Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Dodam jeszcze, ze mam na pewno nie sprawna dodatkowa pompę wody bo wywala jej błąd. Może przez to brakuje tych 4 C ?
  • Odpowiedzi 577
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Dodam jeszcze, ze mam na pewno nie sprawna dodatkowa pompę wody bo wywala jej błąd. Może przez to brakuje tych 4 C ?

Radził bym ci wymienić jak najszybciej pompę bo jak padnie to będzie nie wesoło :( i narobi bałaganu w silniku :roll:

Opublikowano
Dodam jeszcze, ze mam na pewno nie sprawna dodatkowa pompę wody bo wywala jej błąd. Może przez to brakuje tych 4 C ?

Radził bym ci wymienić jak najszybciej pompę bo jak padnie to będzie nie wesoło :( i narobi bałaganu w silniku :roll:

 

 

dodatkowa pompa wody niczego nie uwali-po prostu nie bedzie dzialac funkcja REST-ogrzewanie postojowe :norty: :cool2:

icon4.png
Opublikowano
Dodam jeszcze, ze mam na pewno nie sprawna dodatkowa pompę wody bo wywala jej błąd. Może przez to brakuje tych 4 C ?

Radził bym ci wymienić jak najszybciej pompę bo jak padnie to będzie nie wesoło :( i narobi bałaganu w silniku :roll:

 

 

dodatkowa pompa wody niczego nie uwali-po prostu nie bedzie dzialac funkcja REST-ogrzewanie postojowe :norty: :cool2:

Ale ja myślałem o tej pompie płynu chłodzącego co ją napędza chyba rozrząd [albo pasek wieloklinowy] i jak sie łożysko zatrze na pompie to co nie będzie problemu?

Opublikowano
(...)dodatkowa pompa wody niczego nie uwali-po prostu nie bedzie dzialac funkcja REST-ogrzewanie postojowe :norty: :cool2:

 

Ta pompka wspomaga również chłodzenie silnika przy niskich obrotach - info z oficjalnej dokumentacji BMW.

 

Pozdrawiam

Opublikowano

Witam Was wszystkich po raz pierwszy na forum.

Niedawno zakupiłem 318d 122km z 2006r.

Po lekturze wątku zdecydowałem się na wymianę obydwu termostatów, bo auto w trasie nie osiągało 75st.C.

Niestety jak już je wymieniłem pojawił się inny problem.

Gdy rano jechałem do pracy (temperatura około 16st.C) było OK., temperatura oscylowała koło 94st.C.

Natomiast po południu przy temperaturze zewnętrznej 31st.C silnik osiagał temperaturę max 107st.C później temperatura spadała do 97-98st. C.

Wentylator pracuje, może źle odpowietrzyłem układ?

107st. to chyba za dużo co o tym sądzicie?

 

Robert

Opublikowano

Ja dzis tez zmieniłem termostaty i zmieniłem odrazu płyn odppwietrzylismy na ile sie dało. U mnie generalnie jak było chłodnej i wraxalem od mechanika to 89stopni osiągnęło auto w moment i trzymalo ładnie na poziomie 89-90-91 najczęściej 90. Przy normalnej spokojnej jeździe. Na postoju równe 90. Temp była gdzieś 23-25 stopni. Teraz jak jechałem w trasę na Szczecin objazdem przez wioski taki zalecany objazd bo ludzi tyle na trasie ze masakra. To temp na zewnątrz skoczyła do 30-31stopni. I auto miało już wyższa temp przy przyspieszeniu i cIsnieciu max miałem 99stopni, ale po opuszczeniu i wyrównanie prędkości spadło dość szybko na poziome 94 stopniowo dość szybko bo co około 0,5-1k spadało przy stałej prędkości na tempomacie (140-150) o jeden stopIen i trzymalo 91-92, przyspieszenie wyprzedzanie rosło na 95-97 i spadało na 94-93 po ustabilizowaniu jazdy, potem jeszcze lecialo 1-2 stopnie. Po Szczecinie spokojna jazda na poziomie 94-96.

wrócę ostatygnie płyn to sprawdze jeszcze raz poziom i odpowietrzniki.

 

Sprawdź u siebie Moze zapowietrzone jest

 

Pzdr. Łukasz

Opublikowano
Witam Was wszystkich po raz pierwszy na forum.

Niedawno zakupiłem 318d 122km z 2006r.

Po lekturze wątku zdecydowałem się na wymianę obydwu termostatów, bo auto w trasie nie osiągało 75st.C.

Niestety jak już je wymieniłem pojawił się inny problem.

Gdy rano jechałem do pracy (temperatura około 16st.C) było OK., temperatura oscylowała koło 94st.C.

Natomiast po południu przy temperaturze zewnętrznej 31st.C silnik osiagał temperaturę max 107st.C później temperatura spadała do 97-98st. C.

Wentylator pracuje, może źle odpowietrzyłem układ?

107st. to chyba za dużo co o tym sądzicie?

