Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam serdecznie prosze cos poradzic bo jus mam dosc mojej buni jakas kaprysna jest :) zaczelo sie od kontrolki oleju (stan oleju) poczatkowo po zmianie oleju bylo ok nastepnie po okolo 2000km zaczela mi czasami swiecic sie kontrolka poziomu oleju po zgaszeniu silnika- sprawdzam stan -wszystko w normie po glowie zaczelo mi chodzic ze moze czujnik uszkodzony ale problem nie wystepowal poruszajac sie po miescie, po okolo 2500km kontrolka zapalila mi sie w czasie jazdy autostrada natychmiast zjechalem za stacje po okolo 5min od zgaszenia sprawdzam stan oleju a tam ponizej min poszedlam kupic olej ale wracam i stan zaczal sie podnosic do okolo 1/3 stanu wiec jade dalej bez dolewki dojechalem pod dom sprawdzam stan i full (wszystko sprawdzane na rownych powierzchniach) jade w miasto gasze silnik kontrolka swieci sprawdzam stan - mniej niz 1/3 w koncu dolalem 500ml stan niby trzyma teraz po okolo 100km ale kontrolka nadal swieci sie czasem po zgaszeniu dodam ze stan sprawdzalem gdy wskaznik byl juz na niebieskim polu, teraz moje pytanie czy to wina czujnika czy tez moze odmy olejowej?(tak czytalem ze moze to jest problem) zero kopcenia z wydechu i ile mniej wiecej oleju powinna brac e39 m54 z 2001r olej to 5w30 niestety niepamietam jakiej firmy.czy jest mozliwe ze olej nie splywa do miski olejowej dlatego stan raz jest ok raz nie jak moge sprawdzic to w domowych warunkach bo mechanik ze mnie.... :)dzieki
Opublikowano

Zatkana odma może dawać takie objawy. Jeśli nigdy jej nie wymieniałeś to na pewno trzeba to zrobić. Zalecana jest wymiana odmy przy co drugiej wymianie oleju, chociaż przy benzynie można chyba rzadziej.

A co do silników m54 i brania przez nie oleju to tematów na forum full.

Opublikowano

z tego co mi wiadomo to napewno poziom oleju w misce spada jak apalasz auto ponieawz olej jest pompowany do silnika.

 

jesli chodzi o strate oleju to wedlug mnie auto nie powinno brac wogole oleju, jeslli sa to minimalne ubytki to ok ale jesli musisz dolewac olej to cos jest nie tak.

pozdrawiam

Opublikowano

Witam,

 

Twoj problem z poziomem oleju przypomina mi sytuacje jaka u mnie ma miejsce. Wedlug instrukcji obslugi poziom oleju nalezy sprawdzac na rozgrzanym silniku 5 minut po wylaczeniu - mam orinalna instrukcje i tak jest wlasnie napisane. Jezeli tak sprawdzajac stan oleju olej nie siega miniumum na bagnecie to powinienes dolac, od minimum do max wchodzi dokladnie 1 litr. Po calonocnym staniu zawsze pokaze ci maksa. Moja buma pali olej jak wsciekla - okolo 1l na 1500-2000km i z tego co czytalem na roznych forach nie jest to cos niespotykanego. Problemem w tym silniku sa podobno uszczelniacze zaworow. Moje auto ma przejechane 200tys km pali na dotyk silnik pracuje rowniutko, jak ostro jej klade nie kopci - generalnie wszystko wyglada super. Bylem u mechanika sprawdzil kompresje - w normie, wycieki - brak, popatrzyl na swiece i nie mogl uwiezyc ze ten silnik tak pije olej. Zgodnie z zaleceniami forumowiczow wymienilem odme i wezyki - zero zmian, pije jak pila. Z tego co piszesz wyglada mi (chociaz tego Ci nie zycze) ze twoje auto rowniez lubi sobie wypic:) U mnie jedyny objaw ktory pokazuje gdzie olej sie podziewa to hamowanie silnikiem. Jak chcesz to sprawdz jak jest u ciebie - jedz z gorki na 5 biegu hamujac silnikiem powiedzmy 80km/h i jak juz ci zwolni tak to 30 -40 to zredukuj na 2 i daj jej buta - w przypadku mojego auta pojawia sie niebieska chmura dymu w sloneczny dzien widac ja w lusterku. chlopaki z brytyjskiego forum pisali ze dzieje sie tak, bo hamujac silnikiem zbierasz olej cieknacy przez uszczelniacze w kolektorze wydechowym i w momencie jak przyspieszasz ten olej spalasz wlasnie w kolektorze - dlatego swiece pozostaja czyste. Mam swoje auto 3 lata i probowalem wszystkiego oprocz remontu silnika, olej ubywa zawsze tak samo, stan sie nie pogarsza i w zasadzie juz sie przyzwyczailem, co 2tys km po zapaleniu sie kontrolki wlewam litra i jade dalej bo malo jest fachowcow co potrafia wymienic uszczelniacze bez zdejmowania glowicy, a zdejmowanie glowicy to ostatnia rzecz jakiej chcesz w tym silniku.

