Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 225
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Ja też w końcu wywaliłem to ustrojstwo-15 minut pracy, a różnica MEGA. W końcu można szybko zmieniać biegi i normalnie ruszać.
Opublikowano

Z tym zaworkiem sprawa jest jednak tak, ze on ma za zadanie oszczedzac sprzeglo.

Wywalenie go to taka "naprawa ala miras - na sprzedarz"

Tzw. kangurki, tj koziolkowanie przy ruszaniu, czy tez problemy ze zmiana biegow to wlasnie objaw konczacego sie sprzegla i rzadne wywalenie zaworki nic tu nie da.

U mnie dochodzil jeszcze zgrzyt przy wrzucaniu 2-ki.

Jestem swierzo po wymianje sprzegla- 470 pln :cool2: .

Auto chodzi jak trzeba, nie ma problemow z ruszaniem, ani wrzucaniem biegow. Pedal sprzegla dziala bardzo lekko, rzadnych zgrzytow itd.

Zaluje tylko, ze nie zrobilem tego od razu po zakupi, 2 lata wstecz , tylko sie meczylem z ty kangurem w korkach :mad2: .

Aha... zaworek zostawilem oczywiscie.

Sorry za ortografie - niemiecki windows :)

http://images.spritmonitor.de/519278.png

Opublikowano
Chyba nie masz racji - auto mamy od przebiegu 17 tysięcy i od samego początku był taki efekt. Jak ktoś się przesiadał z innego auta na 3er to prawie zawsze auto mu gasło przy ruszaniu. Wysprzęglik przez ten zaworek miał straszne opóźnienie. Więc nie powinno to mieć wiele wspólnego z kończącym się sprzęgłem.
Opublikowano

O fajnie wiedziec :mrgreen: Ja niestety nie mialem takiego porownania bo auto kupilem z przebiegiem 140kkm.

U mnie po wymianie chodzi jak powinno. Naprawde nie mam zastrzezen i dlatego nie wywalam CDV.

Na razie przejechalem 2kkm po wymianie. Jak zacznie sie znowu zabawa w zabki :norty: to napewno go wywale.

U mnie problem by taki ,ze sprzeglo zaczelo sie juz slizgac ostro, z klima w korku to byla juz kompletna katastrofa.

Sorry za ortografie - niemiecki windows :)

http://images.spritmonitor.de/519278.png

  • 4 miesiące temu...
Opublikowano
Witam kolegów, tak się zastanawiam czy u siebie nie zrobić takiego moda. Posiadam BMW 320i z 1998r a widzę, że większość wpisów to diesel. Sprzęgło u mnie łapie w połowie, więc raczej jest w dobrym stanie. W każdym innym samochodzie zmiana biegu po paru chwilach przyzwyczajenia nie sprawia mi problemów a tu od roku do końca tego nie ogarnąłem, czasem muszę na prawdę długo puszczać sprzęgło by nie szarpnęło. Czy wymiana tego zaworka nie zaszkodzi w benzynie ? Pozdrawiam! :)
Opublikowano

http://imageshack.com/a/img661/2406/WG3UUF.jpg

Ja w 335i e91 usunąłem CDV ale mam sprzęgło sachs performance i samo w sobie jest bardzo twarde , teraz może trochę szybciej można przełączyć biegi ale jakiejś mega różnicy nię czuje :D

Czyszczenie zaworów w silnikach z bezpośrednim wtryskiem paliwa , modyfikacje mechaniczne

Montaż pompy dwutłokowej z N57 do N47 to już robimy

Pompy wtryskowe do n47 sprzedaż montaż ,...

Pompy Walbro 450 bezkoszowe do N54 N55 sprawdzone na naszych projektach obsługują 500+ KM

Opublikowano

Wywaliłem CDV ponad 2 lata temu i jest lepsze wyczucie sprzęgła.

Można wywalić go na próbę i porównać działanie - zawsze można go wkręcić z powrotem (ale uważajcie aby nie zapowietrzyć układu sprzęgła, bo odpowietrzanie jest kłopotliwe).

