Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

maly.uk - wymień obydwa termostaty, koszt niewielki, a problem zniknie. O ile w przypadku Simon125 kwestia dotyczy raczej spalania, bo temp jest powyżej tych 80 stopni, to u Ciebie mogą już być problemy z przepalaniem DPF.

Simon - na termostaty są 2 lata gwarancji :!: bynajmniej na te kupione w ASO. Więc jeśli sam to robisz, to myślę, żę warto się pofatygować, a jeśli ktoś to i tak za samą robociznę zapłacisz.

  • Odpowiedzi 577
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
spokojnie Panowie, ja mam wymienione oba termostaty ( tzn wymieniłem na początku 2011r) i teraz przy -7 jadąc 10 km przez miasto Poznań autko dochodzi tylko do ok 70-75 st . jazda powolna. jak się zatrzymam to temp się utrzymuje na jakiś poziomie lub o 1-2 st spada, jak ruszam to zaczyna się nagrzewać. Na przelotach rzędu ok 10 km diesel w mieście się nie sprawdza. Na trasie lub jak pocisnę od razu pokazuje 88-90 tak więc to nie wina termostatów.Jak robicie mało tras to chyba nie wina termostatów wątpię aby mi wysiadły po roku.
Opublikowano

Rasta78-piszesz ze na tasie jak mu depniesz to sie rozgrzewa szybko do

88-90.to raczej masz wszystko ok.bo ja tak tez swojego sprawdzalem ,ogień na trasie i co ,nic

Temperatura stoi ja wryta 76 :-( .tym bardziej pali więcej niż

Parę miesięcy temu.8.6 l na trasie przy spokojnej jeździe ze stała prędkością to trochę za dużo.

BYLO E46 2.2 COUPE

JEST e91 320d M sport

http://imageshack.us/a/img716/6179/20120608055538.jpg

Opublikowano
bo ja tak tez swojego sprawdzalem ,ogień na trasie i co ,nic

Temperatura stoi ja wryta 76 :-( .tym bardziej pali więcej

 

też tak miałem przed wyminą termostatów temp na trasie dochodziła do 68-75 st i nic dalej , ale spalanie miałem takie samo jak teraz

Opublikowano

Może w twoim przypadku problemem nie były termostaty tylko czas sprawdzić przeplywke.

moje spalanie w trasie jest spore,wydaję mi sie ze to wina termostatu któregoś.

BYLO E46 2.2 COUPE

JEST e91 320d M sport

http://imageshack.us/a/img716/6179/20120608055538.jpg

Opublikowano
co do tego spalania to zależy też dużo od rozmiaru kół i szerokości. ja na przykład na lato mam 225/18/40 ale z lekkiego stopu to jak założyłem teraz zimowe 225/17/45 ale są o wiele cięższe i spalanie zaraz wzrosło 0.5l i czuć że auto się ciężko toczy. pewnie na 15/205/55 to będzie o wiele mnie palił szczególnie zimą. przykładowo w w e46 320d miałem na lato 225/17/45 to na kompie zawsze pokazywało 6.2-6.4 a w zimie na 15/195/65 nawet szło wykręcić w mieszanej 5.7 przy uszkodzonym termostacie:D
Pozdrawiam Kuba:)
Opublikowano

U mnie jest odwrotnie, na letnich 225/17/45 (ROF Potenza) spalanie było pomiędzy 6.3-6.6/100, a teraz na zimówkach 205/16/55 jest 5.5-5.8/100.

Termostat (jeden bo to N47 ;) ) jest raczej ok, niby do tych 85-88 nagrzewa się po 10-15km, ale to jest jazda praktycznie cały czas z prędkością 50-70km bez żadnych świateł, stopów, górek, itp, więc nie ma specjalnego obciążenia (wskazówka spalania prawie cały czas pomiędzy 4-6l).

Ale wystarczy że już pojadę gdzieś w inną trasę, nawet zakopianką, to do tych 88-90 wskakuje już po 4-7km.

 

Samochód jest garażowany, więc nawet jak dzisiaj rano było -10, to i tak jak zapalałem to komp. wskazywał temp. zewnętrzną/w garażu +3.5 - myśle że to też może mieć jakiś większy wpływ na czas nagrzewania się do temp. 'roboczej'.

