Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

odwiedziłem jedną z ASO w W-wie, znajomy Sales Manager podał mi informację, że na jesieni w ofercie pojawi się nowy silnik o mocy 218 KM (w podstawie) 4 cylindry 2.0. Ponoć cena ma być jedynie kilka tysięcy wyższa od obecnego 184 KM i co najważniejsze akcyza niska. Ma być przebojem jesieni.

Może ktoś z Kolegów ma więcej wiadomości na ten temat, jaki moment, osiągi?

Pozdrawiam

Opublikowano
o! super wiadomość :) Jak będziecie mieli więcej info to piszcie :P
http://i2.photobucket.com/albums/y27/tex05/worshipbmw.gif
Opublikowano
Wygląda na to, że nowe 25d będzie silnikiem o bardzo zbliżonych osiągach do obecnego 25d. Tyle, że z racji mniejszej pojemności a co za tym idzie niższej akcyzie, samochody z takim motorem będą tańsze. Jakichś znacznych różnic w spalaniu bym się raczej nie spodziewał. Do tego pewnie niższa emisja spalin ale kto by się tym przejmował... :wink:
Opublikowano
Najprawdopodobniej będzie to rozwinięcie silnika 23d a więc biturbo. Jak na razie BMW nie ujawnia oficjalnych danych więc pozostaje czekać na konkrety.
Opublikowano
Witam,

odwiedziłem jedną z ASO w W-wie, znajomy Sales Manager podał mi informację, że na jesieni w ofercie pojawi się nowy silnik o mocy 218 KM (w podstawie) 4 cylindry 2.0. Ponoć cena ma być jedynie kilka tysięcy wyższa od obecnego 184 KM i co najważniejsze akcyza niska. Ma być przebojem jesieni.

Może ktoś z Kolegów ma więcej wiadomości na ten temat, jaki moment, osiągi?

Pozdrawiam

Cena kilka tys. wyższa to właśnie za sprawą akcyzy. Za kilka tyg. ceny będą znane. Różnica dla X1 między 20d a 23d wynosi dziś 8-10k PLN, to daje pogląd czego się spodziewać.

Nie mniej ważne - ma być dostępne z xDrive. Za stosowną opłatą.

Opublikowano

Witam,

informacja podana przez Kolegę powyżej jest dodatkowym argumentem przemawiającym za tą wersją silnikową. Dopłata do Xdrive to jakieś 14 - 15k złotych.

Warto.

Mało tego, ceny wyposażenia dodatkowego nadal na poziomie 20d.

Pozdrawiam

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Będzie dużo zmian.

 

520i R/4 1997 135 (184)

528i R/4 1997 180 (245)

528i xDrive R/4 1997 180 (245)

530i R/6 2996 200 (272)

520 EfficientDynamics R/4 1995 135 (184)

525d R/4 1995 160 (218)

525d xDrive R/4 1995 160 (218)

530d R/6 2993 190 (258)

535d R/6 2993 230 (313)

www.bmw-uzywane.com

http://img115.imageshack.us/img115/7632/88263882bl9cn0.jpg

M3 3.0 E36 '95 Turbo - okolice 500 KM

Opublikowano

dorzucam garść informacji:

"Mimo że od wprowadzenia nowej generacji BMW serii 5 nie minęły jeszcze dwa lata, firma jesienią wprowadzi głębokie zmiany w ofercie silnikowej tego modelu klasy wyższej średniej.

Najistotniejszą nowością jest silna ekspansja jednostek czterocylindrowych, które zastąpią najsłabsze rzędowe "szóstki" zarówno benzynowe jak i wysokoprężne. Podstawowy model 520i otrzyma silnik 2.0 turbo o mocy 184 KM i 270 Nm pozwalające na przyspieszenie od 0 do 100 km/h w zaledwie 7.9 sekundy, a średnie zużycie paliwa ma wynosić tylko 6,8 l/100 km.

245-konna wersja tego silnika znana z nowej wersji BMW X1 xDrive28i trafi do modelu 528i. Bardzo wysoki maksymalny moment obrotowy wynoszący 350 Nm pozwoli na przyspieszenie do setki w 6,2 s, a zużycie paliwa ma być takie same jak w słabszej 520i. Dotychczasowy model 528i wykorzystujący trzylitrowy silnik sześciocylindrowy o mocy 258 KM otrzyma nazwę 530i, a jego moc wzrośnie do 272 KM.

