Skocz do zawartości

320d co ile km wymieniać olej silnikowy


poldas

Rekomendowane odpowiedzi

u mnie jest co 30tys a mam norme EU3. 04.2003 tak więc z tym bywa różnie..

CHIPTUNING BMW ŁÓDŹ > STROJENIA INDYWDUALNE > TEL 794-053-715

ZAPRASZAMY NA MODYFIKACJE WSZYSTKIE MODELE BMW

http://www.TC-PERFORMANCE.eu


http://www.tc-performance.eu/app/uploads/2019/01/15/chiptuning-bmw-g-seria-2-e1547559341957.jpg


https://www.facebook.com/TeCePERFORMANCE -> ODWIEDŹ NASZ FANPAGE!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 73
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Członkowie klubu
Ja ma EU4 i zakodowana wymiana co 30.000km, wczoraj wymieniłem po ok 18-20.000km ale przed tym zrobiłem płukankę. Ja słyszałem że co 30.000 to można sobie wymieniać jak jest auto w miarę nowe tak do 150.000 później już warto wymianiać co 15.000 jak się lubi spokojnie spać :)

Pozdrawiam, Mariusz

"Mario"

F11 Sophisto Grau


http://i59.tinypic.com/242j57c.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Panowie możemy sobie tu dyskutować o tym co mieli na myśli projektanci i magicy od technologi w BMW.

O tym dlaczego padają turbiny ,

Przepływomierze.

Pękają tłoki tudzież wały.

Itp.. Itd.

 

Możemy również próbować merytorycznie bronić różnych teorii, dlaczego inspekcja w jednym i w drugim aucie jest taka a nie inna.

 

Różni są obywatele i różni kierowcy. Jeden będzie codziennie pastował swoje „cacko” a inny nie umyje go przez cały okres użytkowania.

 

Przypomniał mi się kawał …

 

Przeciętna kobieta (co by nie pisać blondynka) wybrała się do salonu kupić auto.

Sprzedawca stary bajerant ,zwęszył temat z daleka.

„To auto, to auto jest szczytem technologii, czeka na panią …..”

Oprócz pięknego lakieru , felg z szlachetnego stopu i relingów, ma coś co je wyróżnia..

KOMPUTER POKŁADOWY!!!!!

On mózg auta ,mówi nam ile jest paliwa w baku ,oleju , kiedy zatankować ,uzupełnić płyn informuje niemal o wszystkim.

To komputer kontroluje i analizuje wszystko.

Oznajmia poprzez napisy na wyświetlaczu lub zapala różne kolorowe lampki.

Przypomina o wszystkim co jest mało lub bardzo ważne , to co bardzo ważne na czerwono.

Pani kupiła auto ,któregoś dnia podczas jazdy zapaliła się czerwona kontrolka z konewką, do tego z pulpitu zaczął dochodzić dźwięk buczka.

Pani się zatrzymała i pod nosem do siebie....

„To auto jest niesamowite ,faktycznie komputer wie wszystko, muszę wracać zapomniałam podlać kwiatki, czerwona lampka to bardzo ważne !! Na pewno już więdną.

 

 

Powracając do tematu , zalewam zawsze w pełni syntetyczny olej ,wymieniam go co około 15 tysięcy.

 

Dlaczego?

Jestem świadomym użytkownikiem ,wiem po co olej jest w silniku ,jaką pełni rolę i co się dzieje gdy nie spełnia swojego zadania. To że olej „smaruje”, wiedzą wszyscy ….. ale olej jest jeszcze kluczowym medium w odbieraniu ciepła od wszystkich elementów silnika.

Chłodzenie denka tłoka w turbodoładowanych autach itd. jest bardzo ważne ,do tego obieg przez turbinę. Olej z czasem, z każdym kilometrem traci swoje właściwości, zmienia się jego lepkość ,odporność na wysoką temperaturę ,( spiekanie) zmienia się jego skład chemiczny .

 

Uważam że olej to najważniejsza „rzecz „ w aucie.

 

Nie zabranie się wymieniać oleju zgodnie z inspekcją co 30 tys.

Nie zabrania się wymieniać opon dopiero gdy punkty kontrolne zleją się z milimetrowym bieżnikiem.

Nie zabrania się dolewać płynu do spryskiwacza kiedy zaświeci się kontrolka.

Nie zabrania się tankować dopiero wtedy kiedy mrugać zaczyna „żyd „

Można by tak dalej....

