Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam,mam BMW E39 525i po lifcie 2000 rok,klimatyzacja jest sprawna,chłodzi jedynie teraz zauwazyłem ze wiatrak wentylatora po właczeniu klimatyzacji ukręci chwile i stoi,znów ukręci kawalek i znów stoi na miejscu,co mam robic i gdzie szukac przyczyny?

Był BMW E30 316i 09/90 inslandgruen

Był BMW E36 323i 10/95 arktissilber

Był BMW E36 320i 03/98 ascotgruen

Był BMW E39 525i 11/00 cosmoschwarz

Był BMW E46 320i 08/02 sapphireblack

Był BMW E61 530D 05/04 alpinweiss III

Był BMW E61 530D 02/08 spacegrau

Jest BMW F11 520D 06/13 havanna

Opublikowano

Nie szukaj przyczyny bo z twoim wiatrakiem jest wszystko ok. On tak właśnie działa.

Po włączeniu klimy włącza się na sekundę i wyłącza, potem chodzi gdy wymaga tego temperatura w układzie - może też chodzić z różnymi obrotami.

Opublikowano
Ale on tak kreci ze nawet całego obrotu nie ukrecil tylko kawałek jakby patrzec na zegarek to tylko 15 minutek,czy to jest to na pewno sprawny wentylator?a powiedzcie mi bo jak mialem e36 to przy wlaczonej klimatyzacji to non stop krecil i potem wylaczal to wiem ze to bylo normalnie

Był BMW E30 316i 09/90 inslandgruen

Był BMW E36 323i 10/95 arktissilber

Był BMW E36 320i 03/98 ascotgruen

Był BMW E39 525i 11/00 cosmoschwarz

Był BMW E46 320i 08/02 sapphireblack

Był BMW E61 530D 05/04 alpinweiss III

Był BMW E61 530D 02/08 spacegrau

Jest BMW F11 520D 06/13 havanna

Opublikowano
Ja wlasnie mam identyczny objaw. Tez sie ukreci moze z 15 min na zegarze i staje i tak co jakis czas. Wiem ze po lifcie nie ma opornicy tylko w wiatraku jest modul sterujacy. Wiatrak napewno nie jest zatarty bo palcem moge go swobodnie krecic. Moze poprostu tak ma być.
Opublikowano
u mnie akutat sa 2 opornice na obudowie, a mam auto po lifcie, moze modul byl montowany pod koniec serii
GDYBY PAN BÓG POPIERAŁ PRZEDNI NAPĘD CHODZILIBYŚMY NA RĘKACH
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
własnie rozbieram go teraz ale patrząc na wtyczkę to mam 4 pinowy(4 bolce) a wchodzą do niego 3 kabelki to mam 4 pinowy tak?

Był BMW E30 316i 09/90 inslandgruen

Był BMW E36 323i 10/95 arktissilber

Był BMW E36 320i 03/98 ascotgruen

Był BMW E39 525i 11/00 cosmoschwarz

Był BMW E46 320i 08/02 sapphireblack

Był BMW E61 530D 05/04 alpinweiss III

Był BMW E61 530D 02/08 spacegrau

Jest BMW F11 520D 06/13 havanna

Opublikowano
Wtyczka i gniazdo jest czteropinowa,ale "czynnych" bolcy jest tylko trzy....+12V( niebieski) -12V(brązowy) oraz cienki czarny-sterowanie z DDE lub DME( zależy co tam kto ma pod maską....)
Opublikowano

tak mam wtyczkę na 3 piny,podjechałem do gostka podmienic wentylator od anglika tez od BMW 525i 2001 rok podlaczam a tam nic nawet nie rusza.(czy po właczeniu przycisku klimy ma właczyc od razu)?

czy mozliwe ze mam uwalony moduł?

Był BMW E30 316i 09/90 inslandgruen

Był BMW E36 323i 10/95 arktissilber

Był BMW E36 320i 03/98 ascotgruen

Był BMW E39 525i 11/00 cosmoschwarz

Był BMW E46 320i 08/02 sapphireblack

Był BMW E61 530D 05/04 alpinweiss III

Był BMW E61 530D 02/08 spacegrau

Jest BMW F11 520D 06/13 havanna

Opublikowano

Z tego co wiem jak sie właczy klime- wentylator też powinien na jakiś czas zaskoczyć.Jak z czujnikem temp.zew. u ciebie?

Jeżeli przekazniki są ok,to zostaje sterowanie klimy które nie daje sygnału i wentylator nie trybi.Tylko dziwi mnie dlaczego w poscie pierwszym pisałes że o 90" przesunął się,natomiast na kolegi nawet nie zipnął :wink: Skoro prąd ma na pinach we wtyczce to wentylator uwalony(jak mówili koledzy magnesy),nie ma pradu---przekażniki,bezpieczniki za schowkiem,sterowanie klimy,jeżeli to benzyniak to czujnik temp.podwójny który też daje sygnał wentylatorowi żeby pomógł chłodzić.POzdr

PS -sprawdz miernikiem czy ma ten prąd na wtyczce,jezeli ma to przez jaki czas trzyma go,da ci odpowiedz co dalej.

Opublikowano

tak tylko ze ze podłaczyłem niby sprawny wentylator od innego BMW(od anglika).prąd na pewno jest u mnie bo rusza czasem wentylator,podejrzewam ze cos ze sterowaniem.czujnik temperatury zewnetrznej mam sprawny bo niedawno wstawiałem od E46.będe musiał go rozebrać?

 

p.s.a czy jest mozliwosc sprawdzenia pod komputer czy steruje wiatrakiem?

