Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 577
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Może sklep internetowy Bmw Store.

Konieczne kup oryginał.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

  • Partnerzy klubu
Opublikowano
Witam, gdzie najlepiej kupić oryginalny termostat chłodzenia EGR? Do najbliższego ASO mam 200 km.Jaki sklep internetowy polecacie?

 

 

Witam,

 

 

mamy dostępne od ręki termostaty Oryginalne BMW do Twojego modelu:

 

http://czescidobmw.pl/kategorie/Termostat-glowny,17035.html

http://czescidobmw.pl/kategorie/Termostat-EGR,17039.html

 

 

pozdrawiam

Opublikowano

Siema

 

w weekend bede wymienial termostaty powiedzccie jakieklucze mi sie przydadza do tego zabiegu

wyczytalem ze torx 50 napewno 50? bede potrzebowal jakies nowe metalowe opaski zaciskowe ?

pozdr

Opublikowano

Tutaj masz pare moich zdjec.

viewtopic.php?f=70&t=224272

 

Ogolnie, nie przypominam sobie aby termostaty byly przykrecane torxami.

Nawet jesli kiedykolwiek musialem w BMW odkrecic Torxa, to standardowy zestaw taki jak ten wystarczyl.

http://www.toya24.pl/media/popup.php?store=4&id=7284.

 

Kup 8l plynu, jesli masz zamiar wymieniac calosc.

Opasek na samych termostatach nie ma - sa klamry, raczej niewymienialne.

Sa natomiast na chlodniczne spalin, ktora bedziesz musial zdjac (no chyba, ze dasz rade odkrecic odstatnia srube z glownego term. bez tego zabiegu).

Ja tych metalowych opasek zaciskowych nie wymienialem - stare byly w b. dobrym stanie.

Mam angielsko-jezyczny system = brak polskich znakow diakrytycznych - przepraszam :(
Opublikowano
Ten filmik wpadl mi wrece po wymianie .wymiana zajela mi 2 godz bo niewiedzialem jak poluzowac chlodniczke aby sie dostac w jedno miejsce teraz juz wiem
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Panowie pytanko.

ostatnio sprawdzilem temperature i lipa 60 stopni podczas jazdy. Na postoju dochodzilo do 82.

Wymienilem termostat glowny i teraz jest tak. Podczas postonu spada do 85 stopni a podczas jazdy dochodzilo do 97 stopni. (Postoj i odpoczynek)

czy to oznacza ze do wymiany jest jeszcze ten drugi termostat egr? Czy moze jakis inny powod?

Pozdrawiam

 

ps. Jaka tak naprawde powinna byc temperatura silnika M47/T2 - 2,00I (120kW)

Opublikowano

viewtopic.php?f=70&t=241602 tu mała porada ode mnie dla osób, które chcą się zabrać za wymianę.

 

Co do pytania wyżej po wymianie termostatów zaleznie od zewnętrznych warunków silnik potrzebuje od 4 do 10 kilometrów (kilka stopni+ogrzewanie+delikatna jazda niedogrzanym autem) do osiągnięcia pełnej roboczej temperatury. Po wymianie przy spokojnej jeździe i w korku temperatura waha się między 88 a 90 stopni, przy np dynamicznym wjeździe na autostrade potrafi pokazać 90 pare stopni, ale przy temperaturach dodatnich nie ma szans żeby "zgubił" temperaturę po rozgrzaniu :wink:

Opublikowano
Panowie pytanko.

ostatnio sprawdzilem temperature i lipa 60 stopni podczas jazdy. Na postoju dochodzilo do 82.

Wymienilem termostat glowny i teraz jest tak. Podczas postonu spada do 85 stopni a podczas jazdy dochodzilo do 97 stopni. (Postoj i odpoczynek)

czy to oznacza ze do wymiany jest jeszcze ten drugi termostat egr? Czy moze jakis inny powod?