 

Podejście do auta jest indywidualne , jeden o nie dba jak również o swój wizerunek, inny ma wszystko w d.pie.

Mam tu lokalnie zaprzyjaźniony salon i serwis SEAT, kolega robi na warsztacie.

Kiedyś go odwiedziłem ...gdak szmatka .

Mówi. „Patrz ten gość ,przyjeżdża systematycznie robi wszystko.... płyny ,oleje, wycieraczki, dywaniki, pranie ,czyszczenie ,ogumienie . Coś zapiszczy facet dzwoni i przyjeżdża , coś stuknie on jest. Olej wymienia bez względu ile przejechał co pół roku a jeździ lokalnie, leje to co najdroższe i zawsze każe spuszczać grawitacyjnie.

 

To auto jest jak nowe. Gdyby sprzedawał ,kupił bym je z zamkniętymi oczami. W książce serwisowej ma więcej pieczątek niż my razem w naszej z służby zdrowia.”

 

Czy nadgorliwość tego pana ,czy niewiedza.... ?Trudno powiedzieć , na pewno było go stać.

 

Pomyślcie .. macie do kupienia auto . Stoją przed tobą dwa identyczne każde ma nalatane 270tyś.

Oba sprawne, jeden właściciel mówi jeździłem systematycznie do serwisu, lałem 5w40 pilnowałem wymiany co 15 tys. Tu książka serwisowa proszę.

Drugi mówi ,ja olej wymieniałem zawsze zgodnie z inspekcją co 30 tyś . Kolega Karol z Mokotowa wszyscy go znają.... Zawsze zalewał mi pół syntetyczny ,bo syntetyk jest rzadki i ogólnie przereklamowany i do tego drogi. Jestem realistą !!! Książka.... Pnie książkę to można wdrukować panie za 20zł.

 

Myślisz co robić? Oba auta sprawne , cena różna .

Pan od Karola z Mokotowa sprzedaje 2500zł taniej.

 

Podejmujemy decyzję... Auto tańsze sprzedane .

„Zaoszczędziłem na zakupie, zostało mi 2500zł .Za te pieniądze zabrałem żonę w góry.....”

 

Do domu wróciliśmy lawetą ,pękł wał.

 

Trochę poza tematem...... ale coś mnie wzięło na „pier..lenie w sieci głupot”

 

UWAGA !!! Myślę że pragnący wiedzy na temat oleju i nie tylko powinni koniecznie przeczytać ten materiał : http://www.p12.neostrada.pl/oleje.pdf Zajmie 15 minut i wypełni twój mózg obszerną wiedzą..... Niektórzy zapewne mieli z nim do czynienia.

 

Pozdrawiam Krzysiek

Doskonale znam aplikacje diagnostyczne DIS i Inpę , diesel w BMW jest prosty.

Masz awarię ,kłopoty,szukasz pomocy..forum to dobre miejsce aby znaleźć odpowiedź na swoje pytanie.

Po prostu napisz w czym kłopot, wspólnie znajdziemy rozwiązanie.


http://www.otofotki.pl/img12/obrazki/qo536_ccc.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to ja też coś dorzucę ....

robiłem ostatnio remap Audi a3 2,0 tdi 140 KM rocznik 2005 może 2006 , gość 60 lat wie czego chce ma ciągnąć bo poprzedni passat 130 KM lepiej ciągnął i też był po remapie , do tego zniwelować długie kręcenie rozrusznikiem zanim odpali ( nie wiem czemu ale w audi a3 mapa rozruchu zaczyna się od 250 obr :shock: passat od 0 , touran z tym samym silnikiem też od 0 ) ...

dwa razy klient jeździł na poprawki wiedział czego chce i tak dalej .... po kilkudziesięciu minutach rozmowy okazało się że Pan jest zawodowym kierowcą i o auta dba ... olej wymienia chyba ze cztery razy w roku , ale UWAGA !!!! zalewa półsyntetyk ( 10W40 ) bo auto ma już 105 000 km :shock: :shock: :shock:

i co wy na to ??????

