Skocz do zawartości

318i Nie trzyma wolnych obrotów,czasami faluje- film


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
zapieczony zawór i panewka to nie to bo jak jest chłodno to autko chodzi idealnie tak samo w ciepłe dni po nagrzaniu , osobiście obstawiam przeplywke tylko nie mam od kogo podmienic
  • Odpowiedzi 53
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
moim zdaniem jest to wina czujnika w skrzyni biegów nie odczytuje czy samochód jest w ruchu .

Czujnik w skrzyni biegów ? chyba chodzi Ci o czujnik w dyfrze ?

tel. 514.99.46.99
Opublikowano
w skrzyni biegów jest czujnik z którego komputer odczytuje czy samochód jest w ruchu jest to potrzebne do sterowania wycieraczkami ale też do podniesienia obrotów silnika jeżeli byśmy jechali na biegu jałowym to spada efektywność wspomagania kierownicy hamulców itd.
Opublikowano
w skrzyni biegów jest czujnik z którego komputer odczytuje czy samochód jest w ruchu jest to potrzebne do sterowania wycieraczkami ale też do podniesienia obrotów silnika jeżeli byśmy jechali na biegu jałowym to spada efektywność wspomagania kierownicy hamulców itd.

A możesz mi pokazać na realoem gdzie znajduje się czujnik prędkości w skrzyni biegów ? :twisted:

tel. 514.99.46.99
Opublikowano (edytowane)
od predkościomierza myślę że ten sam. szczerze to nie zaglądałem gdzie on jest, ale jak będę na kanale to sprawdzę. Edytowane przez poltor
Opublikowano
w skrzyni biegów jest czujnik z którego komputer odczytuje czy samochód jest w ruchu jest to potrzebne do sterowania wycieraczkami ale też do podniesienia obrotów silnika jeżeli byśmy jechali na biegu jałowym to spada efektywność wspomagania kierownicy hamulców itd.

Czujnik w skrzyni biegów - chyba cofania tylko, masakra co Ty wypisujesz :mad2:

tel. 514.99.46.99
Opublikowano
Witam Fachowcy tak sprawdzali że nie zauważyli pękniętej gumy od przepływomierza , guma została wymieniona. No i teraz jak jest chłodno wszystko ok. jak jest ciepło (20-30stopni) w szczególności jak samochód postoi w słońcu odpalam autko ma za niskie obroty koło 700 prze gazuje spadają do 500 , jadę na luzie falują jak silnik osiągnie 90 stopni to jest ok zgaszę na 10min odpale i znowu przez jakiś czas to samo. mam włączone tylko światła . Na kompie zero błędów tak ciągle myślę czy centralka lpg nie miesza , co wy na to ?
Opublikowano

U mnie w M43 falowały kiedyś obroty z powodu walniętego czujnika temperatury (tzw. czujnika ssania), ale to po podpięciu do komputera pokazało w błędach. Trochę roboty z wymianą było, bo trzeba kolektor ssący zdjąć. W głowicy są dwa czujniki temp. może masz na odwrót wtyczki podłączone (lecz to raczej nie ma znaczenia). Jeden z czujników daje wskazanie do DME a drugi na deskę rozdzielczą.

Może Ci to pomoże, poza tym takie rzeczy dzieją się gdy masz nieszczelny układ dolotowy ale to już wcześniej pisali o tym

