Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 577
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

no moze wypity byl :mrgreen:

Panowie mam pytanie dzis kupile termostaty i ten od egr jak jest odpowietrznik wyglada na to ze sie go nie odkreca jakby byl zalany dziwne,jak macie w tych co kupowaliscie?

Opublikowano
masz zdjęcie na pierwszej stronie tego tematu, odpowietrznik jest odkrecany

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
wiem ze jest odkrecany bo jak wymienialem plyn przedtem to go odpowietrzalem ale na tym nowym wyglada jakby byl zalany calkowicie albo tak mocno jest dokrecony
Opublikowano
Kupiony w zeszłym tygodniu - na pewno odkręca się do odpowietrzenia :D Sprawdzone!

pozdrawiam

http://www.hostpic.org/images/75oie_1992258bREE92Wx_2_.png

Pomogę w mojej okolicy przy diagnozie,kodowaniu itp. Free of charge.

Opublikowano

czy po odkręceniu górnego termostatu nie leje się płyn z chłodniczki?

Nie trzeba dorobić jakiegoś "korka" na czas wymiany?

Opublikowano

Koledzy odciągali płyn ze zbiornika wyrównawczego i to wystarczało do wymiany termostatu EGR.

 

Tylko nie zapomnij odpowietrzyć.

pozdrawiam

http://www.hostpic.org/images/75oie_1992258bREE92Wx_2_.png

Pomogę w mojej okolicy przy diagnozie,kodowaniu itp. Free of charge.

Opublikowano
Ja dzisiaj wymienilem termostat egr i temperatura wynosi 74 przy wlaczonym ogrzewaniu moim zdaniem nic sie nie poprawilo chociaz stary termostat egr przepuszczl powietrze przy dmuchaniu a a nowy ledwo ledwo przepuszczal
Opublikowano

To teraz główny do wymiany. Trochę więcej dłubania.

Powodzenia! Jak potrzebujesz więcej informacji to wal śmiało.

pozdrawiam

http://www.hostpic.org/images/75oie_1992258bREE92Wx_2_.png

Pomogę w mojej okolicy przy diagnozie,kodowaniu itp. Free of charge.

Opublikowano
Dzięki arcisz ale nie mam tyle czasu i możliwości do wymiany głównego termostatu (chociaż kupiłem w ASO oba termostaty). Dam zarobić mechanikowi na wtorek się umówiłem oczywiście napisze jak poszło i czy jest ok.
Opublikowano

Termostat EGR wymieniony na oryginalny BMW. Temperatura utrzymuje się między 87-90C, prze większość czasu 89C. Spalanie spadło z 9 do 6,6/100km na trasie którą pokonuję co dziennie.

 

Termostat główny wymieniałem w wakacje. Ostatnio temperatura na trasie potrafiła spaść przy -4C do 55C. ciężko było aby przekroczyła 73C. Stary przepuszczał przez siebie powietrze bez oporu, nowy tylko minimalnie - tak powinno być, bo musi być przecież minimalny przepływ aby gorąca ciecz mogła go otworzyć.

Opublikowano
Termostat EGR wymieniony na oryginalny BMW. Temperatura utrzymuje się między 87-90C, prze większość czasu 89C. Spalanie spadło z 9 do 6,6/100km na trasie którą pokonuję co dziennie.

 

Termostat główny wymieniałem w wakacje. Ostatnio temperatura na trasie potrafiła spaść przy -4C do 55C. ciężko było aby przekroczyła 73C. Stary przepuszczał przez siebie powietrze bez oporu, nowy tylko minimalnie - tak powinno być, bo musi być przecież minimalny przepływ aby gorąca ciecz mogła go otworzyć.

a jednak to to ... a mialem watpliwosci , czyli EGR termostat potrafi robic cuda... dobrze ze nie ma jeszcez 3ciego termostatu co by sprawdzal czy tamte dwa dobrze robia robote i zeby tez trzeba bylo go wymieniac , a najlpiej co rok :norty: .

Opublikowano

Wymieniłem właśnie górny termostat. Stary na zimno jest w pełni otwarty :evil:

Patrząc na datę nie ruszany od nowości

 

Lece jeszcze do tesco po płyn bo mi się trochę wylało przy odciąganiu ze zbiorniczka.

