Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Naczytacie się tych wątków o spalaniu, niektórzy piszą, że im palą 4 - 5l. a potem są lamenty, że Pomocy, mój samochód pali 7l. Co mam zrobić ? :mad2:

 

M47 tyle pali, mi się udało zejść do 6l, ale to jazda do 100km/h w trasie. Normalne spalanie to granicach 7-7,5l. ( 120 - 150 km/h )

 

Pozdrawiam

Sprzedam Graty po Aucie :


- Wybierak ( Joystik ) Zmiany biegów zwykły do F10-tki - cena 200zł ! ( stan idealny )

- Licznik Europejski F10 ( stan BDB ) - cena 200zł

  • Odpowiedzi 577
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Tylko z moich doświadczeń z innymi dwulitrowymi dieslami i też miedzy innymi M47m2 (122km) wynika, że mój naprawdę pali dużo. Tu nie chodzi tylko o to, co się naczytałem.

Jak w trasie takiej samej - Bydgoszcz Gdańsk i powrót 118d palił mi około 6,6l, gdzie na autostradzie jechałem 200 km/h na tempomacie. Wydaje się, że niewielka różnica, masa auta itd. Ale prędkość znacznie większa na autobahnie, poza tym tamten samochód w tamtej trasie naprawdę mocno przećwiczyłem. Tutaj przy spokojnej jeździe prawie litr więcej... dużo lżejsze 118 nie jest, wg. dowodu to jakieś 100 kg. Opony z kolei 195/50/16 (o ile dobrze pamiętam, na 100% 195 i r16), tutaj 205/55/r16. Ogólnie przy normalnej jeździe (dynamicznej - czyt. nie patrzyłem na ograniczenia prędkości za bardzo, czasem normalnie przepisowo, czasem do odcinki) palił mi poniżej 6l, tutaj przy najoszczędniejszej jak potrafię pali 6,4l.

Może po prostu ta jedynka pali mało a nie mój dużo. Muszę się pogodzić ze spalaniem chyba, bo wszystko wskazuje na to że ten samochód tak pali. Nie lamentuję, że to dużo, bo przy niecałych 200 KM około 7l jest spoko.

Mam wrażenie, że w mieście pali naprawdę niedużo (do 9l.), natomiast w trasie poniżej 6l zejść to jakiś wyczyn...

Opublikowano

Kolego wiec po kolei.

1. Ja do Kuleszy juz dawno przestalem jezdzic bo czlowiek jest powiedzmy to ekscentryczny, ale i tak wymieniles jak chciales wiec gratulacje.

2. Temperature masz ok, wiec olej temat i ciesz sie z jazdy a internetowe dywagacje nt. 2st C wiecej czy mniej zostaw tym co nie maja co z czasem robic.

3. SPalanie tez masz ok, na spalanie najwiekszy wplyw ma to jak depczesz pedal gazu. Ludzie pisza ze jezdza na kropelce, to tez jezdzij z muskaniem pedalu gazu i nie wyprzedzaj nikogo na obwodnicy trojmiasta to wynik ci sie polepszy. Moj pali ile mu wleje i zawsze wszystko spija do konca :mrgreen: tylko ze mnie zawsze zobaczysz na obwodowej na lewym lub dodatkowym lewym, bo jazda na kropelce mnie nie interesuje.

Jakie masz temperatury otoczenia? No slucham? JAk auto ma palic malo jak jest zimno, a zima to wogole przygotuj sie na spalanie 10litrow na 100km. Chciales jezdzic na kropelce trzeba bylo kupic VAGa na pompie i cieszyc sie spalaniem 5litrow. I zaznacze ze na pompie, bo PD czy CR tez juz potrafia swoje wypic.

Sprzedam:

1. Agregat DSC kompletny

2. HCU do DSC nowka w atrakcyjnej cenie.

3. Junctionbox control unit - sterownik sterujacy elektronika auta.

Opublikowano
Kolego wiec po kolei.

1. Ja do Kuleszy juz dawno przestalem jezdzic bo czlowiek jest powiedzmy to ekscentryczny, ale i tak wymieniles jak chciales wiec gratulacje.

2. Temperature masz ok, wiec olej temat i ciesz sie z jazdy a internetowe dywagacje nt. 2st C wiecej czy mniej zostaw tym co nie maja co z czasem robic.