Opublikowano
Witam. We wrześniu wymieniłem obydwa termostaty. Samochód bez problemu nagrzewa się do 80 st. Niestety później temp. 90 st osiągnie tylko w mieście, a na trasie (i na postoju) spada do 80-85 st. Czym to może byś spowodowane? Bmw 320d 163KM 2005r. Pozdrawiam :)
Opublikowano
Witam. We wrześniu wymieniłem obydwa termostaty. Samochód bez problemu nagrzewa się do 80 st. Niestety później temp. 90 st osiągnie tylko w mieście, a na trasie (i na postoju) spada do 80-85 st. Czym to może byś spowodowane? Bmw 320d 163KM 2005r. Pozdrawiam :)

Wszystko :cool2: ,a spowodowane jest temp.powietrza :wink:

Opublikowano
ostatnio zwróciłem uwagę jak jechałem do pracy. Było -7 stopni i temperatura 89 była po takim samym praktycznie dystansie. Chyba na trochę wyższych obrotach go trzymam w mrozie podczas jazdy. Ale temperatura dochodzi i się utrzymuje niezależnie od warunków.
Opublikowano
witam, ostatnio zauwazylem, ze przy nizszych temp samochod kiepsko grzeje wnetrze i dzisiaj sprawdzilem temp w ukrytym menu, po przejechaniu 9.5 km samochod nagrzal sie tylko do 58 st C, zatrzymalem sie i temp spadla do 55 st C, temp na zewnatrz -10 st C jazda dosyc dynamiczna, czesciowo pod gore, silnik 2.0d 163 km, myslicie ze dwa termostaty do wymiany?
Opublikowano

dar33k.

przejedz sie troche wiecej i sprawdz. jest zimno i duzo ciepla idzie do ogrzewania wnetrza wiec prpces nagrzewania bedzie dluzszy. jesli chodzi o dynamicza jazde ( uzywajac wyzszych obrotow) - to w ukladzie chlodzenia wzrasta cisnienie i predkosc przeplywu chlodziwa (wyzsze obroty pompy wody) co powoduje wiekszy nacisk na element zamykajacy termostatu i po prostu on sie bardziej uchyla przepuszczajac wiecej chlodziwa i silnik sie wolniej nagrzewa. usterka termostatu polega na tym ze ta szczelina jest caly czas powodujac wolniejsze nagrzewanie silnika i nie trzymanie temp. czyli termostat puszcza choc nie powinien. jak zrobisz przy -10 jakies 15 km i sie nie nagrzeje to do wymiany

Opublikowano
dzieki, sprawdze to jeszcze na dluzszym odcinku

 

Potestuj dłużej, ale jeśli przez ostatnie 5 lat termostaty nie były ruszane, to ich czas już nadszedł i przygotuj się psychicznie :wink: na ich wymianę.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano
dzisiaj kolejny test, temp. na zewnatrz -4 st. C 10 km przejechalem i max wskazanie temp. plynu chlodzacego to 63 st. C, a poza tym temp. trzymala sie na poziomie 59-60 st. C, wczoraj wieczorem jezdzac przez pol godz przejechalem 17 km i temp doszla do 55 st C, termostaty zamowione, czekam na odbior i wymieniam,nie ma wyjscia
Opublikowano
Pamiętaj aby zamówić/kupić w serwisie BMW. Z zamiennikami (w przypadku termostatów) więcej jest problemów, niż oszczędności (ceny w ASO i poza nim są bardzo zbliżone, co nie zawsze można powiedzieć o jakości.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano

dzisiaj termostaty nowka sztuki zakupione :D oczywiscie w serwisie BMW :lol: ,w sobote jestem umowiny na wymiane z mechanikiem,

czy plynu duzo ubedzie podzczas tej wymiany ,szykowac sie na wymiane calego czy tylko dolac?po wymianie opisze oczywiscie jak sie ma

tamperatura. :cool2:

http://imageshack.us/a/img826/9214/20121208155823.jpg

http://imageshack.us/a/img4/6462/20121208155628.jpg

BYLO E46 2.2 COUPE

JEST e91 320d M sport

http://imageshack.us/a/img716/6179/20120608055538.jpg

Opublikowano

Polecam przeczytać to viewtopic.php?f=70&t=166430

 

Mi nawiało około 3-4 litrów, nieświadomy uzupełniłem koncentratem myśląc że im więcej koncentratu tym lepiej :mad2:

W zeszłym tygodni sprawdziłem i mam blisko maksymalnego bezpiecznego stężenia więc zostawiam.

pozdrawiam

http://www.hostpic.org/images/75oie_1992258bREE92Wx_2_.png

Pomogę w mojej okolicy przy diagnozie,kodowaniu itp. Free of charge.

