Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

1. Proszę was (bo na forum nie ma za bardzo podobnego tematu) o napisanie średniego spalania tego silnika ( 318i 143km 2009r. auto start stop)

2. Drugie pytanie na jakim wtrysku jest ten silnik ? i czy można już założyć gaz do owego silnika nawet przy funkcji start stop ?

Opublikowano

1. Miasto 7.9, trasa 4.8, srednie 5.9 - dane producenta

2. Silnik N43 z bezposrednim wtryskiem benzyny, zagazowanie znacznie trudniejsze. Problem jest we wtryskiwaczach benzyny umieszczonych bezposrednio w komorze spalania przez co narazone sa na bardzo wysokie temperatury. W czasie normalnej pracy sa schladzane benzyna, a w czasie jazdy na LPG "wisza" bezczynnie. W takich silnikach co pewien czas sterownik gazu przelacza sie na benzyne zeby ochronic wtryskiwacze przed przegrzaniem, wiec instalacja nie jest tak oszczedna jak w silnikach z wtryskiem posrednim z racji spalania benzyny. Przypuszczam tez ze w dluzszej perspektywie te piezoelektryczne wtryskiwacze od benzyny i tak sie zapieka, ale to tylko moja opinia, bo nie slyszalem zeby ktos mial LPG w BMW z bezposrednim wtryskiem.

Slyszalem natomiast o takich instalacjach LPG do silnikow GDI Mitsubishi i do volkswagenowskich FSI.

Opublikowano

dzięki

Wiem wiem żadnego gazu nie będę zakładał już jest pewne. a rzeczywiste spalanie ? może ktoś z was ma 318i i może się wypowiedzieć :)

Opublikowano
Spalanie w miescie 8.5 na trasie 7.2 gazu nieposiadam i nawet mi to przez głowe nieprzeszło zeby załorzyc. Jeezdze takim modelem juz dwa lata i bardzo polecam tylko ze ja mam 2007r. przed lifting ale juz z tym silnikiem 318i 143km i tart stop oraz odzyskiwanie energi
Opublikowano
tylko ze ja na ttrasie lubie pogonic a jesli chodzi o minimalne spalanie na trasie to zeszłem ponizej 6l lecz to nie jazda domnie ale niemówie ze niemozna
Opublikowano

Ja tam jakims wielkim przeciwnikiem gazu nie jestem, jak ktos sporo jezdzi i ceni sobie kulture pracy benzyniaka ponad klekot i kosztowne naprawy diesli to niech sobie gazuje ale pod warunkiem ze to bedzie prosty silnik ktory dobrze zniesie warunki pracy na LPG.

BMW z bezposrednim wtryskiem raczej nie jest najlepszym materialem do gazowania, i pewnie wcale sie to az tak nie oplaca zwlaszcza ze 8-9 litrow PB po miescie jak na taki samochod to jest bardzo dobry wynik.

Opublikowano
Ja tam jakims wielkim przeciwnikiem gazu nie jestem, jak ktos sporo jezdzi i ceni sobie kulture pracy benzyniaka ponad klekot i kosztowne naprawy diesli to niech sobie gazuje ale pod warunkiem ze to bedzie prosty silnik ktory dobrze zniesie warunki pracy na LPG.

BMW z bezposrednim wtryskiem raczej nie jest dobrym materialem do gazowania, zwlaszcza ze 8-9 litrow PB po miescie jak na taki samochod to jest bardzo dobry wynik.

 

 

teraz już się zgodzę z Tobą.

 

a słuchajcie. Każdy silnik 318i z funkcją auto start stop posiada też funkcję odzysku energii ? w 2009 było to bez dopłat połączone ze sobą czy osobna opcja?

i druga sprawa jak stanę na światłach wrzucę na luz, następnie puszczę sprzęgło to wyłączy się silnik a co jak wysiądę z auta ? mogę np stanąć tak wyłączy się silnik i wyjąć kluczyk czy muszę stop przyciskiem koło kierownicy ? przy funkcji auto start stop mogę wysiąść do sklepu bez wyłączania silnika normalnym sposobem ? (oczywiście jeżeli ktoś jest w aucie ) ?

Opublikowano
Ja tam jakims wielkim przeciwnikiem gazu nie jestem, jak ktos sporo jezdzi i ceni sobie kulture pracy benzyniaka ponad klekot i kosztowne naprawy diesli to niech sobie gazuje ale pod warunkiem ze to bedzie prosty silnik ktory dobrze zniesie warunki pracy na LPG.

BMW z bezposrednim wtryskiem raczej nie jest dobrym materialem do gazowania, zwlaszcza ze 8-9 litrow PB po miescie jak na taki samochod to jest bardzo dobry wynik.

 

 

teraz już się zgodzę z Tobą.

 

a słuchajcie. Każdy silnik 318i z funkcją auto start stop posiada też funkcję odzysku energii ? w 2009 było to bez dopłat połączone ze sobą czy osobna opcja?

i druga sprawa jak stanę na światłach wrzucę na luz, następnie puszczę sprzęgło to wyłączy się silnik a co jak wysiądę z auta ? mogę np stanąć tak wyłączy się silnik i wyjąć kluczyk czy muszę stop przyciskiem koło kierownicy ? przy funkcji auto start stop mogę wysiąść do sklepu bez wyłączania silnika normalnym sposobem ? (oczywiście jeżeli ktoś jest w aucie ) ?

