Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 577
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Elektryczny dogrzewacz czy może mieć coś wspólnego z tym że silnik nie może się zagrzać i trzyma 60oC?? Czy elektryczny dogrzewacz może mieć coś wspólnego z nawiewem powietrza gdzie z jednej strefy leci tylko letnie powietrze??
Opublikowano
Elektryczny dogrzewacz czy może mieć coś wspólnego z tym że silnik nie może się zagrzać i trzyma 60oC?? Czy elektryczny dogrzewacz może mieć coś wspólnego z nawiewem powietrza gdzie z jednej strefy leci tylko letnie powietrze??

Wyłącz całkiem nadmuch i zobacz czy silnik uzyska temperaturę 88 stopni

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Pytanie!!

Czy u was też tak jest że od razu po odpaleniu auta w zbiorniczku wyrównawczym sika płyn?????

Drugi raz termostat główny wymieniony i dalej to samo, temp ok 60 oC.

Nie wiem czy szukać od strony dogrzewacza (bo tam komp pokazuje błąd i z jednej strefy leci max tylko letnie powietrze), czy........... no właśnie co..... koszty bez efektów na razie.............

Opublikowano
Pytanie!!

Czy u was też tak jest że od razu po odpaleniu auta w zbiorniczku wyrównawczym sika płyn?????

Drugi raz termostat główny wymieniony i dalej to samo, temp ok 60 oC.

Nie wiem czy szukać od strony dogrzewacza (bo tam komp pokazuje błąd i z jednej strefy leci max tylko letnie powietrze), czy........... no właśnie co..... koszty bez efektów na razie.............

Jutro Ci sprawdzę będziesz wiedział na 100% :wink:

Opublikowano
Wyłącz całkiem nadmuch i zobacz czy silnik uzyska temperaturę 88 stopni

 

Ja miałem kiedyś kompletnie uwalony termostat EGR, a termostat główny działał tak na 80-90%, i temperaturę na postoju mogłem podnieść spokojnie do ponad 100'C. W trasie było już znacznie gorzej.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano
Pytanie!!

Czy u was też tak jest że od razu po odpaleniu auta w zbiorniczku wyrównawczym sika płyn?????

Drugi raz termostat główny wymieniony i dalej to samo, temp ok 60 oC.

Nie wiem czy szukać od strony dogrzewacza (bo tam komp pokazuje błąd i z jednej strefy leci max tylko letnie powietrze), czy........... no właśnie co..... koszty bez efektów na razie.............

 

Możesz podać błąd z dogrzewacza? U ciebie jest trochę inaczej niż u mnie na przykład. U mnie jest elektryczna pompka wody sama z dwoma przewodami. U ciebie prawdopodobnie jest ona zintegrowana z zaworem (changeover valve) i dwoma dodatkowymi rurkami do podgrzewacza -możesz napisać jak to jest u ciebie? No i ten błąd podaj z opisem. Jeszcze jedno -czym mierzysz temperaturę?

Opublikowano
Pytanie!!

Czy u was też tak jest że od razu po odpaleniu auta w zbiorniczku wyrównawczym sika płyn?????

Drugi raz termostat główny wymieniony i dalej to samo, temp ok 60 oC.

Nie wiem czy szukać od strony dogrzewacza (bo tam komp pokazuje błąd i z jednej strefy leci max tylko letnie powietrze), czy........... no właśnie co..... koszty bez efektów na razie.............

Jutro Ci sprawdzę będziesz wiedział na 100% :wink:

A wiec zapaliłem auto, zaraz na zimnym silniku pod maskę ,i u mnie też leci płyn, dodam że wszystkie termostaty wymienione temp.trzyma 89stopni ,także tak musi być :cool2: pozdrawiam.

Opublikowano

" skrab "Dzięki za odpowiedź! - martwiłem się że skoro przepuszcza to jest coś nie tak.

" wafeltom " Mam pewnie tak samo jak TY, mnie nie ma urządzenia ogrzewania dodatkowego, chodzi mi o dogrzewacz- urządzenie elektryczne nie związane z obiegiem wody. Błąd dogrzewacza to 9C53.

Opublikowano
Chodzi o to że INPA ma czasami odchyły. Błędy w skryptach. Np. Jakiś czas temu jeden z kolegów na forum miał problem z czujnikiem ciśnienia, inpa pokazywała 10-15 barów w dolocie. Okazało się że był błąd w skrypcie i za pomocą Tool32 odczytał prawidłowo ciśnienie.Tutaj też może tak być ale za mało info aby to stwierdzić. Także w przypadku kolegi jeśli nie sprawdzał w BC -trzeba sprawdzić a jeśli było tam sprawdzone to tylko garnek termometr i gotowanie termostatu. :norty:
Opublikowano

Udało się, trzyma 88 oC

Wymienione oba termostaty - bez efektu, wymieniono kolejny główny na oryginalny z BMW (bo jego podejrzewałem o awarie) - bez efektu, okazało się, że nowy EGR (też oryginalny z BMW) przepuszczał. Kolejny termostat i działa!!!! Razem cztery nowe termostaty przyniosły efekt!! tylko w kieszeni jakby lżej....

