Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Oczywiście olej w silniku diesla momentalnie robi się czarny, ale świeży jest bardziej "płynny".

 

e87 120d M47TU 163KM - inspekcja co 35.000km

e46 320d M47N 150KM - inspekcja do 23.000km

 

Zróbmy takie założenia:

- wlewam ten sam olej do jednego i do drugiego silnika

- jeżdżę w podobnym stylu, pokonując podobne ilości kilometrów

 

Chcecie mi powiedzieć, że oba silnika zbadają sobie same olej i de facto jednym i drugim autem przejedziemy podobną ilość km ?

Twierdzę, że nie i dlatego w to co jest pokazane na liczniku patrzę nieufnie.

Czy stopień zużycia silnika auta nowego i 10 letniego jest taki sam ? Uważam, że nie, więc to co producent zalecił na początku nie koniecznie obowiązuje po 10 latach.

  • Odpowiedzi 73
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Idąc tym tokiem myślenia w swojej e36 z 92 roku gdzie olej wymieniam co 12tyś tak jak wskazuje inspekcja, mam teraz wymieniać co 5tyś?

Silnik jest w dobrej kondycji, a więc po co? Bo ma 20 lat?

Opublikowano

Może z tym olejem w silniku jest troche jak ze skarpetami :duh:

W zasadzie można nie zmieniać przez miesiąc i niema to większego wpływu na właściwości użytkowe - pomimo to niektórzy zmieniaja częściej :wink:

Opublikowano
Może z tym olejem w silniku jest troche jak ze skarpetami :duh:

W zasadzie można nie zmieniać przez miesiąc i niema to większego wpływu na właściwości użytkowe - pomimo to niektórzy zmieniaja częściej :wink:

 

hahahah dobre :cool2:

Opublikowano
Marko jak chcesz to ufaj...

w moim przypadku wymiana co 30tys zgodnie z BC wiązałaby sie z realnym przebiegiem +/- 34tys, co skutkowałoby wymianą oleju co średnio 2lata :mad2:

niecałe 200zł./rok mnie nie zbawi a silnikowi pomoże...

A to znaczy że jesteś dobrym kierowcą, ponieważ jeżeli byś przysłowiowo butował samochód po przejechaniu nawet 10tys km byś mial do wymiany olej względem komputera w samochodzie. Niemiaszki tak to zaprojektowały.

Opublikowano
Oczywiście olej w silniku diesla momentalnie robi się czarny, ale świeży jest bardziej "płynny".

 

e87 120d M47TU 163KM - inspekcja co 35.000km

 

M47TU2

 

e46 320d M47N 150KM - inspekcja do 23.000km

 

M47TU

Opublikowano
Ja zmieniam raz w roku co 10-12tys km. E46 mam prowadzone do końca w serwisie i tam miał wymieniane co 15tys km co 6 miesięcy :)

CHIPTUNING BMW ŁÓDŹ > STROJENIA INDYWDUALNE > TEL 794-053-715

ZAPRASZAMY NA MODYFIKACJE WSZYSTKIE MODELE BMW

http://www.TC-PERFORMANCE.eu


http://www.tc-performance.eu/app/uploads/2019/01/15/chiptuning-bmw-g-seria-2-e1547559341957.jpg


https://www.facebook.com/TeCePERFORMANCE -> ODWIEDŹ NASZ FANPAGE!

Opublikowano
Kolego JNX- Ciekawe w jakim serwisie "do końca" dbano o Twoje auto... Bo żaden autoryzowany nie robi takich chocków-klocków. No chyba,że masz model specjalnej troski :oops:
Nic nie stuka nic nie puka...
Opublikowano
A to znaczy że jesteś dobrym kierowcą, ponieważ jeżeli byś przysłowiowo butował samochód po przejechaniu nawet 10tys km byś mial do wymiany olej względem komputera w samochodzie. Niemiaszki tak to zaprojektowały.

 

No właśnie, buniosławy nie mają tępego licznika km, tylko jakiś magiczny czujnik - ktoś nawet na forum opisywał, że to sprawdza lepkość itd.

Opublikowano
Mi zostało 400km do wymiany. Licznik service zaraz po wymianie oleju mówił 8300km, teraz przejechałem jakieś 7500km, więc ewidentnie pojazd potrafi się sam zdiagnozować. Dodam, że jeżdżę na lepkim 10w40 oleju (dostałem już pouczenie, że to niedobre dla turbiny i silnika, bo to nie jest zalecany olej przez bmw), pewnie dlatego wyszło tylko 8300 między wymianami :)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Mi zostało 400km do wymiany. Licznik service zaraz po wymianie oleju mówił 8300km, teraz przejechałem jakieś 7500km, więc ewidentnie pojazd potrafi się sam zdiagnozować. Dodam, że jeżdżę na lepkim 10w40 oleju (dostałem już pouczenie, że to niedobre dla turbiny i silnika, bo to nie jest zalecany olej przez bmw), pewnie dlatego wyszło tylko 8300 między wymianami :)

 

A to ciekawostka że inspekcja zresetowała się na 8300 km. Czyżby czujnik zbadał olej który mu wlałeś ? :norty: Ciekawe jak u innych kolegów którzy jeżdżą na pół syntetykach ?