 

pozdrawiam

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Wracajac do tematu czy analiza spalin na przegladzie wykaze spalanie oleju?Wlasnie jestem po przegladzie i takie cos mam CO <=0.200% test actual value 0.001% HC <=200ppm test actual value 7ppm, lambda 0.970-1.030 test actual value 1.007 nie wiem ale na moje oko to chyba wszystko ok a oleju ubywa wykladniczo, a mianowicie po zmianie oleju przejechalem 800mil i bach kontrolka wiec dolalem 1 litr nastepnie po 500 milach bach kontrolka znowu minimum wiec dolalem litr oleju ogarnela mnie ku...ica i zmienilem olej na castrol edge 5w30 longlife i tu bach po 300milach minimum wiec znowu dolalem 1 litr oleju dodam ze sytuacja jest o tyle dziwna i w karzdym wariancie taka sama, a ze olej sprawdzam co dzien wiec mam pewnosc ze sytuacja jest identyuczna za karzdym razem i w tym samym miejscu na parkingu olej jest kontrolowany na plaskiej powierzchni rano na zimnym silniku..... 1 dzien olej max stan, 2 dzien max stan z tym ze po przejechaniu trasy okolo 100km po zgaszeniu silnika pomaranczowa kontrolka ze trza oleju dolac kolejnego dnia rano max stan,po powrocie z trasy w czasie jazdy kontrolka i kolejnego dzia z rana podczas kontroli stanu oleju :( po nizej minimum, sytuacja jest identyczna za karzdym razem, czy jest mozliwosc ze olej nie splywa do miski i sie gdzies gromadzi? jak sprawdzic czy autko faktycznie pali ojej skoro niema niebieskiego dymu z wydechu... czy ktos juz sie spodkal z sytuacja jak moja, co zalecacie bo wszyscy "mechanicy" w UK do ktorych jezdzilem mowia ze widocznie ten silnik potrzebuje duzo oleju i nie widza w tym nic dziwnego i skoro test spalin wyszedl jak wyszedl autko napewno oleju nie pali pewnie.Dziekuje za wszystkie odpowiedzi.
Opublikowano
Podepnę się troszeczkę do tematu, ile oleju powinno spalać M62 bez Vanosów?

Nie wiem jak M62 ale moja e38 z silnikiem M60 nie paliła ani grama.

Niema starych BMW, są tylko zaniedbane :(

Archiwum moich poprzednich BMW http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=26&t=107364

Obecne e60 http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=155&t=298589

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Każdy silnik bierze olej. M62 czy M60 także. Wiele zależy od stylu jazdy, obrotów z jakimi jeździmy, od stanu silnika.

Kolega zrobił na silnikach M60 ponad 1 mln kilometrów i każdy z 3 którymi jeździł brały olej po tym jak już był przepracowany.

Maksymalne normy podawane przez producenta są zawsze na wyrost i wynoszą z tego co pamiętam w przypadku BMW ok 1 L na 1000km.

 

Jeśli ktoś twierdzi że mu nie bierze to polecam wycieczkę do Niemiec i przejechanie powiedzmy 500km z prędkością ok 200km/h.