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to ja też coś dorzucę ....

robiłem ostatnio remap Audi a3 2,0 tdi 140 KM rocznik 2005 może 2006 , gość 60 lat wie czego chce ma ciągnąć bo poprzedni passat 130 KM lepiej ciągnął i też był po remapie , do tego zniwelować długie kręcenie rozrusznikiem zanim odpali ( nie wiem czemu ale w audi a3 mapa rozruchu zaczyna się od 250 obr :shock: passat od 0 , touran z tym samym silnikiem też od 0 ) ...

dwa razy klient jeździł na poprawki wiedział czego chce i tak dalej .... po kilkudziesięciu minutach rozmowy okazało się że Pan jest zawodowym kierowcą i o auta dba ... olej wymienia chyba ze cztery razy w roku , ale UWAGA !!!! zalewa półsyntetyk ( 10W40 ) bo auto ma już 105 000 km :shock: :shock: :shock:

i co wy na to ??????

:shock:

CHIPTUNING BMW ŁÓDŹ > STROJENIA INDYWDUALNE > TEL 794-053-715

ZAPRASZAMY NA MODYFIKACJE WSZYSTKIE MODELE BMW

http://www.TC-PERFORMANCE.eu


http://www.tc-performance.eu/app/uploads/2019/01/15/chiptuning-bmw-g-seria-2-e1547559341957.jpg


https://www.facebook.com/TeCePERFORMANCE -> ODWIEDŹ NASZ FANPAGE!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

UWAGA !!!! zalewa półsyntetyk ( 10W40 ) bo auto ma już 105 000 km :shock: :shock: :shock:

i co wy na to ??????

 

Wybaczam mu bo ma 60 lat. Informuję że po remapie wzrasta temperatura spalania mieszanki a w konsekwęcji denka tłoka.

Tłumacze ,że olej półsyntetyczny nie ma takich parametrów jak pełny syntetyk. Jego wytrzymałość termiczna jest nieporównywalnie mniejsza. Pobieranie i oddawanie ciepła po zerwaniu "filmu" olejowego przez przegrzanie może doprowadzić do wielu usterek.

 

Pokazał bym mu pęknięty tłok, może jest jeszcze do nawrócenia.

 

Pozdrawiam Krzysiek

Doskonale znam aplikacje diagnostyczne DIS i Inpę , diesel w BMW jest prosty.

Masz awarię ,kłopoty,szukasz pomocy..forum to dobre miejsce aby znaleźć odpowiedź na swoje pytanie.

Po prostu napisz w czym kłopot, wspólnie znajdziemy rozwiązanie.


http://www.otofotki.pl/img12/obrazki/qo536_ccc.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:lol: :lol:

tłumaczyć to może i przetłumaczyłem i chyba zmieni :cool2:

co najważniejsze półsyntetyk ma więcej w sobie mineralnego niż syntetyka :D

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

....

UWAGA !!! Myślę że pragnący wiedzy na temat oleju i nie tylko powinni koniecznie przeczytać ten materiał : http://www.p12.neostrada.pl/oleje.pdf Zajmie 15 minut i wypełni twój mózg obszerną wiedzą..... Niektórzy zapewne mieli z nim do czynienia.

 

Pozdrawiam Krzysiek

 

witam

czytałem te streszczenie, przed wiosenna wymianą oleju, choć dla laika ten tekst nie jest do końca zrozumiały... i trzeba pamiętać ze oferta olejowa rynku już sie zmieniła

 

PS:

wybrałem zachwalany Synthoil od LM

 

pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj Andie stary druhu..........

trzeba pamiętać ze oferta olejowa rynku już sie zmieniła

 

Zgadza się sam materiał może wydawać się zawiły i trochę na dzień dzisiejszy nie aktualny.

Nie aktualny pod kątem oferty.

 

Istotą sprawy jest wyjaśnienie jaka różnica jest pomiędzy olejem mineralnym ,pół syntetycznym i w pełni syntetycznym.

Wiele osób nie wie że oferowane są oleje z napisem syntetyk a są to oleje hydrokrakowane "HC"

Doskonale znam aplikacje diagnostyczne DIS i Inpę , diesel w BMW jest prosty.

Masz awarię ,kłopoty,szukasz pomocy..forum to dobre miejsce aby znaleźć odpowiedź na swoje pytanie.