3. SPalanie tez masz ok, na spalanie najwiekszy wplyw ma to jak depczesz pedal gazu. Ludzie pisza ze jezdza na kropelce, to tez jezdzij z muskaniem pedalu gazu i nie wyprzedzaj nikogo na obwodnicy trojmiasta to wynik ci sie polepszy. Moj pali ile mu wleje i zawsze wszystko spija do konca :mrgreen:

Jakie masz temperatury otoczenia? No slucham? JAk auto ma palic malo jak jest zimno, a zima to wogole przygotuj sie na spalanie 10litrow na 100km. Chciales jezdzic na kropelce trzeba bylo kupic VAGa na pompie i cieszyc sie spalaniem 5litrow.

Add1 dzięki za gratulacje :mrgreen:

Add2 temp ok to jest 90 a nie 83. Zastanawiam się kiedy komputer odcina "ssanie" bo możliwe jest ze właśnie po osiągnięciu normalnej temperatury pracy-89-90. Zgodzę się ze ta temp która jest u mńie w żaden sposób nie zagraża silnikowi ale co jeśli temp otoczenia nie będzie 5st a -10? Może dochodzić to zapychania DPF. Pozytym nie lubię jak coś jest "nie do końca".

Add3 jeżdżę naprawdę spokojnie i muskam gaz, nie wyprzedzam. Ostatnio jadąc od pruszcza aż do est.kwiatkowskiego za tirem jego tempem na zjazdach i pojazdach średnia z 30km wyszła 6,8. W tym przypadku nie widzę już możliwości zejścia do granicy 6l nie mówiąc o zejściu pońizej co niektórzy koledzy uskuteczniaja. W pełni rozumiem ze kiedy depcze do podłogi to on mi wypije, ale jak już kiedyś pisałem kupiłem to auto do codziennej taniej jazdy a kiedy chce pocisnac to mam świadomość ze ten oszczedńy silnik 12-14 tez da radę wypić. Tylko ze to ma być mój wybór.

 

W poniedziałek zmieniam termostat główny a wczoraj zmieniłem opony na zimowe 205 z letnich 225. Zanimdojade do mechanika zaobserwuje zmiany w spalaniu po zmianie opon bo może tu tkwić cześć problemu.

Nie zmienia to faktu ze 83 st to złe i trzeba kwestie wyprostowac

http://www.azeroplus.pl

Jakby Bóg preferował przedni napęd, chodzilibyśmy na rękach...

http://images38.fotosik.pl/1891/729270affbdc14bem.jpg

http://www.motostat.pl/user_images/52708/icon1.png

"Inwestycje WIELKIEGO formatu"


Sprzedam moje E91 320d ... info pod telefonem 662 079 26pięć

http://otomoto.pl/bmw-320-200-zdjec-perelka-C33615250.html

Opublikowano

MAsz czas i $$$ to walcz o zagubione stopnie celcjusza.

Jakie masz te 17stki w rozmiarze 225? JAk ciekawy wzor to odkupie, bo ten rozmiar nie nadaje sie do jazdy na kropelce :mrgreen:

ZIma przy minusowych temperaturach i niewielkich przelotach przygotuj sie na 10litrow.

Zacznij odkladac kase na nowa turbine, bo lopatki za jakis czas zapieka sie. Chodzi o syndrom PSJ :mrgreen:

Sprzedam:

1. Agregat DSC kompletny

2. HCU do DSC nowka w atrakcyjnej cenie.

3. Junctionbox control unit - sterownik sterujacy elektronika auta.

Opublikowano

A czy to spalanie które podajesz to jest z dystrybutora czy z BC?

Jeśli z BC to może masz źle ustawiony współczynnik w BC?

Pokrywa Ci się spalanie z BC z wyliczonym z dystrybutora?

Klimę masz włączoną?

 

Twoje spalanie nie jest aż takie złe.

Mój automat pali ok 9-9.5, Koledze manual 6.6, te same silniki, te same budy, prawie ten sam miesiąc produkcji, On ma więcej elektryki, szersze opony. Gdzie tu sprawiedliwość? :norty:

 

Co do ekonomicznej jazdy to RAZ w ulewie wlokąc się 110 z klimą ON wyszło mi 5.9 z 200km z dystrybutora. Da się ale to mordęga. PASS

 

AndiT - PSJ?? Ki czort?

pozdrawiam

http://www.hostpic.org/images/75oie_1992258bREE92Wx_2_.png

Pomogę w mojej okolicy przy diagnozie,kodowaniu itp. Free of charge.

