Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Cześć, jako nowy członek forum Witam Wszystkich ;) Pytanie mam następujące : Chcę kupić 540i, prawdopodobnie będę ją ściągał z niemiec. Problem w tym że nigdy nie jechałem 540i i chciałbym prosić jakiegoś użytownika z okolić śląska (ja z Gliwic) o przedstawienie tego modelu i ew. jazdę jeśli to możliwe - oczywiście odwdzięczę się;) . Smigło chciałbym kupić lipiec/sierpień albo sierpień/wrzesień i tak też będę w PL. Czytałem że trzeba mieć na zakup takiego auta conajmniej 2 lub 3 tys euro. Powiedzcie mi ile powinienem przeznaczyć na 540? Obecnie przebywam w UK więc jeśli potrzeba więcej pieniędzy to po prostu zostanę ten miesiąc dłużej ;) Oczywiście liczę się z tym że trzeba mieć coś na pakiet startowy ;) Auto nie będzie użytkowane na codzień bo od tego mam lanosa na gaz i tu właśnie mam pytanie, czy opłaca się montować gaz do tego silnika? Wiem że jest to koszt około 4 000zł.. Pozdrawiam Wszystkich Tomasz ;)
Opublikowano
Jak masz zamiar jezdzic od swieta to po co truc silnik LPG? Niemcy tez troche cenia za takie zabawki. Czesto jest to loteria. Moze uda ci sie wyrwac tanio, albo wrecz na odwrot. W PL jest aktualnie dosc malo 540 do sprzedania, ale czesto mozna trafic 540 E39 z silnkiem 4.0 lub 4.4. Np u mnie w miescie ktos sprzedaje E39 z 4.4 pod maska za jedyne 8500zł i nie jest to przyslowiowy zlom.
Opublikowano

Kolego sam sobie w tym poście odpowiedziałes na swoje pytanie

Auto nie będzie użytkowane na codzień bo od tego mam lanosa na gaz

Skoro nie bedziesz codziennie jej eksploatowal to nie ma sensu wkładać instalki bo za te 4000zl troche kilometrow natrzaskasz na benzynie a tym samym oszczedzisz silnikowi "podtrucia gazem" :D

Zreszta koledzy pewnie zaraz Ci rowniez odradza zakladanie gazu do tego motoru.

pozdro

Opublikowano
Jak masz zamiar jezdzic od swieta to po co truc silnik LPG? Niemcy tez troche cenia za takie zabawki. Czesto jest to loteria. Moze uda ci sie wyrwac tanio, albo wrecz na odwrot. W PL jest aktualnie dosc malo 540 do sprzedania, ale czesto mozna trafic 540 E39 z silnkiem 4.0 lub 4.4. Np u mnie w miescie ktos sprzedaje E39 z 4.4 pod maska za jedyne 8500zł i nie jest to przyslowiowy zlom.

 

Skoro nie jest to przysłowiowy złom to dlaczego tak tanio :)? Trochę sie boję takich "okazji" bo w tamtym roku miałem taką "okazje" i było fajnie do pierwszego deszczu kiedy to mi zalało całe wnętrze..

 

Jeśli nie uda mi się kupic 540i to będę się rozglądał za 535i. Mam nadzieję że jak już będę gotowy na zakup to ktoś z forumowych kolegów pomoże w zakupie, to będzie moje pierwsze BMW ;) Z góry przepraszam jeśli źle piszę posty, dopiero się uczę ;) Pozdrawiam

 

Ps. Gaz będzie jedynie w Dajewo Lanosie ;)

Opublikowano

Chcesz kupić auto mam dla ciebie kilka cennych rad.

Jedziesz do gościa i wstępnie oceniasz auto na miarę swoich możliwości.

