Skocz do zawartości

320d wymiana termostatu EGR


Natek

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 577
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • 3 tygodnie później...

I u mnie dziś wymienili obydwa termostaty. Koszt OEM ok 380zł komplet. Wymiana 200zł. Czas pracy z odpowietrzeniem to ok 2h. Teraz silnik ma temperaturę ok 88-90st C w czasie jazdy poza miastem, w mieście 90-92, a w korku, gdy więcej stoi to 95-97st C. Po ruszeniu spada do ok 90-92st C. Silnik gładko i ciszej pracuje. Wcześniej, czyli sprawdzone wczoraj, miałem w trasie 67-72st C, w miescie w korku ok 80-85st C.

Jako ciekawostkę podam, że na trasie Wawa- Szczecin-Wawa zwykle spalał mi ok 6l/100km przy średniej prędkości 135km/h. Ostatnio, czyli jakieś dwa tygodnie temu spalanie wyniosło 7,6l/100km przy podobnej prędkości i zbliżonych warunkach drogowych i to wzbudziło moje zainteresowanie, obok nieco głośniejszej pracy silnika. Wczoraj sprawdziłem i okazało się jak wyżej. Zakup wczoraj w Inchape BMW przy Prymasa 1000-lecia, a dziś wymiana.

-------------------

Artur

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, co by obalić wszelkie mity dodam od siebie tylko tyle, że jeżeli silnik nie trzyma temperatury to nie ma się co czarować,

że wymiana termostatu EGR pomoże.

Termostat EGR pomaga silnikowi szybciej osiągnąć te 90stopni, ale nawet jeżeli jest sprawny to podczas jazdy silnik będzie niedogrzany gdy główny jest uszkodzony (otwarty), przez co układ ma za mocne chłodzenie.

Proste i logiczne!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Witam, ja wymieniałem oba termostaty w marcu a pare dni temu z ciekawości sprawdziłem temp i okazuje sie ze znó jest problem bo mam 60-70 stopni, więc czeka mnie kolejna wymiana tym razem już na oryginały i teraz moje pytanie czy wymieniać od razu oba czy najpierw ten z EGR bo z tego co słyszałem to on najczęściej pada? Moja bunia to 330xd e91 2005r
http://i.imgur.com/tGODlbr.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, ja wymieniałem oba termostaty w marcu a pare dni temu z ciekawości sprawdziłem temp i okazuje sie ze znó jest problem bo mam 60-70 stopni, więc czeka mnie kolejna wymiana tym razem już na oryginały i teraz moje pytanie czy wymieniać od razu oba czy najpierw ten z EGR bo z tego co słyszałem to on najczęściej pada? Moja bunia to 330xd e91 2005r

 

 

Mysle ze raczej glowny do wymiany skoro max 70 °

icon4.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja zaobserwowałem, że teraz przy ujemnej temperaturze, włączonym ogrzewaniu i w miarę spokojnej jeździe do 75 stopni dobijam po jakiś 11 kilometrach, potem przez następne 10 oscyluje wokół 81-85 i dopiero wtedy rośnie dalej. Póki co nie wymieniam, bo robione wszystko było 30tkm temu w marcu, temperatury są w miarę zdrowe dla silnika a pewnie wysoka sprawność+spokojna jazda+ujemna temperatura robią swoje i nie ma co oczekiwać cudów :cool2:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Strasznie wolno Ci sie grzeje silnik... U mnie po przejechaniu 4km mam juz 80 stopni, i mam na myśli spokojną jazdę w mieście od świateł do świateł nie przekraczając 60km/h. Ale podejrzewam że chodzi o to że startuję z garażu gdzie mam + temperaturę i zanim z niego wyjadę to mam blisko 30 stopni.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A moje auto stoi niestety na dworze, nie mam czwartego garażu pod domem :cry: W dodatku ja od razu wyjeżdżam na trasę, gdzie zimnym jadę w zakresie 1500-2000 obr unikając gwałtownego przyspieszania, to nie są super warunki do zagrzewania się. Po trzecie u Ciebie przekładnia hydrokinetyczna na postoju w trybie Drive też daje jednak opór.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja zaobserwowałem, że teraz przy ujemnej temperaturze, włączonym ogrzewaniu i w miarę spokojnej jeździe do 75 stopni dobijam po jakiś 11 kilometrach, potem przez następne 10 oscyluje wokół 81-85 i dopiero wtedy rośnie dalej. Póki co nie wymieniam, bo robione wszystko było 30tkm temu w marcu, temperatury są w miarę zdrowe dla silnika a pewnie wysoka sprawność+spokojna jazda+ujemna temperatura robią swoje i nie ma co oczekiwać cudów :cool2:

Wszystko jest ok. Chyba...

