Skocz do zawartości

CDV (Clutch Delay Valve) - Zawór dławiący


Chris_G

Rekomendowane odpowiedzi

zmienił płyn i wszystko porządnie odpowietrzył.

 

 

Właśnie to jest najważniejsze i od tego trzeba zacząć. A jak mechanik pójdzie na łatwizne i nie zrobi tego dobrze to potem możesz wymieniać sprzęgło i dwumasę a efektu nie będzie.

 

Założyłem nowy temat o wymianie płynu hamulcowego: viewtopic.php?f=70&t=295030

 

Myślę że może być jeszcze problem z wysprzęglikiem. Jak wymieniamy sprzęgło to i wysprzęglik więc idzie tam świeży płyn a jak ktoś chce tylko wymienić płyn a sprzęgło zostawia state a mechanik słabo odpowietrzy to możliwe jest że w wysprzęgliku zostaje stary płyn który źle wpływa na pracę sprzęgła.

 

Proszę bardziej kumatych o wypowiedzenie się na ten temat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • Odpowiedzi 225
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • 4 tygodnie później...
po chwili wszystko wróciło do normy, jak poprzednicy: lepiej wchodzą biegi, auto jest przez zniwelowanie opóźnienia nieco szybsze ogólnie na spory + ,tylko małe ale .... niech się ktoś wypowie czy ten zabieg nie zniszczy koła dwumasowego w kilka mc. ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od jakiegos czasu zauwazylem za samochod mi podszarpuje glownie na zimnym silniku oraz przy redukcji biegow na niskich obrotach i przyczyn szukalem we wtryskach/swiecach/cewkach poniewaz tak sie zlozylo ze wlewalem do baku dodatek do paliw.

 

dopiero dzis natknalem sie na temat CDV i uswiadomilem sobie ze moze ma to cos wspolnego z wymiana plynu hamulcowego ktora mechanik wykonal mi w tym samym okresie...

 

 

Panowie jak to jest bo czytam wiele pozytywnych komentarzy po wymontowaniu tego zaworu?

 

Mam 325i e92

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
Kolejna E90/1 w moich rękach, już 3 zawór wyrzucony i poprawa widoczna. Nie miałem problemów z szarpaniem, ale po prostu płynna zmiana biegów była abstrakcją. Po wyrzuceniu - trochę niżej bierze, ale przede wszystkim - bardziej przewidywalnie. Bezwarunkowo wymiana płynu + odpowietrzenie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Ja w swoim benzynowym samochodzie usunąłem ten dławik i różnica polega na tym, że:

- lepiej wchodzi pierwszy bieg, a bywało różnie. Czasem i teraz potrafi lekko haczyć ale jest lepiej,

- biegi i sprzęgło chodzą łagodniej, bardziej miękko,

- trudniej wywołać np. w korku efekt szarpania podczas częstego ruszania (mam manual)

 

Innych różnic nie zauważyłem, a te nazwałbym subtelnymi. Jeśli miałbym to zrobić raz jeszcze - zrobiłbym:)!

 

Co do objawów, o których często piszą poprzednicy to również szedłem tym tropem myśląc, że to ten element jest odpowiedzialny za moje problemy. Myślałem też, że to cewka... Miałem poszarpywania podczas przyspieszania do 2 tyś obrotów na dwójce i wyższych biegach ale niezależnie od temperatury silnika. Na rozgrzanym również. Nawet założyłem taki temat ale został zamknięty (zbyt szybko jak się okazuje...). W każdym razie w moim przypadku winne były świece. Wytrzymały 70tyś. Oryginalne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

moje usuniecie zaworu CDV

objawy: szarpanie karoserią po zmianie biegów, czyli typówka.

dwumas w dobrym stanie, przebieg 200, tuleje dyfra nowe lemforder, lacznik wału dobry, olej w skrzyni ravenol w 2014, ale problem nie ustał. wymiana:

po zdjeciu osłony plastikowej i metalowej pompy paliwa widzimy nasz zawór

najpierw WD dla rozsmarowania gwintów, pozniej jak okolica była cała z plynu hamulcowego wszystko zmywaczem i powietrzem

0850fa3ce109.jpg

 

a tak po:

506b8fbe67f5.jpg

 

tak wygląda ten zawór:

d173fbde8a3d.jpg

 

odkreciło sie łatwo, troche plynu mi ucieklo zanim zakreciłem, nieduzo.

