Skocz do zawartości

chiptuning 2.0d - 184KM


wojtek22

Rekomendowane odpowiedzi

witam,

 

jakoże użytkuję x3 f25 2.0d 184 KM ale dużo mniej jest użytkowników x3 na forum niż 520d a silniczek jest ten sam.

Zapodaje temat czy ktoś juz moze chipował 2.0d.???

Jakie wyniki i jak sie z tym jeździ??? Domyślam sie że z gwarancji nici po takiej ingerencji ale coś za coś.

 

Dzieki za wszelkie informacje.

p.s. dodam że auto w automacie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 98
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Jak się pytałem o Performance Power Pack do 520d w Bawaria Motors to mówili, że ich serwis niezależnie coś dłubał w F10 520d żeby podnieść moc. Brzmi bardzo abstrakcyjnie i aż niereallnie ale jak masz zapędy na dziennikarza śledczego to możesz spróbować pójść tym tropem :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy kombinacjach jesli takowe odbywają się u dealera zadbaj o pisemna gwarancję ( oczywiscie nie na samego chipa :wink: ) Ja jednak zaczekam na całego packa - chyba warto bo to nie sama elektronika.

I pytanko z innej beczki. Przez głupi błąd przy wklepywaniu mojego zamówienia nie zostały odfajkowane czujniki parkowania. Też na to nie zwróciłem uwagi( myśląc że za taką kasę to standard) więc poniekąd to też moja wina. Autko już jest na placu sprzedawcy, dzisiaj położyli nano ale muszę gdzieś na zewnątrz kupić zestawy czujników bo w przypadku M pakietu jaki sobie wybrałem musieli by wymieniać całe zderzaki (chyba coś ok 10 tys.). Dealer jest naprawdę ok (Best Auto Lublin) ponieważ poprosili mnie tylko o wybranie dowolnego zestawu ( i nie chodzi o komplet za 50 zł z allegro) a resztę tematu załatwiaja sami. Doradźcie coś naprawdę porządnego! Cena nie ma znaczenia (prawie :wink: )

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wziąłeś "pakietu polskiego"?

No cóż... szczerze Ci powiem, że bardzo ciężko znaleźć porządne czujniki tak, aby działały jak fabryczne. Nie da się zamówić oryginalnych BMW?

http://i2.photobucket.com/albums/y27/tex05/worshipbmw.gif
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przez głupi błąd przy wklepywaniu mojego zamówienia nie zostały odfajkowane czujniki parkowania. Też na to nie zwróciłem uwagi( myśląc że za taką kasę to standard) więc poniekąd to też moja wina. Autko już jest na placu sprzedawcy, dzisiaj położyli nano ale muszę gdzieś na zewnątrz kupić zestawy czujników bo w przypadku M pakietu jaki sobie wybrałem musieli by wymieniać całe zderzaki (chyba coś ok 10 tys.). Dealer jest naprawdę ok (Best Auto Lublin) ponieważ poprosili mnie tylko o wybranie dowolnego zestawu ( i nie chodzi o komplet za 50 zł z allegro) a resztę tematu załatwiaja sami. Doradźcie coś naprawdę porządnego! Cena nie ma znaczenia (prawie :wink: )

Pozdrawiam

Ciekawe jak sobie poradzą zeby te dołożone ( i nie chodzi o komplet za 50 zł z allegro) dawały obraz na ekranie idrivu i sygnał ostrzegawczy z odpowiedniego głośnika zależnie z którego kierunku zbliża się przeszkoda.

hej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Chwalisz dealera po takiej akcji?! To od czego jest ten dealer? Od wklepania zamowienia do komputera czy od doradzenia klientowi jakie opcje warto wybrac. Za co sprzedawca wzial prowizje?! W nowiutkim BMW 5 miec dokladane czujniki to lipa po calosci.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chwalisz dealera po takiej akcji?! To od czego jest ten dealer? Od wklepania zamowienia do komputera czy od doradzenia klientowi jakie opcje warto wybrac. Za co sprzedawca wzial prowizje?! W nowiutkim BMW 5 miec dokladane czujniki to lipa po calosci.

Dokładnie, teraz dołożą przez nawiercanie zderzaków ale kształtem nigdy nie bedzie pasowała czujka do czoła zderzaka no i brak kompatybilności z idrivem-będzie lipa straszna . Ogólnie oryginalne czujniki PDC należą do elegantszych czujników PDC na rynku.

Ja bym tak na nich napierał żeby był oryginalny PDC nawet jakby to miało dłużej trwać. Zresztą diller jest ok więc zrozumie.

hej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Panowie to jak z tym chiptuningiem 2.0.d

 

Robił ktoś????