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano
również nie mam cdv w x3 i wcześniej w e46 też wyrzuciłem :) z racji tego ze obchodzę się ze sprzęgłem bardzo delikatnie nie obawiałem się przyśpieszonego zużycia :) sprzęgło działa bardziej "agresywnie" - ogólnie mi bardziej pasuje :cool2:
Opublikowano
Koledzy a jak wyjąć to aby nie zapowietrzyć sprzęgła ? Oraz jak wygląda ewentualnie odpowietrzenie ? Też prawdopodobnie zrobię u siebie taki zabieg i chciałbym wymienić olej w układzie
Opublikowano

Przeczytaj temat od początku i pewnie znajdziesz wiele informacji na temat wywalenia cdv.

 

Na pewno dobrze jest to robić w dwie osoby; wywalasz zaworek a druga osoba pilnuje aby płynu uciekło jak jak najmniej (trzeba zatkać przewód z dwóch stron; od strony pompy i od strony pompki przy sprzęgle - ale głównie od strony pompy/pedale sprzęgła).

Później trzeba jeszcze przepompować układ aby zlikwidować resztki powietrza z układu po demontażu cdv.

Jak już będziesz grzebał w tej okolicy :wink: to proponuje wymienić płyn hamulcowy (spełniający wymagania!!!) oraz olej w skrzyni biegów.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano
Olej w skrzyni zmieniony na Fuchsa pół roku temu więc myślę, że mam z głowy. Hamulcowy jak najbardziej temat przeczytałem od końca ale większość to diesle jeżeli tak samo się robi to przepraszam. Muszę zmienić płyn od wspomagania oraz hamulcowy więc oczywiście przy okazji pójdzie. Pozdrawiam :)
  • 3 miesiące temu...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Za późno zapoznałem się z tematem. :mad2:

Jak odpowietrzyć sprzęgło?

Konie mechaniczne w skrócie - KM


Myślałeś kiedy by zostać dawcą szpiku kostnego? To nie boli.

http://www.dkms.pl/dawca/rejestracja/index.html


Nie zwracajcie uwagi na mego nicka, najczęściej mąż się wypowiada.

Opublikowano
Za późno zapoznałem się z tematem. :mad2:

Jak odpowietrzyć sprzęgło?

 

Na wysprzegliku (tuz przy skrzyni) jest zawor z koncowka do nalozenia przewodu spustowego - to jest odpowietrznik.

Do samej procedury potrzeba 2 osob (z uwagi na wygode).

Wiecej informacji znajdziesz na filmach na YouTube.

 

Uwazaj co macasz majac rece uwalone plynem hamulcowym, niektorzy stosuja go do sciagania starych powlok lakierniczych...

Mam angielsko-jezyczny system = brak polskich znakow diakrytycznych - przepraszam :(
Opublikowano

To że jest odpowietrznik przy wyprzęgliku, to wiadomo - ale jak zleciał cały, lub prawie cały płyn z układu sprzęgła, to można sobie odpowietrzać do usr.... śmierci - i nic z tego nie wyjdzie.

Ja odpiąłem wąż ze zbiornika z płynem hamulcowym, i wtłaczałem płyn strzykawką:

http://allegro.pl/listing/listing.php?order=qd&string=strzykawka+yato&bmatch=seng-v6-p-sm-isqm-4-mt-0113

pod ciśnieniem a druga osoba operowała przy pedale sprzęgła. Ogólnie jest masakra z tym odpowietrzeniem- ale da się to zrobić. Później było jeszcze normalne przepompowanie płynu do układu sprzęgła z wykorzystaniem odpowietrznika przy wyprzęgliku.

Trzeba pilnować odpowiedniego poziomu płynu hamulcowego, bo wąż który idzie do układu sprzęgła jest dosyć wysoko w zbiorniczku.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Dzięki koledzy! :D

I po bólu! :cool2:

 

Sprzęgło zostało odpowietrzone. Zasada polegała na "podaniu" płynu do siłownika sprzęgła. Czyli od dołu, do góry.