:arrow: patrz na auto pod różnymi kontami tak by stwierdzić czy lakier jest jednakowy na wszystkich elementach

:arrow: przyjrzyj się z bliska różnym elementom by stwierdzić czy jest jednakowo położony

:arrow: organoleptycznie oceń odległości między maską a błotnikami podobnie na pozostałych elementach

:arrow: obejrzyj szyby i ich oznaczenia

:arrow: we wnętrzu zwróć uwagę na pedały, kierownicę, dźwignię zmiany biegów często auta z przebiegiem 150000km mają bardzo powycierane właśnie te elementy co może świadczyć o cofanym liczniku :nienie:

:arrow: sprawdź poprawność działania każdej funkcji i każdego urządzenia.

:arrow: w bagażniku pod tapicerką szukaj śladów napraw blacharskich

:arrow: pod maską zwróć uwagę na wycieki z silnika te u góry to zwykle nic strasznego z pod miski olejowej to też banał ale wycieki z pod pomp itp. mogą być kosztowne, jeżeli to BMW to obejrzyj podłużnice i ich okolice(zrymowało się) :D tam lubi pojawiać się korozja zwłaszcza gdy fura miała :mad2:

:arrow: jeżeli to auto z gazem to wszelkiego rodzaju klejenia przepływomierza, i obudowy filtra powietrza mogą świadczyć o nieprawidłowym układzie zapłonowym.

:arrow: zerknij na światła a dokładniej na ich mocowania szukaj pęknięć, klejenia, brakujących osłon itp.

:arrow: pod autem zwróć uwagę na układ wydechowy, korozję na progach i podłodze, wycieki oleju z mostu.

:arrow: podnieś dywaniki w aucie i szukaj wilgoci.

:arrow: często na jeździe próbnej sprzedający próbuje zagadywać lub demonstruje system audio nie daj się :nienie: słuchaj zawieszenia skup się na układzie kierowniczym, auto musisz rozpędzić do prędkości 80-100km/h wtedy wyczuwalne są wady felg i opon.

:arrow: za zgodą właściciela oczywiście, strzel ze sprzęgała :cool2: , redukuj biegami nasłuchując stuków z okolicy wału napędowego i mostu.

Jeżeli nie masz możliwości lub nie potrafisz ocenić stanu technicznego auta, jedź na stację diagnostyczną taka kompleksowa ocena stanu technicznego wraz z pomiarem grubości lakieru kosztuje od 100 do 200 zł. :cool2:

[OO==[][]==OO]

Kiedyś: E30 325 '86, E30 318 '89, E30 320 '90, E34 520 '92, E28 528 '81, E32 735 '90, E32 735 '89, E30 320 '89, E32 730 '90, E30 320 '87, E30 320 '89, E30 320 '89. Teraz: E30 320 '90, E34 525 '89

Opublikowano

Dziękuję za odpowiedzi :) Tak domyślam się że między 3,5 r6 a 4.0 V8 będzie duża różnica. 540i to moje marzenie z dzieciństwa i pomimo, że dalej jestem młody, to bardzo chcę ten samochód póki nie mam własnej rodziny na utrzymaniu ;) Ale jeśli już naprawde nic nie będzie z V8, to wtedy pomyślę nad 535i. To ostateczność. Nie śpieszy mi się z zakupem, wiem że to zły doradca ale myślę, że się uda;) Oczywiście jak już kupię, to nie omieszkam się przedstawić Tu na forum ;) Oglądałem śmigła na youtube.com ten dźwięk... Muzyka dla uszu;) I tak jak kolega " nadglowski " napisał, właściciel auta które będę chciał kupić nie będzie mógł mi pokazać jak "dobrze " brzmi audio bo mu na to nie pozwolę ;) Na C-A akurat się znam więc dla mnie auto może być nawet bez radia i głośników - zamontuję sam;) Ale to nie najważniejsze :)

 

"730i " Powiesz mi dlaczego tak tanio za tą E39 :)?