 

Spalanie mój rekord na trasie szybkiego ruchu 4.8l/100 na dystansie 40 km ale to na tempomacie jadąc 90km/h :) Realne spalanie to 7 l/100km przy spokojnej jeździe przy piłowaniu 10l/100km więc średnia wychodzi 8.5l/100km.

A co do funkcji start/stop - Każdy z efficient dynamics posiada funkcje odzyskiwania energii czyli wszystkie e9x 318i od podajże 06/2007. Czyli w samochodzie z 2009 jest to w standardzie bez dopłat. Jak wysiądziesz z auta to nadal będzie zgaszony (tak podejżewam) włączy się sam wtedy gdy stwierdzi, że trzeba. Choć nigdy tego nie sprawdzałem - nie przyszło mi to do głowy żeby wysiadać z samochodu bez zabierania ze sobą kluczyka ze stacyjki :).

Możesz stanąć włączy się start/stop czyli wyłączy się silnik możesz wtedy wyjąć kluczyk nic się nie stanie - wszystko się wyłączy. A możesz też nacisnąc stop przycisk i po prostu wyłączy się zapłon i światła (radio dalej będzie grało). Co do ostatniego pytania owszem możesz wysiąść z auta na start/stopie po prostu będzie tak, że auto się na chwile wyłączy ale po minucie się znów uruchomi bo podtrzymanie działania wszystkich urządzeń jest prądożerne i prawdopodobnie kiedy wrócisz ze sklepu silnik będzie zapalony... Aha start/stop nie działa zawsze - muszą być spełnione odpowiednie warunki np temperatura minimum 3 stopnie C. I oczywiście wystarczający poziom naładowania akumulatora. Jeśli któryś z tych warunków jest nie spełniony - start/stop nie zadziała. Generalnie start/stop to taki bajer który rzadko się przydaję. Świetnie się sprawdza na przejazdach kolejowych i na światłach o długiej fazie międzyzielonej. Ale w czystym korku jest bezużyteczny bo co chwila przemieszczasz się o 2 metry - wtedy się nie sprawdza i robi więcej złego niż dobrego - w końcu się zmęczy w takich warunkach i przestanie się załączać. Jest też możliwość wyłączenia systemu start/stop przyciskiem na desce rozdzielczej.

 

Generalnie, żeby Ci wytłumaczyć zasadę po której wszystko ci się rozjaśni. Włożenie kluczyka do portu to jest jak w innym samochodzie jedno przekręcenie kluczykiem, przyciśnięcie przycisku start/stop na desce to jest jak włączenie zapłonu czyli w innym samochodzie przekręcenie kluczykiem jeszcze o jeden ząbek dalej. A żeby auto uruchomić to trzeba wcisnąć sprzęgło/hamulec (zależne od skrzyni) i nacisnąć przycisk startu - to jest jak przekręcenie jeszcze o jeden ząbek poza zapłon w innym samochodzie czyli uruchomienie rozrusznika.

Opublikowano

dzięki kolego bardzo mi pomogłeś i w fajny sposób wytłumaczyłeś od strony praktycznej :)

 

Jeszcze jedno ta temperatura to chodzi o temp. silnika czy na zewnątrz ? bo jak na zewnątrz to całą zimę nie będzie się silnik wyłączał ?

Opublikowano (edytowane)
Tak chodzi o temperaturę na zewnątrz, temperatura silnika też ma znaczenie. Jak silnik jest zimny to system nie działa (wszystkie warunki działania systemu muszą być spełnione aby się wyłączał - to dla ochrony silnika i podzespołów) w rezultacie całą zimę system start/stop nie będzie działał - czyli nie zgaśnie jeśli na czerwonym świetle wrzucisz na bieg jałowy i puścisz sprzęgło. Edytowane przez D4rqs
  • Zarejestrowani
Opublikowano

No kolego D4rqs trochę nieprawdy popisałeś niestety,

też mam u siebie system start-stop i z reguły go wyłączam bo przynajmniej w dieslu strasznie wkurza ( każde uruchomienie silnika to drganie i bujanie) w benzynce pewnie mniej.

 

Wysiadając z auta system automatycznie sie wyłącza łącznie z zapłonem, kiedy otwieram drzwi gaśnie start-stop i już się więcej nie włączy, więc auto Ci samo nie odpali jak wyjdziesz i wrócisz, ponadto jeżei jest dosyc gorąco i klima działa prawie na maxa też się nie wyłączy, po ostrej jezdzie tez sie nie włącza ( ale to chyba tylko w dieslu ;P )

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Opublikowano
po ostrej jeździe też się w benzynie nie włącza system start/stop :) sprawdzane. A z tym wysiadaniem to strzelałem bo jak napisałem nie miałem potrzeby wysiadania z samochodu na skrzyżowaniu na czerwonym świetle, żeby sprawdzić czy start/stop wtedy działa. Jeśli wprowadziłem w błąd to przepraszam. Ale resztę co napisałem raczej pokrywa się z prawdą.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.