Jest o tym osobny temat. :wink:

 

Po wyrzuceniu dławika, tak jak u większości z Was, sprzęgło już nie szarpie. Możliwe, że pedał sprzęgła lżej chodzi... :)

Biegi... chyba lepiej wchodzą, mimo że mam pęknięty wieszak skrzyni. Część nr.2 (już zamówiony).

https://www.bmwautoparts.net/pl/katalog/czesci/22_0104/0/48925/0/0/0/0/22316760303

 

Nareszcie sprzęgło bierze normalnie! Ale ulga! :cool2:

To są wrażenia po pierwszym dniu. Raczej już nic się nie zmieni. :D

Konie mechaniczne w skrócie - KM


Myślałeś kiedy by zostać dawcą szpiku kostnego? To nie boli.

http://www.dkms.pl/dawca/rejestracja/index.html


Nie zwracajcie uwagi na mego nicka, najczęściej mąż się wypowiada.

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Witam!

Jestem po zabiegu rozwiercenia otworu wiertłem 4 w zaworze.

Jazda super, nie szarpie przy ruszaniu z jedynki, nie kanguruje na dwójce, pedał sprzęgła chodzi bardziej płynnie i lżej.

Dzięki za podpowiedzi.

Krzysztof ([email protected])

Opublikowano
Za jakiś czas będę chciał wymienić sprzęgło (oraz może dwumasę) w e91 330d. CDV wywaliłem już z 2-3 lata temu i zastanawiam się czy na nowym sprzęgle założyć z powrotem CDV, a może go właśnie zmodyfikować przez rozwiercenie - jakiś kompromis pomiędzy CDV a jego brakiem. Co o tym sadzicie?

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

  • 1 miesiąc temu...
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Koledzy przewertowałem wszystkie strony i może moja 320i też powróci do żywych i nie szarpiących aut :D

 

Chciałbym sam usunąć ten zaworek, ale boje się że zapowietrzę układ. Czy jak zdejmę ten zaworek to wystarczy że jedna osoba palcem albo przez szmatkę zatka otwór? Później co z czym trzeba połączyć ? Bo na zdjęciu widzę ten zawór + dwie gumowe rurki i jakąś jedną cienką powyginaną rurkę. Czy tą cienką rurkę trzeba łączyć?

 

chodzi mi o wytłumaczenie co spiąć razem - "Tak wygląda zaworek CDV Plug&play wyciągamy zawleczki zaworek spinamy razem i zapinamy zawleczkę + ew.odpowietrzenie 10 min pracy."

 

Tak to u mnie wygląda: http://i.imgur.com/2gKuZ9h.jpg Ten zaworek CDV to ten czarny? Mam go usunąć i tyle?

 

Z góry dzięki koledzy

Opublikowano

 

Zrob tak jak na filmiku, zapoatrz sie w takie same narzedzia i przygotuje sobie wygodne miejsce ( najpiej kanal albo podnosnik - na lewarku tez sie da ale trzeba sie nagiwnastykowac).

To nie jest trudne... :cool2:

Sorry za ortografie - niemiecki windows :)

http://images.spritmonitor.de/519278.png

Opublikowano
Wystarczy wyciagnac z dlawika dwa elementy(wychodza bardzo latwo). Jest to plastikowa tulejka oraz metalowa "koronka" i mozna dlawik ponownie zamontowac.
Opublikowano

 

Zrob tak jak na filmiku, zapoatrz sie w takie same narzedzia i przygotuje sobie wygodne miejsce ( najpiej kanal albo podnosnik - na lewarku tez sie da ale trzeba sie nagiwnastykowac).

To nie jest trudne... :cool2:

 

Ale na tym filmiku trochę inaczej to wygląda i facet zamienia ten dławik, a ja potrzebuję go całkiem usunąć. Czy jak wypnę go u siebie to bez dławika jedną część spasuje się z drugą?

 

Jeżeli to nie problem mógłby ktoś w kilku zdaniach napisać jak można wymienić olej w skrzyni i ją odpowietrzyć?

 

Z góry dzięki!

Opublikowano

Jedna część pasuje w drugą. Robiłem tak u siebie w E91. Pamiętaj aby zrobić to szybko, aby nie wyleciało za dużo płynu, bo odpowietrzenie nie jest proste.

 

Wymieniając olej w skrzynie ręcznej, nic nie trzeba odpowietrzać.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano
chris99 dziękuję Ci za odpowiedź, źle napisałem, chodziło mi o wymianę oleju który pracuje w sprzęgle. Bo jakby mi za dużo uciekło to od razu chciałbym go wymienić.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.