 

Pozdrawiam Tomasz :)

Opublikowano
za zgodą właściciela oczywiście, strzel ze sprzęgała

Prędzej bym strzelił gościa w papę niż dał mu strzelić ze sprzęgła w swoim BMW

Opublikowano
A masz coś do ukrycia :?:

[OO==[][]==OO]

Kiedyś: E30 325 '86, E30 318 '89, E30 320 '90, E34 520 '92, E28 528 '81, E32 735 '90, E32 735 '89, E30 320 '89, E32 730 '90, E30 320 '87, E30 320 '89, E30 320 '89. Teraz: E30 320 '90, E34 525 '89

Opublikowano

Ja myślę że jak właściciel nie będzie miał nic do ukrycia to zgodzi się na to ;)

Ja właśnie uświadomiłem swoich rodziców że niedługo w garażu będzie E34 ;) Tylko nie mówiłem jeszcze z jakim motorem ;)

Zastanawiam się czy opłaca się po takie autko jechać do Niemiec.. ?

Opublikowano

chyba cie troche poniosło, bo nie da sie kupic 20 letniego auta, w ktorym wszystko jest doskonałe. to tak samo jak znalezc 20 letnia dziewice bo:

:arrow: patrz na auto pod różnymi kontami tak by stwierdzić czy lakier jest jednakowy na wszystkich elementach

:arrow: przyjrzyj się z bliska różnym elementom by stwierdzić czy jest jednakowo położony

a jeżeli nie jest? malowałeś kiedyś swoje auto? uwierz mi, ze ja musialem to robic nie raz, bo kilka razy zastalem na parkingu przerysowane auto oczywiscie bez sprawcy. nie usmiechało mi sie za kazdym razem jechac do super fachowcow, ktorzy przemaluja auto tak, ze nie bedzie widac zadnej roznicy i przy okazji wezma jakies niebotycznie wielkie pieniadze. to ze auto bylo malowane, to jeszcze nie znak, ze cos z nim jest nie tak.

 

:arrow: organoleptycznie oceń odległości między maską a błotnikami podobnie na pozostałych elementach

 

swoim samochodem zatrzymałem sie w bagazniku peugeota 407sw, do wymiany poszla maska, pas przedni, atrapy i reflektory. oczywiscie, ze nie jest wszystko zlozone z dokladnoscia co do milimetra, bo robilem to sam, ale zaplacilem za calosc 500zl, bo znalazlem czesci w kolorze. bebechy typu chlodnica, podluznice itp w ogole nie ruszone. maska sie bez problemu otwiera i zamyka swiatla swieca tak jak powinny. czy mimo to auto juz sie nie nadaje do uzytku?

:arrow: obejrzyj szyby i ich oznaczenia

tutaj nie wiem o co chodzi, ale niech bedzie

:arrow: we wnętrzu zwróć uwagę na pedały, kierownicę, dźwignię zmiany biegów często auta z przebiegiem 150000km mają bardzo powycierane właśnie te elementy co może świadczyć o cofanym liczniku :nienie:

liczniki sa cofane, bo ludzie ktorzy kupuja auta tego wlasnie oczekuja. 20 letniego samochodu z przebiegiem w takich granicach, wiec nie ma co na przebieg tak naprawde patrzec.

:arrow: sprawdź poprawność działania każdej funkcji i każdego urządzenia.

z tym sie zgodze, zawsze mozna cos z ceny utargowac jezeli nie jest to jakies niezbedne urzadzenie, a sprzedawca nas o tym nie poinformowal.

:arrow: w bagażniku pod tapicerką szukaj śladów napraw blacharskich

tu tez sie zgodze, jezeli sprzedacacy twierdzi, ze auto nigdy nie bylo bite, a cos konkretnego znajdziesz, to ja bym go sobie odpuscil.

:arrow: za zgodą właściciela oczywiście, strzel ze sprzęgała :cool2: , redukuj biegami nasłuchując stuków z okolicy wału napędowego i mostu.
wyobrazasz sobie, ze sprzedajesz auto i powiedzmy pojawia sie u ciebie 20 potencjalnych kupcow na jazde testowa i kazdy sobie strzela ze sprzegla... oczywiscie pozwalasz, bo nie masz nic do ukrycia.

