Skocz do zawartości

E60-nowe tarcze + klocki x 4kola=dlaczego piszcza hamulce?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Nie znalazlem odp na moj problem,wiec moze ktos mi pomoze lub podsunie jakies realne sugestie na temat piszczenia wszytkich czterech kol.Dodam tylko ze kiedys uzywalem klockow i tarcz ATE,ale piszczalo tylko jedne przednie i jedne tylne.Teraz kupilem tarcze BREMBO i klocki FERODO i piszcza wszytkie cztery?

Nie ma mowy zebym pszypalil,przysmazyl klocki bo jezdze ostroznie,a po zalozeniu nowych tarcz i klockow minelo juz ponad 2miesiace.Wydaje mi sie ze docieralem hamulce ostroznie,zadnych gwaltownych hamowan,wiec co sie dzieje z tym BREMBO i FERODO?

 

A, slaby jakosciowo material,byc moze z chin

B, moze lozyska do wymiany,ale czy to ma cos wspolnego

C, szczeki do wymiany

D,slabo przesmarowane smarem miedzianym elementy ukladu hamulcowego

E, za krotki okres dotarcia zeby wyciagnac wnioski i czekac dalej

 

P.S -Panowie czy jest jeszcze cos o czym nie wiem i nie napisalem zeby przestalo mi to cholerstwo piszczec?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ja mam wszystkie tarcze i klocki kupione w ASO i też czasem przy lekkim hamowaniu popiskuje :(
Opublikowano

U mnie:

Tarcze i klocki OEM ASO + montaż w ASO = piszczy przód przy niskich prędkościach (tak mniej więcej do 40km/h) ale najmocniej na podjazdach w korku.

Zużycie około 50%

Kiss French. Wear Italian. Drive German.
Opublikowano
mi przestał piszczeć tył -nowe tanie klocki hart po jakimś 1000km, po za tym w korku tez popiskuje ale to chyba przód a tam jeszcze nie zaglądałem.
Opublikowano
Miałem ten sam problem założyłem klientowi tarcze boscha klocki chyba tez i po pewnym czasie przyjechał z tym problemem czyli piszczenie. Co sie okazało tarcze były pokryte specjalną farba dla ochrony przed korozją i wiadomo farba ta ma sie zetrzeć a u niego wtopiła się w klocki i zrobiła taką szklista powierzchnie wiadomo ciężkie auto i przy mocniejszym zahamowaniu wytworzyła sie temp i to sie wtopiło. Trzeba ściągnąć klocki i na grubym papierze ściernym zetrzeć tą powierzchnie i bedzie git. Pozdrawiam
Opublikowano
Miałem ten sam problem założyłem klientowi tarcze boscha klocki chyba tez i po pewnym czasie przyjechał z tym problemem czyli piszczenie. Co sie okazało tarcze były pokryte specjalną farba dla ochrony przed korozją i wiadomo farba ta ma sie zetrzeć a u niego wtopiła się w klocki i zrobiła taką szklista powierzchnie wiadomo ciężkie auto i przy mocniejszym zahamowaniu wytworzyła sie temp i to sie wtopiło. Trzeba ściągnąć klocki i na grubym papierze ściernym zetrzeć tą powierzchnie i bedzie git. Pozdrawiam

Tarcze przed montazem czysci sie specialnym srodkiem dlatego wychodza takie jaja.

Teraz faktycznie gruby papier scierny i heja.Jezeli nie pomoze to niestety jedynie nowe klocki

Opublikowano

Noto wychodzi nato ze nie jestem sam z tym piszczeniem,ale jak kolega wyzej tutaj pisze ze kupil w ASO i ma ten sam problem to sie podlamalem.Moje piszcza tylko przy mocniejszym hamowaniu a jak pada deszcz to rycza jak wsciekle przy kazdym hamowaniu.Wyglada nato ze chinczyki swoja tendeta zjedza nas zywcem!

 

Wyczytalem tez ze niektorzy zakladaja jakies blaszki (quick brake) i piszczenie przestaje.Mial ktos moze takie doswiadczenie?Sprobuje tez opcji z papierem sciernym jak kolega mowi bo ladowac nastepna kase w klocki to juz lekka bedzie przesada!

Opublikowano
Miałem ten sam problem założyłem klientowi tarcze boscha klocki chyba tez i po pewnym czasie przyjechał z tym problemem czyli piszczenie. Co sie okazało tarcze były pokryte specjalną farba dla ochrony przed korozją i wiadomo farba ta ma sie zetrzeć a u niego wtopiła się w klocki i zrobiła taką szklista powierzchnie wiadomo ciężkie auto i przy mocniejszym zahamowaniu wytworzyła sie temp i to sie wtopiło. Trzeba ściągnąć klocki i na grubym papierze ściernym zetrzeć tą powierzchnie i bedzie git. Pozdrawiam

Tarcze przed montazem czysci sie specialnym srodkiem dlatego wychodza takie jaja.

Teraz faktycznie gruby papier scierny i heja.Jezeli nie pomoze to niestety jedynie nowe klocki

 

Tarcze oryginalne, ATE, Zimmermanny nie oczyszcza się z coatingu przed montażem. klocki same ścierają zabezpieczenie antykorozyjne

 

dziwna sprawa z tymi tarczami Boscha, może klient na dzień dobry chcial przetestować hamulce i ostro je potraktował. Trzeba to robić spokojnie i stopniowo.