Po prostu napisz w czym kłopot, wspólnie znajdziemy rozwiązanie.


http://www.otofotki.pl/img12/obrazki/qo536_ccc.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja wymieniam w każdej furze co 10 tysi, mechanik zmienil mi serwis olejowy z 30 tys na 15 tys ale przy nastepnej okazji zmienie na 10. lalem motula a teraz zalalem tego calego castrola ale sygnowanego przez bmw, oleju nieubywa i nieubywalo tez na motulu, tyle ze motul byl bardziej gesty ale parametry ll04 spelnial, uwazam ze 30 to masakra chyba ze ktos tylko trasy, 20 jak kto lubi, ja wybralem takie rozwiazanie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja wymieniam w każdej furze co 10 tysi, mechanik zmienil mi serwis olejowy z 30 tys na 15 tys ale przy nastepnej okazji zmienie na 10. lalem motula a teraz zalalem tego calego castrola ale sygnowanego przez bmw, oleju nieubywa i nieubywalo tez na motulu, tyle ze motul byl bardziej gesty ale parametry ll04 spelnial, uwazam ze 30 to masakra chyba ze ktos tylko trasy, 20 jak kto lubi, ja wybralem takie rozwiazanie

 

Ja bym nie przesadzał i wymieniał co najwyżej po 5 tysiącach... :mad2: :duh: :mad2: :duh:. I w ten sposób paranoja siegnie zenitu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie no spoko najlepiej lat lotosa i wymieniac co 2 lata, napisalem jak ja robie, latam glownie po miescie dosc dymamicznie, a jak na trasie na studia to srednio 170-190 km/h, uwazam ze niezaszkodzi co 10 tys wymienic, samochod traktuje nie tylko jako przyrzad, jeden woli sie pobawic w jakies listwy ringi carbony i inne pierdoly a ja wole zmienic czesciej olej i na dobry i zainwestowac w hamulce itd, zreszta kazdy lepszy tuner stwierdzi ze po virusie i przy ostrzejszej jezdzie nalezy skrocic okres wymiany, myslalem ze forum jest dla pasjonatow marki a nie zeby miec zwale ze ktos woli w/g jego mniemania m.in tak wlasnie zadbac o swoj samochod, wpierdzielam kase w fure i nikt mi tego niezwroci, ale wiem ze po mnie ktos jezdzac bedzie zadowolony ze stanu samochodu :!:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
To że po wyzerowaniu inspekcja olejowa pokazuje 30 tys. km. to nie znaczy że po tylu dojdzie do zera, komputer sam przyspiesza odliczanie inspekcji w zależności od stylu jazdy i warunków w jakich eksploatujemy samochód.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moje zdanie jest takie, żeby wymieniać według wskazań komputera pokładowego. jedyny wyjątek który ja bym zrobił to sytuacja kiedy kupujemy samochód i nie wiemy jaki olej był zalany wcześniej, albo przechodzimy z oleju 10W na rzadsze - wtedy by wypadało wymienić olej po 10 tys.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale wskazanie moze byc zrobione na 10 15 30 itd, to mozna zmienic, nie chce sie upierac ani bron boze nikogo przekonywac ale niesadzicie ze dlugowiecznosc ll jest na niemcy i inne kraje gdzie nie stoi sie az tak w korkach, a nie but korek, but swiatla i co 3 m stoisz w korku
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie nie, chodzilo mi o plynna jazde po obwodnicach i asutstradach w niemczech itp a u nas jednak plynnosci jazdy w miescie brak, chyba ze ktos po wsi mieszka, dobra to nie moja teoria, wypowiedzialem sie w tym temacie juz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ja myślę że .pdf wrzucony przez Rogera zamyka ten temat.

CHIPTUNING BMW ŁÓDŹ > STROJENIA INDYWDUALNE > TEL 794-053-715

ZAPRASZAMY NA MODYFIKACJE WSZYSTKIE MODELE BMW

http://www.TC-PERFORMANCE.eu


http://www.tc-performance.eu/app/uploads/2019/01/15/chiptuning-bmw-g-seria-2-e1547559341957.jpg


https://www.facebook.com/TeCePERFORMANCE -> ODWIEDŹ NASZ FANPAGE!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To że po wyzerowaniu inspekcja olejowa pokazuje 30 tys. km. to nie znaczy że po tylu dojdzie do zera, komputer sam przyspiesza odliczanie inspekcji w zależności od stylu jazdy i warunków w jakich eksploatujemy samochód.

 

Racja, guzior, niedowiarki niech sobie zapiszą stan licznika przy wymianie i skonfrontują go przy następnej z obliczeniami BC, nie ma szans żeby wyszło to samo. Inne wskazanie da jazda autostradowa przy 130 km/h, inna przy 180 , a jeszcze inna przy jeździe miejskiej... Ale, wracając do tematu, każdy zrobi jak uważa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 lat później...
  • Zasłużeni forumowicze
Zaraz w podpisie pojawi się jakiś link do proszków do prania czy czegoś podobnego :8)

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.