Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

z racji tego, że moje auto w trasie osiąga zawrotną temperaturę ok 75 st, zdecydowałem, że trzeba wymienić termostaty. Zaczynam od termostatu EGR, potem testy, jak pomoże to ok jak nie to wymienie jeszcze główny.

 

Ale mam pytanie co do wymiany termostatu EGR, na zdjęciu druga śruba trzymająca termostat, ta od strony silnika jest przykryta przewodem od pompy podciśnienia, żeby się do niej dostać trzeba zdjąć ten przewód. Jest mocowany dwiema opaskami zaciskowymi ale nie ma tam żadnej śruby do odkręcenia wiec albo trzeba mieć jakieś specjalne narzedzie albo zdemontować opaske i wymienić na taką na śrube. Druga opcja i tu pytanie czy da rade tak zrobić to odkręcić coś w rodzaju króćca, który jest przykręcony chyba śrubą na torxa do pompy podciśnienia a na ten króciec nachodzi dopiero rurka z opaską.

 

http://img593.imageshack.us/img593/6453/termostategr.jpg

 

1. Jak sobie z tym poradziliście?

2. Rozumiem, że rozszczelnienie układu podciśnienia nie więże sie z żadnymi konsekwencjami?

 

P.S. chce doprowadzić do właściwej temperatury silnika bo ma to wpływ również na proces wypalania filtra DPF. Minimum temperatury cieczy chłodzącej to 75 st, żeby preces wypalania sie rozpoczął, oczywiscie są też inne czynniki. Oprócz krótkich odcinków jakie robie jest jeszcze problem niedogrzania w wyniku czego stan oleju po 2 miesiachach od ostatniego sprawdzenia jest większy o 1 litr !!!!. Właśnie ten litr odciągnałem z miski przez przewód bagnetu a w poniedziałek wymiana oleju po 6 kkm od ostatniej. Jesli po rozwiązaniu problemu z temperaturą problem przybywania oleju się uzpokoi to ok ale jeśli to nic nie da to niestety ten cholerny filtr pójdzie OUT. Nie mam zamiaru robić wymiany oleju co 5 kkm. Wszystkim jeszcze raz dobrze radze - monitorujcie stan oleju

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

  • Odpowiedzi 577
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Witaj.

Wymiana termostatu EGR jest bardzo prosta, chyba nawet nie ma potrzeby spuszczania płynu (ale ja wszelki wypadek trochę odciągnąłem z naczynie wyrównawczego).

Ja w 330d tych opasek na gumowym wężu nie ruszałem - odkręciłem torxa i później dostęp do dwóch śrub trzymających termostat był już dobry.

Wymiana termostatu EGR tylko częściowo rozwiązała problem temperatury, a późniejsza wymiana termostatu głównego już całkowicie - przy czym term EGR nie działał wcale, a główny tak na jakieś 90%.

Wymień najlepiej od razu dwa termostaty za jednym zamachem, a dopiero później wymień olej.

 

Nie wywalaj DPF!!! U mnie wyskoczył błąd filtra, po czym filtr pojechał do Niemiec na czyszczenie chemiczne. Po tej operacji błędy już się nie pojawiały, ale pojawiła się sadza na wydechu i wnerwiał mnie zapach spalin, a właściwie to spaliny były bardzo duszące (jestem na to bardzo wyczulony). Ostatecznie założyłem prawie mowy filtr DPF (z przebiegiem 11 tyś km - końcówka 2009r) i na razie jest OK, tzn czysty wydech i spaliny od momentu wymiany.

Nigdy nie miałem problemów z za wysokim stanem oleju (odpukać).

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano

1. ok, dzięki, odkręce tego torxa

2. zobaczymy jak bedzie po wymianie jednego termostatu, jeśli nie pomoże pójdzie główny

3. no tak, tylko u mnie problemem nie jest zapychający się filtr i wyskakujący błąd tylko przybywanie oleju. Mam wrażenie, że filtr nie jest zapchany bo czuje to raczej po spalinach, czuć wyraźnie kiedy jest w porządku a czuć też czasem kiedy zapach jest nieprzyjemny, taki dusząco gryzący. Dla mnie problemem jest tylko olej.

