Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 577
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Musisz najpierw odblokowac mozluwosc grzebania w menu. Wchdzisz w pozycje chyba 29 i wpisujesz sume 5 ostatnich cyfr vin. Dopiero po tym masz dostep do wskazan

Dzieki już kumam. Jest to poz.19 LOCK.

I dalej problem. Moj Nr VIN to 18960 czyli suma liczb wynosi 24 (chyba,że nie umiem dodawac). W poz.19 ukazuje sie "LOCK" nastepnie CODE i wpisuje 24. I teraz pytanie co dalej? Jesli przycisne (potwierdze) szybko to kod przechodzi na 25 lub jesli poczekam to włącza sie poz. 01.01. Gdy przytrzymam przycisk dłużej na 5 sek. to wyswietlacz wraca do zegarka. Komunikat UNLOCK w zaden sposob sie nie uaktywnia?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
6 ostatnich! wchodzisz w 19 pojawia sie napis code wklikujesz sume 6 ostnich cyfr vinu i pojawia sie npis loked off i hula wszystko
Opublikowano (edytowane)
krzysiek555... moze cos jest nie tak ale u mnie ostatnie nie jest 6 tylko 5 cyfr" 18960" i nie inaczej, juz całkiem zgłupiałem. ( to samo potwiedza bluetooth telefonu). Numer VIN to : XXXXXXXXXXVA18960 moze ktos poda ten nieszczesny kod? Edytowane przez azajec
Opublikowano

Po wejściu w pozycję 19. musisz odczekać może z pół sekundy i "naklikać" 24, to widzę że masz opanowane :)

Następnie znowu odczekać i samo wróci do menu 01 /chyba/.

 

 

Teraz trzymasz chwilę aż dostaniesz 01.__, puszczasz i klikasz znowu do wybranej pozycji tak jak doszedłeś do 19 pozycji.

Przynajmniej u mnie tak to działa, Końcówka vinu to 53163 czyli suma to 18 i to 18 "wklikuję".

 

Powodzenia

pozdrawiam

http://www.hostpic.org/images/75oie_1992258bREE92Wx_2_.png

Pomogę w mojej okolicy przy diagnozie,kodowaniu itp. Free of charge.

Opublikowano
Wreszcie sie udalo. :D Dziękuje wszystkim za pomoc a szczegolnie kol arcisz, jego diagnoza byla trafna. Zmylilo mnie to, że wszystkie instrukcje mowily o napisie >UNLOCK< LOCK OFF> itp. U mnie nic takiego nie bylo. A teraz powracam do głownego tematu i tutaj smutniejsza wiadomośc, na trasie nagrzewa sie do 68 stopni a w miescie do max 73. :cry2: Wiec oba termostaty do wymiany. Ciekawostką jest to, że mimo tego niedogrzania autko pali w trasie 5,2-5,6 litra a cyklu mieszanym (90% miasto)-7,8 - 8 litrow.
Opublikowano

Ja wymienilem glowny rok temu, i temp jest w trasie 120-140km/h ok 68-75 st C w miescie skacze o 2-3 st w gore, jak przycisne na trasie czy w miescie to jest wiecej..hmmm dziwne, mam juz termostat do EGRa dzis to podmienie i sprawdze.

Pytanie: z tego co piszecie nie trzeba spuszczac plynu?

rozumie ze silnik musi byc wystudzony i mozna podmienic termostaty?

 

Czy po zalozeniu nowego trzeba jakos specjalnie odpowietrzac uklad, jesli tak to jak?

 

dzieki

Opublikowano
Pytanie: z tego co piszecie nie trzeba spuszczac plynu?

Nie musisz, sam wycieknie prawie cały jak wyjmiesz główny termostat :wink:

 

rozumie ze silnik musi byc wystudzony i mozna podmienic termostaty?

To zależy, czy osoba demontująca chce mieć poparzenia 2-go stopnia.

 

Czy po zalozeniu nowego trzeba jakos specjalnie odpowietrzac uklad, jesli tak to jak?

Tak. Na przewodach masz takie duże śrubki plastikowe, pierwsza jest przy zbiorniczku wyrównawczym. Odkręcasz lekko aż przestanie powietrze uciekać. Przynajmniej jedno miejsce odpowietrzenia jest schowane pod górną plastikową osłoną silnika. Podążaj za przewodami, znajdziesz te miejsca.

 

Jeżeli masz Webasto, to do układu chłodzenia wchodzi prawie 2L więcej płynu. Nie pamiętam dokładnej wartości, to tak abyś się nie zdziwił, że wlewasz a tu jeszcze mu mało.

 

Pozdrawiam

Opublikowano
Można jakieś podpowiedzi co do wymiany głównego termostatu? Czy do demontażu starego trzeba odkręcać jakieś "ukryte" śrubki? Czy w zestawie z oryginalnym termostatem jest też uszczelka? Czy da radę spuścić płyn bez kanału, lepiej to robić przez korek czy zdejmując przewód z chłodnicy?
Opublikowano
Pytanie: z tego co piszecie nie trzeba spuszczac plynu?

