Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Miałeś chyba na myśli kufel zimnego piwa...

 

:norty:

myślałem, że móje szyfrowanie jest bezpieczne ... a tu kilka minut po wpisie .... rozszyfrowane :oops:

Uzależniony od 325iC

Zakochany w żonie

.....ja też jeżdżę E30 z wyboru!

Opublikowano (edytowane)

Na chwilę koniec mycia. 5 wieczorów już minęło na myciu :duh:

 

Dziś odebrałem zamówione części w BMW..... i zaczynam od najbrudniejszych prac - od wymiany uszczelki od kolektora wydechowego.

 

Zmieniam uszczelki ponieważ stare pomimo tego, że są szczelne, "klapka", która zasłania / izoluje kolektor od świec była pęknięta i już leżała na kolektorze. Patrz zdjęcie.

http://a1.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/261311_1786199109349_1670689726_1212218_3393740_n.jpg

 

Oczywiście w trzech przypadkach wyszły trzy szpilki razem z nakrętkami :(.... wtedy należy założyć jeszcze dwie nakrętki na szpilkę, dokręcić je mocno względem siebie i wtedy można odkręcić upartą nakrętkę, która nie chciała się odkręcić. . . . . . :duh:

 

http://a4.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/268772_1786199669363_1670689726_1212223_7589335_n.jpg

 

Papierem ściernym czyściłem powierzchnie kolektora i bloku aby były równe bez kawałków starej uszczelki. Nowe szpilki posmarowałem Loctite niebieskim i wkręciłem je za pomocą podwójnych nakrętek. Założyć nowe zakrętki (specjalne do kolektorów o odpowiedniej charakterystyce termicznej z miedzi).

 

http://a1.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc6/264568_1793616894789_1670689726_1222574_5083298_n.jpg

(widok od dołu)

 

Przyokazji założyłem brakującą nakrętkę na wyjściu z kolektora (też z miedzi)

 

http://a7.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc6/264208_1793616974791_1670689726_1222575_7723964_n.jpg

 

Wtedy zabawa z nakręceniem w odpowiedniej kolejności i siłą zgodnie z zaleceniem w książce serwisowej Hayesa.

Edytowane przez RobertS

Uzależniony od 325iC

Zakochany w żonie

.....ja też jeżdżę E30 z wyboru!

Opublikowano (edytowane)

Teraz kolej na zasilanie paliwowe.

 

Pompa cyrkulacyjna znajduje pod tylnym siedzeniem.

 

http://a8.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc6/261814_1786649120599_1670689726_1212834_4432413_n.jpg

 

Po wykręceniu czterech śrubek, należy zdjąć pokrywę (czarną na zdjęciu powyżej) i bardzo dokładnie czyścić cały obszar znajdujący się pod tą czarną pokrywa. Jest to bardzo ważne, aby brud nie wpadł do zbiornika kiedy wyjmiesz pompę. Ja tą czynność wykonałem małym pędzlem i odkurzaczem. Było co odkurzać :oops:

 

http://a4.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc6/261860_1786649280603_1670689726_1212836_8188527_n.jpg

 

A teraz do pracy - po kolej:

1. odłączyć kable od pompy i od czujnik poziomu paliwa.

2. zdjąć przewód paliwa z pompy

3. zdjąć cztery nakrętki na czujniku poziomu paliwa

 

http://a6.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc6/261521_1786649480608_1670689726_1212837_2944722_n.jpg

 

Aby wyjąć pompę, należy przekręcić ją w całości w kierunku odwrotnie do kierunku zegarka. Wyciągnąć czujnik poziomu paliwa prosto do góry. Wtedy można wyciągnąć pompę.

UWAGA: Nalezy uważać, aby kropelki benzyny nie spadały na czarne maty izolacyjne - one są z bitumenu i benzyna rozpuszcza je BARDZO szybko.

http://a3.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc6/262750_1786649760615_1670689726_1212839_7448186_n.jpg

 

Przed włożeniem nowej pompy, porównywałem je, aby potwierdzić, że są identyczne.

 

http://a6.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc6/260432_1786650280628_1670689726_1212842_3007112_n.jpg

 

U mnie była mała różnica - biała żywica dokoła wtyczki pompy była większa niż w oryginalnej pompce - musiałem nożem przeciąć kawałek i wszystko pasowało!