 

Robert

pewno ze za dużo powinno być 90stopni odpowietrz układ :D

dwa termostaty wymieniłeś :?:

Opublikowano

Wymieniłem obydwa, EGR i główny.

Odpowietrzyłem na ile się dało manipulując trzema dostępnymi odpowietrznikami (na: term. EGR, rura w górnej części komory od strony zbiornika i na zbiorniku wyrównawczym), czy są jakieś inne, np. na chłodnicy?

Temperaturę 107 silnik osiągnął na długim i stromym podjeździe.

Gdy wyłączałem samochód w garażu to wyświetlacz wskazywał temperaturę 93, a wentylator po wyłączeniu silnika nie pracował.

Nie wiem jak w tym samochodzie, ale wiele innych marek ma układy chłodzące samo-odpowietrzające się - powietrze przemieszcza się do zbiornika wyrównawczego.

 

pozdrawiam

Opublikowano

Dzis wracajac ze szczecina fakt faktem pod wieczor, slonca nie bylo lekko pochmurnie pokropilo nawet przez moment, ale temperatura i tak byla 28-29 stopni, w trasie cisnac 95-97 po unormowaniu jazdy spadalo dosc szybko na 92-91 stopni, przy 200km/h na tempomacie rowniez temp 91 stopni. Dzis po jezdzie odpowietrzalem ponownie uklad, puscilem ogrzewanie na maxa no i od najnizszego odpowietrznika do najwyzszego odkrecalem, 2 pierwsze na na termostacie i rurce kawalek za nim zero powietrza, ale na glownym kolo zbiorniczka torche plynu z bombelkami poszlo, dolalem jeszcze okolo 200ml plynu, jutro pojezdze i zobaczymy ale generalnie jest raczej ok lepiej mie bedzie :). Tak z obserwacji BARDZO widac jak szybko auto lapie temperature i ja trzyma no moment wrecz przy takich temp jak sa na dworze, wczesniej potrafilem spokojnie jadac przejechac 10-15 km, mimo ze na dworze 25* to nagrzewal sie w porywach do 83*. teraz po zwaleniu plynu wymianie termostatow, odpowietrzeniu odpalaniu itp silnik mial przed jazda testowa jakos ze 70 stopni po przejechaniu nie wiem 200m zeby uklad popracowal i chwycil temp temperatura szybko skoczya na 89 i stop dalej nie szla wrocilem te 200m do mechanika to oscylowala na 89-90 stopniach.

 

 

Jak ktos pisze ze mu auto przy tej pogodzie po x km nagrzewa sie z bolem do 80 paru stopni to nie ma co sie zastanawiac.

 

Ps. Jako ciekawostka to termostat glowny jest rozbieralny moj mechanik mowi ze pewnie da sie kupic bez problemu do niego wkład ktory kosztuje pewnie ze 30 -40zl, a wyciaga sie go banalnie :)

 

Pzdr. Łukasz

Opublikowano

Pytanie o sposób odpowietrzania.

Odkręcałeś i zakręcałeś po kolei odpowietrzniki przy włączonym silniku i zakręconym korku zbiornika wyrównawczego?

Płynu dolałeś po wyłączeniu i spadku temperatury?

Opublikowano

Tak ma wlaczonym nagrzanym do 89-90 stopni aucie, ogrzewanie na maxa wlaczylem nawiew na minimum, i odkrecalem po koleji od najnizszego odpowietrznika, tzn odkreceilem jeden leceial sam plyn to zakrecilem, potem na termostacie tez lecial sam plyn, przy glownym od zbiorniczka lecial plyn i pecherzyki powietrza, nie duzo ale troche polecialo. Potem zgasilek auto i odkrecilem ostroznie wlew od plynu, z racji ze odpowietrzalem to cos tam delikatnie sykneło i tyle, ale z racji ze auto i plyn gorące rob to powoli, dolalem 200ml plynu max to nie byl jeszcze ake tak w polowie drogi mysle, i zakreciłem. Dzis pojezdze troche i tez zobacze czy cos sie zmienilo ale raczej juz jest ok.

 

 

Pzdr.Łukasz

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Witam,

Ja mam wersję z żaluzjami na chłodnicy i zmniejszoną moc ze 177 na 163KM. Jeszcze jakieś odzyskiwanie energii z hamulców ( jak to działa, jest jakiś silnik czy co? ) i funkcja star stop, która mnie strasznie irytuje i ogólnie co włączenie silnika, to trzeba ją wyłączać ( da radę gdzieś przestawić, żeby ta opcja zawsze po włączeniu zapłonu była wyłączona? Bo nie wiem, czy zmienili także jakoś system chłodzenia turbiny, ale jak nie to :mad2: )

 

Mi temp łapie ładnie przy zewnętrznej ~17*C, ale jak jechałem miałem około 88*C na dość krótkim dystansie, tak stało, V~120-140. Ale jak auto zatrzymałem to rosło sobie aż do 100*C i już nie czekałem, ale pewnie dalej by rosło. Bo wcześniej przy powrocie z Niemiec w dobrym korku w Berlinie ( przy dobrym upale ) mi wyskoczył alarm wysokiej temperatury kilka razy, to go nagrzewnicą schłodziłem, ale wtedy do menu nie mogłem w swoim nowym nabytku wejść, bo wbijałem 6 ostatnich cyfr, zamiast 5. ( VIN mnie zmylił ).

