Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Nie podoba mi się to, że ja u siebie niedawno wymieniłem termostaty oba i w trasie pięknie się nagrzewa, choć trochę wolno między 60-90 st. C, jednak jak stanę w korku to przy włączonym ogrzewaniu temperatura spada gdy jest mróz. Dzisiaj było ok. 0 st C. i również jak włączyłem mocno dmuchawę to spadało. Podejrzewam, że może być uwalony EGR, mimo, że jest nowy. Jak już temp. dojdzie do 90 st. C to raczej trzyma, jednak muszę chociaż powoli jechać, aby się tak utrzymało.

_____________________

Sprzedam nowy filtr powietrza MANN C31143 BMW E60 E61 E63 E64 - 90 zł z wysyłką

  • Odpowiedzi 577
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Wszystko gra. Diesel to silnik o wysokiej sprawności a co zatem idzie małej ilości ciepła odpadowego. Zasadniczo nie jest konstruowany na utrzymanie temp na wolnych obrotach kiedy odbierasz ciepło przez wentylacje. Pamiętaj ze wentylacja to drugi obieg chlodzacy dla silnika i sterowany przez Ciebie z priorytetem na dostarczenie zadanej przez użytkownika ilości ciepła do kabiny kosztem cieploty silnika.

Nie masz powodów do zmartwień, zmniejsz nadmuch daj temp 16,5C i praktycznie problem zniknie.

http://www.azeroplus.pl

Jakby Bóg preferował przedni napęd, chodzilibyśmy na rękach...

http://images38.fotosik.pl/1891/729270affbdc14bem.jpg

http://www.motostat.pl/user_images/52708/icon1.png

"Inwestycje WIELKIEGO formatu"


Sprzedam moje E91 320d ... info pod telefonem 662 079 26pięć

http://otomoto.pl/bmw-320-200-zdjec-perelka-C33615250.html

Opublikowano
Witam. Przeczytałem cały temat. Wczoraj wymieniłem termostaty. Auto mam 2 miesiące i dopiero znalazłem ukryte funkcje. Ciekawe od kiedy uszkodzone to było. Wymiana termostatu egr pomogła jedynie szybciej uzyskiwać temp 65st. I w środku lepiej grzać. Można było dmuchać bez oporu (jak to już koledzy wcześniej pisali). Sporym problemem okazało się spuszczenie płynu. Szukałem, jak ktoś wspominał korków spustowych gdzieś po bokach chłodnicy, ale w końcu zdjąłem jakiś wąż na spodzie i spuściłem. Reszta tak jak tu już ktoś opisywał. Bez kanału sobie poradziłem, ale dla spuszczenia tego płynu by się przydał. Temp pokazuje mi 88 -90st. Zobaczymy jak długo.pozdrawiam
Opublikowano

Witam, czy ktoś może opisać wymiane termostatów? Szukałem dogłębnie ale nic nie znalazłem :(

Egr widze, ale nie wiem gdzie jest głowny...

 

pozdrawiam

Opublikowano
Kolego, nie szukałeś, bo jest kilka tematów odnośnie wymiany termostatu głównego.

_____________________

Sprzedam nowy filtr powietrza MANN C31143 BMW E60 E61 E63 E64 - 90 zł z wysyłką

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Witam Panowie, nie chcę zakładać nowego tematu dlatego się podłączę. Mam 318D N47. Wczoraj jadą około 25km temperatura silnika oscylowała około 78-82 st. i nie chciała ani trochę pójść wyżej. dopiero jak przez dłuższą chwile jechałem ponad 3ty. obrotów doszło do 85 ale zaraz spadło. Na zewnątrz około -5 więc bez żadnej rewelacji. Dzisiaj zamówiłem nowy termostat. Powiedzcie czy nie za wcześnie zareagowałem?

BTW. gdzie dokładnie znajduje się termostat w N47? Ma ktoś może jakieś wskazówki aby go zdemontować bez udziału mechanika?

Opublikowano

Termostat jest tutaj (poz. 6): http://realoem.com/bmw/showparts.do?model=VG11&mospid=50489&btnr=11_4066&hg=11&fg=35&hl=18

Wiem tylko gdzie on jest, że to jest tylko 'wkład', oraz koszt ~130zł. Nie wymieniałem jeszcze, więc nie pomogę więcej, ale na pewno trzeba spuścić płyn chłodniczy.