http://images33.fotosik.pl/376/633352ed1b63d463.jpg
Opublikowano
Dolot sprawdzałem trzy dni temu i jest na bank szczelny , czujnik temp. sprawdzany na kompie od zimnego do ciepłego silnika i wyszło ok Na starcie w upalny dzień miał 28 stopni i powoli rosło do o ile dobrze pamiętam około 138 stopni , fachowiec wtedy stwierdził że jest ok
Opublikowano
No nic trudno będę walczył dalej w sumie wszystko się popieprzyło odkąd założyłem gaz . Gaziarze dali jakiś przekaźnik i opornik do czujnika temp. gdy jadę na lpg to jest podawana do kompa gazowego inna temp niż faktycznie. Ciągle odnoszę takie wrażenie że wina leży po stronie centralki lpg i zamula kompa pb . Miałem dwa razy taki przypadek iż auto nie chciało odpalić na pb zrobiłem reseta odpalił przełączyłem na lpg i znowu to samo , gazownik wtedy coś pozmieniał w ustawieniach . Gazownik ciągle twierdzi że to wina auta jade do speca od bmw wszystko ok. niech Pan jedzie do gaziarza i tak od roku w kółko. Moja dobra rada NIGDY NIE ZAKŁADAJCIE LPG BO SPIERD…… SAMOCHÓD !!!! W poniedziałek jestem umówiony po raz chyba 60 do gazownika jeżeli tego nie opanuje to pojadę do rzeczoznawcy i zobaczymy co z tego wyniknie . Mam jeszcze pytanie a co myślicie o przepływomierzu ? niby był wkładany inny ale ja tego nie widziałem !!
Opublikowano

Siema nie wiem czy rozwiązałeś ten problem ale może komuś się to przyda mam m43 w e46 i miałem różne dziwne problemy co zmieniło mój pogląd o bmw na minus ale nie lubię mechaników i elektryków więc sam rozwiązuję problemy.

1 problem falowały obroty - kupiłem crc czy cos takiego do czyszczenia gaźników napsikałem w dolot , wymontowałem odmę i klapkę disa silniczek krokowy .potencjometr przep. poczyściłem uszczelniłem nasmarowałem , efekt obroty od 840 do 860 raz na miech mi skoczą do 600 ale jednorazowo .

2 problem jak zapaliłem na zimnym nie wchodził na obroty dopiero po rozgrzaniu wymiana przepływki na chnola ( nigdy wiecej do du.. nigdy wiecej rozni sie nawet budowa rozwiazaniami elektroniką nie polecam kasa w błoto.) Używka na 50 pln i po problemie samochód jak nowy przy okazji sonde zmieniłem ale na ngk uniwersalną za 90pln chyba podróba nie polecam wali błędy po 4miechach .Ale na lpg zasuwam więc nie chce mi sie starej zakładać. Gaz do m43 osobiście polecam zrobiłem 34tyś 0 problemów . Moja instalacja stag wtryski magic parownik magic . Oczywiście jak gaz to tylko sekwencja .

3 problem wyciek oleju pod filtrem 2 oringi za 4 pln i po kłopocie

4 ubywający płyn z układu i wzrost ciśnienia w układzie i wywalanie płynu - mechanicy uszczelka pod gł. ale po 3 tygodniach zabawy wycziłem 2 maluteńkie wycieki normalnie odparowywał płyn i obywało się bez plam. po uszczelnieniu układu 10 tyś i nic spokój.

Teraz mam problem z ładowaniem 13.56v podobno za mało może szczotki zobaczymy

Zadowolony byłem z zamiany vectry b na e46 ale jak bym sam nie dłubał i nie miał kompa z inpą to wydał bym fortunę na mechaniorów oni by zarobili fortunę wymieniając mi połowę osprzętu a być może dalej było by to samo ogólnie .Super samochód super jazda ale niesamowicie niejasne i usterki wynikające z zawiłości rozwiązań.