Pozdrawiam

 

ps. Jaka tak naprawde powinna byc temperatura silnika M47/T2 - 2,00I (120kW)

 

Odpowiadam sam sobie, hehe.

tak trzeba wymienic termostat egr. Po wymianie temperatura podczas jazdy 89 stopni bez gazu przy wietrzyku spada do 87 stopni. Przy ponownym dodaniu gazu wraca do 89 stopni.

auto na postoju ma temperature 89/90/91 ani wiecej ani mniej.

 

przy wymianie termostatu egr skorzystalem z wyzej wymienionego filmiku. Nic prostrzego, banalnie latwe.

 

Niestety nowy termostat egr mam pekniety przy odpowietrzniku i jest wyciek. Jutro oddaje na gwarancje

Opublikowano
Panowie myślę że wielu to potwierdzi. Bmw nie trzyma temperatury to wymieniamy główny i egr. Kasa żadna, a problem z głowy (oczywiście mowa przy samodzielnej wymianie) :D

http://desmond.imageshack.us/Himg535/scaled.php?server=535&filename=dsc0230kopiay.jpg&res=landing

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=15&t=160396 Czyszczenie parownika

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=160013 MOJE E-90 skradziona

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Wracajac do tematu.

po wymianie obydwu terostatow wszystko bylo ok. Teraz podczas postoju temperatura rosnie nawet do 96 stopni, mozliwe ze pojdzie dalej ale wtedy wciskam nawiew cieply i temperatura spada do 90. Podczas jazdy jest ok.

czy to normalne, czy walniety nowy terostat?

Przy jakiej temperaturze wlacza sie wentylator?

Opublikowano

Nie wiem. Kupowalem w Inter Carsie. Za glowny dalem 160zl a za egr 150zl.

wiem ze egr tej samej marki co byl oryginal

 

a moze czujnik temp. do wymiany

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Mozliwe ze zamiennik pozniej sie otwiera obserwuj co sie bedzie dzialo dalej i daj spokoj czujnikowi nieszukaj dziury w calym. Prawidlowe otwarcie termostatu + - 90.Czytalem na forum ze jednemu z kolegow otwiera przy 105 i tu juzz bym sie zastanawial czy wszystko jest ok.
Opublikowano

Sprawdzilem dzis przy ilu stopniach otwiera mi termostat. Okazalo sie ze przy 97 potem spada do 96 i tak co chwila.

Otwieranie termostatu przy 97 stopniach to chyba nie jest dobry objaw, co ?

  • 5 miesięcy temu...
Opublikowano

Termostat otwiera się przy 88 stopniach a wentylator włącza się przy 97 stopniach.

Podczas jazdy jest wymuszone chłodzenie powietrzem i dlatego trzyma w ok. 90

Na postoju tego nie ma i idzie do 97...

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Panowie czy 2.0d bez DPF również ma drugi termostat egr czy to tylko domena aut z filtrem cząstek stałych?

Ile warsztat w przybliżeniu powinien żądać pieniędzy za koszt wymiany? Pytam ponieważ jestem na etapie poszukiwaniu jakiegoś dobrego mechanika z mazowieckiego który nie będzie naciągać na kase z góry dzięki za odpowiedź :lol:

Opublikowano
2.0d bez DPF również ma drugi termostat. Wymiana jest na tyle prosta i szybka, że 50zł powinno wystarczyć.
http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF
Opublikowano
Oczywiście że ma, EGR w dieslach jest od XX lat. Wymiana jest bardzo szybka i moim zdaniem rozsądna cena to 50 zł z odpowietrzeniem (+ew koszt czynnika chłodzącego, ale to kwestia litra).
Opublikowano
Jasne, czyli 50zl egr a z tym drugim po przejrzeniu watku widze że jest sporo zabawy więc przypuszczam iż okolice 250zł bedą uczciwa cena?
Opublikowano
200 maxx. Jak dla mnie to powinni brać nie więcej niż 200 za obydwa. Mały warsztat poza warszawą pewnie wymieniłby obydwa i za 100-150, ciężko jest tam coś popsuć.
http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.