 

Będę wdzięczny jakby mi ktoś napisał jak to teraz odpowietrzyć?

Włączam silnik i luzuję po kolei zaworki na termostacie, przy rurze od chłodnicy i przy zbiorniczku? Te trzy wystarczą?

Rozumiem że muszę to zrobić szybko zanim się nagrzeje?

 

edit:

 

Poprawa 3-4 stopnie. Teraz przy jednostajnej jezdzie ~100km/h jest 80-81 zamiast 77-78

Czyli na warsztat idzie główny :mad2:

Opublikowano

Tak na wstępie: wymieniłeś główny, a teraz będziesz wymieniał główny? :D

 

Ile km jazdy zajmuje Wam rozgrzanie samochodu do optymalnej temperatury? U mnie przed wymiana temp wachała się w granicach 75*C. Po wymianie głównego termostatu (EGR wymieniałem wcześniej - nie było poprawy) auto osiąga temperaturę 88-89*C po przejechaniu ok 8-10km przy temperaturze na zewnatrz 2*C

Opublikowano
Gonzo, dużo zależy czy wpadniesz od razu na trasę, czy jeździsz bardziej po mieście, jak dozujesz gaz na nierozgrzanym silniku, czy lubisz mieć ciepło w środku itd. Każdy może mieć tu trochę inaczej. Ważne, że silnik osiąga temperaturę roboczą i ją utrzymuje.
Opublikowano
Natknałem sie na taki wątek. viewtopic.php?f=69&t=147189&p=1046346&hilit=wymiana+termostatu+e+90#p1046346 W pierwszych trzech postach widac jasno, że głownym winowajca jest jednak termostat EGR. Ja juz go zamowilem, jak wymienie dam znac czy obyło sie bez wymiany termostatu głownego.

 

Na 99% przekonasz się że wymiana tylko term EGR nie załatwi sprawy w 100% (choć na pewno sporo pomoże). Proponuję zrobić wymianę obu za jednym zamachem i wtedy spokój na 3-4 lata.

chris99 mialeś 100% racji. Po wymianie term.EGR temp. podniosla sie o ok.10 stopni teraz jest ok.80.jednak nie 90. Poniewaz wymiana nie wiazała sie z wymiana plynu i byla bardzo łatwa nie zaszkodzilo sprobowac. Teraz wiadomo, że do wymiany term.główny i płyn chlodniczy.

Wiec sukces. Moj mechanik dopiero dzisiaj wymienil term. główny. Temp. w trasie i w miescie 88-90 st. Pelny sukces.

Opublikowano

Padało tez pytanie- do czego słuzy termostat EGR.? Na rurce wydechowej prowadzacej

 

spaliny poprzez zawor EGR do powtórnego spalenia zamontowana jest chlodniczka spalin

 

(kwadratowa rurka) wypelniona płynem chlodniczym. Po odpaleniu silnika spaliny sa od

 

razu gorace, przenosza to cieplo na plyn a ten od razu do kabiny. Dlatego jest bardzo

 

szybkie grzanie kabiny samochodu. Potem po rozgrzaniu sie calego silnika i plynu,

 

termostat EGR otwiera obieg i odwrotnie, płyn chłodzi spaliny powracajace do spalenia i

 

działa jako drugi mały intercooler. Moim zdaniem bardzo dobre i ciekawe rozwiazanie.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Też mnie to spotkało - zaczęło się od podniesienia (sporego) ilości oleju w silniku, kiedy temperatura na zewnątrz spadła. Szukałem przyczyny, co prawda DPF działa sprawnie, ciśnienia OK, ale temat drążyłem. Sprawdziłem wczoraj temperature w ukrytym menu - na trasie 70-74 stopnie max, po zatrzymaniu się w tracie na chwilę skoczyło do 80.

 

Wymieniam we środe oba termostaty i olej z filtrami + płyn chłodzący.

 

Stało się też dla mnie jasne, skąd biorą się potem problemy z DPF...

Opublikowano
Też mnie to spotkało - zaczęło się od podniesienia (sporego) ilości oleju w silniku, kiedy temperatura na zewnątrz spadła. Szukałem przyczyny, co prawda DPF działa sprawnie, ciśnienia OK, ale temat drążyłem. Sprawdziłem wczoraj temperature w ukrytym menu - na trasie 70-74 stopnie max, po zatrzymaniu się w tracie na chwilę skoczyło do 80.