Żadnym ekspertem nie jestem, a sobie tłumaczę to tym, że to jest kawał pieca i bryki do zagrzania.

Ja w swojej dopiero co wymieniłem oba termostaty (oba niesprawne) na oryginalne i zanim silnik nagrzeje się z tych -5C (bo stoi pod chmurką)

do temperatury roboczej to też coś ponad 10km mija przy włączonym ogrzewaniu i spokojnej jeździe.

Najchętniej to garażowałbym go w salonie, ale póki co nie mam patentu na to jak wjechać na 1. piętro :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak ogarniesz patent z pierwszym piętrem to daj znać, też odstąpię mojej parę metrów kwadratowych :D Te dieselki mają akurat dosyć dobrą sprawność, aerodynamicznie też są bardzo okej E90tki, nagrzewnica swoją moc ma, więc wydaje mi się, że nie jest to dramat. W exeo z 2.0 tdi to bywały problemy z utrzymaniem 60 stopni przy mrozach, DPFy pozapychane i te sprawy :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam,

po przeczytaniu większej ilości postów apropo termostatów w naszych autach postanowiłem i Ja zaczerpnąć trochę informacji od bardziej doświadczonych użytkowników :)

Otóż dokładnie rok temu wymieniłem oba termostaty gdyż temperatura silnika z trudem osiądała 78 stopni, po wymianie problem od razu ustąpił i temperatura trzymała się na poziomie 93 stopni.

 

Jednak od tamtego czasu coś się zmieniło:

- auto moim zdaniem wyraźniej dłużej się nagrzewa, a jak już się nagrzeje przy wyłączonej dmuchawie to osiąga temperaturę max 88 stopni przy +5 stopniach na dworzu.

Po włączeniu dmuchawy nawet na trzeci stopień momentalnie opada, a gdy już się zatrzymamy i postoimy trochę na włączonym silniku potrafi spaść do 79-75 i gdy ruszymy to znowu powoli rośnie i wariuje miedzy 85-88.

 

 

Czy według Was znowu czeka Mnie wymiana obu termostatów czy może zacząć od wymiany termostatu egr?

Może w ogóle nie przejmować się tym problemem?

 

Proszę o Wasze rady i sugestie :)

Jednocześnie może ktoś z Szanownych forumowiczów posiada zderzak na tył mpakiet z pdc do mojej e90?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Mi tez nie przekracza 76 stopni wiec wymiana panowie macie jakieś telefony w Małopolsce na serwisy w których można kupić termostaty? pewnie Kraków będzie najbliżej mnie :roll:
Moja trzecia wielka miłość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój brat wymienił termostat główny (oryginalny) w E61 525d Lci. Temperatura w granicach 70'C :duh: (nawet 65-70'C w trasie).

Czy niesprawny termostat EGR może aż tak bardzo zaniżyć temperaturę silnika? czy raczej nowy termostat jest niesprawny?

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przed świętami wymieniłem termostat w N47 (tam jest tylko jeden) na nowy oryginalny i po wymianie miałem w trasie max 50'C a na postoju to dochodził do 80 więc w nowy może być zepsuty :(

dopiero ponowna wymiana dała pozytywny efekt

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój brat wymienił termostat główny (oryginalny) w E61 525d Lci. Temperatura w granicach 70'C :duh: (nawet 65-70'C w trasie).

Czy niesprawny termostat EGR może aż tak bardzo zaniżyć temperaturę silnika? czy raczej nowy termostat jest niesprawny?