 

 

UWAGA ODPOWIETRZAŁEM SAM !! tajemnym sposobem :norty:

 

efekty:

-pedał chodzi troszeczke lżej, ledwo zauwazalna różnica

-po zmianie biegu nie kanguruje tak mocno ale jednak dalej :| poprawa moze jakies 20%

-i chyba np na niskich obrotach po lekkim dodaniu gazu (ponizej 1800obr nie deptam, albo zrzut biegu albo lekkie przyspieszenie) ładniej przyspiesza,

-branie sprzegła na niewielki +

 

ogolnie poprawa niewielka, sprobuje jeszcze przypalic tarcze sprzegła jak kolesie radzili

jak nie to beda wchodzic inne kwestie ;/

 

UWAGA u mnie w galerii ten post oraz inne w sprawach dot e46 320d zapraszam

viewtopic.php?f=159&t=309153&p=2286701#p2286701

gg 5216510


6981e5d7cb7f0.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam. Ten wątek odkryłem przypadkowo i spadł mi on ,jak z nieba :duh: .U mnie występuje książkowy przypadek: koziołkuje/kanguruje :) na 1 biegu i na 2 przy zmianie. Oraz wszystkie problemy opisane przez szanownych forumowiczów.Strasznie uciążliwe. Jedynym rozwiązaniem jest dość ostre dodanie gazu przy ruszaniu i szybki start.To samo ze zmianą biegu z 1 na 2. Już prawie miałem wymieniać sprzęgło. Ostatnio zrobiłem takie doświadczenie: jadę na trójce około 60km/k - wciskam sprzęgło,gaz prawie do dechy i gwałtownie puszczam sprzęgło. Samochód wyskoczył do przodu,jak rakieta. Drugie doświadczenie: jedynka, ostro gaz i ... jak wyżej : start ,jak rakieta. Czyli: może i sprzęgło się kończy ( bo bierze bardzo wysoko )ale się nie ślizga i i działa prawidłowo.

Czytając kilkadziesiąt wpisów w w tym wątku, jak dobrze pójdzie,to zaoszczędzę ponad 2 tys. usuwając ten [bAD] CDV (Clutch Delay Valve) - Zawór dławiący. Jeszcze lamerskie pytanie... czy w moim aucie jest koło dwumasowe ?

Na RTV znam się dobrze (moja branża ) lecz na samochodach, to jakby dziewica prowadziła blog o sexie :-)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jesli masz diesla to masz koło dwumadowe. ja robie poprawke, po prawie miesiące jak nie jezdziłem autem, wsiadłem i powiem ze moja roznica to wiecej niz 20% o ktorych pisałem, zmieniam na 40-50S% lepiej :mrgreen: jest roznica w kangurowaniu z jedynki na dwojke najbardziej. a jesli jest ten zły objaw to mniejszy niz wczesniej.

wymiana nic nie bedzie kosztowac o ile sam to mozesz zrobic, ogolnie to wjechac na kanał i zdjąc jedna osłone metalowa a druga plastikową zeby miec wiecej miejsca.

o dwumasie na razie nie mysl, wymien jak calkiem padnie, mozliwe ze przejedziesz jeszcze sporo na niej. dwumas tez jest powodem kangurowania. poza tym tuleje dyfra, wózka, zerwany wozek, łącznik wału, skrzynia tez ponoc...

gg 5216510


6981e5d7cb7f0.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak prawda, ale inni pisali ze wymienili dwumase i problem nie zniknał. u mnie kangurowanie duzo znikneło, a to co zostało to przez dwumase. ale wymieniłem 3 tuleje dyfra u 2 tuleje wachaczy tylnych (te co wchodzą w karoserie) łącznik mam dobry, poduszki silnika tez nowe, wszystkie gumy lemfordera. np u kolegi w 136 koni z ori przebiegiem niecałe 200, jeszcze kiedys zmieniał biegi az sie nie czuło, tak płynnie, a ostatnio tak sie pogorszyło, prawdopodobnie z dwumasą, bo zaczeło lekko kangurowac i sprzegło zaczeło brac pod koniec. mi np tez zawór pomógł a mnie to nic nie kosztowało.