 

Nowa pompa przyszła z nową uszczelką, która okazało się o tyle lepsza niż poprzednia, że musiałem pomóc sobie przy zablokowaniu pompy (zgodnie z kierunkiem zegarka) kombinerkami. Należy złapać za bokiem obudowy pompy - jak na zdjęciu.

 

http://a4.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/263005_1786650440632_1670689726_1212843_5849971_n.jpg

 

Włożyłem czujnik wysokości paliwa i używając starego przewodu od pompy, aby dobrać długość uciąłem nowy przewód.

Przewód paliwowy jaki wybrałem używałem w całym samochodzie. Jest to przewód wysokiego ciśnienia do 20 Barów. Nie chciałem kupować dwóch rodzajów przewodu, a więc wszędzie użyłem tego samego - na 20 Barów. Wybrałem też opaski do przewodów. One mają mało ostre brzegi, co nie niszczą przewodów.

 

http://a4.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc6/260308_1786651200651_1670689726_1212848_7132592_n.jpg

 

Na końcu umyłem pokrywę (ma gąbkę od wewnętrznej strony) i zostawiłem ją, aby wyschła.

 

Główną przyczyną zajęcia się układem paliwowym było pęknięcie przewodu do szyny. Ten przewód zawija się pod kontem 90 stopni na końcu. Próbowałem używać przewodu kupionego na metry - właśnie pęka na tym zagięciu, a więc kupiłem oryginalny przewód w ASO BMW.

 

http://a1.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/270238_1786648480583_1670689726_1212831_4941480_n.jpg

 

Przewód jest ułożony pod kolektorem wlotowym na pokrywie zaworów.

Kolejny przewód do wymiany, to ten od regulatora ciśnienia w szynie. Wymieniłem wszystkie opaski zaciskowe na specjalne do przewodów.

 

http://a7.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc6/270151_1786622959945_1670689726_1212736_259138_n.jpg

 

Należy wymieniać przewody pojedynczo. W ten sposób nie pomyłiłem się . . . . przewodów jest kilka a o pomyłkę jest łatwo.

 

http://a6.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc6/260592_1787293936719_1670689726_1213737_8063098_n.jpg

 

Najtrudniej było wymieniać przewody pod samochodem. Przewody do i z filtra były w dobrym stanie - miękkie i bez żadnych znaków uszkodzeń / pięknieć. Nie wymieniałem ich. W stronę silnika jednak trzeba było trochę popracować. Polecam korzystania z kanału. Ja podniosłem samochód i wszedłem pod spodem. Nie jest to dobry sposób ponieważ jak luzowałem opaski zaciskowe, to pozostałości paliwa w przewodach leciała wprost na mnie :(

 

Ale udało się i tak to wygląda:

 

http://a1.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc6/269846_1786623719964_1670689726_1212742_5468739_n.jpg

Zdjęcie trochę wprowadza w błąd bo wydaje się, że przewody leżą poziomu a jednak są pionowe po siłownikiem od hamulców.

 

Przewodów do filtra z węglem aktywnym nie wymieniałem ponieważ one były w dobrym stanie a nie ma w nich wysokiego ciśnienia.

 

http://a8.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/268672_1786652880693_1670689726_1212862_5134912_n.jpg

Edytowane przez RobertS

Uzależniony od 325iC

Zakochany w żonie

.....ja też jeżdżę E30 z wyboru!

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Gdzie i w jakiej cenie załatwięłeś ta pompę?? Ciekawi mnie to bo widzę że nie tylko wkład, ale było razem z uszczelką u pkrywą.

 

Pozdrawiam

Opublikowano

Długo szukałem pompy. Nie chciałem wydać kulku stów za nową a z drugiej strony nie chciałem kupowac pompy na allegro - bo nie waiadomo w jakim stanie (poza gwarancją rozruchową) będzie działać. Mam złe doświadczenia, bo niestety tego typu pompy wykazują się wadami w momencie kiedy trochę pochodzą i rozgrzeją sie.