 

W jakim zakresie ma "chodzić" temp w tym silniku? Przy ilu *C otwiera termostat od EGR a przy ilu główny? Jaka jest temp załączania wentylatora, jaka jest temp wyświetlenia alarmu i pewnie idąc dalej tą drogą jaka będzie temp wyświetlenia błędu?

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Witam,

podłączę się pod temat. Dzisiaj zauważyłem, że silnik nagrzewa się w ruchu tylko do ok 80 stopni. Jak stanąłem w miejscu temperatura dobiła do 95. Po ponownym ruszeniu spadła na 80.

Który termostat mi padł? Główny? EGR? Oba?

 

Pozdrawiam.

Opublikowano
Witam,

podłączę się pod temat. Dzisiaj zauważyłem, że silnik nagrzewa się w ruchu tylko do ok 80 stopni. Jak stanąłem w miejscu temperatura dobiła do 95. Po ponownym ruszeniu spadła na 80.

Który termostat mi padł? Główny? EGR? Oba?

 

Pozdrawiam.

 

 

Wygląda na to ,ze to główny-miałem tak po wymianie term. egr wiec wymieniłem tez główny i jest ok :cool2:

icon4.png
Opublikowano
Witam. Jestem po wymianie obydwu termostatów. Gdy jestem w trasie (pochmurno ok 20 stopni na dworze), to temperatura oscyluje w granicach 92 stopni, gdy zjechałem na parking zaczęła rosnąć do ok 97 stopni (po około 7 minutach). Czy to jest normalne że tak rośnie? Bmw 320d 163KM 2005r.
Opublikowano
Witam. Jestem po wymianie obydwu termostatów. Gdy jestem w trasie (pochmurno ok 20 stopni na dworze), to temperatura oscyluje w granicach 92 stopni, gdy zjechałem na parking zaczęła rosnąć do ok 97 stopni (po około 7 minutach). Czy to jest normalne że tak rośnie? Bmw 320d 163KM 2005r.

 

U mnie przy kompletnie uszkodzonym termostacie EGR spokojnie na postoju osiągałem prawie 100'C. Raczej wszystko jest w normie.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
witam , jestem po wymianie termostatu głównego w bmw e91 320d N47 jak mam prawidłowo odpowietrzyć układ jeżeli odpowietrznik tak mi się wydaję tylko na zbiorniczku wyrównawczym ? bo nawet ten silnik nie posiada termostatu EGR
Opublikowano

Jaki jest nr części termostatu głównego oraz termostatu EGR, do silnika 2.0d 163KM M47/TU2 ?

Na realoem znalazlem coś takiego ale nie wiem czy to jest to:

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=VC31&mospid=48480&btnr=11_3324&hg=11&fg=35

 

Czy termostat główny to część nr 11517805811? Jeśli ktoś ostatnio kupował to ile dokładnie zapłacił za jeden i drugi? Dzięki.

http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jaki jest nr części termostatu głównego oraz termostatu EGR, do silnika 2.0d 163KM M47/TU2 ?

Na realoem znalazlem coś takiego ale nie wiem czy to jest to:

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=VC31&mospid=48480&btnr=11_3324&hg=11&fg=35

 

Czy termostat główny to część nr 11517805811? Jeśli ktoś ostatnio kupował to ile dokładnie zapłacił za jeden i drugi? Dzięki.

 

Termostat główny nr. OEM 11517805811 = 142 zł

 

Termostat EGR nr. OEM 11717787870 = 97 zł

 

Ceny z naszego forumowego sklepu z rabatem 3%

 

http://www.czescidobmw.pl/szukaj/%2011517805811.html

 

http://www.czescidobmw.pl/szukaj/11717787870.html

Opublikowano
Witam. Jestem po wymianie obydwu termostatów. Gdy jestem w trasie (pochmurno ok 20 stopni na dworze), to temperatura oscyluje w granicach 92 stopni, gdy zjechałem na parking zaczęła rosnąć do ok 97 stopni (po około 7 minutach). Czy to jest normalne że tak rośnie? Bmw 320d 163KM 2005r.

 

 

temperatura OK

podejrzewam, że jak zrobisz podobny test ale z załączoną klimą to raczej będzie 89-92 st :)

 

ja kiedyś myślałem, że coś jest nie tak i wymieniłem pompę wody, która teraz sprawna sobie leży w garażu :)

Opublikowano
Witam ja jestem po wymianie termostatu głównego i jak jadę 120km na h to mam 87stopni a jak mniej np. do 100 to 75 stopni dodam ze jeszcze nie wymieniłem termostatu egr czy to jest normalne czy też wymienić egr-a :( dodam ze muszę przejechać jakieś 10km aby mieć 87stopni

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.