Był BMW E30 316i 09/90 inslandgruen

Był BMW E36 323i 10/95 arktissilber

Był BMW E36 320i 03/98 ascotgruen

Był BMW E39 525i 11/00 cosmoschwarz

Był BMW E46 320i 08/02 sapphireblack

Był BMW E61 530D 05/04 alpinweiss III

Był BMW E61 530D 02/08 spacegrau

Jest BMW F11 520D 06/13 havanna

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Witam Koledzy.Mam pytanko,moglby ktos sprawdzic u siebie kiedy pojawia sie napiecie na kostce wentylatora 3-pinowego po lifcie,bo jedni mowia ze jest caly czas niezaleznie od polozenia kluczyka w stacyjce,a u mnie nie pojawia sie wogole nawet jak klima dziala.Sprawdzalem bezpieczniki te duze za schowkiem i na jednym jest napiecie a na drugim nie ma wcale.Dodam ze moj wentylator nie daje oznak zycia :cry: .Dzieki
Opublikowano
napięcie powinno być cały czas,bez względu na położenie kluczyka w stacyjce i nawet przy wyłączonej klimatyzacji ( +12V na dwóch grubych przewodach wtyczki wentylatora)
Opublikowano
Witam, nie chcę zaczynać nowego tematu, ale mam pytanie odnośnie klimatyzacji. Ktoś się może orientuje czy kwadratowa obudowa wiatraka klimatyzacji będzie pasowała do mojego BMW 530d z 1999r w którym mam wiatrak z obudową prostokątną? Dodam, że zarówno w mojej jak i w tej drugiej obudowie wtyczka jest 3-pinowa.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Witam.Dzis udalo mi sie naprawic wiatrak klimy :!: .Nie bylo napiecia na bezpieczniku za schowkien i na przewodach do wentylatora.Winowajca okazal sie(chyba to bezpiecznik) o wartosci 100a w bagazniku nad akumulatorem

http://imageshack.us/photo/my-images/836/foto0274f.jpg/

Przekrecilem przewod ze 100a na wolny 50a i wentylator smiga jak nowka. :D

Opublikowano
Witam.Dzis udalo mi sie naprawic wiatrak klimy :!: .Nie bylo napiecia na bezpieczniku za schowkien i na przewodach do wentylatora.Winowajca okazal sie(chyba to bezpiecznik) o wartosci 100a w bagazniku nad akumulatorem

http://imageshack.us/photo/my-images/836/foto0274f.jpg/

Przekrecilem przewod ze 100a na wolny 50a i wentylator smiga jak nowka. :D

Skoro wywaliło wcześniej ten 100A to mam obawy ze za długo nie posmiga na 50A,raczej to chwilowa reanimacja,dostanie w kość przy pracy i bedziesz szukał dalej przyczyny.Oby nie,zycze zeby problem nie wrócił,ale logika mi tak podpowiada.POzdr

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Witam.Dzis udalo mi sie naprawic wiatrak klimy :!: .Nie bylo napiecia na bezpieczniku za schowkien i na przewodach do wentylatora.Winowajca okazal sie(chyba to bezpiecznik) o wartosci 100a w bagazniku nad akumulatorem

http://imageshack.us/photo/my-images/836/foto0274f.jpg/

Przekrecilem przewod ze 100a na wolny 50a i wentylator smiga jak nowka. :D

Skoro wywaliło wcześniej ten 100A to mam obawy ze za długo nie posmiga na 50A,raczej to chwilowa reanimacja,dostanie w kość przy pracy i bedziesz szukał dalej przyczyny.Oby nie,zycze zeby problem nie wrócił,ale logika mi tak podpowiada.POzdr

W takim razie dlaczego nie wywalilo tego za schowkiem 50a :?: on jest nastepny po drodze do wentylatora.

Edit

Niestety dzis wywalilo znowu ten bezpiecznik w bagazniku :cry2: .Auto stalo przez noc wiec klima nie byla uzywana.Ma ktos jakies pomysly :?:

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Podłaczyłem komputer zeby sprawdzić usterkę wentylatora,pokazuje ze jest walnięty wentylator,czy jest jakis inny sposób sprawdzic wentylator?

Czy możliwe może byc duzy bezpiecznik?

dodam ze wentylator tylko ukręci kawałek i stoi i to samo dalej

Był BMW E30 316i 09/90 inslandgruen

Był BMW E36 323i 10/95 arktissilber

Był BMW E36 320i 03/98 ascotgruen

Był BMW E39 525i 11/00 cosmoschwarz

Był BMW E46 320i 08/02 sapphireblack

Był BMW E61 530D 05/04 alpinweiss III

Był BMW E61 530D 02/08 spacegrau

Jest BMW F11 520D 06/13 havanna

Opublikowano
Witam ja walczylem z tydzien z wentylatorem u mnie sei za krecil stawal i sie blokowal okazalo sie ze sliniczek do wymiany.W srodku silniczka magnesy 3 sie po odklejaly skleilem je i wogole silniczek nie chodzil tylko na 3 biegu, musialem kupic caly nowy wentylator a tamten sprzedalem. :D
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Wtrącę się do tematu. U mnie wiatrak klimatyzacji w ogóle się nie włącza... Podejrzewam, że wentylator do wymiany.
Opublikowano
Miałem taki sam problem z 3 pinowym wentylatorem i okazało się ,że to jednak wiatrak , zauważyłem że one nieźle śniedzieją od wilgoci a niestety są dość drogie jednakże wymiana pomogła i teraz wlącza się i pracuje kiedy klima jest włączona więc przypuszczam , że tak ma się właśnie zachowywać. W wolnej chwili obadam mój wykręcony egzemplarz bo podejrzewam , że jego reanimacja nie będzie jakimś dużym problemem.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.