Nie musisz, sam wycieknie prawie cały jak wyjmiesz główny termostat :wink:

 

jak pisalem wyzej, wymienilem termostat EGR wiec nie wycieka prawie nic. :norty:

 

ok, i po wszystkim.

Nie trwa to dlugo a wymiana jest dosc prosta.

- chowamy piwko do lodowki

- odkrecamy pokrywe silnika,

- odkręcamy TORXem wezyk podcisnienia zeby miec dostep do 2 sruby termostatu EGR, ja powypinalem wiazke co idzie nad nim , latwiej sie manewruje

- odkrecamy 2 sruby (trzeba uwazac by sruba os strony silnika nie wpadla pomiedzy EGR:)), pociagamy i termostat jest w rece, szybko podciagamy go do gory by byl nieco wyzej niz zbiorniczek wyrownawczy i wowczas "kieliszek" plynu pojdzie pod kola co nie jest niczym strasznym, reszta okapie.

- odkrecamy obejme zaciskowa z termostatu trzymajac to w gorze, lekko podwazamy by gumowy wezyk sie zsuwal.

- zakladamy uszczelke na nowy

- nakladamy wezyk, skrecamy (dobrze lekko przesmarowac uszczelke plynem),

- odkrecamy srube odpowietrzenia na termostacie mozna tez na zbiorniku, odpalamy i po 5 s jak leci plyn zakrecamy je.

- jesli nie ma wyciekow jest ok, dac ogrzewanie na max powinno byc cieplo co znaczy ze uklad nie ma powietrza.

- mozna sie przejechac i podziwiac jak temp po chwili ma 85-87 st przy spokojnej jezdzie,

- otworzyc bronka.....w koncu mozna sie napic:)

 

Moj termostat byl od nowosci i po wyjeciu dmuchajac w niego nie bylo zadnego oporu, w nowym powietrze uchodzi z trudem, tak wiec to byla przyczyna skokow temperatury silnika bo w kabinie zawsze bylo cieplo i uklad sie szybko nagrzewal.

Jesli wiec sa skoki itd radze zaczac od tego termostatu jesli jest dalej zle wymieniac glowny ale to juz wieksza zabawa bo dostep jest trudny.

Teraz jest super temp stoi w miejscu i od razu jest lepszy humor:).

Opublikowano
Natknałem sie na taki wątek. viewtopic.php?f=69&t=147189&p=1046346&hilit=wymiana+termostatu+e+90#p1046346 W pierwszych trzech postach widac jasno, że głownym winowajca jest jednak termostat EGR. Ja juz go zamowilem, jak wymienie dam znac czy obyło sie bez wymiany termostatu głownego.

 

Na 99% przekonasz się że wymiana tylko term EGR nie załatwi sprawy w 100% (choć na pewno sporo pomoże). Proponuję zrobić wymianę obu za jednym zamachem i wtedy spokój na 3-4 lata.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano

Temat o ukrytym menu zamkniety, wiec wklejam tutuj, moze sie komus przyda.

 

Filmik z objasnieniami (po angielsku), jak poruszac sie po ukrytym menu i jakie informacje mozna odczytac:

Opublikowano
Można jakieś podpowiedzi co do wymiany głównego termostatu? Czy do demontażu starego trzeba odkręcać jakieś "ukryte" śrubki? Czy w zestawie z oryginalnym termostatem jest też uszczelka? Czy da radę spuścić płyn bez kanału, lepiej to robić przez korek czy zdejmując przewód z chłodnicy?

 

nie pamiętam już dokładnie ale żeby wymienić termostat główny zdemontowałem prawie cały układ EGR idący z kolektora wydechowego do chłodniczki EGR z nią włącznie.

 

trzeba też zdemontować kanał powietrza od przepływki do turbospręzarki, oczywiście zabezpiecyć turbo, żeby nic sie nie dostało do środka.

 

termostat główny jest już z uszczelką jak pamiętam, wymieniałem u siebie płyn jednocześnie, trzeba odpiąć przewód wylotowy z intercoolera, odkręcić śrubę od dołu trzymająca intercooler do chłodnicy głównej i po stronie kierowcy od dołu w chłodnicy jest korek spustowy płynu. Intercooler trzeba troche opóścić, żeby dostac sie do korka, ale to bardzo prosta sprawa. Możesz nie spuszczać płynu ale czescy wyleci przy odkrecaniu termostatu.

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Opublikowano
Przy wymianie głównego termostatu i płynu konieczne jest spuszczanie płynu przez korek w bloku?

 

przy wymianie termostatu nie ale przy wymienia płynu zaleca się spuszczenie z chłodnicy i z bloku. Ale śruba w bloku jest umieszczona w dosć niewygodnym miejscu więc ja dałem sobie spokój.

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Opublikowano
Wystarczy wsadzić wężyk do zbiorniczka wyrównawczego,bańka 5 litrowa i spuszczamy do dna zaszło mi tak ze 3 literki płynu,resztę przy odłączeniu węża od głównego termostatu do słoika i od termostatu do słoika,po odkręceniu termostatu reszta zeszła do słoika i tak uzbierało się z 5 litrów,rozlało się pod motor może pół szklanki,ręczniki załatwiły sprawę.
Opublikowano

Oba wymienione.