Ja robię w jedną stronę ~28km i przy -7C dochodzi do 85-88C tak po ok 15-20km (trasa raczej spokojna, prawie bez świateł, stopów, wyprzedzania, w większości z prędkością 50-90km/h)

Opublikowano

dzis wystartowalem przy -9C i temp 88C osiągnołem po 25km jazdy z predkoscia 95km/h na tempomcie na obwodnicy trójmiasta ...

własnie z tego powodu założyłem osłone wlotów chłodnicy ... druciarska i "pździeżowa" ale jutro zobacze jaka jest różnica w dystansie i jak silnik sobie radzi z chłodzeniem po osiągnieciu zakladanej temp. Jesli sie sprawdzi to będe robił cos estetycznego :) jak sie nie sprawdzi to jutro wypad :)

http://www.azeroplus.pl

Jakby Bóg preferował przedni napęd, chodzilibyśmy na rękach...

http://images38.fotosik.pl/1891/729270affbdc14bem.jpg

http://www.motostat.pl/user_images/52708/icon1.png

"Inwestycje WIELKIEGO formatu"


Sprzedam moje E91 320d ... info pod telefonem 662 079 26pięć

http://otomoto.pl/bmw-320-200-zdjec-perelka-C33615250.html

Opublikowano
dzis wystartowalem przy -9C i temp 88C osiągnołem po 25km jazdy z predkoscia 95km/h na tempomcie na obwodnicy trójmiasta ...

własnie z tego powodu założyłem osłone wlotów chłodnicy ... druciarska i "pździeżowa" ale jutro zobacze jaka jest różnica w dystansie i jak silnik sobie radzi z chłodzeniem po osiągnieciu zakladanej temp. Jesli sie sprawdzi to będe robił cos estetycznego :) jak sie nie sprawdzi to jutro wypad :)

Sprawdzi się, ja kiedyś też tak zrobiłem w audi 6km i 80stopni :wink:

Opublikowano
dzis wystartowalem przy -9C i temp 88C osiągnołem po 25km jazdy z predkoscia 95km/h na tempomcie na obwodnicy trójmiasta ...

własnie z tego powodu założyłem osłone wlotów chłodnicy ... druciarska i "pździeżowa" ale jutro zobacze jaka jest różnica w dystansie i jak silnik sobie radzi z chłodzeniem po osiągnieciu zakladanej temp. Jesli sie sprawdzi to będe robił cos estetycznego :) jak sie nie sprawdzi to jutro wypad :)

W wersjach z silnikiem N47 są kurtyny ktore sie otwierają tylko kiedy to jest wymagane. U mnie w jedynce ich nie ma. Pewnie ze względu na moc silnika, ale auto nagrzewa sie do 88 bez problemu. Oczywiscie po dłuższej niż zwykle jeździe i prędkość musi być ok 90-100.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano
U mnie tez sie dogrzewa, tylko ze 25 km z 35 które mam do pracy to szkoda silnika, DPF itd... A po co jeśli za 10 zł można mu życie ułatwić i na paliwie przyoszczedzic. Jeśli oszczędności bedą zauważalne dam znać.

http://www.azeroplus.pl

Jakby Bóg preferował przedni napęd, chodzilibyśmy na rękach...

http://images38.fotosik.pl/1891/729270affbdc14bem.jpg

http://www.motostat.pl/user_images/52708/icon1.png

"Inwestycje WIELKIEGO formatu"


Sprzedam moje E91 320d ... info pod telefonem 662 079 26pięć

http://otomoto.pl/bmw-320-200-zdjec-perelka-C33615250.html

Opublikowano

Witam.

Jeśli ktoś ma wymiennik ciepła (chłodnica oleju ASB)nr: 17 21 7 803 830 czyli posiadacze: E60 E61 520D 525D 530D 535D E63 E64 635D BMW 7 E65 730D 740D 745D to macie trzeci termostat (a dokładnie dwa małe w wymienniku).

Jeśli są popsute to puszcza na chłodnicę i 3/4 głównej chłodnicy pracuje (do sprawdzenia jest wąż cieńszy, który jest nad tym na dole co idzie do termostatu, jeśli jest ciepły i większość chłodnicy to puszcza wymiennik ciepła od ASB) Samych termostatów do wymiennika nie mogę znaleźć a cała chłodniczka kosztuje 750-1000. Może ktoś będzie miał patent jak to naprawić.

Mam nadzieję, że komuś się to przyda.

Pozdrawiam

Opublikowano

Naprawione i śmiga OK.