 

dodal bym od siebie jeszcze, zeby przed jazda testowa silnik byl zimny. wpadniesz, przekrecisz kluczyk, zobaczysz jak auto odpala itp.

mozesz tez sie rozpedzic na prostym odcinku i zaczac dosc mocno hamowac (bez blokowania kol), lekko puscic kierownice i sprawdzic czy auto nie znosi na ktoras ze stron.

jezeli bedzie to manual, to duzo redukuj, zminiaj biegi w roznych kombinacjach (oczywiscie nie z 6 na 1 lub na odwrot) i sprawdz jak sie zachowuje skrzynia, czy nic nie halasuje chrupie, albo bog wie co jeszcze.

no i oczywiscie wyjedz na trase i krec auto do odciecia i zobacz jak sie zbiera, czy nie przerywa na wysokich obrotach itd. oczywiscie bez prob zamykania licznika. sprawdz poziom oleju, plynu w chlodnicy, zapytaj sie wlasciciela kiedy byl wymieniany, jezeli sie zgodzi odkrec kola i sprawdz jak wygladaja hamulce. no i oczywiscie pojedz do wybranego przez siebie diagnosty w okolicy i przetrzep auto wzdluz i wszerz :)

Opublikowano

Bardzo dziękuję za pomocne wypowiedzi ;) Oczywiście chciałbym manual ale jeśli nie będzie no to trudno ;) Tu gdzie mieszkam obecnie to widuje praktycznie E60 M5, E90 M3, oraz wszelkie V12 V8 Itp.. Nie chciałbym nikogo obrazić, szczególnie posiadaczy takich wozów, ale te nowsze auta dla mnie wyglądają tak jakby " Plastikowo " Wiem że od 20 letniego auta nie mogę wymagać tego samego co od nowego, jednak niechciałbym żeby było tam 100kg korozji, tłumik wyglądający jak wiadro oraz wszelkiego rodzaju agrotuning (nie obrażając nikogo). Ma wyglądać mniej więcej tak jak wyjechał z fabryki. Z dodatkowych rzeczy to bym chciał żeby stała na felgach "Styling 37 lub Styling 21" (lub BBS RS :8) ale nie od razu ..;)

 

Interesuje mnie jeszcze czy V8 musi jeździc tylko na Syntetyku? gdzieś coś kiedys obiło mi się o uszy ..:)

Opublikowano
korozje znalezc w e34 jest ciezko, bo blachy sa ocynkowane. typowe miejsca, gdzie mozna spotkac rudzielca, to progi (zwlaszcza na blotniku), ranty drzwi i to chyba wszystko. uzywalem 3 sztuki e34 i rdza zawsze byla wlasnie w tych miejscach. jezeli znajdziesz cos ekstra, to znaczy, ze auto to jakis skladak jest.
Opublikowano

540 E34 w 6 biegowym manualu to zadkosc. Ciezko trafic, a jak juz to w wysokiej cenie. Ich wyszlo chyba tylko okolo 800szt. Ale automat tez daje rade, braciak ma E32 z tym motorem i zbiera sie dobrze. A siodemka wazy wiecej. Zas kumpel ma E34 z 4.0 V8 pod maska, lecz piec byl wlozony własnymi rekoma (oryginanie byl 3.5), ma w 5 biegowym manualu i to juz biera sie ciekawiej, lecz nie mialem okazji nawet sie przejechac na fotelu pasazera. Co do korozji, to wnetrze drzwi od dolu to standard, jak juz wylazi na zewnatrz to juz gorzej. Tez jestem zwolennikiem stanu fabrycznego, bez zadnych przerobek dlatego moje E34 tak wyglada.

 

W przyszlosci napewno bede celowal w E39 4.0 lub lepiej 4.4. Spalanie niewiele wieksze nawet od 2.0, a frajda wiele lepsza.