Opublikowano
wczoraj był u mnie kolega K3m0t1989 i u niego jest jeszcze dziwniej... inspekcja za każdym razem resetuje się na wartość 4400km. myślałem, że to kwestia ustawienia w NCS-ie, ale tam było ustawione 22000km :duh: próbowałem to przestawić i zakodować 11000 i z powrotem na 22000, ale bezskutecznie. za każdym razem po skasowaniu inspekcji pokazywało znów 4400.
Opublikowano
Dodam jeszcze, że płyny (jak i 95% napraw) miałem robione za gruby szmal w ASO BMW w Krakowie, więc odpada tu jakiś bardzo prozaiczny błąd w stylu "pan mietek zalał kujawskim i zapomniał zaadaptować bulgulator dwufazowy do częstotliwości odświeżania hemodrapaka kwanotowo-jonowego" ;) [dop. a przynajmniej bardzo chcę wierzyć, że tak jest i uprzejmie proszę mnie z tego przyjemnego snu nie budzić ;) ]
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Dodam jeszcze, że płyny (jak i 95% napraw) miałem robione za gruby szmal w ASO BMW w Krakowie, więc odpada tu jakiś bardzo prozaiczny błąd w stylu "pan mietek zalał kujawskim i zapomniał zaadaptować bulgulator dwufazowy do częstotliwości odświeżania hemodrapaka kwanotowo-jonowego" ;) [dop. a przynajmniej bardzo chcę wierzyć, że tak jest i uprzejmie proszę mnie z tego przyjemnego snu nie budzić ;) ]

 

I w ASO wlali ci pół syntetyk ? Wierzyć mi się nie chce.

Opublikowano
Mi zostało 400km do wymiany. Licznik service zaraz po wymianie oleju mówił 8300km, teraz przejechałem jakieś 7500km, więc ewidentnie pojazd potrafi się sam zdiagnozować. Dodam, że jeżdżę na lepkim 10w40 oleju (dostałem już pouczenie, że to niedobre dla turbiny i silnika, bo to nie jest zalecany olej przez bmw), pewnie dlatego wyszło tylko 8300 między wymianami :)

 

7500 to mogło Ci zostać! Bo nie skasowali inspekcji!!! Tym bardziej to bolesne bo robione w ASO za ciężką kase.... :duh:

Opublikowano
7500 to mogło Ci zostać! Bo nie skasowali inspekcji!!! Tym bardziej to bolesne bo robione w ASO za ciężką kase.... :duh:

 

Kolego, było 8300km. Teraz zalałem pełnym syntetykiem (tym zalecanym) i kulturalnie jest 22000km do inspekcji. Kilka postów wyżej jceel mówił o podobnym przypadku :) rozumiem, że teraz skoro popełniłem śmiertelny grzech wg. niektórych mechaników (syntetyk zapewne -> pół -> znów syntetyk) powinienem przez jakiś czas sprawdzać, czy mi oleju nie ubywa, tak?

Opublikowano

panowie dobrze czytam? mam nie za dobry olej zalany i dlatego mi odlicza od 4400 a nie 22 tys jak w NCS zakodowane?

bo to u mnie mimo wartosci w ncs 22tys, zmiany na 11, zmiany na 22 dalej odlicza od 4400

szukam
Opublikowano
Ja mam zalany Castrol EDGE Sport 0W40, auto mam od lutego. Zaraz po zakupie wymieniłem wszystkie filtry i olej silnikowy. Stan na bagnecie jest taki jak zaraz po wymianie. Przejechałem niespełna 10tyś i na inspekcji pozostało jeszcze troszkę ponad 12tyś do kolejnej wymiany ;)
Opublikowano
Jak to jest, że u niektórych z rocznika 2003, inspekcja bez modyfikacji wskazuje 22tyś a u innych 30tyś? Dlaczego fabryka różnie ustawia?

 

W marcu 2003 były chyba ostatnie zmiany w modelu e46 np 6 biegowa skrzynia więc może jest to z tym związane. Ja mam auto z 27 października 2003 i odliczanie mam od 30000km :cool2:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.