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Opublikowano

Również miałem problem z temperaturą, utrzymywała się na poziomie 80st. i zdarzyło się jej spaść do 75st. Wymieniłem termostat główny, temperatura utrzymuje się jak wryta na 90st. oraz odczuwalnie szybciej nagrzewa się samochód. W zimie tego nie wyczułem z uwagi na Webasto, w cieplejsze dni zainteresowało mnie wyższe spalanie. EGR nie ruszałem.

 

Aby wymienić termostat główny trzeba było zdemontować EGR oraz rurę od Turbo do IC. Szykuj się w takim wypadku na wymianę płynu, termostat jest nisko umieszczony i dużo cieczy nie zostanie już w układzie. Nie zapomnij o odpowietrzeniu układu. Inżynierom którzy wymyślili lokalizację dla filtru powietrza oraz termostatu gratulują ułańskiej fantazji.

Opublikowano
W ukrytym menu, wszystko jest na forum. :search:

Sprzedam:

1. Agregat DSC kompletny

2. HCU do DSC nowka w atrakcyjnej cenie.

3. Junctionbox control unit - sterownik sterujacy elektronika auta.

Opublikowano

Witam,

ja również wymieniłem dwa termostaty. Po wymianie tego od EGR temp. wzrosła do około 75 C.

Dopiero po wymianie głównego ma właściwą.

 

pzdr.

  • 4 miesiące temu...
Opublikowano

Moze glupie pytanie ale jaka funkcje pelni termostat egr?

Jak sie zabrac za diagnozowanie ktory niedomaga? Samochod nagrzewa sie bardzo szybko - ogrzewanie dziala po 400 metrach jednak temperatura nie przekracza 82 stopni w miescie i 77 w trasie.

Opublikowano
ciężko to zdiagnozować. W termostat EGR ponoć można dmuchnać i powinien być prawie szczelny, tzn, czujesz opór ale powietrze nie zatrzymuje sie w 100%. U mnie niby było dobrze ale i tak dla pewności go wymieniłem.

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Opublikowano (edytowane)

Natek ma rację, term EGR nie może przepuszczać powietrza gdy się w niego dmucha. Ciężko jest zdiagnozować jego sprawność bez wykręcania go - na szczęście dostęp jest bardzo dobry i wykręcenie go jest łatwe).

 

Termostat EGR ma wpływ na ogólną temperaturę silnika oraz jest odpowiedzialny za szybsze nagrzewanie wnętrza auta. Aby temp silnika była taka jak zaleca producent to obydwa muszą być sprawne.

Termostat EGR (z tego co prześledziłem na forum) wysiada dosyć często.

Jeśli ktoś już chce brać się za wymianę termostatu, to polecam wymianę obu (koszt w serwisie ok 250 zł za dwie szt po zniżkach - do 330d, nie warto kupować poza aso bo koszt jest podobny, a trwałość jednak mniejsza i zdarzają się niesprawne nówki!!!).

Ja zaczynałem najpierw wymianę od term EGR, i straciłem przez to trochę czasu i niepotrzebnej pracy (dwukrotne rozkręcanie, spuszczanie płynu, odpowietrzanie...).

U mnie wymiana term EGR poprawiła temp o ok 10'C, a głównego o kolejne 7-10'C i po wymianie obu było już idealnie.

Odpowiednia temp silnika ma ogromny wpływ na wypalanie filtra DPF (szczególnie zimą).

(Rozmawiałem z użytkownikiem volvo, który przez niesprawny termostat zniszczył DPF i chyba musiał go usunąć - nie następowało wypalanie ze względu na zbyt małą temp silnika).

Edytowane przez chris99

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano

Odpowiednia temp silnika ma ogromny wpływ na wypalanie filtra DPF (szczególnie zimą).

(Rozmawiałem z użytkownikiem volvo, który przez niesprawny termostat zniszczył DPF i chyba musiał go usunąć - nie następowało wypalanie ze względu na zbyt małą temp silnika).

 

tu się nie do końca zgodze. Wczesniej, przed wymianą termostatów miałem temp ok 75 st., filtr sie nie zapychał ale pewnie czesto wypalał i przybywało oleju. Po wymianie termostatów temp prawidłowa a oleju jak przybywało tak dalej przybywa.

