Skocz do zawartości

Tuleje tylnej belki - touring


koza0007

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Zaraz po kupnie samochodu czulem ze amortyzatory z tyłu są zużyte. Przy wiekszych nierównościach samochód normalnie trzyma sie drogi natomiast po wjechaniu w wyrwę w drodze czuje ze tylne koła podskakują i tracą przyczepność z asfaltem. Na badaniu wyszlo ze amortyzatory maja 40% sprawności. Wymieniłem amortyzatory na Bilsteina ale nic sie nie poprawiło w zachowaniu samochodu, nadal cały tył drga wpadając w dziurę. NA badaniu amortyzatory chociaż nowe nadal maja 40% sprawności. Przeczytałem na forum ze takie zachowanie może świadczyć o zerwanych tulejach belki. Mechanik je sprawdzał i nic nie wskazuje na ich zużycie, poza tym z tyłu nic nie tłucze. Nie uśmiecha mi się wydać znowu na tuleje i się okaże ze problem pozostał. Co radzicie zrobić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na 99,5% tuleje do wymiany. U mnie jest to samo, amortyzatory na 45%, a tył lata jak cholera, przy przejeżdżaniu przez poprzeczną przeszkodę np. tory kolejowe, podskakuje tylna szyba.

Sprawdzisz tuleje w prosty sposób, soczyście kopnij w tylne koło, a konkretnie w kant opony, tak jakbyś chciał koponąć je do przodu lub tyłu (zależnie jak się do auta ustawisz), u mnie całe koło drży.

Tuleje mam już zamówione, ściągacz zbudowany w sobotę wymiana - liczę, że będzie niebo, a ziemia.

O mało też nie wymieniłem dobrych amortyzatorów na nowe.

 

P.S. Co do mechaników, to mi zalecili wymianę, całych wahaczy - a trzymają jak student pół litra w ręku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Tuleje na 100%

Po wymianie będzie niebo a ziemia.

Jest na forum temat mojego autorstwa :oops: traktujący o tych tulejach. Polecam przeczytać. Jest tam opis sprawdzania ich oraz sposobów naprawy i schemat ściągacza.

A mechaniki to nie za wiele wiedzą o tym zawieszeniu bo u mnie oczywiście też zalecili wymianę amortyzatorów < miałem nówki bilsteiny>

Trzeba samemu potrafić sprawdzić.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam, jezli wywarzam otwarte drzwi, ale trzeba znaleść dobry warsztat , który takie wymiany robi - to za robociznę weżmie ok. 400 zł i zrobi to szybko. Ja niestety o tym nie wiedziałem i zapłaciłem 700zł i trwało cały dzień. Tuleje byle nie z firmowego serwisu; to bankructwo, ale z firmy prodującej dla BMW różnica w cenie 1/2. Jakość za to bez zastrzeżeń. Ciepło pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kopanie w tylne koło to też wróżenie z fusów, na sztywno będzie stało ale w aucie PRZEDNIONAPĘDOWYM, jako że BMW to tylnonapędówka i ma wahacze i tuleje itd... to koło po kopnięciu nie będzie sztywne i zawsze troszkę odda. Nic nie zastąpi kanału brehy i mechanika bo szarpaki to też o kant du....
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam podłożone podkładki gumowe ,może bedziecie się śmiać ale nic nie tłucze ,nic nie puka geometria super śmigam po autostradach po 200 i wiecej i już ponad rok tak ,zastanawiał bym się nad wymianą,a to że ktoś tam kiedyś powiedział że to wpływa na bezpieczną jazdę to bzdura ,wystarczy trochę popytać ,poczytać i dochodzimy do wniosku że te tuleje nie maja żadnego wpływu na to ,polecam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Potwierdzam, wstawiłem podkladki i w koncu jest jak powinno być, amortyzatory nagle pokazuje 90% sprawności i w koncu trzyma sie drogi. Te podkladki nie maja zadnego wplywu na bezpieczeństwo, wystarczy sie przyjrzec jakie maja zadanie. Pojezdze tak i zobaczymy jak dlugo wytrzymaja
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy, a na czym polegają te podkładki i gdzie dokładnie się to montuje?

