Skocz do zawartości

320d M47N - problem z odpalaniem i turbo.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Otóż mam dziwny problem oto objawy:

1. Gdy zimny trzeba długo kręcić aż odpali , puści białą chmurę dodam gazu jest ok.

2. Falujące obroty na biegu jałowym raz falują raz nie falują ale częściej falują ;)

3. Po dłuższej trasie siada turbo tak jak by się wyłączało całkowicie tzn(brak doładowania), chwilę postoi temperatura troszkę spadnie i znów wraca wszystko do normy. Temperatura w normie 90 stopni.

4. Gdy padnie turbo strasznie klekota na wyższych obrotach jak by się miał rozlecieć ogólnie brak mocy. Gdy działa turbo wszystko jest ok.

Olej wymieniony visco 5w30, wymieniony wtryskiwacz sterujący(padła cewka) , filtr powietrza i oleju. Spece z mojego miasta się poddali.

Nie kopci na czarno, siwo, biało(jedynie podczas pierwszego odpalania, na ciepłym silniku jest ok pali od strzała) , turbo nie śwista, wydaje się być w dobrej kondycji.

Na kompie nie ma błędów , ostatnio pojawił się jeden odnośnie początku wtrysku ale po zalaniu ultimate diesel 98 z motorlife błąd znikną.

Ręce mi opadają. Dziś kolega podsuną mi pewien pomysł żeby wymienić wszystkie wężyki podciśnieniowe, uszczelnić dolot żeby nie łapał ciepłego powietrza i wymienić separator na ten nowszy plastikowy bez filtra.

Tylko nie chce znów wydawać kolejnych pieniędzy w błoto.... może jakieś sugestie ?:) Fachowcy z warsztatu stwierdzili że to VP44 ale nie jestem przekonany.

Opublikowano

To mi wygląda jakby na Twój silnik padło kilka bolączek M47.

1. Taki objaw daje powietrze w paliwie, więc albo rozszczelniona pompa vp44, albo uszkodzony przewód paliwowy, albo sparciałe przewody przelewowe na wtryskach. Najlepiej zacząć od przewodów.

2. Sprawdź czy nie jest to falowanie spowodowane podgrzewaczem płynu chłodniczego, ale żeby teraz się załączało? Jeśli jest to rzeczywiste falowanie, to winna może być przepływka, albo nieszczelność dolotu. Do sprawdzenia nr przepływomierza, a później nr softu wgranego.

3. Auto przechodzi w tryb awaryjny, bardzo prawdopodobne to przewody podciśnieniowe uszkodzone, albo elektrozaworki.

4. To normalne, powód jak wyżej.

 

Rozwiązaniem u Ciebie jest standardowa ścieżka naprawcza tego silnika. Na forum jest tego sporo, bo to nie pierwszy przypadek. A tak w skrócie to:

1. Wymiana wszystkich przewodów podciśnieniowych i przelewowych na wtryskach.

2. Czyszczenie lub wymiana elektrozaworków do sterowania EGR i turbo.

3. Czyszczenie EGR i czujnika ciśnienia doładowania zamontowanego w kolektorze w okolicy podszybia.

4. Sprawdzenie zakresu działania cięgna sterującego turbo, czy przypadkiem nie haczy lub nie jest zapieczone.

5. Sprawdzić szczelność dolotu szczególnie przepływomierz-turbo, bo skoro kolega zauważył potrzebę to znaczy, że ma rację.

6. Sprawdź nr przepływomierza i numer wgranego softu do sterownika silnika.

 

Wymiana odmy nie zaszkodzi, ale w przypadku naszego silnika to nie licz na plastikowy separator tylko wymień filcowy wkład na nowy. Kolega pewnie obwinia odmę za kopcenie na biało przy odpalaniu, ale skoro później nie kopci znaczy to, że to powietrze w paliwie to powoduje. W przypadku jakiś wątpliwości użyj wyszukiwarki na forum jest pełno rozwiązań Twoich problemów.

Opublikowano
więc albo rozszczelniona pompa vp44

 

przeciez to M47N !

zainteresuj sie wtryskami ... podstawa diagnostyka pozniej mozesz myslec co dalej.

Opublikowano
przeciez to M47N !
Skąd ta pewność? W podpisie stoi, że 136KM. Dopóki sam własciciel nie będzie wiedział, czym jeździ, ja bym nie wyrokował. Również z poradami.
Opublikowano
więc albo rozszczelniona pompa vp44

 

przeciez to M47N !

zainteresuj sie wtryskami ... podstawa diagnostyka pozniej mozesz myslec co dalej.

 

Kolega pisał, że błędów brak, czyli jakaś diagnostyka była, a z opisu jak pisze zielo wynika, że to diesel na vp44.

 

EDIT: Poza tym fachowcy z warsztatu stwierdzili, że to pompa vp44, więc albo fachowcy tacy, albo to pierwszy w świecie common rail na pompie vp44 :lol:

 

EDIT2: Wszystko przemawia za tym, że autor postu pomylił się i niepotrzebnie dodał literkę "N" wprowadzając zamieszanie, dowodem jest nawet to, że miał błąd wtryskiwacza sterującego, a tego nie znajdziemy w CR.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.