgodnie z planem.

 

Natek - jak Twoj stan oleju po zniwach - wycieciu dpf? :mrgreen:

 

1. doszedłem do wniosku, że termostat w moim przypadku nie wpływam znacząco na wypalanie DPFa, Czesto miałem 72-76 st przed wymiana termostatu, po wymianie prawie cały czas 90 a problem z przybywaniem oleju nie ustąpił.

2. Po przejechaniu ok 2 kkm, gdzie przy analogicznym okresie od wymiany oleju ze stanu 0,5 na bagnecie miałem już prawie max, teraz jest w dalszym ciągu ok 0,5. Czyli na 99% problem rozwiązany. Czekam jeszcze tylko aż zrobie w sumie 4kkm bo przy takim przebiegu miałem zazwyczaj wyraźnie ponad max i wymieniałem olej.

 

Czyli wychodzi na to, że w twoim przypadku przyczyną przybywania oleju był DPF?

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wymienillem termostat EGR-u odpowietrzylem uklad, temperatura plynu doszla do 88 -89 stopni podczas jazdy , Jesli spokojnie to spada do 86-87 , dotkne gaz i skacze na 87-88.

 

czyli ewidentnie termostat zawalal sprawe . :cool2:

 

pojezdze dluzej jakby sie cos zmienilo to bede pisac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.