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Opublikowano

powodem piszczenia hamulców moga byc tez niedopasowane (w sensie doboru) elementy czyli tarcze i klocki ale jeżdziłem na tarczach oryginalnych, zimmermannach i ATE, klockach, Jurid, Textar i ATE i nigdy nie było problemu z piszczeniem. Bardzo ważna sprawa to zrobić dokładny montaz z dokładnym czyszczeniem prowadnic zacisków w ktorych pływaja klocki, nasmarować powierzchnię styku klocka "uszy" do prowadnicy przeznaczonym do tego preparatem. Sprawdzić tulejki pływające zacisku, w razie potrzeby oczyscić i nasmarować. Można też nasmarować "plecki" klocków w miejscacg gdzie stykają się z tłoczkiem i wnętrzem zacisku bo najczęściej piski pochodzą z mikrodrgań klocka w zacisku a specjalne preparaty temu zapobiegają, np ATE Plastilube.

 

Po kupnie Meganki dla mojej Pani hamulce piszczały koszmarnie przy dohamowywaniu, rozebrałem zaciski w każdym kole, zrobiłem porządną konserwację jak wyzej i jest cisza. klocki i tarcze zostały te stare.

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

  • 9 lat później...
Opublikowano
Miałem ten sam problem założyłem klientowi tarcze boscha klocki chyba tez i po pewnym czasie przyjechał z tym problemem czyli piszczenie. Co sie okazało tarcze były pokryte specjalną farba dla ochrony przed korozją i wiadomo farba ta ma sie zetrzeć a u niego wtopiła się w klocki i zrobiła taką szklista powierzchnie wiadomo ciężkie auto i przy mocniejszym zahamowaniu wytworzyła sie temp i to sie wtopiło. Trzeba ściągnąć klocki i na grubym papierze ściernym zetrzeć tą powierzchnie i bedzie git. Pozdrawiam

 

Cześć,

Dzięki za ten komentarz. Mam nowe tarcze i klocki Textar. Borykałem się z problemem nieprzyjemnego głośnego piszczenia po uruchomieniu samochodu. Po krótkiej jeździe pisk ustępował.

Jednak sam początek jazdy był dramatyczny. Zgodnie z Twoją sugestią potraktowałem klocki papierem ściernym, wyrównałem nierówności i problem ustąpił.


Komentarz dla potomnych :D

Opublikowano
Miałem ten sam problem założyłem klientowi tarcze boscha klocki chyba tez i po pewnym czasie przyjechał z tym problemem czyli piszczenie. Co sie okazało tarcze były pokryte specjalną farba dla ochrony przed korozją i wiadomo farba ta ma sie zetrzeć a u niego wtopiła się w klocki i zrobiła taką szklista powierzchnie wiadomo ciężkie auto i przy mocniejszym zahamowaniu wytworzyła sie temp i to sie wtopiło. Trzeba ściągnąć klocki i na grubym papierze ściernym zetrzeć tą powierzchnie i bedzie git. Pozdrawiam

 

Cześć,

Dzięki za ten komentarz. Mam nowe tarcze i klocki Textar. Borykałem się z problemem nieprzyjemnego głośnego piszczenia po uruchomieniu samochodu. Po krótkiej jeździe pisk ustępował.

Jednak sam początek jazdy był dramatyczny. Zgodnie z Twoją sugestią potraktowałem klocki papierem ściernym, wyrównałem nierówności i problem ustąpił.


Komentarz dla potomnych :D

 

Jednak po pewnym czasie znowu zaczelo piszczesc, wymienilem Textar na Ate i jest lux.

Opublikowano

Nie ma klocków które piszczą. Czy są to klocki za 40 czy 400 zł. Pisk jest spowodowany wibracją klocka.

Prawidłowy montaż ,czyszczenie to podstawa. Jeśli nie pomaga to są do tego specjalne pasty ,które przyklejają zewnętrzną powierzchnię klocka do miejsca styku z zaciskiem.

Opublikowano
Sort że się pakuję w temat ale mam problemy z hamulcami z przodu, wczoraj jak wracałem z pracy po zachowaniu w pewnym momencie się zacięły z przodu, macie jakiś sposób by to naprawić? Bym pojechał do mechanika ale z podwórka nie mogę ruszyć, tylne koła w miejscu się obracają na śniegu
Opublikowano

Ja kupilem tarcze przód 310 mm DELPHI + klocki Delphi 360 pln - tył 320 mm DELPHI tarcze + klocki Delphi 410 pln. Zero piszczenia, super hamowanie i zniknelo bicie podczas hamowania jakie mialem na starych tarczach :)


Chyba wasz problem polega na tym, ze kupujac tarcze ATE dajecie kompletnie niedopasowane do tych tarcz klocki czy to samo z Brembo. Najlepiej kupic komplet z ATE czy Brembo czy jak w moim przypadku tanszy zamiennik DELPHI.

b28nl6U.png
Opublikowano
Sort że się pakuję w temat ale mam problemy z hamulcami z przodu, wczoraj jak wracałem z pracy po zachowaniu w pewnym momencie się zacięły z przodu, macie jakiś sposób by to naprawić? Bym pojechał do mechanika ale z podwórka nie mogę ruszyć, tylne koła w miejscu się obracają na śniegu

 

Rozruszaj cylinderek

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.