W przypadku podstawowego silnika diesla - dwulitrowej jednostki o mocy 184 KM nie zajdzie żadna zmiana, ale będzie teraz występowała w wersji EfficientDynamics Edition, która dzięki dłuższemu przełożeniu głównemu, zamykanym wlotom powietrza i bardziej aerodynamicznym obręczom kół ma zużywać zaledwie 4,5 litra paliwa na 100 km (4,9 l w regularnym 520d)

Model 525d porzuci 204-konną wersję sześciocylindrowego silnika 3,0 na rzecz jednostki 2.0 biturbo osiągającej rekordowe 218 KM i 450 Nm. Czas przyspieszenia od 0 do 100 km/h ma wynieść siedem sekund, a średnie zużycie paliwa to tylko 5 litrów na setkę. Z kolei 530d rozwijające dotąd 245 KM otrzyma silnik o mocy 258 KM stosowany dotąd tylko w wersji z napędem na cztery koła.

Na szczycie gamy silników wysokoprężnych również nastąpi zmiana - model 535d zamiast 300 będzie teraz miał 313 KM, a moment obrotowy osiągnie 630 Nm. Warto wspomnieć, że niedawno Audi zapowiedziało wprowadzenie do oferty A6 również 313-konnego silnika diesla o pojemności trzech litrów - bawarska marka najwyraźniej nie mogła sobie pozwolić na taką prestiżową porażkę"

 

http://www.mototok.pl/Duze-zmiany-w-gamie-silnikowej-BMW-serii-5-a768

http://i2.photobucket.com/albums/y27/tex05/worshipbmw.gif
Opublikowano
ciekawy jestem ile będzie kosztować podstawowa benzynka 520i i następca 525d z biturbo ;)
http://i2.photobucket.com/albums/y27/tex05/worshipbmw.gif
Opublikowano

Dla mnie nowy 528xi jest bardzo ciekawą alternatywą w stosunku do 535xi. Ciekawą, tylko ze względu na akcyzę w naszym wspaniałym kraju. Bo z tego co sam słyszałem w X1, daleko mu do dźwięku R6. Podobnie ma się z nowym 525d v 530d (dla mojego wspólnika).

Akcyza akcyzą, ale nie wiemy dokładnie jakie ceny wyjściowe za te nowe dwulitrówki skonfiguruje importer. Wiadomo tylko, że tanio nie będzie. Chociaż baaardzo cieszy 3,1% akcyzy na wyposażenie dodatkowe i dostępność wersji z x-drivem.

Opublikowano

520i 169.000

528i 189.000

528xi 209.000 automat w standardzie

530i 218.000

525d 199.000

525xd 219.000 automat w standardzie

 

I jeszcze 530d będzie teraz miało 258KM a 535d 313KM.

www.bmw-uzywane.com

http://img115.imageshack.us/img115/7632/88263882bl9cn0.jpg

M3 3.0 E36 '95 Turbo - okolice 500 KM

Opublikowano
to 209k za 528xi to okazja :) dobry silnik, napęd na cztery kółka i do tego automat w standardzie :)
http://i2.photobucket.com/albums/y27/tex05/worshipbmw.gif
Opublikowano (edytowane)
to 209k za 528xi to okazja :) dobry silnik, napęd na cztery kółka i do tego automat w standardzie :)

 

Lepiej do porównania wziąć

obecną 528i 258PS 310Nm/2600-5000obr./min - 6,6 sek. 0-100km/h - 215 900zł

i nową 528i 245PS 350Nm/1250obr./min - 6,2 sek - 188 900zł

 

Czy dla ok. 27 tyś.zł, które można wydać na tańsze o 15,5% wyposażenie dodatkowe, warto zrezygnować z klangu i kultury pracy 6ciu garów ( i szeroko pojętego prestiżu motoru R6 )? Dodatkowo dostajemy bardziej diesel'owską charakterystykę pracy silnika. Czy potencjalne niższe koszty serwisowania, zostaną zrównoważone przez obecność turbiny? I czy ten wyżyłowany silnik, będzie równie wytrzymały co wolnossący R6?

Na te pytania, poznamy odpowiedzi za jakiś czas.

Ale suma sumarum, dla mnie jest to opcja warta grzechu. Szczególnie w/w wersji 528xi.

Edytowane przez Pemek
Opublikowano
w X1 i chyba innych Xach montują takie silniki, więc chyba są w porządku skoro chcą je wepchnąć do piątki.
http://i2.photobucket.com/albums/y27/tex05/worshipbmw.gif
Opublikowano

Witam,

dzięki za informacja cenowe w wątku. Potwierdzają się z moimi otrzymanymi w ASO kilka tygodni temu.

Faktycznie 528xi będzie w ciekawej cenie. Jeździłem X1 z tym silnikiem, rewelacja, trzeba pamiętać o chwilowym spalaniu, ale średnie powinno wyjść z rozsądnych granicach, poza tym świadomość posiadanej mocy, którą w każdej chwili można wykorzystać daje dodatkowy komfort z jazdy.