Opublikowano
Udało się, trzyma 88 oC

Wymienione oba termostaty - bez efektu, wymieniono kolejny główny na oryginalny z BMW (bo jego podejrzewałem o awarie) - bez efektu, okazało się, że nowy EGR (też oryginalny z BMW) przepuszczał. Kolejny termostat i działa!!!! Razem cztery nowe termostaty przyniosły efekt!! tylko w kieszeni jakby lżej....

 

Zamiast wymieniac te termostaty trzeba bylo zaczac upalac auto, bylby fun, bylaby wyzsza temp i w kieszeni pelno.

Sprzedam:

1. Agregat DSC kompletny

2. HCU do DSC nowka w atrakcyjnej cenie.

3. Junctionbox control unit - sterownik sterujacy elektronika auta.

Opublikowano

Mam dla was ciekawostke ulatwiajaca odpowietrzenie ukladu po wymianie plynu/termostatow.

 

Wg zagranicznych forow mozna w prosty sposob wymusic prace dodatkowej pompy wody w ukladzie chlodzenia w celu odpowietrzenia ukladu :)

 

Aby tego dokonac przy wylaczonym samochodzie, majac kluczyc w porcie, trzeba wcisnac i tzymac pedal gazu po czym kliknac przycisk Start.

Po okolo 10sek trzymania wcisnietego gazu powinna wlaczyc sie dodatkowa pompa wody, odpowietrzajac w ten sposob uklad :)

 

Pozdro

Mam angielsko-jezyczny system = brak polskich znakow diakrytycznych - przepraszam :(
Opublikowano
termostat EGR łatwo sprawdzić czy jest sprawny, wystarczy odkręcić i dmuchnąć w niego jak jest sprawny to lekko będzie przepuszczał powietrze, ale naprawdę lekko, a jak jest zepsuty to można w niego dmuchać i dmuchać.
  • 3 miesiące temu...
Opublikowano
witam mam problem z niedogrzaniem silnika nawet teraz w lecie temperatura nie zawsze jest na 90stopni bo okolo 80 w zimie jest juz dużo gorzej . mam zamiar wymienic termostat główny i myślałem wymienic także termostat EGR tylko czy jest sens go wymieniac bo zawór EGR mam zaślepiony i spaliny i tak sie tam nie zbierają i nie dogrzewają silnika a mam rozmuiec ze jezeli zawór egr jest zaślepiony to wymiana termostatu egr nic nie da , dobrze myślę :?: :?: wiem ze nie ten dział ale chodzi dokładnie o model E46 320D
Opublikowano

EGR jest praktycznie na wierzchu i nie wymieniając go nie ryzykujesz dodatkowej roboty ani kosztów.

Zmień tylko głowny i jesli w dalszym ciągu nie będziesz osiągał minimum 88C to wtedy ewentyualnie sie zastanawiaj co dalej ...

Ja bym na tą chwilę nic nie robił z termostatem EGR.

http://www.azeroplus.pl

Jakby Bóg preferował przedni napęd, chodzilibyśmy na rękach...

http://images38.fotosik.pl/1891/729270affbdc14bem.jpg

http://www.motostat.pl/user_images/52708/icon1.png

"Inwestycje WIELKIEGO formatu"


Sprzedam moje E91 320d ... info pod telefonem 662 079 26pięć

http://otomoto.pl/bmw-320-200-zdjec-perelka-C33615250.html

  • 4 miesiące temu...
Opublikowano

Witam,

Odgrzebie trochę temat.. Koledzy jakim płynem chłodzącym zalać układ po wymianie tych termostatów?

Jaki stosują oryginalnie w BMW??

Pozdrawiam

Dawid

Opublikowano
Prestone, bardzo dobry płyn i mieszalny ze wszystkimi

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Opublikowano
EGR jest praktycznie na wierzchu i nie wymieniając go nie ryzykujesz dodatkowej roboty ani kosztów.

Zmień tylko głowny i jesli w dalszym ciągu nie będziesz osiągał minimum 88C to wtedy ewentyualnie sie zastanawiaj co dalej ...

Ja bym na tą chwilę nic nie robił z termostatem EGR.

A mnie okazało się odwrotnie jak zmieniałem.

Najpierw zmieniłem główny,( nie potrzebnie) bo dalej temperatura była taka sana, dopiero jak zmieniłem egr to wskoczyło na 89stopni

Opublikowano

Ja zacząłem od EGR - poprawa o około 7-8'C

Później wymieniłem główny - poprawa o kolejne 7-8'C.

...więc jeśli ktoś ma już trochę nalatane km i kilku letnie auto, to rozsądnie jest wymienić oba jednocześnie i zaoszczędzić czas na podwójnej robocie.

Termostat główny najczęściej traci swoje parametry stopniowo - nie psuje się od razu.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.