Opublikowano

W sierpniu jadąc z Krakowa na Hel (nocą) prędkość ponad dopuszczalna, autostrada pod Toruniem średnia prędkość myśle ponad 170 km/h. W tym troszke miasta, jazda po Krakowie i później po Helu, Władysławowie itp.

dystans: 1120 km zatankowane paliwo 56 litrów to jak w morde strzlił 5 litrów

temp. silnika momentami była nawet 107*C

 

Obecnie, jazda po Krakowie, stanie w korkach (przybywający olej:/) itp. tankowane wczoraj:

dystans: 720 km

paliwa 55 litrów

wynik: 7,63

 

Także myśle, baa jestem pewien że idzie zejść poniżej 6 litrów i to dośc dynamiczną jazdą (dynamiczną nie mylić z idiotyczną).

sorry za offtopic

Opublikowano (edytowane)

PSJ - popularne okreslenie wsrod dieslowcow - Pizdowady Styl Jazdy

Jak autem jezdzisz na kropelce to lopatki turbiny nie pracuja przez co z biegiem czasu zapiekaja sie. Bardzo popularne wsrod Skodziarzy. W BMW nie napotkalem jeszcze takiego przypadku ale nie napotkalem tez jeszcze nikogo kto jezdzi na kropelce.

 

Na temat jazdy dynamicznej/idiotycznej tez nie dyskutuje. Zapewne zaliczylbys mnie do 2giej grupy, ale mnie naprawde nie interesuje czy auto spali mi litr wiecej czy mniej. Ma jezdzic, byc w 100%sprawne i dawac usmiech i zadowolenie dla kierujacego. :cool2:

Edytowane przez AndiT

Sprzedam:

1. Agregat DSC kompletny

2. HCU do DSC nowka w atrakcyjnej cenie.

3. Junctionbox control unit - sterownik sterujacy elektronika auta.

Opublikowano
wracajac do tematu w poniedzialek wszystko bedzie jasne i wymiana termostatu powinna pomoc zapanowac nad temperatura.

http://www.azeroplus.pl

Jakby Bóg preferował przedni napęd, chodzilibyśmy na rękach...

http://images38.fotosik.pl/1891/729270affbdc14bem.jpg

http://www.motostat.pl/user_images/52708/icon1.png

"Inwestycje WIELKIEGO formatu"


Sprzedam moje E91 320d ... info pod telefonem 662 079 26pięć

http://otomoto.pl/bmw-320-200-zdjec-perelka-C33615250.html

Opublikowano
wracajac do tematu w poniedzialek wszystko bedzie jasne i wymiana termostatu powinna pomoc zapanowac nad temperatura.

Termostat główny rownież wymieniony.

Efekty:

1) temperatura stoi jak ....... u pietnastolatka na widok nagiej gwiazdy porno na 90st a przy pełnym obciazeniu chwilowo 92-93

2) spalanie spadło do poziomu 5,8-6,2 na trasie porownawczej (35km obwodnicy Trojmiasta) i 6,2 z ostatnich 150km po wymianie termostatu. Styl jazdy spokojny ale nie uciążliwy dla innych. Wcześniej 7,5 przy baaardzo spokojnej jeździe. Różnica w stylu jazdy myśle na tyle duża ze teraz bym miał coś koło 5,6-5,8.

 

Wniosek...wymiana termostatu się zwyczajnie opłaca.

Wniosek2..."ssanie" działa do chwili zakladanej temp. Otwarcia termostatu (88)

http://www.azeroplus.pl

Jakby Bóg preferował przedni napęd, chodzilibyśmy na rękach...

http://images38.fotosik.pl/1891/729270affbdc14bem.jpg

http://www.motostat.pl/user_images/52708/icon1.png

"Inwestycje WIELKIEGO formatu"


Sprzedam moje E91 320d ... info pod telefonem 662 079 26pięć

http://otomoto.pl/bmw-320-200-zdjec-perelka-C33615250.html

Opublikowano

Ciekawe, ja miałem 75 stopni i mi spalanie nie spadło... właściwie nie zauważyłem żadnego spadku spalania, nawet o te 0,2-0,3l!

Właściwie to pomijając kwestię czy to wysokie spalanie czy nie - chyba powinno spaść zauważalnie przy takiej różnicy w temperaturze?

Opublikowano

radek_rr

No... ciekawe, niestety nie mam pomysłu jak Ci pomóc.