Pozostaje pytanie zadane przez jednego z Kolegów, co z wytrzymałością tych silników? Pytanie na odległą przyszłość.

Analizując ceny to przy niewygórowanym apetycie z konfiguracją można zamknąć zakup na poziomie ok. 250-270k PLN.

A jak do tego dodać możliwość zakupu takiego samochodu w Anglii w ASO/broker to ceny będą kilkanaście procent niższe (jest wątek f10/11 o zakupie w Anglii, Kolega Michael1916 kupił tam i opisuje za ile i za co, udostępnia na prw. namiary na brokera i dealera).

Pozdrawiam

Opublikowano
Jeszcze chwile trzeba poczekać, nie ma jeszcze oficjalnego cennika.

www.bmw-uzywane.com

http://img115.imageshack.us/img115/7632/88263882bl9cn0.jpg

M3 3.0 E36 '95 Turbo - okolice 500 KM

Opublikowano

Witam Forumowiczow,

 

jestem tutaj nowy i chcialem sie podzielic z Wami swoimi informacjami, gdyz staram sie sledzic oferte BMW w miare aktualnie. najpierw na temat, czyli nowy silnik w 525d. oto dane, ktore sa oficjlnie znane w niemczech (sorry za powtorki):

 

moc 160 kW/218 PS przy 4.400 min-1, maksymalny moment obrotowy to 450 Nm pomiedzy 1.500 i 2.500 min-1.

przyspieszenie 0-100 km/h F10 7,0s, F11 7,2s

Vmax: F10 243 km/h (Automatik: 239 km/h), F11 236 km/h (Automatik: 233 km/h).

srednie spalanie na 100 km od 5,0 do 5,3 L (Automatik: 4,8 - 5,0 Liter) dla F10, 5,3 do 5,5 L (Automatik: 5,1 do 5,4 L) dla F11, czyli ok. 20% miej niz R6

CO2 : 132 do 138 g (Automatik: 126 do 132g) na km F10, 138 do 145g (Automatik: 135 do 142g) na km dla F11.

 

na pierwszy rzut fascynujace wyniki, ale nie nalezy zapomniec, ze wszystkie modele beda miec start-stop-automatik. ja jestem zwolennikiem 6-garow i zaluje, ze nie wbudowano SSA do obecnego modelu, aby obnizyc spalanie i wartosci CO2. nie wiem jak w polsce, ale na zachodzie to glowny temat i glowna sila pchajaca firmy do downsizing. mieszkam w niemczech i jest tutaj tak, ze wiekszosc firm wprowadza grance CO2 dla swoich flot. znalazlem taka statystyke, ktora mowiela, ze w 2009 badz 2010 70% nowych zarejestrowanych samochodow zo auta flotowe. wiec rachunek jest prosty. taka popularna granica to 140g/km. BMW jest tutaj dosc z przodu, inne marki maja niewiele silnikow spelniajacych te wymogi. moja firma tez wprowadzila taka granice od 01.01.11. ja mialem szczescie, bo moglem zamowic auto jeszcze w zeszylm roku. tez sie wahalem co zrobic, ale krazyly juz plotki o 4 garach w 525d. teraz wiem, ze podjalem wlasciwa decyzje. ale wiem, ze pewnie to moj ostatni R6.

 

ok. co do polityki cenowej, przynajmniej w niemczech, nowy 525d R4 bedzie 500,00€ (45.400,00€) drozszy od R6 (44.900,00€), co nie spotyka sie ze zbytnia akceptacja. zdrozeja tez niektore extras, ale to bedzie pewnie dotyczyc wszystkich modeli. wiem, ze polityka cenowa w polsce nie musi byc taka sma, ale chcialem Was przygotowac z czym mozecie sie liczyc. ja tez uwazam, ze 5000,00€ doplaty w stosunku do 520d to troche duzo za 34 KM wiecej. liczba garow juz nie jest zadnym argumentem.

 

podrowienia

Piotr

Opublikowano

Witaj Peter!

Dzięki za informacje. W Polsce póki co, jeszcze nie ma podatku ekologicznego i wartości emisji CO2 nie odgrywają jeszcze tak dużej roli jak w Niemczech.

Za to powyżej pojemności 2ch litrów mamy złodziejski podatek akcyzowy w wysokości 18,6%, i to przy zakupie odgrywa główną rolę.

 

Osobiście uważam, iż za parę lat, na rynku wtórnym, te ostatnie wolnossące R6 będą bardziej cenione i poszukiwane niż ich odpowiedniki po downsizingu.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.