gg 5216510


6981e5d7cb7f0.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
No i po sprawie. Wywaliłem ( a raczej mój mechanik ) ten zawór dławiący, CDV , wysprzęglik, czy jak tam to nazwać. Pierwsze wrażenia: sprzęgło ( podczas naciskania ) działa bardziej miękko - jak w masło, tak przyjaźnie :) . ŻADNEGO SZARPANIA :cool2: ,"kangurowania" przy ruszaniu i przy drugim biegu. Jak ręką odjął ! Po wywaleniu tego gówna ( przepraszam za słowo "wywaleniu :D )różnice czuć od pierwszych -dosłownie-metrów. Płynne ruszanie bez żadnego wysiłku, kontynuacja jazdy z 2-go biegu równie płynna i bez szarpania. Jednym słowem różnica jest kolosalna. Dosłownie. Jeśli jeszcze ktoś się waha czy to zrobić, to wszystkie wpisy tu, w tym temacie, plus kolejny-mój chyba nie zostawiają wątpliwości.PS. Gdyby nie to Forum, to pewnie byłbym już po konkretnym "drenażu kieszeni",to znaczy, po wymianie sprzęgła włącznie z kołem dwumasowym :mad2: :duh: Edytowane przez Ernet
Na RTV znam się dobrze (moja branża ) lecz na samochodach, to jakby dziewica prowadziła blog o sexie :-)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mozna wyciagac zawor. Ja zmenilem dwumase i sprzeglo na nowe i problem kangura sie rozwiazal dlatego mysle, ze zawor to tylko polsrodek.

 

Ale działa !( vide: mój wpis wyżej ). A Twoje "hardcor'owe" rozwiazanie może jeszcze dłuuuuuuuuuugo poczekać :)

Na RTV znam się dobrze (moja branża ) lecz na samochodach, to jakby dziewica prowadziła blog o sexie :-)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chwilowo działa, sprawne auto (nawet z zaworkiem który jest tam od wyjazdu z fabryki) nie szarpie, nie kangurkuje. Wywalenie zaworka tylko tymczasowo zaprzestało objawów zużytej dwumasy i/lub sprzędła. Pozdrawiam

 

No, właśnie, tego nie jestem pewien.

Na RTV znam się dobrze (moja branża ) lecz na samochodach, to jakby dziewica prowadziła blog o sexie :-)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja jestem pewien ze mi pomogło, roznica nie moze wrócic jesli nie włozycie z powrotem zaworka, jedno jest pewne, pomaga, nie szkodzi. przy okazji kosztuje to NIC :)

 

Podpisuję się pod tą wypowiedzią. :cool2:

Na RTV znam się dobrze (moja branża ) lecz na samochodach, to jakby dziewica prowadziła blog o sexie :-)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest tu wiele ( własciwie wiekszość ) pozytywnych opinii po usunięciu tego zaworka. ALE- wobec kilku wpisów sceptycznych- jestem ciekawy czy to komuś uszkodziło dwumas czy sprzegło ?! Lub przyśpieszyło ich zużycie ?
Na RTV znam się dobrze (moja branża ) lecz na samochodach, to jakby dziewica prowadziła blog o sexie :-)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę zwątpiłem oglądając zawór dławiacy CDV na zdjęciu zamieszczonym dwie strony wstecz. Wygląda on jak dość duży metalowy cylinder. Tymczasem wymontowany z mojego auta wygląda i malutki i plastikowy. Czy to jest na pewno ten? :D

https://zapodaj.net/e5348d8cec0d1.jpg.html

https://zapodaj.net/eec6c920694eb.jpg.html

https://zapodaj.net/08ee73cb7ebb5.jpg.html

Na RTV znam się dobrze (moja branża ) lecz na samochodach, to jakby dziewica prowadziła blog o sexie :-)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hey!

To jest właśnie ten zaworek - wywaliłem go w mojej E87 120i:) to jest szybkozłączka tym bardziej łatwy montaż/demontaż.

Dzięki bardzo za tak szybką odpowiedź :cool2:. Jak napisałem wyżej różnica bardzo zauważalna :cool2: :)

Na RTV znam się dobrze (moja branża ) lecz na samochodach, to jakby dziewica prowadziła blog o sexie :-)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.