Skocz do zawartości

czy można założyć rozmiar opon zimowych 185/65 R15


majtas4

Rekomendowane odpowiedzi

ja dzis zalozylem 205/65 r 15 . W porownaniu z moimi Dunlopami sp sport 9090 225/45 17 nie mam wogule trakcji, [BAD] w winklach na zimnym asfalcie ucieka przy glebszym wcicnieciu gazu :shock:

Była E34 M50 2.5 24v :) czerwona

Była Lancia Lybra 2.4 jtd SW lx 2000

Jest Citroen c5 2.2 hdi 2001 exclusive

Jest E34 524 td 1991

1997 YZF 750R (4hd)- sold- nastepny sezon juz hayabusa

http://img244.echo.cx/img244/9103/podavatar6bx.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tez jakis dunlopy... albo moze sie przyzwyczailem do tamtych

Była E34 M50 2.5 24v :) czerwona

Była Lancia Lybra 2.4 jtd SW lx 2000

Jest Citroen c5 2.2 hdi 2001 exclusive

Jest E34 524 td 1991

1997 YZF 750R (4hd)- sold- nastepny sezon juz hayabusa

http://img244.echo.cx/img244/9103/podavatar6bx.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Wybiram sie do Polski i nigdzie nie moge dostac zimowek :cry2: a srednio usmiecha mi sie przejazd przez pol Europy na letnich (225). Jedyne opony jakie moge kupic maja rozmiar 195/65/15 jednak na slupku w tabeli cisnien najciensze podane sa 205 :? W zwiazku z tym moje pytanie: czy mozna na zime zalozyc 195 do E39 520i biorac pod uwage fakt, ze auto bedzie sporo ganialo po autostradach :?: :?:
The ultimate driving machine
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja uważam że węrzsza opona na zime jest lepsza i założenie węrzszej opony oczywiście w granicach rozsądku nie jest złe o ile indeks nośności i prędkości będzie się zgadzał z danymi producenta. węrzsza opona lepiej sprawdzi się na śniegu podkreślam na śniegu nie na suchym, zimnym asfalcie lub na lodzie niż opona szersza. warzne jest żeby opona była dobrej firmy i miała w miare nowoczesną strukture bierznika.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadzam sie z Piotrkiem. Oponka na zime powinna byc nico wezsza od letniej i tak jak napisal moj przedmowca wszystko w granicach rozsadku.

Jezeli producent pisze ze oponki do autka to 205 wowczas mozna spokojnie zalozyc w zime rozmiar mniejsze (195)

Takze Snared mozesz spokojnie kupowac oponki i je zakladac.

Jednak pamietaj ze autko na mokrym asfalcie bedzie mialo mniejsza przyczepnosc niz na letnich

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

powinny byc - licznik bedzie pokazywał troche inne predkosci .......

 

na zime zaleca sie wezsze opony - nawet samochody WRC np w rajdzie finlandii jezdza na oponach jak z malucha.......

 

Nie Finlandii tylko Szwecji, w Finlandii jeździmy po szutrze :)

 

Węższa opona to większy jednostkowy nacisk na powierzchnię, a więc lepsze wbijanie sie opony w śnieg.

Zakładaj opony i w drogę, będziesz łatwiej pokonywał zaspy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Dodam coś od siebie, w tamtym roku kupiłem sobie komplecik opon 195/65/15, wyjechałem się przejechać, od razu zauważyłem, że szybciej traci trakcję, ale to normalne, ździwiłem się gdy pokonywałem zakręt z większą prędkością, mało tył nie wyprzedił przodu. Po tym incydencie zmieniłe z tyłu na 205/60/15 i... o niebo lepiej, więc stwierdzam że rozmiar ma jakieś znaczenie i nie bez powodu producenci do cięższych aut wkładają deczko szersze oponki. Co do nalewek, to nigdy nie założę, wolę jeździć na 2-3 letnich używkach, niż na jakiś nalewkach. Osobiście do E34 nie założyłbym węższych opon jak 205 ze względów bezpieczeństwa, chyba że nie przekraczasz 120km/h.

Pozdrawiam i życzę bezpiecznej jazdy naszymi kochanymi BUMKAMI. :wink:

http://img638.imageshack.us/img638/9205/panoramaaut.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to co ty miałeś za opony?

ja na zime mam 195-65-15 firmy YOKOHAMA i nie czuje żeby auto traciło trakcje jezdzi się bardzo dobrze , stabilnie. a pozatym mowa jest o śniegach może ty nie jeżdzisz po śniegu tylko po suchym asfalcie :wink: to w takim razie lepsze będą 205-60-15 ale na śnieg najlepsza jest wąska i wysoka opona. a poza tym to w zime nie szaleje się w zakrętach jak w lato :nienie:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to co ty miałeś za opony?

ja na zime mam 195-65-15 firmy YOKOHAMA i nie czuje żeby auto traciło trakcje jezdzi się bardzo dobrze , stabilnie. a pozatym mowa jest o śniegach może ty nie jeżdzisz po śniegu tylko po suchym asfalcie :wink: to w takim razie lepsze będą 205-60-15 ale na śnieg najlepsza jest wąska i wysoka opona. a poza tym to w zime nie szaleje się w zakrętach jak w lato :nienie:

 

Sedno sprawy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

znajomy opchnął e34 i zostały mu 1 roczne zimówki,patrzę na tabliczkę a tam takich nie ma,wszystkie szersze.jeśli dobrze pamiętam to były włąśnie195 ,a ja mam e 32 i najnmiejsze w tablicy bodajże 205.

Bieżnik super - w końcu 1 sezon,więc założyłem.W śnieg się dobrze wgryzały ale jadno ale BUJAŁO NA NICH TAK JAKBYM ZAMIAST KÓŁ MIAŁ SPRĘŻYNY,nie było to przyjemne więc z wielkim żalem oddałem kumplowi.MYŚLĘ,ŻE LUDZIE W FABRYCE dobrze wiedzą co i jak no i po to są te tabliczki z rozmiarami opon,ciśnieniem i maxymalnym obciążeniem :idea: A wybierając zimówki to myślę że lepsze są te węższe dozwolone na tablicy---większy nacisk masy auta w stosunku do powieżchni niż tych szerszych więc conieco lepsza przyczepność

JEDNO CO MNIE DZIWI TO TO ŻE NIE WOLNO JEŻDZIĆ NA KOLCACH,GNOJE NIE DBAJĄ O UTRZYMANIE DRÓG-ŚNIEGU PO PACHY,A MY MAMY SIĘ ROZBIJAĆ---miałem kiedyś kolce w dużym fiacie i było wspaniale...........---najlepsza zima jaką miałem :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawsze na zimę się daje węższe oponki niż podaje producent samochodu. Więc przy 185ach bym się zastanowił ale 195 bez namysłu. Jedynie co w tych 185/65 może przeszkadzać to profil-można by się pokusić o wyższy. I pilnować indeksu prędkości i nośności.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie nie przesadzajcie.

Wiem ze 520 jest wołowata, ale nie jest lekka i 185 moze narobic szkod.

 

Acha, co Wy p...licie o WRC ???!!!! :mad2: :mad2: :mad2:

Ludzie tam są opony z kolcami, cienkie z kolcami wrzynającymi sie w lód.

Ktoś kiedys jeździł na takich , na próbe, to mówił że na beton sie kompletnie nie nadają, a na śniegu leci sie 150 bez problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.