Opublikowano
Witam . Panowie problem opanowany !!! . Po przejechaniu 200 km na pb wszystko powróciło do normy , samochód chodzi idealnie. Jednak po przełączeniu na lpg i przejechaniu 2km znowu to samo na pb i lpg . Okazało się , że centralka lpg przestawia mapy wtrysków pb . W środę ma przyjechać fachowiec z BRC Tarnowa i opanować to. Dziwi mnie to tylko , że za każdym razem auto musi przejechać około 200km żeby wszystko było ok.
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
Powracam do tematu bo problem powrócił. Lpg w 100% sprawne , na kompie samochód zero błędów , lambda , krokowy nowe , przepływomierz , tps , odma , podmieniane z innego samochodu i dalej to samo , dolot w 100% szczelny cały samo start wypryskałem i ani razu nie zachwiało obrotami . Samochód nagrzeje się do 90 stopni nie ma żadnego problemu . Ładowanie sprawdzone przy max obciążeniu 13,8v . W zimne dni obroty przy obciążeniu spadają do 700 w ciepłe dni 400-500 . Problem z filmiku dalej występuje ma ktos jakieś pomysły ? Ogólnie im jest zimniej tym mniej spadają . Po ponownym uruchomieniu (tak po 30 min)gdy silnik ma 90 stopni spadną z dwa trzy razy i jest ok.
  • 5 miesięcy temu...
Opublikowano
Opisze całą sytuacje bo już nie wiem co o tym myśleć. Problem obrotów pojawił się trzy lata temu wyglądało to tak , że podczas odpalania po prze gazowaniu spadały za nisko obroty występowało to bardzo rzadko i po kilku sekundach było ok , byłem wtedy z tym problemem u speca od bmw i padło na krokowca . Olałem to bo występowało to sporadycznie . Rok temu postanowiłem założyć gaz , i tu zaczęły się problemy , gazownik nie umiał sobie poradzić , samochód po przełączeniu na gaz dusił się (o dzielny temat, w końcu w tym roku w Tarnowie opanowali to) Przy jednej z wizyt gazownik uszkodził mi krokowca , postanowił mi go odkupić .Zamówił na Allegro , dwa pierwsze przyszły popękane w końcu trzeci był niby ok. Po założeniu masakra obroty ciągle spadały poniżej 500 więc dałem go do speca od bmw w celu sprawdzenia , stwierdził na innym samochodzie , że krokowiec jest uszkodzony. Gazownik znalazł gościa w pobliżu który sprzedaje krokowce i pojechał po kolejny moim samochodem żeby od razu sprawdzić . Ponoć wszystkie które wkładali do mojego auta zachowywały się tak samo a ten niby uszkodzony w innym aucie działał. Więc udałem się do innego fachowca od bmw który stwierdził również iż krokowiec jest uszkodzony. Założył swój i teraz występuje problem taki jak na filmie . W między czasie posklejałem ten silniczek który uszkodził mi gazownik i na tym jest można powiedzieć ok. występuje to samo co trzy lata temu. Wszyscy twierdzą że jest to wina auta a nie krokowca tylko czemu na każdym dzieje się coś innego !!!! Na pierwszym auto nie raz nie odpala obroty skaczą , na drugim objaw z filmu a na poklejonym prawie ok. !!!!!

 

 

 

a jak ci sie zachowuje jak jest zimny? jak jest ciepły masz problemy z odpalaniem? stabilizuja ci sie obroty? po jakims czasie?

Opublikowano

Poczytaj tu : viewtopic.php?f=68&t=163701

Obroty zawsze się stabilizowały , tylko jak jechałem na luzie to falowały i to tylko bod obciążeniem (pod.szyba i.t.p) no i po przegazowaniu za nisko spadały z 500 na 900 . Działo się to w przedziale temp. połowa niebieskiego pola do pionu (90 stopni). Z odpaleniem był czasem problem , musiałem dodac gazu żeby odpalił niebyło znaczenia ciepły czy zimny. W ciepłe dni było to mocniejsze w zimne słabsze . Przepustnica była ustawiona do momentu tak żeby się nie zakleszczała (napięcie tps 4,6v) jak tylko ustawiłem na 5v jak na razie niema żadnego problemu .

Opublikowano

A sprawdzałeś układ zapłonowy? Kopułkę, palec - może być upalony, świece, przewody.

Ja miałem upalony palec, i gdy auto się nagrzewało to przerywało i rzucało obrotami na luzie. Gdy silnik się nagrzał problem znikał. Po wymianie jak ręką odjął. I kto by pomyślał że problemem był u mnie układ zapłonowy? :wink:

 

Może masz nieco inne objawy, ale skoro sprawdziłeś wszystko na około zapłonu, to nie zaszkodzi i tu zajrzeć :cool2: . Zdejmij kopułkę i obadaj.

 

pozdrawiam

Przyjemność zaczyna się tam, gdzie kończy się ekonomia ;)
Opublikowano
A nie, przepraszam - ty masz M43. Ale i tak przejrzyj ten układ.

 

przecież przeprosiłem :wink: :nienie:

Przyjemność zaczyna się tam, gdzie kończy się ekonomia ;)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.