Opublikowano
3.0 V8 to juz nowsza konstrukcja (jak 4.0), tez sie za takim rozgladalem, ale jest ich dosc malo. I tez ciezko trafic w dobrym stanie jezeli juz takowy sie znajdzie. Spalanie tez na podobnym poziomie, a przyspieszenie slabsze. W sumie to ten sam blok co 4.0, 4.4 czy 3.5 (2 ostatnie stosowane tylko w E39).
Opublikowano

W przyszlosci napewno bede celowal w E39 4.0

Nie było w E39 motoru 4.0.

Kolego jeśli szukasz e34 540 za 2000 - 3000 euro to zapomnij o manualu.

sie ma

Opublikowano
A masz coś do ukrycia :?:

Nie, ale nie wyobrażam sobie dawać komuś obcemu auto w takim celu. Warsztat, serwis proszę bardzo, "upalanie" BMW- nie.

 

W przyszlosci napewno bede celowal w E39 4.0 lub lepiej 4.4. Spalanie niewiele wieksze nawet od 2.0, a frajda wiele lepsza.

:shock:

Opublikowano

:lol: Powiedz mi jeszcze, że nigdy nie spaliłeś gumy i jesteś przeciwnikiem latania bokami :roll:

Pojechałem kiedyś z kuzynem po E30 320 do Kłodzka na jeździe próbnej zapytałem sprzedającego czy mogę przypalić laka powiedział, że to tylko 2.0 i, że się nie da, dwie minuty później prosił abym mu pokazał jak to się robi bo nigdy czegoś takiego nie robił i nawet nie wiedział, że jego auto tak potrafi, po powrocie pod dom stwierdził, "jednak nie sprzedaje!" :lol:

[OO==[][]==OO]

Kiedyś: E30 325 '86, E30 318 '89, E30 320 '90, E34 520 '92, E28 528 '81, E32 735 '90, E32 735 '89, E30 320 '89, E32 730 '90, E30 320 '87, E30 320 '89, E30 320 '89. Teraz: E30 320 '90, E34 525 '89

Opublikowano
W przyszlosci napewno bede celowal w E39 4.0 lub lepiej 4.4. Spalanie niewiele wieksze nawet od 2.0, a frajda wiele lepsza.

:shock:

Moj automat z włączona klima bierze okolo 15l w miescie, jeszcze dokladnie nie sprawdzilem. A takie 4.0 wezmie z 18. To co to za oszczednosc z tej dwulitrowki?

Opublikowano
:lol: Powiedz mi jeszcze, że nigdy nie spaliłeś gumy i jesteś przeciwnikiem latania bokami :roll:

 

to ja ci powiem, ze nigdy nie spalilem gumy, ani 520i ani 520 z vanosem, ani 535i, ktorymi dane bylo mi jezdzic. latanie bokiem? oczywiscie, ze tak - w zimie na drugim biegu przy 4tys obrotow :wink:

 

dodam tylko, ze teraz juz wiem, ze jak kiedys bede chcial kupic bmw, to do strzelina nie pojade :]

Opublikowano
to ja ci powiem, ze nigdy nie spalilem gumy, ani 520i ani 520 z vanosem, ani 535i,
.... :cool2:

 

Prędzej bym strzelił gościa w papę niż dał mu strzelić ze sprzęgła w swoim BMW
... :cool2:

 

 

 

co do palenia gumy...to naprawde bardzo twórcze :mad2:

iZzI
Opublikowano

W przyszlosci napewno bede celowal w E39 4.0

Nie było w E39 motoru 4.0.

Kolego jeśli szukasz e34 540 za 2000 - 3000 euro to zapomnij o manualu.

sie ma

 

Kolego więc chyba będę musiał troszke dłużej odkładać na 540i jednak w manualu :) Czy to będzie 530i V8 czy 540i V8 (lepiej 540i :norty: ) to czas pokaże ale wolałbym mieć w manualu. Dziękuję za pomoc koledzy ;) Zobaczę też w UK czy jakieś LHD 540i są ;)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.