 

Temperatura po ok 5km waha się od 89 do 94 stopni na maxa. Najczęściej stoi na 91.

 

Z wymianą trochę mi zeszło :roll: Trochę ze względu na warunki, kilku telefonów, spokojnego odpowietrzania, sprzątania itp ale willy70 - nie wierzę w 90 minut! :D

Jak Ty to w 90 minut wymieniłeś robiąc to pierwszy raz to :modlitwa: :jawdrop:

Chociaż jakbym teraz miał to robić, to na pewno byłoby szybciej ale robiłem na spokojnie, choć nie chciało mi się zdejmować rurę od IC, i chłodniczki - brakło mi dużego torxa /t50?/ żeby odkręcić chłodniczkę EGR co później trochę odbiło mi się czkawką :norty:

 

Wody z bloku nie spuszczałem - poprosiłem w serwisie o nową uszczelkę pod tą śrubę i gdy rozpakowałem paczkę zobaczyłem śrubę razem z uszczelką ale do chłodnicy :duh: To sie chłopaki popisali, wszystkie części zamawiam podając numery części - tylko o tą jedną, miedzianą poprosiłem bez podania numeru... Nie mając nowej odpuściłem spuszczanie wody z bloku.

 

Zalałem nowy koncentrat, dolałem trochę wody i teraz to mi chyba i -50 niegrożne :o

 

Serwis twierdzi, że płyn lany po 2003 roku jest life-time - pewnie life-time ale termostatu.

 

Różnica jest ogromna w grzaniu sie auta.

pozdrawiam

http://www.hostpic.org/images/75oie_1992258bREE92Wx_2_.png

Pomogę w mojej okolicy przy diagnozie,kodowaniu itp. Free of charge.

Opublikowano

No i teraz mnie dopadło, temperatura na trasie spadła mi do 70 stopni. Kilka miesięcy temu termostat główny wymieniony na nowy, samochód trzymał w sezonie letnim temperaturę bez problemu. Po weekendzie idzie na zmianę termostat EGR, on nie był jeszcze dotykany. Ciężko stwierdzić też jak bardzo może spaść temperatura, bo w trakcie jazdy aktywuje się przez to Webasto które automatycznie chce pomóc silnikowi się dogrzać.

 

Nie powiem, jestem lekko zdenerwowany bo nie lubię wymieniać co chwilę tak trudno dostępnych części. Termostat nie z ASO, jednak identyczny jak ten oryginalny bo miałem oba w ręce. Jak poleciał główny co jest prawdopodobne, po nowy jadę do ASO.

Opublikowano
No i teraz mnie dopadło, temperatura na trasie spadła mi do 70 stopni. Kilka miesięcy temu termostat główny wymieniony na nowy, samochód trzymał w sezonie letnim temperaturę bez problemu. Po weekendzie idzie na zmianę termostat EGR, on nie był jeszcze dotykany. Ciężko stwierdzić też jak bardzo może spaść temperatura, bo w trakcie jazdy aktywuje się przez to Webasto które automatycznie chce pomóc silnikowi się dogrzać.

 

Nie powiem, jestem lekko zdenerwowany bo nie lubię wymieniać co chwilę tak trudno dostępnych części. Termostat nie z ASO, jednak identyczny jak ten oryginalny bo miałem oba w ręce. Jak poleciał główny co jest prawdopodobne, po nowy jadę do ASO.

 

Ja odrazu pojechalem do ASO po termostat , akurat termostat zawsze biore z ASO , duzo nie kosztuje a gownianie sie to wymienia wiec po co robic to co rok :wink: .

Co do termostatu EGR ... nie wiem czo on az takie roznice by powodowal ?... chociaz widze ze u pajaka tak bylo

Opublikowano
Natknałem sie na taki wątek. viewtopic.php?f=69&t=147189&p=1046346&hilit=wymiana+termostatu+e+90#p1046346 W pierwszych trzech postach widac jasno, że głownym winowajca jest jednak termostat EGR. Ja juz go zamowilem, jak wymienie dam znac czy obyło sie bez wymiany termostatu głownego.

 

Na 99% przekonasz się że wymiana tylko term EGR nie załatwi sprawy w 100% (choć na pewno sporo pomoże). Proponuję zrobić wymianę obu za jednym zamachem i wtedy spokój na 3-4 lata.

chris99 mialeś 100% racji. Po wymianie term.EGR temp. podniosla sie o ok.10 stopni teraz jest ok.80.jednak nie 90. Poniewaz wymiana nie wiazała sie z wymiana plynu i byla bardzo łatwa nie zaszkodzilo sprobowac. Teraz wiadomo, że do wymiany term.główny i płyn chlodniczy.

Opublikowano
te termostaty padają jak muchy, co jest z tym szajsem do cholery? Co roku wymieniać termostat

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.