 

Kupiłem zamiennik tu: http://pompypaliwa.istore.pl/pl,category,186905,pompy,paliwa,wewn,do,sam,euro.html

 

Ciekawa firma - zajmuje się tylko pompami. Nie była on rekomendowana, ale patrząc na produkty - wiedż co robia.

A pompa, któreą kupiłem solidnie wygląda. Zobaczymy jak będzie się sprawiac.

Uzależniony od 325iC

Zakochany w żonie

.....ja też jeżdżę E30 z wyboru!

Opublikowano (edytowane)

Dziś Niedziela .... a więc dzień na odpoczynek :D ... ale takie drobne prace też sa odpoczynkiem, co prawdę w Niedzielę nie robię większych prac, bo nie wychodzę . . .

 

A więc dziś drobne porządki:

 

1. Sprawdzałem końcówki kabli do alternatora - bo w tym tygodniu będzie jego montaż. Przy okazji założyłem nowe oczko na jednym z kabli (dzięki Janku za pomoc).

http://a1.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/260071_1788246960544_1670689726_1215021_1372552_n.jpg

 

mały edit ;)

 

Zamontowałem alternator i jak doszło do podłączenia kabli - były za krótkie :shock:

Okazało się, że przy regeneracji, przesunęli obudowę (tylną część względem przedniej części) o 90 stopni. :duh:

Musiałem wyjąć śrubki, przekręcić o 90 stopni wyjmując najpierw szczotki, żeby nie połamać ich ..... i wszystko gra.

 

Oto alternator w całej swojej okazałości. Wygląda tak ładnie, ze reszta silnika wydaje się brudna .... a tak nie jest bo do prac montażowych założyłem czystą białą podkoszulkę .... i zdejmowałem ją ok 22:00 bez plam :D ...... doceniałem mycie silnika LUDWIKiem przez ostatnie wieczory.

 

http://a4.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc6/260033_1790730182623_1670689726_1219137_4397742_n.jpg

 

Dodatkowe uziemienie założyłem ponieważ mam akumulator w bagażniku i zależało mnie na to, żeby spadek napięcia pomiędzy alternatorem a akumulatorem był minimalny. Wcześnie bez obciążenia większego był spadek o całe 1 volt, co powodowało, że wydawało się, ze akumulator cały czas jest nie naładowany do końca. Poprawiłem uziemienie z silnika - powinień mieć teraz jakiś 13,5V na akumulatorze przy łądowaniu :)

 

2. opaski na przewody i luźne kable, aby nie latały:

http://a5.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc6/264291_1788247080547_1670689726_1215023_6212953_n.jpg

 

3. Założyłem nowo kupione osłonę na kopułkę rozdzielacza. Brakowało mi tej osłony a czasem w deszczu . . . no wiadomo problem z parą wodną.

http://a2.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc6/262086_1788247320553_1670689726_1215025_4551122_n.jpg

 

4. Przygotowałem lampy do montażu. Zdjąłem śrubki do regulacji świateł, metalową szczotką wyczyściłem je i zalałem w .....no tak WD40 :lol:

http://a4.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc6/261936_1788247440556_1670689726_1215026_4831582_n.jpg

 

5. Montaż reflektorów w samochodzie:

http://a6.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/261791_1788247560559_1670689726_1215027_5959391_n.jpg

 

Posprzątałem i wziąłem się za myciem rąk - jutro jakoś trzeba wyglądać w pracy.

 

 

cd.......

 

i juz po montażu

http://a8.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc6/270860_1790729942617_1670689726_1219135_5464528_n.jpg

trudno robi zdjęcie, bo światło cały czas odbija się o nowe reflektory :lol:

Trochę żąłuję, że nie malowałem tej listwy na reflektorami - bo trochę farba zniszczona przez piasek i kamiczki - może następnym razem! Co najmniej samochód nie wygląda sztucznie.

 

Żeby zamknąć temat regenracji lamp, założyłem tylne osłony z nowy elementami mocującymi - takie drobiazgi zawsze powodują, że dzieło wydaje się "kompletne". Zostały one wykuipne w ASO - nie są drogie a są kropką nad "i" :cool2:

 

http://a5.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc6/262264_1790730422629_1670689726_1219139_2878678_n.jpg

Edytowane przez RobertS

Uzależniony od 325iC

Zakochany w żonie

.....ja też jeżdżę E30 z wyboru!