 

Nikt, bo mysleli ze to ten sam silnik a tymczasem:

 

http://www.goldenline.pl/forum/1836888/320xd-roznice-pomiedzy-177km-a-184km

 

Nie tylko softem sie rozni nowy silniczek, ale ma takze kilka innych bajerow, ktore mozna popsuc chipujac..

http://fm.robsonic.org/robsonic/320d/moja.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co za gość :mad2: :mad2: , miesza w każdej serii, myślałem, że robi to tylko u siebie czyli w E9x ale wszedł i tu :duh:

 

kolego Oxygene 123, jako elektronik i osoba, która jest wszędzie napisz co konkretnie można zepsuć robiąc chip w 2.0d 184KM lub rozwiń swoją myśl:

 

Nie tylko softem sie rozni nowy silniczek, ale ma takze kilka innych bajerow, ktore mozna popsuc chipujac..

 

już wiemy (nie od Ciebie...) że turbo ma inne wymiary (zmiana od X 2010) , ma inne prędkości, obroty, bezwładność :?: :?: może inaczej dmucha, tak lekko z boku albo z tyłu...

 

jak zmiana turba ma się do zmian silnika i programu, na jakich parametrach bazuje chip i dlaczego obecne auta mają komputery z EDC 16/17 :?: są to zabezpieczenia :?: nowe centrale :?: czy może jakiś bajer...które modele i dlaczego mają różne komp :?: czy z takimi zabezpieczeniami można robić chip a może nie :?: i najwazniejsze jakie "chipy" psują jakie "bejerki"...

 

sorrki rozpędziłem się :mad2: , mam nadzieję, że nie będzie już tego typu wpisów :mad2: :mad2:

było:

E87, 120d, 2004, chip: 191KM/437Nm - 2004-2007, 30 miesięcy funu z jazdy :)

E91, 320d, 2007, chip: 193KM/406Nm - 2007-2010, 30 miesięcy czołgania się z "A" do "B" :(

E90 LCI, 330d, 2010, chip: 286KM/600Nm - 2010-2013, 42 miesiące przyjemności z skromności :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Witam.

Właśnie odebrałem moją F10 520 po montażu performance packa z serwisu BMW. Auto hamowałem przed i po montażu na tym samyn paliwie. Oto Wyniki: seria 177,8 KM i 362 Nm przy 2500 rpm. Czyli trochę mniej niż przewiduje producent, ale chłopaki z VTG powidzieli że to normalne bo rzadko się zdaża aby było 184 KM. Po modyfikacji czyli wymianie intercoolera oraz komputera sterującego z programem przygotowanym przez fabrykę (z ciekawością czytam historyjki o samodzielnym dłubaniu serwisów przy programie???? i takie tam) ...ale do rzeczy. Wynik po modyfikacji 202,3 KM i 406,5 Nm. Producent obiecuje przyrost o 12 KW czyli 16,36 KM oraz 40 Nm. Czyli jest ok. gdyby nie trochę niższe parametry wyjściowe pewnie byłoby jeszcze lepiej. Według opini fachowców z VTG jest to bardzo delikatny program poparty montażem wydajniejszego Intwrcoolera, całość wydaje sie być bezpieczna ..... dla silnika.

A teraz wrażenia z jazdy ............ wydaje się, że moja F10 schudła jakieś 300 Kg, samochód jest wyrażnie żwawszy na każdym biegu..........spalanie na trasie (delikatnie) -0,3 l/100Km, ale przejechałem dopiero 800km po zmianach. O wrażeniach z dalszej eksploatacji nie omieszkam powiadomić szanownych forumowiczów w następnych postach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam,

Na moje pytanie o możliwość modyfikacji programu w 520d 184ps, Patryk z compsport odpowiedział krótko, cyt: "nie ma i nie bedzie" :duh:

Nie drążyłem tematu, to nie wiem skąd taka definitywna odpowiedź, szczególnie od gościa, który napewno sporo potrafi i który - przy okazji poprzednich modyfikacji - nigdy się nie poddawał i przeważnie osiągał zamierzony cel.

 

Na pewno istnieje możliwość zwiększenia mocy za pomocą boxa np. performace kit od kelleners -> http://www.kelleners-sport.de/, ale ja nie mam zaufania do tego typu wynalazków, które raczej nie integrują się z głównym sterownikiem systemu, a ich działanie kojarzy mi się z przekłamywaniem danych wejściowych sterownika, aby np. wymusić inne warunki pracy motoru. Co przekłada się na zdrowie i żywotność jednostki.

 

Reasumując, powoli zaczyna doskwierać mi niedostatek mocy w tym, bądź co bądź, ciężkim aucie, ale raczej nie skuszę się na symboliczny, czytaj: 10% wzost osiągów by "BMW performace pack", który tak naprawdę niewiele zmieni, a jedynie co może, to podsycić moją chęć do dalszego dłubania.

Mój ideał dla tego silnika po modyfikacji (remapie ecu) to 220-230ps i 450-470nm, ale puki compoty i mastersy mówią "niedasię", to cóż.....

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest tak, że jak sobie zrobisz gdzieś tego chipa "na mieście", a później pojedziesz do ASO na jakąś naprawę, która będzie wymagała programowania auta, to zostanie on wykasowny i wszystko wróci do stanu fabrycznego.

www.bmw-uzywane.com

http://img115.imageshack.us/img115/7632/88263882bl9cn0.jpg

M3 3.0 E36 '95 Turbo - okolice 500 KM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.