 

U mnie różnica jest kolosalna i jestem z tego powodu cholernie zadowolony :mrgreen:

http://www.azeroplus.pl

Jakby Bóg preferował przedni napęd, chodzilibyśmy na rękach...

http://images38.fotosik.pl/1891/729270affbdc14bem.jpg

http://www.motostat.pl/user_images/52708/icon1.png

"Inwestycje WIELKIEGO formatu"


Sprzedam moje E91 320d ... info pod telefonem 662 079 26pięć

http://otomoto.pl/bmw-320-200-zdjec-perelka-C33615250.html

Opublikowano
witam wszystkich.Jestem dziś po wymianie termostatu głównego oczywiście oryginał lecz problem z temperaturą i długim nagrzewaniem nie zniknął. ciężko jest osiągnąć jadąc nawet pod dość dużą górką 70 st i. zamówiłem dziś jeszcze termostat egr może to rozwiąże problem. jeśli wszytko będzie ok to będę miał na zbyciu mój główny termostat.
Pozdrawiam Kuba:)
Opublikowano
witam wszystkich.Jestem dziś po wymianie termostatu głównego oczywiście oryginał lecz problem z temperaturą i długim nagrzewaniem nie zniknął. ciężko jest osiągnąć jadąc nawet pod dość dużą górką 70 st i. zamówiłem dziś jeszcze termostat egr może to rozwiąże problem. jeśli wszytko będzie ok to będę miał na zbyciu mój główny termostat.

W 100% rozwiąże problem :cool2:

Opublikowano
witam.właśnie wymieniłem termostat egr. po przejechaniu 5km trzyma 88 stopni przy -3 na zewnątrz.
Pozdrawiam Kuba:)
Opublikowano
lekko pod górę plus troszkę poślizgów po śniegu.jutro pojadę w dłuższą trasę to napiszę czy trzyma równo.
Pozdrawiam Kuba:)
Opublikowano
witam.właśnie wymieniłem termostat egr. po przejechaniu 5km trzyma 88 stopni przy -3 na zewnątrz.

No widzisz, i tak będzie dalej trzymał niema to tamto :D

Opublikowano
Ideał to 90 ale przy 88 zaczyna otwierać.

http://www.azeroplus.pl

Jakby Bóg preferował przedni napęd, chodzilibyśmy na rękach...

http://images38.fotosik.pl/1891/729270affbdc14bem.jpg

http://www.motostat.pl/user_images/52708/icon1.png

"Inwestycje WIELKIEGO formatu"


Sprzedam moje E91 320d ... info pod telefonem 662 079 26pięć

http://otomoto.pl/bmw-320-200-zdjec-perelka-C33615250.html

Opublikowano

witam. ja tez sie podepne do tematu otoz u mnie temperatura

w cyklu miejskim jest w granicach 77-80 max!!! (80 stopni na dluzszym postoju)

na trasie oczywiscie mniej 76 stopni.

temperatura powietrza na zewnatrz nie spada ponizej -1 co mnie tknelo zeby sprawdzic temp.

wszystko zaczelo sie od duzego spalania w miescie bc 11,1 na trasie 8,5 !!! :shock:

trase robilem na autostradzie jadac max 120km/h.

prosze o rade od czego zaczac ktory termostat pierwszy do wymiany czy wogole sie kfalifikuja na zmiane ,

kosultowalem to z mech.powiedzial mi ze te silniki dlugo sie nagrzewaja nie ma potrzeby wymiany a egr jest od spalin :cry:

sprawdze jescze spalanie lejac do pelna i zobacze wtedy ,a temperatura powinna byc wyzsza co wy na to???

BYLO E46 2.2 COUPE

JEST e91 320d M sport

http://imageshack.us/a/img716/6179/20120608055538.jpg

Opublikowano
Ja wymieniłem obydwa termostaty dokładnie rok temu bo tez temp. utrzymywała się na poziomie 72-75 po wymianie wszystko wróciło do normy czyli 88-90 ale pszyszła tegoroczna zima i problem wrócił.Może narazie nie tak drastycznie ale juz przy temp. -3 podczas jazdy temp na poziomie 84-85 ale jak zatrzymam sie np na swiatłach spada do 79-81.Teraz wymiane tych elementów juz raczej mam w d.... spalanie nie jest jakies przesadnie duze a kosz zakupu nieadekwatny do spalonego paliwa.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.