Trzeba je jakoś dorobić, czy można kupić gotowe?

 

Zaczyna mnie powoli denerwowac ta tylna belka. Pomimo, że mam standardowe zawieszenie, tył wydaje się strasznie twardy - jakby nie było żadnego tłumienia - mam wrażenie, że przez to na nierównościach jakby minimalnie "podskakuje" zamiast trzymać się drogi... Jakbym jechał niezaładowanym dostawczakiem typu Opel Combo :? .

 

Tuleje mam świeżo wymienione i różnica po wymianie faktycznie odczuwalna na + (wcześniej było jak w pustym Oplu Combo z padniętymi amorami :wink: ), ale to wciąż nie to, czego bym się spodziewał po legendarnym zawieszeniu BMW... Czy te podkładki mogą na to pomóc?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy, a na czym polegają te podkładki i gdzie dokładnie się to montuje?

Trzeba je jakoś dorobić, czy można kupić gotowe?

 

Opis znajdziesz dokładnie tu: viewtopic.php?f=72&t=87859&start=15

Kupujesz gumę 4mm olejoodporną. Niestety sprzedają tylko na 1mb, ale jakby co, dysponuję 0.5mb więc mogę odsprzedać.

 

Pomimo, że mam standardowe zawieszenie, tył wydaje się strasznie twardy - jakby nie było żadnego tłumienia

To zdecyduj się, albo masz twardo, albo nie masz tłumienia. Skoro twardo - to masz ogromne tłumienie ;)

 

- mam wrażenie, że przez to na nierównościach jakby minimalnie "podskakuje" zamiast trzymać się drogi...

No bo z twardym zawiasem tak będzie - na trzepakach gdy sprawdzisz, wyjdzie ci mniej zamiast standardowych 75-85% przy sprawnych amorach

 

:arrow: PiotrHer

Upewnij się, czy masz BMW, czy może jednak audi. BMW Avant? :duh:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Potwierdzam, wstawiłem podkladki i w koncu jest jak powinno być, amortyzatory nagle pokazuje 90% sprawności i w koncu trzyma sie drogi. Te podkladki nie maja zadnego wplywu na bezpieczeństwo, wystarczy sie przyjrzec jakie maja zadanie. Pojezdze tak i zobaczymy jak dlugo wytrzymaja

 

Długo wytrzymają.

jeśli ktoś myśli , że podkałdki maja ujemny wpływ na bezpieczeństwo to niech pomyśli jaki wpływ na bezpieczeństwo mają pozrywane tuleje i zerowa przyczepność tyłu auta.

 

Do bart_78

Twardośc zawieszenia się nie zmieni.

Masz kombiaka który ma twardsze zawieszenie od sedana i tak już będzie zawsze.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za info, rzeczywiście to musi być kwestia twardego zawieszenia, bo po równym auto jedzie jak trzeba.

Chyba nie ma co kombinować, tylko trzeba pogodzic się z faktem, ze auto projektowane na autobahn'y nie będzie jeździć dobrze po naszych "pięknych" drogach :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj wymieniłem wszystkie tuleje. Jaki był ich stan? Sami oceńce. Z całym szacunkiem dla wszystkich wynalazców, ale jak ktoś chciałby naprawić takie tuleje podkładkami z gumy, to przepraszam, ale zalatuje typowym polskim podejściem.

Szkłem d... podetrzeć. Teraz auto jedzie jak marzenie. Trzyma sie drogi, aż miło. Może nie jest całkiem tanio, ale 600zł (koszt tulej, sam wymieniłem) za bezpieczeństwo to nie za dużo.

http://img600.imageshack.us/img600/6750/dsc03833z.jpg

http://img135.imageshack.us/img135/6351/dsc03834m.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
witam wiem ze bede zaraz dojechany no ale co tam chce sie zapytać czy te tuleje sa na pewno do tylnej belki tam gdzie przychodzą te 4 sztuki i w temacie jest o nich mowa http://moto.allegro.pl/lemforder-tuleja-tylnej-belki-bmw-5-e39-i1823840157.html pozdrawiam (potrzebuje je tylko na 1 rok później będzie kasa to sie wymieni )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.