Skocz do zawartości

CDV (Clutch Delay Valve) - Zawór dławiący


Chris_G

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 225
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

W zaworku jest chyba taki metalowy pierścień/podkładka o małym przekroju. Można pewnie to rozwiercić.

Ja zawór w E91 wywaliłem.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Można rozwiercić. Była o tym mowa. :wink:

Konie mechaniczne w skrócie - KM


Myślałeś kiedy by zostać dawcą szpiku kostnego? To nie boli.

http://www.dkms.pl/dawca/rejestracja/index.html


Nie zwracajcie uwagi na mego nicka, najczęściej mąż się wypowiada.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprzęgło raczej jest ok, dwumas albo wysprzęglik daje o sobie znać. Takie objawy tylko dużo, dużo bardziej łagodniejsze miałem właśnie przed demontażem CDV. Wywalenie poprawiło działanie ale nie rozwiązało. A czy przyspieszyło uszkodzenie to sam nie wiem. Wolę zamontować jak wszystko będzie nowe. Zresztą będę robił u gorik79 i on sam zaproponował!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja zawór w E91 wywaliłem.

odczułeś różnicę?

 

Wywaliłem ze dwa lata temu i już tak zostawiłem.

Sprzęgło i dwumas mam ciągle oryginalne. Odczułem poprawę po wywaleniu CDV, sprzęgło zrobiło się bardziej bezpośrednie, takie sportowe :wink: i zniknęło opóźnienie w działaniu sprzęgła.

Przy nowym zestawie można pozostać przy CDV. Przy zużytym sprzęgle i wywalenie CDV jest przeważnie odczuwalna poprawa.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli macie już słabe pompki sprzęgła to też nie ma problemu z odpowietrzeniem, robię to bez problemu "od tyłu", to bardzo prosty układ hydrauliczny :wink: Tak jak mówiłem, jeśli ktoś jest z Wlkp i nie umie/nie chce sam się bawić to chętnie za zwyczajne dziękuję pomogę ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

U mnie również już dławik po za układem ;) Jazda zupełnie inna, oczywiście na plus.

 

Nie wiem po co BMW wymyśliło taki patent, w każdym razie moim zdaniem z tym dławikiem nie da się normalnie ruszać, bo sprzęgło bierze zawsze inaczej i nie jesteś w stanie się do niego przyzwyczaić.

 

Jak ktoś się zastanawia czy usunąć CDV - od razu mówię że nie ma nad czym - usuwajcie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam podobne objawy i również chciałbym usunąć ten zawór. Do tej pory wszystko w aucie robiłem sam ale niestety nie mam kanału i tego nie zrobię. Proszę o podanie warsztatu w Warszawie i okolicach który to zrobi. Dzwoniłem po kilku ale albo nie wiedzą o co chodzi albo mówią że "naczytał się na forum i to na pewno nie wina zaworu tylko sprzęgła albo dwumasy" :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
... "naczytał się na forum i to na pewno nie wina zaworu tylko sprzęgła albo dwumasy" :)

 

Widziałeś grabie, które grabią od siebie? :wink:

Wyjmą Ci CDV, a skasują za wymianę sprzęgła i dwumasy. Nawet będziesz mógł rzucić okiem na "Twoje" zużyte części...

 

Sorki, że nie polecę warsztatu, ale czynność tak banalną jak wymontowanie CVD, zdecydowałbym się wymienić nawet w nie polecanych. Pod warunkiem, że będę patrzył na ręce.

Ja wymieniałem w spartańskich warunkach pod domem. Najazd zbiłem z desek.

Przypał zrobiłem, że pozwoliłem na zbyt duży wyciek płynu z przewodu.

Ale teraz nawet gdybym ten błąd powtórzył, to i tak nie straszne mi odpowietrzanie wysprzęglika.

Plus tego niedopatrzenia jest jednak taki, że mam świeży płyn hamulcowy w przewodzie i wysprzęgliku.

Konie mechaniczne w skrócie - KM


Myślałeś kiedy by zostać dawcą szpiku kostnego? To nie boli.

http://www.dkms.pl/dawca/rejestracja/index.html


Nie zwracajcie uwagi na mego nicka, najczęściej mąż się wypowiada.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widziałeś grabie, które grabią od siebie? :wink:

Też o tym pomyślałem bo koleś mówił że wymieniał już z 500 sprzęgieł w tym modelu. Ja jednak wolę zadecydować czy wydać 100 zł na wywalenie CDV czy 3tys na sprzęgło +dwumasę.

Jak dla mnie trochę za zimno i deszczowo na taką zabawę.

Jestem już wstępnie umówiony na jutro na wymianę płynu hamulcowego i wywalenie CDV. Zdam relację co i jak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słyszałem, że po usunięciu CDV lżej chodzi pedał sprzęgła. Czy tak jest w rzeczywistości?

Mariusz

 

Na początku jest wrażenie że jest lżej. Ja swój CDV wywaliłem z 2-3 lata temu, ale sprzęgło i dwumasę mam cały czas oryginalne od nowości, i sprzęgło jest już bardzo twarde - jak w jakimś sportowym wyczynowym aucie :wink: Czas już na wymianę, ale z drugiej strony jeszcze nie jest to niezbędne w moim aucie (E91 330d).

W E81 sprzęgło mam prawie nowe i chodzi trzy razy lżej niż w E91. CDV nie ruszany.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.