 

Wymieniam we środe oba termostaty i olej z filtrami + płyn chłodzący.

 

Stało się też dla mnie jasne, skąd biorą się potem problemy z DPF...

No wyglada na to jakby nachwile temp. skoczyla do 78-79 (np) a potem w trakcie trwania wypalania DPF spadla ponizej 75 stopni , procedura zostala przerwana a resztki niedopalone trafily spowrotem do motoru i podniosly poziom oleju .

Opublikowano
Też mnie to spotkało - zaczęło się od podniesienia (sporego) ilości oleju w silniku, kiedy temperatura na zewnątrz spadła. Szukałem przyczyny, co prawda DPF działa sprawnie, ciśnienia OK, ale temat drążyłem. Sprawdziłem wczoraj temperature w ukrytym menu - na trasie 70-74 stopnie max, po zatrzymaniu się w tracie na chwilę skoczyło do 80.

 

Wymieniam we środe oba termostaty i olej z filtrami + płyn chłodzący.

 

Stało się też dla mnie jasne, skąd biorą się potem problemy z DPF...

 

U mnie było to samo, po wymiane termostatów problem przybywani oleju nie ustąpił.

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Opublikowano
Też mnie to spotkało - zaczęło się od podniesienia (sporego) ilości oleju w silniku, kiedy temperatura na zewnątrz spadła. Szukałem przyczyny, co prawda DPF działa sprawnie, ciśnienia OK, ale temat drążyłem. Sprawdziłem wczoraj temperature w ukrytym menu - na trasie 70-74 stopnie max, po zatrzymaniu się w tracie na chwilę skoczyło do 80.

 

Wymieniam we środe oba termostaty i olej z filtrami + płyn chłodzący.

 

Stało się też dla mnie jasne, skąd biorą się potem problemy z DPF...

 

U mnie było to samo, po wymiane termostatów problem przybywani oleju nie ustąpił.

czytales bledy ? moze masz walniety czujnik temp. spalin ? (BLANK1 albo BLANK2 )

Opublikowano

nie było żadnych błędów związanych z DPFem, żadnego błędu czujnika, czujniki pokazywały temperaturę i ciśnienie. CIśnienie w normie.

 

Możesz zwrócić uwage, że w 2.0d jest jeden czujnik ciśnienia i jeden czujnik temperatury, raz moje auto bylo podpinane do jakiegoś niededykowanego interfejsu i gość się dziwił, ze temperatura spalin zmienia się niby na dwóch czujnikach dokładnie tak samo a to był odczyt z jednego czujnika. Podobnie z ciśnieniem nie ma dwóch czujników tylko jest jeden pokazujący różnicę w stosunku do cisnienia atm.

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Opublikowano

Wydawalo mi sie ze sa dwa czujniki temp spalin ...przed i za DPF :think: nie chce mi sie szukac teraz ale tak mi sie cos wydaje... Jak sie myle to prosze o sprostowanie.

U mnie oleju nie przybywa, jezdze w 70% trasy w tym 30% to autostrada .

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

U mnie też 0 błędów, cisnienie w normie (serwis twierdzi nawet że bardzo dobre w porównaniu do innych 2.0d, jakie serwisują), ogólnie wszystko OK poza temperaturą cieczy.

 

Jeśli jednak problem podnoszenia oleju nie ustąpi, to prawdopodobnie zdecyduje się na wywalenie DPF, bo nie mam czasu ani ochoty na ciągłe kontrolowanie stanu oleju.

Opublikowano
U mnie też 0 błędów, cisnienie w normie (serwis twierdzi nawet że bardzo dobre w porównaniu do innych 2.0d, jakie serwisują), ogólnie wszystko OK poza temperaturą cieczy.

 

Jeśli jednak problem podnoszenia oleju nie ustąpi, to prawdopodobnie zdecyduje się na wywalenie DPF, bo nie mam czasu ani ochoty na ciągłe kontrolowanie stanu oleju.

 

odezwij się do mnie za 2-3 tygodnie, będe miał przejechane ok 2000 km więc będzie już wiarygodny wynik czy wycinka DPFa przyniosła rozwiązanie

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.