Opublikowano

Wycieraczki

 

 

Od dłuższego czasu samochód zasłużył na nowe wycieraczki. Nie wiem dlaczego, ale kupiłem wycieraczki BOSCH na stacji benzynowej jakieś trzy lata temu ..... a w zeszłym roku skakały po szybie jak kangur! Nie jeżdżę tym samochodem kiedy temperatura jest poniżej 10 stopni, a wiec na pewno nie od mrozu. Po prostu były kiepskiej jakości. Tym razem tańsze valeo. Jak przetrwają dwa sezony i tak będą tak samo złe BOSCH ;)

 

 

http://a1.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc6/268124_1790731182648_1670689726_1219145_8362143_n.jpg

 

Znów . . . . mógłbym pomalować ramiona ... widoczne nie czas na to jeszcze.

Uzależniony od 325iC

Zakochany w żonie

.....ja też jeżdżę E30 z wyboru!

Opublikowano
tak przeglądam twój temat... może byś dał Vin do rozkodowania, bo jakoś go nie zauważam :)

"Nikt nie wymaga od was samych zwycięstw.

Czasem i przegrać przychodzi.

Ale każdy ma prawo żądać od was ambitnej i nieustępliwej walki.

Nie dopuśćcie do tego, aby ludzie uznali was za niegodnych... podania ręki."

Henryk Reyman

http://img811.imageshack.us/img811/8193/mottol.jpg

Opublikowano

hehehe .... właśnie zastanawiałem się nad tym...... ale pomyślałem, że nie jest to właściwy moment. Najpierw praca .... póżniej zabawa :0

 

Poza tym nie ma co rozkodować. Wszystko wiadomo. Samochód w oryginale 3.18.

Sprowadzony do Polski z niemiec 2000r razem z drugim egzemplarzem po wyadku z silnikiem M20 2,5 z 1990 roku. Całkowity rebuild. Właściciel założył gaz. Ja kupiłem autko w Lublinie chyba w 2004r o ile dobrze pamietam Na liczniku (licznik z samochodu po wypadku - czyi stan jest silnika a nie samego samochodu) 187 000km

Co roku wykonuję jakieś naprawy lub konserwacje. Jeźdżę nim tylko latem - poza tym siedzi w garażu i uśmiecha sie do mnie . . Czasami rozmawiamy ze sobą. . . lub siedzimy w ciszy i podziwiamy. Żona uwielbia Cabri ale nie jeździ nim. Tylko jeździ ze mną :roll:

Moja córka dostanie cabrio na swoje 18tkę

 

..... i tego wszystkiego ie da przeczytać z VIN :mrgreen:

Uzależniony od 325iC

Zakochany w żonie

.....ja też jeżdżę E30 z wyboru!

Opublikowano
aha no to wszystko jasne :)

"Nikt nie wymaga od was samych zwycięstw.

Czasem i przegrać przychodzi.

Ale każdy ma prawo żądać od was ambitnej i nieustępliwej walki.

Nie dopuśćcie do tego, aby ludzie uznali was za niegodnych... podania ręki."

Henryk Reyman

http://img811.imageshack.us/img811/8193/mottol.jpg

Opublikowano

odpaliłem samochód dziś.

Odpalił za drugim razem :) Trochę dymu od WD40 na kolektorze wydychowym. Wszystko w porzadku.

Przejechałem się 10 km - przyjemnie znów być za kołem E30 . . . . . . . ten dwięk . . . . . ten wiatr w włosach . . . . . ta świadomość, że ziemia pod siedzeniem - 12 cm . . . . ahhhhhhhhhh. Dobrze znów być za kierownicą E30!

 

Światła sa ostre ....... alternator działa jak trzeba - nareście akumulator jest porządnie naładowany. Pompa cyrkulacyna działa cichutko.

Nie działają postojowe, spryskiwacze oraz światełko ABS jest zapalone cały czas. :( Musze sprawdzić wszytskie połączenia ..... i poszaleć z porządną dawką WD40.

 

Planuję przerwę . . . . Urlop teraz przez tydzień. POGODA - masz tydzień, aby się poprawić :D

Uzależniony od 325iC

Zakochany w żonie

.....ja też jeżdżę E30 z wyboru!