 

 

tak jest to możliwe, co ciekawe wg. mnie powinno się zaczynać od wymiany termostatu EGR wielu forumowiczów pisze że główny w pierwszej kolejności a najlepiej dwa jednocześnie, rozumiem jak mamy auto kilkanaście lat ale w przypadku jak mamy auto dopiero odkupione to chyba lepiej najpierw to sprawdzić.... wymiana ter. EGR przynajmniej w silnikach 2.0 d jest dziecinnie prosta dlatego warto go najpierw wymienić a potem sprawdzić temperaturę silnika, u mnie mechanik niestety poszedł za ciosem i najpierw wymienił główny ( pocieszam się że pewnie był niesprawny) po tej operacji miałem ok 70-80c max. wymieniłem samodzielnie termostat EGR jakieś 10 min pracy ( bez straty płynu) koszt na portalu alle..o oryginał z wymazanym logo, numery, budowa , wykonanie i szczegóły jak w oryginalne - koszt ok. 70 zł plus przesyłka(można oczywiście kupić w servisie okolice 130-160zł )

 

jeśli ktoś ma problem z temperaturą polecam zdemontowanie termostatu EGR i próbę dmuchnięcia w niego, jeśli powietrze będzie przelatywało swobodnie to znaczy że jest do wymiany, nowy po takiej próbie przepuszczał powietrze tylko nieznacznie, pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wymienił bym oba jednocześnie, ale czasem brakuje kasy na dwie sztuki na raz...

Dziwne żeby termostat EGR aż tak bardzo zaniża temperaturę silnika.

Trzeba kupić termostat EGR i testować, jeśli nie osiągnie okolic 90'C, to główny do reklamacji.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wymienił bym oba jednocześnie, ale czasem brakuje kasy na dwie sztuki na raz...

Dziwne żeby termostat EGR aż tak bardzo zaniża temperaturę silnika.

Trzeba kupić termostat EGR i testować, jeśli nie osiągnie okolic 90'C, to główny do reklamacji.

 

 

zdemontujcie go i spróbuj w niego dmuchnąć jak pisałem wyżej (wyczytane na forum) mój miał przelot bez oporów ten uszkodzony, temperaturę jak na siłę złapałem to zaraz spadała do 70C byłem u dwóch mechaników i obaj twierdzili że ten od EGR nie ma nic do temperatury :o

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie moje auto, więc nie będę się wcinał :wink: Zrobił bym tak od razu - test z dmuchaniem w term Egr (bo przerabiałem kiedyś u siebie wymianę termostatów w 3.0d). Pewnie nie ma co sprawdzać, tylko kupić nowy bo w kilkuletnim aucie i przelocie ok 200 tyś km lub więcej,jeszcze nie widziałem sprawnego termostatu EGR.

Termostat EGR również ma wpływ na temperaturę silnika. Kiedyś u siebie w pierwszej kolejności wymieniłem termostat EGR i temperatura wzrosła o około 8-10'C, późnej wymiana głównego i wzrost też o około 8-10'C.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Szybkie pytanie mam: wymieniłem termostat główny ale okazało sie ze rura która do niego wchodzi ta większa ma w sobie oring który sie juz zużył i lekko cieknie. Jest jakiś nr części zamiennej tego Oringa lub jakieś jego wymiary?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szybkie pytanie mam: wymieniłem termostat główny ale okazało sie ze rura która do niego wchodzi ta większa ma w sobie oring który sie juz zużył i lekko cieknie. Jest jakiś nr części zamiennej tego Oringa lub jakieś jego wymiary?

 

Takie sprawy chyba tylko w serwisie, chyba że wyciągniesz oring i ruszysz na sklepy :wink: . Zobacz ten schemat

http://www.bmwstore.pl/pl/katalog/diagram/11_3324-pompa-wody-ukl-chlodntermostat/i48480/kL/sN/r2005/m06

Chodzi ci o część nr 6 lub 7 ?

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi mi o ta rurę z drugiej strony te z większa średnica która idzie prosto od dołu chłodnicy do termostatu. Z tego co wyczytałem to ten oring ma wymiary 22.8x2.5 ale na schematach do M47 go nie widzę. Dokładnie mi chodzi o rurę 1 http://www.bmwstore.pl/pl/katalog/diagram/17_0694-weze-plynu-chlodzacego-ukladu-chlodzenia/i48480/kL/sN/r2005/m04 i w środku niej jest właśnie ten oring
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W serwisie okaże się pewnie, że mogą ci sprzedać oring, ale z całą rurą :duh: (sprawdzałem na schematach wcześniej, ale rzeczywiście jest sama rura a o oringu ani słowa).

Jedyne wyjście to wyciągnąć oring na wzór i poszukać w sklepach.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.