88C mam po 8km i 12 min. Fakt, że dzisiaj było +3 ale jest o niebo lepiej. Dolna rura do termostatu i cieńsza do wymiennika ciepła ASB jest zimna do momentu uzyskania prawidłowej temperatury pracy silnika. Wcześniej zimna była tylko do termostatu a ta do chłodnicy ASB ciepła i zarazem prawie cała chłodnica główna. Koniec walki z temperaturą w 3.0D M57 ze skrzynią GM w budzie Range Rover :)

Rozebrałem wymiennik (wystarczy wypiąć króciec) wypadają sprężynki i dwa trzpienie zamykające (moje były dziwnie przytarte na krawędziach - jakiś stop aluminium 'bardzo trwały materiał' brawa dla BMW). Dorobiłem uszczelki gumowe i zamyka idealnie a przy 90C otwiera. (koszt 3zeta za uszczelki)

Pozdrawiam

Opublikowano

Trochę czasu mineło ... i wszystko juz mogę powiedzieć na termat zasłoniętych nerek w moim E91 ...

Temperatura osiągnięta zdecydowanie szybciej jak wcześniej a na postoju dłużej stygnie ... po 3-4 godzinach pod chmurką silnik jest jeszcze ciepły ... nie żeby gorący ale ciepły jest wentylacja odrazu grzeje i spalanie zaraz po starcie na poziomie 1,1-1,3l/h ( na zimnym do 2,5 już widziałem ).

Najważniejszy efekt to spadek spalania o jakies 0,2-0,4 l/100. Przy czym moje trasy to głównie odcinki 35-40km drogą ekspresową ... im krótsze odcinki tym ta wartość powinna być wieksza ( byle z głową )

http://www.azeroplus.pl

Jakby Bóg preferował przedni napęd, chodzilibyśmy na rękach...

http://images38.fotosik.pl/1891/729270affbdc14bem.jpg

http://www.motostat.pl/user_images/52708/icon1.png

"Inwestycje WIELKIEGO formatu"


Sprzedam moje E91 320d ... info pod telefonem 662 079 26pięć

http://otomoto.pl/bmw-320-200-zdjec-perelka-C33615250.html

Opublikowano

Pianka izolacyjna tego typu co szara na rury instalacji centralnego ogrzewania ... tylko ze niebieska i w płycie a nie rura ... pomalowana na czarno lakierem uniwersalnym.

Piankę dociołem do kształtu nerki przyłożyłem na gril i złapałem na cienki drucik miedziany do grila ... prostacko ale wyglada dobrze :) Niestety trytyki w temp -10 C nie wspolpracowaly i wyłamywał sie zatrzask.

Zdjęcie później wstawie.

http://www.azeroplus.pl

Jakby Bóg preferował przedni napęd, chodzilibyśmy na rękach...

http://images38.fotosik.pl/1891/729270affbdc14bem.jpg

http://www.motostat.pl/user_images/52708/icon1.png

"Inwestycje WIELKIEGO formatu"


Sprzedam moje E91 320d ... info pod telefonem 662 079 26pięć

http://otomoto.pl/bmw-320-200-zdjec-perelka-C33615250.html

Opublikowano

http://images47.fotosik.pl/1711/11f80eda193b0ebfmed.jpg

Szału nie ma ... kwestia dopasowania pianki ... z kilku metrów nie rzuca się w oczy ... ale widze że lakier mi linieje :) trzeba bedzie podmalować ... jednak po 2-3 tyś ma prawo ... w końcu podłoże troche liche jak na lakier :)

No nic wygląda to tak nie inaczej jednym sie spodoba inni powiedzą że druciarstwo :P

http://www.azeroplus.pl

Jakby Bóg preferował przedni napęd, chodzilibyśmy na rękach...

http://images38.fotosik.pl/1891/729270affbdc14bem.jpg

http://www.motostat.pl/user_images/52708/icon1.png

"Inwestycje WIELKIEGO formatu"


Sprzedam moje E91 320d ... info pod telefonem 662 079 26pięć

http://otomoto.pl/bmw-320-200-zdjec-perelka-C33615250.html

Opublikowano

bo nagrzewa się szybciej -> szybciej osiąga optymalne parametry pracy -> wolniej stygnie ( po 8h na parkingu w pracy silnik ma +10 przy -10C a nie -5 jak wcześniej ) ->szybciej ma właściwe smarowanie -> zmniejsza się zużycie paliwa

Tylko po to.

http://www.azeroplus.pl

Jakby Bóg preferował przedni napęd, chodzilibyśmy na rękach...