Opublikowano

Będziesz miał spuszczony cały płyn praktycznie. Czy go odzyskasz zależy tylko od tego w jakim jest stanie , Twojej decyzji i mechanika.

Szczerze nie wiem ile jest dokładnie potrzebne bo mi mechanik komplet robił ale dobrze mieć przy sobie pózniej trochę na dolewke.... U mnie po 2 dniach jak dałem w palnikiem to wyskoczył komunikat o niskim poziomie a bym uzupełnione do full. Dolewke ja wiem... 300ml wlalem mniej wiecej. Było o jakieś pól cm poniżej minimum. Teraz już tydzień stoi jak trzeba na niezmiennym poziomie niezalezńie od stylu jazdy.

http://www.azeroplus.pl

Jakby Bóg preferował przedni napęd, chodzilibyśmy na rękach...

http://images38.fotosik.pl/1891/729270affbdc14bem.jpg

http://www.motostat.pl/user_images/52708/icon1.png

"Inwestycje WIELKIEGO formatu"


Sprzedam moje E91 320d ... info pod telefonem 662 079 26pięć

http://otomoto.pl/bmw-320-200-zdjec-perelka-C33615250.html

Opublikowano
Lej gotowy płyn... Nie kombinuj to jest optimum. Koncentraty zostawmy wyczynowcom bo tam może to mieć znaczenie.

http://www.azeroplus.pl

Jakby Bóg preferował przedni napęd, chodzilibyśmy na rękach...

http://images38.fotosik.pl/1891/729270affbdc14bem.jpg

http://www.motostat.pl/user_images/52708/icon1.png

"Inwestycje WIELKIEGO formatu"


Sprzedam moje E91 320d ... info pod telefonem 662 079 26pięć

http://otomoto.pl/bmw-320-200-zdjec-perelka-C33615250.html

Opublikowano

Niech każdy wlewa to, co uważa za słuszne.

Ja od zawsze kupuję koncentrat Glikoshell - mam pewne źródło. Za ok 9zł / litr. 1:1 jest do -34'C.

Preston też jest dobry.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano
po wymianie term. egr jadac ok. 8km, temp. na zewnatrz -10 st. C droga poza miastem bez swiatel itp. temp. silnika doszla do 83 st. C to chyba ok? biorac pod uwage panujacy mroz...
Opublikowano
po wymianie term. egr jadac ok. 8km, temp. na zewnatrz -10 st. C droga poza miastem bez swiatel itp. temp. silnika doszla do 83 st. C to chyba ok? biorac pod uwage panujacy mroz...

Na pewno :cool2: przy takiej temp na zew

Opublikowano

witam panowie oto efekt zmiany termostatu :D

mieliscie racje byly do zmiany oba a w EGR mozna bylo dmuchac i gasic swieczki tak przepuszczal.

po zmianie na nowe i przejechaniu trasy w okolo 8/10 min temperatura jest :cool2:

http://imageshack.us/a/img822/9574/20121215140647.jpg

 

dzieki :cool2:

BYLO E46 2.2 COUPE

JEST e91 320d M sport

http://imageshack.us/a/img716/6179/20120608055538.jpg

Opublikowano
Nie podoba mi się to, że ja u siebie niedawno wymieniłem termostaty oba i w trasie pięknie się nagrzewa, choć trochę wolno między 60-90 st. C, jednak jak stanę w korku to przy włączonym ogrzewaniu temperatura spada gdy jest mróz. Dzisiaj było ok. 0 st C. i również jak włączyłem mocno dmuchawę to spadało. Podejrzewam, że może być uwalony EGR, mimo, że jest nowy. Jak już temp. dojdzie do 90 st. C to raczej trzyma, jednak muszę chociaż powoli jechać, aby się tak utrzymało.

_____________________

Sprzedam nowy filtr powietrza MANN C31143 BMW E60 E61 E63 E64 - 90 zł z wysyłką

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.