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Mam małe peknięcie na szybie przedniej oraz trochę zniszczoną szybę od piasku. Wybieram się na "naprawę" niedługo. Podobno nie zniekształca geometrii szyby ..... hmmm jestem ciekaw jak to robią. Dam znać jak tylko sie dowiem.

Uzależniony od 325iC

Zakochany w żonie

.....ja też jeżdżę E30 z wyboru!

Opublikowano
ja mam trzy i chyba będę musiał szybę wymienić :(

"Nikt nie wymaga od was samych zwycięstw.

Czasem i przegrać przychodzi.

Ale każdy ma prawo żądać od was ambitnej i nieustępliwej walki.

Nie dopuśćcie do tego, aby ludzie uznali was za niegodnych... podania ręki."

Henryk Reyman

http://img811.imageshack.us/img811/8193/mottol.jpg

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
RobertS śledzę Twój post o dłuższego czasu ale nie mogę się doczekać aż wrzucisz zdjęcia swojej ślicznotki w pełnej okazałości. :D
A co to, a co to tak gna, tak bokiem, tak bokiem
Opublikowano
jak każdy ;)

"Nikt nie wymaga od was samych zwycięstw.

Czasem i przegrać przychodzi.

Ale każdy ma prawo żądać od was ambitnej i nieustępliwej walki.

Nie dopuśćcie do tego, aby ludzie uznali was za niegodnych... podania ręki."

Henryk Reyman

http://img811.imageshack.us/img811/8193/mottol.jpg

Opublikowano

ja też . . . . . żona z dziećmi na wakacjach - aparat z nimi. I tak pogoda nie pozwala na ładne zdjęcia.

 

Przejechałem się ostatnio - nowa pompa działa sprawnie. światłą - rewela - nareście coś widzę. Muzyka - piekna. Jednak jak włączam Dire Straits "Sultan of Swing" przy 120 i otwartym dachu - pięknie ... oj pięknie - prawie jak wpływanie na desce windsurfingowej !

Uzależniony od 325iC

Zakochany w żonie

.....ja też jeżdżę E30 z wyboru!

Opublikowano
powiedz żonie że był pożar w domu, nie ucierpiałeś, ale za to szybko wróci :D

"Nikt nie wymaga od was samych zwycięstw.

Czasem i przegrać przychodzi.

Ale każdy ma prawo żądać od was ambitnej i nieustępliwej walki.

Nie dopuśćcie do tego, aby ludzie uznali was za niegodnych... podania ręki."

Henryk Reyman

http://img811.imageshack.us/img811/8193/mottol.jpg

Opublikowano

:nienie:

jeszcze potrzebuję chwilę, żeby zakończyć prace przy Cabrio :mrgreen:

Uzależniony od 325iC

Zakochany w żonie

.....ja też jeżdżę E30 z wyboru!

Opublikowano
no ok, ale nie dasz zbyt długo na siebie czekać?

"Nikt nie wymaga od was samych zwycięstw.

Czasem i przegrać przychodzi.

Ale każdy ma prawo żądać od was ambitnej i nieustępliwej walki.

Nie dopuśćcie do tego, aby ludzie uznali was za niegodnych... podania ręki."

Henryk Reyman

http://img811.imageshack.us/img811/8193/mottol.jpg

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

remont w toku . . . . tylko nie samochodu a domu.

W domu uporządkujemy wentylacje, kominek, hydraulikę i kilka rzeczy dokoła domu. . . . . jednak wolę pracę przy Carbio :)

 

Planuję zakończyć za dwa tygodnie i wtedy musze Cabrio przygotować na badania i wykupić ubezpieczenie .... potem możecie pooglądać mój tylny zderzak! :P

Uzależniony od 325iC

Zakochany w żonie

.....ja też jeżdżę E30 z wyboru!

Opublikowano
działaj działaj, no bo ileż można czekać :P

"Nikt nie wymaga od was samych zwycięstw.

Czasem i przegrać przychodzi.

Ale każdy ma prawo żądać od was ambitnej i nieustępliwej walki.

Nie dopuśćcie do tego, aby ludzie uznali was za niegodnych... podania ręki."

Henryk Reyman

http://img811.imageshack.us/img811/8193/mottol.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.