Opublikowano
no ale w normalnych warunkach raczej 200km/h sie nie jezdzi : jasne ze przy takich predkosciach auto bedzie paliło olej ale raczej jest to normalny objaw. ja raz w miesiącu jezdze do UK , generalnie jeden taki wypad to jest ok 5000-6000km. i w moim m54 nie dolewam oleju- jezdze regulaminowo nie pałuje silnika ale też nie zamulam, ze skrzyzowania zawsze ruszam pierwszy a na trasie jakies 140-150km/h na tempomacie. 200km/h to dla mnie abstrakcja, ale moge powiedziec ze jak jezdziłem nowym superbem 2.0tdi 170hp ( nie moim ) to przy przebiegu 70000km tez mu sie zapalała kontrolka i oleju trzebabyło dolewac ale jazda zawsze z butem w podłodze... więc moje wnioski są takie- jak sie auto pałuje do odcinki to zawsze z kazdego auta oleju bedzie ubywało i koniec...
najpiękniejszy dźwięk na świecie- R6 w BMW
Opublikowano
Kolega ktory sie troche zna a przynajmniej wie gdzie szukac znalazl wczoraj pekniecie w przewodzie tym co idzie z pokrywy do odmy( dziura ale sucho) i olej pod odma na bloku silnika wiec chyba wniosek prosty ze u nie trzeba bedzie wymienic odme z przewodami plus poczyscic troszke.
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
No i w koncu udalo mi sie znalezc "konkretnego" mechanika ktory troszke poszperal i powiedzial ze odma dziala prawidlowo wyciek delikatny pod nia to tylko delikatne "pocenie" natomiast kazal mi przycisnac gaz do dechy "do odciecia" i z wydechy zaczelo wywalac jakis syf i olejem zasmierdzialo, natomiast to ze kontrolka sie swieci czasem to mowi ze czujnik moze byc troszke nadpalony i dlatego wariuje.na moje oko (laika) jak by kopcil olej to chyba by smierdzialo troszke bardziej a ten syf to bardziej byla woda z katalizatora uwalona syfem z niego.Na betonie bylo tak jak by "zakurzone mocno" i smrod oleju ale tylko moment, jakies opinie na ten temat?... dzieki
Opublikowano

Rzeczywiście strasznie konkretny ten mechanik, tylko nie bardzo rozumiem w jaki sposób ci pomógł. Jestem ciekaw co powiedział na wylewającą się wodę z katalizatora?

Może zamiast katalizatora masz zamontowany ekspres do kawy?

Sorry ale nie mogłem się powstrzymać.

Opublikowano
chodzi w sumie o to ze powiedzial to samo co inni... i nic nowego sie nie dowiedzialem, czy odma moze byc uszkodzona na kilka sposobow? jak zachowuja sie spaliny jesli silnik kreci sie do odciecia? czy normalne ze jakies syfy z katalizatora wydmucha?co do tego ze mi powiedzial ze silnik troszke sie poci w okolicy odmy jest normalne i napewno nie ma tam litra oleju, co najdziwniejsze powiedzial mi ze tez syf z wydechu znaczy olej, moze byc efektem tego ze troche oleju trafia do kolektora ssacego i wydalane jest przez wydech wiec wnioskowac moge ze myslal o uszkodzonej odmie :/ najlepsze ze niewzial nic za opinie.silnik chodzi rowno zadnego kopcenia nic co mialo by wskazywac za spalanie oleju, a jednak poprawilo sie kiedy "zalatalem" pekniecie w rorce prowadzacej z gornej czesci silnika do odmy, czy jest mozliwe ze teraz po zalataniu tej dziury obieg oparow wrocil do normy o olej splywa do miski?sam wywnioskowalem ze skoro w rorce znalazla sie dziurka wiec odma moze byc w podobnym stanie, problem jest natomiast taki ze sam mam 2 lewe rece do aut a mechanicy w uk maja podobnie :) w ich opinii poprostu powinienem dolewac oleju jak zaswieci sie kontrolka :)) hyh
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
No to skoro wszystko powymieniane i wycieków nie podejrzewasz, to może i pali tyle tego oleju?!?! Może przez uszczelniacze ci ucieka- nie zawsze musi być tak że będziesz za sobą zostawiał chmure niebieską... No bo innej opcji już nie ma tak naprawde- chyba że super UK-mechanicy ci tej odmy nie wymienili bo są i tacy agenci! :mad2:
najpiękniejszy dźwięk na świecie- R6 w BMW
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
No to skoro wszystko powymieniane i wycieków nie podejrzewasz, to może i pali tyle tego oleju?!?! Może przez uszczelniacze ci ucieka- nie zawsze musi być tak że będziesz za sobą zostawiał chmure niebieską... No bo innej opcji już nie ma tak naprawde- chyba że super UK-mechanicy ci tej odmy nie wymienili bo są i tacy agenci! :mad2:

oj zdarzaja sie zdarzaja

Opublikowano
Moja 530i z 2001r też pali olej, ok 1l/1000km. Ogólnie wiadomo że jakoś do 2002r był wkładane wadliwe uszczelniacze zaworowe i to one są odpowiedzialne za ubytki oleju w silnikach M54. Mimo że jestem mechanikiem to nie będę sprawdzał czy wymiana ich pomoże, jeżdżę więc dolewając olej :)
"Jeżeli nie potrafisz czegoś prosto wyjaśnić - to znaczy, że niewystarczająco to rozumiesz"
Opublikowano
spoko koledzy ale 560 km to chyba lipa, dziwne tylko ze jak juz raz mi sie zapali i tylko po miescie smigam to juz ni zawsze sie swieci

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.