http://images38.fotosik.pl/1891/729270affbdc14bem.jpg

http://www.motostat.pl/user_images/52708/icon1.png

"Inwestycje WIELKIEGO formatu"


Sprzedam moje E91 320d ... info pod telefonem 662 079 26pięć

http://otomoto.pl/bmw-320-200-zdjec-perelka-C33615250.html

Opublikowano
Docent :cool2: jakbyś zatkał wloty też dolne to by lepiej jeszcze spełniał swoje właściwości nie wlatywało by zimne powietrze od dołu {ale nie jest źle} :wink:
Opublikowano
http://images47.fotosik.pl/1711/11f80eda193b0ebfmed.jpg

Szału nie ma ... kwestia dopasowania pianki ... z kilku metrów nie rzuca się w oczy ... ale widze że lakier mi linieje :) trzeba bedzie podmalować ... jednak po 2-3 tyś ma prawo ... w końcu podłoże troche liche jak na lakier :)

No nic wygląda to tak nie inaczej jednym sie spodoba inni powiedzą że druciarstwo :P

No estetyką to się nie podpisales. :mrgreen: a dlaczego nie dałeś ich z tylu, za grillem ? Tam są umiejscowione fabryczne żaluzje.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano
tylko jak sie pytam POCO?? oba termostaty nowe i samochód nagrzewa się tak samo jak jest 0 i -10 :duh:

 

Po roku 2007 montowane są fabryczne żaluzje, u mnie w trójce spełniają swoją role. Niestety w jedynce w tej wersji silnikowej ich nie ma - domyślam sie ze z powodów technicznych, a nie oszczędności. Niestety silnik w jedynce pali bardzo dużo zima. Ok 8l/100, ewidentnie jest to wynik niedogrzania. Temperatury mimo sprawnego termostatu osiągają 88C tylko przy szybszej jeździe (pow 90 km/h) jak przejeżdżam przez dłuższa wioskę to spadają do ok 80 stopni.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano

Fakt, od wewnetrznej strony nerek wyglądałoby to skromniej i było bardziej estetyczne.

 

Było kiedyś już o tym temacie (E46) - poczytajcie ten wątek:

viewtopic.php?f=69&t=147672

 

Można też nerki od wewnętrznej strony naciągnąć bezbarwną folią - nic nie bedzie wtedy widać.

Opublikowano

Jeśli chodzi o estetykę ... zgadzam się ale to od początku było przewidziane jako prowizorka - test.

Docelowo myślę o naśladowaniu inżynierów z BMW i zrobienia żaluzji ... co prawda z ręczną regulacją, ale na lato bym nie musiał zdejmować i wtedy juz napewno będzie to praktycznie niewidoczne :)

Tylko że na to potrzebuję czasu.

Oczywiście jeśli "projekt" wypali to podzielę się wynikami i ... rysunkami :)

http://www.azeroplus.pl

Jakby Bóg preferował przedni napęd, chodzilibyśmy na rękach...

http://images38.fotosik.pl/1891/729270affbdc14bem.jpg

http://www.motostat.pl/user_images/52708/icon1.png

"Inwestycje WIELKIEGO formatu"


Sprzedam moje E91 320d ... info pod telefonem 662 079 26pięć

http://otomoto.pl/bmw-320-200-zdjec-perelka-C33615250.html

Opublikowano

Sam udzielałem się w tamtym temacie w dziale e46. Pamiętam, że było tam sporo ludzi odpornych na wiedzę i argumenty.

U mnie w starej padaczce jest tak:

 

Plexi 4mm, wycięcia po to, żeby odsłonić wlot kierownicy powietrza

http://imageshack.us/a/img803/4479/p1030211.jpg

 

Wewnątrz pręt chromowany 1,5mm (na drugiej osłonce widać wycięcie na zamek maski)

http://imageshack.us/a/img690/7176/p1040043se.jpg

 

Zewnątrz kto nie wie, ten nie wypatrzy. Kto wie, ten i tak musi się przyjrzeć (fotka robiona z bliska)

http://imageshack.us/a/img208/5187/p1040042s.jpg

 

Przy moich 10-kilometrowych odcinkach cenię sobie osłonki bardzo wysoko. Oczywiście posiadam żaluzję chłodnicy (sprawna) i prawidłowo działaący układ chłodzenia.

Montaż/demontaż osłon - 2 minuty. Jakby jeszcze pomalować na czarno, to już całkiem jak fabryka, clean & tidy :cool2:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.