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Opublikowano

grzebie w necie i nadal nie mogę rozgryźć o co chodzi z tym termostatem egr.

 

bardzo schematycznie układ chłodzenia bez egr wygląda tak:

 

http://www.kokar.pl/files/schemat1.jpg

 

i niech ktoś mi teraz powie gdzie na tym schemacie powinien być termostat egr i czym on steruje?

Opublikowano
Aby rozpocząć procedurę wypalania filtra Dpf potrzebna jest temperatura od 75'C. Zimą z niesprawnymi termostatami trudno to osiągnąć.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano
Gdzie sie sparwdza temperature?

Tutaj jest watek odnosnie ukrytego menu viewtopic.php?f=16&t=57919 i tutaj moje pytanie. Wchodze w ukryte menu w częsci 01 do 21. Przyciskiem przy zegarach dochodze do pozycji 07 (temp. silnika,obroty i temp otoczenia) ale wyswietlacz jest pusty i po chwili ta pozycja sama sie kasuje (wyswietlacz wraca do pozycji godziny) Co robie nie tak? Jak wymusić pokazanie temperatury silnika?

Opublikowano
Musisz najpierw odblokowac mozluwosc grzebania w menu. Wchdzisz w pozycje chyba 29 i wpisujesz sume 5 ostatnich cyfr vin. Dopiero po tym masz dostep do wskazan
Opublikowano
Musisz najpierw odblokowac mozluwosc grzebania w menu. Wchdzisz w pozycje chyba 29 i wpisujesz sume 5 ostatnich cyfr vin. Dopiero po tym masz dostep do wskazan

Dzieki już kumam. Jest to poz.19 LOCK.

Opublikowano

Witam,

 

Ile czasu potrzeba na nagrzanie wody do 90?

 

Moja 330 na trasie /15km z predkoscia 50-80km/h, temperatura na zewnątrz 14 stopni / nie daje rady nagrzac się.

Temperatura wacha się około 75-80 stopni.

Jak trochę przycisnę, to dostanę 90 stopni.

 

Więc chyba trzeba przystąpić do akcji...

pozdrawiam

http://www.hostpic.org/images/75oie_1992258bREE92Wx_2_.png

Pomogę w mojej okolicy przy diagnozie,kodowaniu itp. Free of charge.

Opublikowano

Wymieniłem właśnie oba termostaty.Wcześniej temp 75'C i zmieniała się wraz z prędkością,ogrzewaniem,temp zewnętrzną. Teraz stała 89'C i nic nie wpływa na zmianę temp.

Cała zabawa zajęła mi około 90 minut. :D

Opublikowano
Ja rowniez przymierzam sie do wymiany obydwoch termostatow. Jakiej firmy zakupic? Cos mi sie kojarzy,ze Febi robi na pierwszy montaz jak sie myle to niech ktos mnie poprawi.
Opublikowano

Witam,

ja mam temp 84-85 i nie zmienia sie w czasie jazdy - w upalne dni w korku potrafila dojsc do 89-90. Czy temp 85 jest ok czy tez mnie czeka zabawa z termostatem? Z gory dzieki za odpowiedz

Opublikowano
Napisz jakie ceny w aso tych dwoch termostatow?

Za termostat EGR 110 zł główny 165 zł Inchape Warszawa

Opublikowano
Witam,

ja mam temp 84-85 i nie zmienia sie w czasie jazdy - w upalne dni w korku potrafila dojsc do 89-90. Czy temp 85 jest ok czy tez mnie czeka zabawa z termostatem? Z gory dzieki za odpowiedz

Jeśli na krótkim odcinku drogi(6-8km) jest 84-85 to jest ok,ale jeśli przejedziesz dłuższy odcinek i nie dochodzi do 88 to oznaka,że niebawem trzeba będzie wymienić,ale bez przesady 3 czy 4 stopnie to może być błąd.

Jak trzyma 85 przy ciągłej jezdzie i ogrzewaniu to jest dobrze,nie ma co na zapas się martwić,gdyby było 60-70 stopni to wtedy wymiana. :wink:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.